Mijn eerste idee was een kaart van vlaanderen waar men bovenzweeft. Hier zou men dan op een stad kunnen klikken waarna men naar de stad toe zou vliegen als het ware. Op deze kaart staan verschillende tags die de mensen dan kunnen bekijken. Deze tags zijn zowel door de overheid als officiƫle instanties als bezoekers geplaatst en kunnen eender wat zijn. Aan zo'n tag hangt een bepaald verhaal en een categorie. Deze verhalen kunnen in de vorm van tekst, video, audio of foto materiaal zijn dat kan gerated worden.
Dit zou een mengeling moeten worden tussen facebook en google maps, zodat men ook kan selecteren op een profiel van vrienden om te zien waar deze al eens geweest zijn en hun verhaal te kunnen bekijken. Het zou ook mogelijk zijn om tags voor andere personen toe te voegen, voor reisgenoten bevoorbeeld, deze moeten de tags dan nog wel accepteren.
Wat houdt stadstoerisme juist in.
Waarom kiezen mensen voor bepaalde steden. Welke factoren hebben een invloed op
de keuze? En wie zijn de actoren?
Eerst zijn er de factoren die invloed hebben op de keuze zoals aanbevelingen
van kennisen, eigen ervaringen van een eerder bezoek aan de stad, aangeboden
informatie(brochures, internet,...), reviews van voormalige bezoekers, de
bezienswaardigheden (zoals monumenten, museau, natuur,
theatervoorstellingen,...), de idensiteit en kwaliteit van de horeca, de
georganiseerde evenementen (martrock, maanrock, kerstmarkt,...), de mentaliteit
van de inwoners, de gesproken talen (en dialect), de mobiliteit en
bereikbaarheid (te voet, fiets, auto en openbaar vervoer).
Daar zijn verschillende actoren bij betrokken betrokken: toeristen,
stadsbestuur, inwoners, uitbaters van horeca, aanbieders van toeristische
diensten, organisatoren van evenementen.
Deze verschillende factoren en actoren bepalen de identiteit van een stad.
Vervolgens heb ik de factoren onderverdeeld per betrokkene.