Inhoud blog
  • Bachbloesems
  • Tijd voor ontspanningsoefeningen!
  • Gezonde voeding: Word weer fit en slank af!
  • Romantische Ideeën
  • Het belang van een goede knuffel!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
  • Gezin (2)
  • Gezondheid (3)
  • Slapen (1)
  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    heist
    www.bloggen.be/heist
    Gelinkte websites
  • Startpagina Stress
  • Go2.be: Uw Favoriete Startpagina
  • Stress.2link.be
  • De beste Stress sites op Start.be
  • Open Directory Project België
  • Startkabel.nl - Stress
  • Boogolinks - Stress
  • Waarzo?! Jouw favoriete startpagina
  • Stress-Info.Beginthier.nl
  • i.s.m. www.Beginthier.nl
    Een interessant adres?
    Op zoek naar levenskwaliteit.

    18-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat is levenskwaliteit?
    Levenskwaliteit bestaat uit 2 woorden: leven en kwaliteit.
    In Van Dale woordenboek worden deze woorden als volgt omschreven:

    kwa·li·teit
    de; v -en mate waarin iets goed is; gesteldheid, hoedanigheid, aard

    le·ven het; o 1 het in leven zijn, het bestaan: nog in ~ zijn niet overleden; om het ~ brengen
    doden; iem naar het ~ staan met de dood bedreigen; in het ~ roepen oprichten, laten ontstaan;
    dat is zijn lust en zijn ~ dat doet hij heel graag; om het ~ komen door een ongeluk sterven
    2
    drukte, lawaai, rumoer: een ~ als een oordeel verschrikkelijk lawaai
    3
    -s levenstijd: het menselijk ~ is kort; de kans van zijn ~ de grootste, beste kans
    4
    geheel van gebeurtenissen, voorzieningen enz. op een bep. gebied: het politieke ~; bedrijfsleven

    Levenskwaliteit kan dus geïnterpreteerd worden als: Het goede uit je leven halen.

    Het goede uit je leven te halen, en dus een optimale levenskwaliteit bereiken, is eigenlijk een werkwoord.
    Je bereikt enkel wat je wil bereiken in jouw leven door het leven in eigen handen te nemen en eraan te werken.

    Natuurlijk heb je niet alles in het leven in eigen handen en vaak zijn er tegenslagen te verwerken.
    Maar met welke ingesteldheid je die tegenslagen verwerkt, heb je in eigen handen...
    En uit iedere tegenslag leer je een les en word je sterker en wijzer.

    Gelukkig zijn er ook periodes van optimaal geluk. Deze dienen om te koesteren en op te slaan in je geheugen,
    deze dienen als houvast en hulp om toekomstige tegenslagen in het leven te verwerken.

    Ik heb in het leven al vele tegenslagen gehad, gaande van gezondheidsproblemen, vruchtbaarheidsproblemen,
    verslaving van een dierbare, kanker bij familieleden, en financiële tegenslagen.
    Ik kan er een boek over schrijven, en ooit doe ik dat nog...
    Nooit heb ik echter de moed laten zakken en ik ben altijd blijven vechten, vechten om mijn doel te bereiken.
    Mijn doel is het goede uit mijn leven halen, mijn levenskwaliteit ten volle beleven.

    Ik heb al veel onderzoek verricht, en ontdekt dat het in het leven gaat om genieten,
    de kleine dingen appreciëren, met weinig gelukkig zijn.
    Op zoek gaan naar levenskwaliteit is voor iedereen verschillend,
    maar ik wil graag met iedereen delen wat ik tot hiertoe heb geleerd.
    Daarom ook deze blog.
    Ik zal vaak verwijzen naar artikels die ik heb geschreven en gepubliceerd,
    ik nodig iedereen dan ook uit om af en toe een kijkje te gaan nemen.

    Groetjes,
    inpa

    18-08-2009 om 13:48 geschreven door inpa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    Tags:levenskwaliteit,leven,tegenslag,geluk,verwerking,gezondheid,gezondheidsproblemen,problemen,vruchtbaarheidsproblemen,verslaving,kanker,genieten,geluk

    Archief per week
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs