Home Link naar onze andere blogs Het Autosalon zoals het niet moet
Verkopers ergeren zich meer dan eens aan de bezoekers
BRUSSEL - Klant is koning, vinden ook de verkopers op het Autosalon in Brussel. Maar trop is ook voor hen te veel. Ergernis troef tussen de nieuwste modellen van Mini, Fiat en Audi. Want een auto is geen cafetaria, een hostess geen dame van plezier en een quad geen klimrek voor de kinderen.
U gedraagt zich slecht op het Autosalon. Althans, als we de verkopers mogen geloven. Natuurlijk zien ze u graag komen. Zeker als u plannen maakt om uw aftandse Ford Taunus eindelijk te ruilen voor een nieuwe wagen. Ze zullen u in de watten leggen. Het beste zal niet goed genoeg zijn. Maar intussen kijken ze vanuit hun ooghoeken geërgerd naar de massa. De Rugzakken , noemen verkopers hen. Toeristen eigenlijk. Met maar één doel: in zoveel mogelijk auto's zitten en met zoveel mogelijk foldertjes en gadgets naar huis terugkeren.
De stand van PGO en GOES lijkt wel een speelplein. Kleine ukken kruipen van de ene buggy naar de andere quad. Een beentje blijf even haperen, de richtingaanwijzer knakt net niet af. Met hun leren schoenzooltjes maken ze lelijke krassen op de zittingen. 'We zullen die voertuigen na het Salon aan dumpingprijzen moeten verkopen', zegt verkoper Marnix. 'Op de laatste dag meten we hier de schade op en het is altijd de moeite.' De verkoper moet zijn ogen af en toe dichtknijpen als er weer een kereltje op één van zijn showmodellen springt. 'Soms moeten écht geïnteresseerde klanten wachten omdat die klein mannen nog op onze quads zitten.'
'Sommige bezoekers moeten doodmoe zijn 's avonds', zegt Mini- verkoper Eddy. 'Onvoorstelbaar hoeveel folders sommige mensen verzamelen. Dat is loodzwaar.' De Rugzakken ziet Eddy liever niet komen. 'Zeker niet als ze met hun rugzak en al in de auto's gaan zitten. Op die manier beschadigen ze de leren zetels. Helemaal erg wordt het als ze met eten en drinken in de auto's stappen' zegt hij. 'We hebben ooit iemand uit een auto gehaald die mayonaise had gemorst. Dat kan toch niet meer? Als ik iemand betrap, hou ik me niet in en stap ik er op af: Doe je dat thuis ook zo misschien? '
Veel mensen hebben er geen schrik van om te stelen op Salon. 'Alles wat los zit moet eruit', klinkt het. 'Er zijn er zelfs die het verbandkistje van onder de plank in de kofferruimte meegraaien.'
En dan is er volgens Eddy nog een bijzondere soort salonbezoekers. 'Diegene die helemaal niet in auto's geïnteresseerd zijn. De mannen die naar het Autosalon komen voor de hostessen. Het gaat soms ver, die meisjes worden soms echt bijna gestalkt.'
Dat weet ook de knappe Manuela (23), op de stand van Fiat. 'Ik word ontzettend vaak gefotografeerd. ', zegt ze. 'Na drie dagen kan ik de tel al lang niet meer bijhouden. Maar ik denk dat er elke dag zeker vijftig mannen zijn die samen met mij op de foto willen.' Al staat ze dat niet altijd toe. 'Tegen mannen die er speciaal uitzien zeg ik neen. En mannen die schuine opmerkingen maken of vuile moppen vertellen, die zijn er ook aan voor de moeite.'
Home Link naar onze andere blogs Naar welke operator bel je?
Wil je weten naar weke operator je belt? klik op de afbeelding...
17-01-2008 om 21:14
geschreven door Hans
16-01-2008
Nieuw op autosalon Brussel
Home Link naar onze andere blogs Nieuw op autosalon Brussel
Toyota Hybrid X concept
Toyota Auris in z'n blootje
Toyota Land Cruiser V8
Volkswagen Polo Bluemotion
Volkswagen Tiguan
Volvo ReCharge concept
TOYOTA
Toyota is sterk in hybride modellen, ze leverden immers pionierswerk met de Prius maar werkten al decennia eerder aan hybride technologie. Vandaag tonen ze met de Hybrid X een prototype met vier deuren en evenveel zitjes. Via allerhande snufjes is deze wagen modulair en interactief met zijn omgeving. Zo kunnen de LED-lichten andere bestuurders of voetgangers info geven over bruusk remmen of accelereren via speciale animaties.
Van de Aygo is er een speciale Blue-reeks. De Yaris wordt bij Sparco aangekleed. Op de stand vinden we ook de Corolla sedan én de nieuwe Land Cruiser V8. Hij kan zeven inzittenden herbergen en wordt aangedreven door een 4,5 V8 D-4D-diesel (286 pk en 650 Nm)of een 4,7 liter grote V8 benzinemotor (288 pk en 445 Nm). Uiteraard staat ook de Auris die eerder in Brussel als concept debuteerde op de Toyota-stand.
VOLKSWAGEN
Bij Volkswagen is het al BlueMotion wat de klok slaat. Door een uitgekiende dieseltechnologie te combineren met intelligente ingrepen op vlak van banden, aërodynamica en gewicht kan men verbruik en emissies drukken. Bovendien blijft de BlueMotion-technologie betaalbaar voor de consument. In Brussel staat een dergelijke versie van de Polo, de Golf, de Passat en de Caddy. Verder staat de Caddy Maxi Life in de VW-hal. Die werd 47 cm langer en biedt zo plek aan zeven inzittenden. Met de Tiguan slaat Volkswagen ook het (compacte) SUV-pad in. Hoewel VW rijkelijk laat is om een compacte SUV te lanceren, is het een absoluut uitgerijpt concept. VOLVO Volvo toont in Brussel de Flexfuel modellen van de C30, de S40, V50, V70 en S80. Ze rijden op E85 biobrandstof en hebben een 2,5 of een 2,0 Flexifuel-motor in de buik.
Verder toont Volvo de C30 ReCharge Concept. Deze C30 krijgt een Flexifuel benzinemoor die enkel als "reserve"-aandrijving dient. In elk wiel zit een elektrische motor. De batterij wordt via het stopcontact bijgeladen. Met volle accu's heeft de Volvo een actieradius van 100 km.
Eerlijk is eerlijk: Matthew McConaughey krijgt zijn lichaam niet alléén door op zijn voeding te letten. Demi Moore eet appelschijfjes, Cindy Crawford eet azijn. Jessica Alba bant alle lightdrankjes. Jennifer Lopez snuift extract van pompelmoes.
Henry Ford zei altijd dat hij zijn hoed afnam wanneer hij een Alfa Romeo tegenkwam. Enzo Ferrari huilde als een kind toen hij voor het eerst de Alfa Romeo's klopte. Twee markante anekdotes over een merk dat al bijna een eeuw lang autogeschiedenis schrijft.
Alfa Romeo symboliseert een aantal waarden die tot ieders verbeelding blijven spreken: sportiviteit, onstuitbare levenskracht, een muzikaal motorgeluid, elegante lijnen en een authentiek Italiaans gevoel voor stijl.
De complete geschiedenis van de legende hebben we voor u samengevat in de vijf volgende hoofdstukken:
"De passie": sinds 1910 mag al wat bij Alfa Romeo gebeurt op grote aandacht rekenen. Het aantrekkelijke merk stond boven alle mogelijke politieke verwikkelingen. In boek en film verpersoonlijkte Alfa Romeo de schoonheid en de stijl van Italië.
"De modellen": Torpedo, Giulietta, Duetto... Alfa Romeo creëerde heel wat onvergetelijke modellen, die ook op technologisch vlak vaak uitblonken.
"De races": al meteen na de oprichting van het bedrijf deden de Alfa Romeo's hun intrede op het circuit - uit noodzaak en uit roeping. Met een uitzonderlijk palmares als resultaat.
"De mensen": in dit hoofdstuk brengen we een eresaluut aan de grootste piloten, ingenieurs en designers die de Alfa Romeo-legende gemaakt hebben tot wat ze is (Nuvolari, Ferrari, Fangio, Merosi, Jano, Pininfarina, Zagato...).
"De onderneming": de lange weg die het bedrijf aflegde van begin vorige eeuw tot vandaag. Een verhaal vol uitzonderlijke gebeurtenissen en sterke persoonlijkheden.
Home Link naar onze andere blogs Accijnsverhogende belasting opgeheven
Sinds 1 januari van dit jaar is de accijnsverhogende belasting voor diesels opgeheven, zodat ze nu niet meer zwaarder worden belast dan benzine-auto's.
De jaarlijkse rijtaks is steeds hoger geweest voor dieselauto's dan voor benzines. Sinds 2004 wordt dat verschil echter geleidelijk aan afgebouwd. Sinds 1 januari is men eindelijk tot een volledige gelijkschakeling van de rijtaks voor diesels en benzine-auto's gekomen. Om maar een voorbeeld te geven: een dieselmotor met 15 fiscale PK vereiste tot vorig jaar een rijtaks van 1.062 euro, vanaf dit jaar is dat nog slechts 606,96 euro, een verschil van bijna 400 euro. Die nieuwe tarieven zullen ook van toepassing zijn voor wie zijn auto voor 2008 heeft ingeschreven. Het ziet er dus naar uit dat België nog meer dan voordien een dieselland bij uitstek zal worden. In AG736, die op 23 januari verschijnt, zal in de blauwe katern een aangepaste tabel met de nieuwe rijtaks worden gepubliceerd.
11-01-2008 om 21:21
geschreven door Hans
Sollicitatieformulier Oostendse politie
Home Link naar onze andere blogs Een tussendoortje
Sollicitatieformulier Oostendse politie STAD OOSTENDE
INSCHRIEVINGSPAPIEREN VOE DE POLIECHE
Je naame: ......................
Je voornaame: ..................
Je lapnaame: ...................
Je vrouwe eur naame:.........................................
Seks: vint, wuf, voede twèè (*) (*) schrappn wattater nie past
De moate va je kolle: ............... va je sluffers:..................
De moate va je kop :...............(voer e kepi ziender mo juuste klèène moaten) Wien ister de derde keuninck van België? Berten - Vandelanotte - Boedewien (*)
Kaje gie schrieven? ................ Kaje gie lezen? ................. Kaje gie tellen? ................ en toe hoevele (hoenderd is genoeg): . Hoevele is èèn en èèn? elve - twèè - vuuve (*) Ka je gie verschillende toalen? Waffer:................................. Ka je gie Frans klappen? Met oar - zoender oar (*) Lig je gie tusschen de lakens? mè joen wuuf. - mè eenander wuuf (*) Ka je gie met e motto rien? ................ (Dades nogol belangriek want der zin der mo viere die kunnen rien en der zien vele motos wè!) Waffer ploeg moeje gie ën'n ? s'nuchtens - s'achternoens - ollèène mo de zundag (*)
Je kafeetjes? Bie de rosten - in den aviso - in de kantiene van de vésmiene (*)
Oe rap eje gie e stik a je kloten? Achter twèè pienten en e spaatje? Achter e fleche giniever? Achter e baksje trapiest? (*) (Voe wiekagent te worden moeje kunnen twintig pienten drinken en je moe nog kopabel zien voe alleine thus te graken!)
Die papieren binnenbriengen vo diesedaagenuchtet en mè e bitje chance en e langen oarme zi je gie int nieuw koader.
Je moe ieroender zelve tèèkenen !!!
............
11-01-2008 om 21:12
geschreven door Hans
10-01-2008
Zeker niet op het salon
Home Link naar onze andere blogs Zeker niet op het salon in Brussel...
Home Link naar onze andere blogs Renault Mégane opnieuw populairste model
De Renault Mégane is voor het tweede jaar op rij de best verkochte auto in België. Hij haalt het afgetekend van de Peugeot 207 en de Volkswagen Golf. Volkswagen blijft wel het best verkochte merk voor Peugeot en Citroën, alle modellen samengeteld.
Met 19.250 stuks tegenover 20.984 in 2006 zakt de verkoop van de Renault Mégane, maar toch blijft het in België de meest populaire wagen. In dit cijfer zitten uiteraard de verschillende koetswerkvarianten ingerekend.
Monovolume Het leeuwenaandeel wordt geleverd door de Mégane Scénic monovolume (11.666) en de breaks (2.988), wat bewijst dat het vooral om gezinswagens gaat. Maar ook de coupé-cabrio haalt met 1.151 stuks de top drie van de best verkochte cabrio's in ons land.
Home Link naar onze andere blogs Autosalon van Brussel Maybach, Mercedes en Smart Paleis 10
De pronkstukken van de stand zijn ongetwijfeld de C-Klasse Break AMG, die in wereldpremière wordt getoond, en de Belgische premières van de E-Klasse E 300 Bluetec, C 200 CDI FE (Fuel Economy), smart mhd (micro hybrid drive) en smart Brabus. De E-Klasse 300 Bluetec, aangedreven door de zuinigste diesel ooit, en de E 350 CGI met directe injectie van de tweede generatie komen in België begin 2008 op de markt. Eveneens in 2008 lanceert Mercedes-Benz de C-Klasse 200 CDI FE, een bijzonder zuinig diesel met een (verlaagd) verbruik van 5,1 liter per 100 km die slechts 135 g CO2 per km uitstoot. En ook de A- en B-Klasse worden in de loop van 2008 aangevuld met zuiniger varianten.
Hoewel het Autosalon van Brussel vooral gewijd is aan de verkoop, probeert Mercedes-Benz altijd een extra dimensie toe te voegen, bijvoorbeeld door een deel van zijn toekomstige projecten te onthullen of een blik te gunnen in de coulissen van de onderzoeksafdelingen. Zo was er in 2002 de wereldpremière van de E-Klasse, twee jaar later die van het prototype F 500 en in 2006 werd de Bionic Car voor het eerst aan de wereld getoond. In 2008 kan de bezoeker de F 700 ontdekken, het allernieuwst en veruit spectaculairste prototype van Mercedes-Benz, dat boordevol technische innovaties zit en uitgerust is met de revolutionaire DiesOtto-motor. Zijn voorganger, de F 600, is eveneens in Brussel te bewonderen, in het kader van de expositie «Ecology meets Economy» in Paleis 1. In Paleis 10 is het volledig vernieuwde smart-gamma opgesteld, waaronder de fortwo cdi, die de kampioen van de milieuvriendelijkheid blijft met slechts 88 g CO2 per km. Ter herinnering: de benzineversie is in november jongstleden door ADAC uitgeroepen tot de wagen met het goedkoopste gebruik (op basis van 15.000 km per jaar). Ook die versie zal in Brussel te zien zijn. De kroonjuwelen van Mercedes-Benz Cars, de Maybach en de Mercedes SLR McLaren, worden in een prestigieus kader geëxposeerd, in het midden van Paleis 10.
Net voor de zomer werden verschillende aanpassingen op de R-Klasse aangekondigd. Het gamma telt nog altijd de bekende configuratie met zes individuele stoelen, maar wordt nu aangevuld met de varanten met vijf of zes plaatsen. Mercedes-Benz heeft ook de voor- en achterzijde van zijn SUVs herwerkt. In de herfst, ter gelegenheid van de Autosalon van Frankfurt, heeft het merk met de ster verschillende nieuwe modellen als de C-Klasse Break en een reeks interessante evoluties van het bestaande gamma gepresenteerd. Tegelijk onthulde het zijn plannen voor de komende maanden en jaren. Met 19 nieuwe modellen, waarvan 7 met hybride motor in vijf categorieën, en het ultranieuwe prototype F 700 heeft Mercedes-Benz duidelijk de weg uitgetekend die het in de toekomst wil inslaan. Op basis van reële tests toont de dagelijkse praktijk op verbluffende wijze aan dat deze ontwikkelingsstrategie nuttig en gerechtvaardigd is. Zo hebben Mercedes-Benz en smart samen 23 prijzen weggekaapt op de jongste Michelin Bibendum Challenge (wedstrijd in zuinigheid en ecologie) in Shanghai. De Mercedes-Benz E 300 Bluetec, E 200 NGT en smart fortwo cdi BTL (aangedreven door een synthetische biobrandstof) kregen elk vier onderscheidingen. De Mercedes-Benz A-Klasse Fuel Cell en de F 600 hygienus (Fuel Cell) wisten elk drie prijzen in de wacht te slepen, terwijl de smart fortwo mhd (= micro hybrid drive) met twee trofeeën werd bekroond.
Home Link naar onze andere blogs Nieuwe Opel Insignia
Nieuwe Opel Insigna niet op salon van Brussel.
Opels middenklasser van de nieuwste generatie belooft een enorme stap voorwaarts te zetten. Het nieuwe model, dat in juli 2008 zijn première beleeft op het autosalon van Londen, vestigt nieuwe normen op het gebied van technologie en design, en dat niet alleen voor het merk Opel maar ook voor het segment van de middenklassers. Als aanloop naar die lancering kondigde Opel vandaag de nieuwe naam van het model aan: Opel Insignia.
Met de Insignia blijft Opel trouw aan zijn strategie: geavanceerde technologie betaalbaar maken voor meer klanten. Over het design van de nieuwe wagen zegt Alain Visser, Chief Marketing Officer, General Motors Europe: Wie onze baanbrekende GTC conceptcar van dichtbij bekijkt, krijgt een goed idee van hoe sensationeel de nieuwe designtaal van Opel zal zijn.
De lijnen van de Insignia zijn gebaseerd op de GTC Concept, die eerder dit jaar is gepresenteerd. Insignia werd als naam al eerder gebruikt voor een concept car in 2003. De "echte" Insignia heeft echter niet het design van de concept car met dezelfde naam.