Inhoud blog
  • UrbanRace OFFLINE
  • project geweizigd!!!
  • BOC1 goedgekeurd
  • tweede idee
  • WEB 2.0
    Zoeken in blog

    Project 2
    Voortgang van Jenthe Liekens
    18-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.brainstorm beleving

    De eerste groep heeft te maken met een gevoel voor een beleving.

    raar

    out of the box

    negatief/positief

    verwachtingen

    zinvol

    once in a lifetime experience

    intensiteit

    intresse

    actief/passief

    wauw-effect

    uniek

    smaak

    gewild/ongewild

    sfeer

    vermoeiend

    zenuwen

    ongeremd

    overtreffen

    vernieuwend



    De tweede groep heeft te maken met de gevoelens die men ondervind bij bepaalde situaties en tijdens/na een beleving

    Teleurstelling

    verdriet

    spijt

    nietigheid

    argwaan

    trots

    vertrouwen

    glimlachen

    gevoel

    blijdschap

    ontroering

    verrijking

    emoties

    verwondering

    opgewonden

    meewerking

    macht

    immersie

    zenuwen

    herinnering


    De derde groep heeft te maken met bepaalde acties die men onderneemt.

    vervreemding

    ontdekking

    verhaal

    avontuur

    vertellen

    inzicht

    waarneming

    ondergaan

    zien

    bewegen

    genieten


    catharsis

    reflectie

    doen


    meewerking

    immersie

    durven


    18-02-2009 om 16:13 geschreven door Jenthe Liekens  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stadstoerisme

    Wat houdt stadstoerisme juist in. Waarom kiezen mensen voor bepaalde steden. Welke factoren hebben een invloed op de keuze? En wie zijn de actoren?

    Eerst zijn er de factoren die invloed hebben op de keuze zoals aanbevelingen van kennisen, eigen ervaringen van een eerder bezoek aan de stad, aangeboden informatie(brochures, internet,...), reviews van voormalige bezoekers, de bezienswaardigheden (zoals monumenten, museau, natuur, theatervoorstellingen,...), de idensiteit en kwaliteit van de horeca, de georganiseerde evenementen (martrock, maanrock, kerstmarkt,...), de mentaliteit van de inwoners, de gesproken talen (en dialect), de mobiliteit en bereikbaarheid (te voet, fiets, auto en openbaar vervoer).

    Daar zijn verschillende actoren bij betrokken betrokken: toeristen, stadsbestuur, inwoners, uitbaters van horeca, aanbieders van toeristische diensten, organisatoren van evenementen.
    Deze verschillende factoren en actoren bepalen de identiteit van een stad.

    Vervolgens heb ik de factoren onderverdeeld per betrokkene.

    toeristen

    aanbevelingen van kennisen

    reviews van voormalige bezoekers

    eerder bezoek aan de stad

    stadsbestuur

    georganiseerde evenementen

    de mobiliteit en bereikbaarheid

    aangeboden informatie

    inwoners

    de mentaliteit van de inwoners

    gesproken talen

    uitbaters van horeca

    de idensiteit en kwaliteit van de horeca

    aangeboden informatie

    aanbieders van toeristische diensten

    aangeboden informatie

    organisatoren van evenementen

    georganiseerde evenementen

    aangeboden informatie

    18-02-2009 om 16:10 geschreven door Jenthe Liekens  


    02-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanmaak blog
    Na het verkrijgen van de inleiding ben ik direct aan de slag gegaan en een blog gemaakt.
    Hierop volgt een samenvatting van de te lezen tekst.

    02-02-2009 om 19:45 geschreven door Jenthe Liekens  



    Archief per maand
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs