Riccione, het lijkt een badplaats als een ander. Het is samen met Rimini één van de trekpleisters aan de Adriatische kust.Maar nu onderscheidt Riccione zich van alle andere badplaatsen. Het is de eerste badstad in Italië met een apart vrouwenstrand. Het komt erop neer dat mannen en kinderen er niet worden toegelaten. In dit geval is het hebben van een hondenleven dan weer iets positiefs, want honden worden wonderwel wel toegelaten.
Dit is niet zo snel als Google, maar zeker een héél stuk leuker.
Een zoekrobot met animatrice, dat vindt je niet bij Google he? Ms. Dewey animeert U en presenteert U ook nog het resultaat van je zoekactie. Een leuke site om eens te bekijken. Klik op onderstaande afbeelding:
Opgepast, techniek stopt niet, de flitsers zitten nu al in de bomen...
25-06-2007 om 23:54
geschreven door Hans
Nog meer rommel?
Binnenkort een Renault of Nissan van 2.300 euro?
Nog meer rommel op de automarkt?
Autoconstructeurs dromen ervan om de goedkoopste auto in de wereld te produceren in India, voor minder dan 2.300 euro. Zo denken het Franse Renault en het Japanse Nissan al maanden over een auto aan een onklopbare prijs, ontworpen en gemaakt in India.
April "We zijn in het kader van de samenwerking tussen Renault en Nissan op zoek naar hoe we een wagen van 2.300 euro kunnen produceren", zei Carlos Ghosn, ceo van beide autoconstructeurs. De man had het project al in april aangekondigd en het werd deze maand bevestigd door Renault.
"Gunstig klimaat" "Het meest waarschijnlijk is dat we dit type wagen in India produceren omdat de leveranciers en fabrieken zich ginder bevinden. Het klimaat zou er ook gunstig zijn voor de bepaling van het product, de engineering en de zeer sobere fabricatie", voegde Ghosn eraan toe.
686 miljoen "India zou ook beter geplaatst zijn dan China omdat de productiekosten er lager zijn en de engineering van betere kwaliteit is", aldus Abumanisme Sosat, analist bij Sushil Finance. De twee bedrijven gaan een fabriek bouwen in het zuiden van het land met een jaarlijkse capaciteit van 400.000 voertuigen, waaronder de Logan. Nissan heeft 686 miljoen euro in het project gestoken.
Toch is er geen kans dat het goedkope model op de Europese markt zal verschijnen wegens de te strenge veiligheidsnormen in Europa. De modellen stroken ook niet met de verwachtingen van de Europese consument.
Autosupermarkt Cardoen heeft beslist om de Chinese Brilliance BS6 uit de markt te nemen, nadat de wagen vorige week ondermaats scoorde in de crashtest. De BS6 kreeg amper 1,5 sterren op 5 bij een test van de Duitse autoclub ADAC. De Brilliance is de eerste Chinese wagen die verkrijgbaar is op de Belgische markt.
Veiligheid ondermaats De auto wordt sinds vorige week zaterdag verkocht bij Cardoen, die hem ook zelf invoert uit China. Cardoen heeft de resultaten van de crashtest dit weekend geanalyseerd en besloten dat de wagen niet voldoet aan de westerse normen. "We nemen de BS6 uit het assortiment", zegt zaakvoerder Karel Cardoen. "Enerzijds omdat we geen ondermaats product willen aanbieden, anderzijds om de Chinese producent te verplichten iets aan de veiligheid te doen."
Geld terug Cardoen vond de voorbije week negen kopers voor de Brilliance, maar die krijgen hun geld terug. "De wagens zijn nog niet geleverd en zullen ook niet geleverd worden", verzekert Cardoen.
Epilepsiepatiënten kunnen symptomen van een aanval krijgen door het gebruik van spaarlampen.Dat meldt De Telegraaf.
De Britse epilepsievereniging heeft verschillende klachten over de energiebesparende lampen binnengekregen. De mensen klaagden over duizeligheid, concentratieverlies en een ongemakkelijk gevoel na blootstelling aan het licht. Hoe deze klachten zijn ontstaan, is niet bekend, want de lampen flikkeren niet zo erg dat het normaal gesproken ziekteverschijnselen zou kunnen veroorzaken.
Symptomen voor een aanval In Groot-Brittannië heeft de minister van Volksgezondheid inmiddels bevestigd dat er misschien een probleem is, staat te lezen in de 'Mail on Sunday'. Het Britse 'Epilepsy Action' gaat de problemen onderzoeken. "Er zijn geen meldingen van daadwerkelijke aanvallen", verduidelijkt een woordvoerder. "Het zijn meer klachten die gelijk zijn aan symptomen voor een aanval. Ons onderzoek naar de oorzaak is nog in een vroeg stadium." Professor Arnold Wilkins van de Essex Universiteit denkt dat het komt doordat het witte licht is opgebouwd uit rode en blauwe stukjes die elkaar in snel tempo afwisselen.
Snelle kleurwisseling rood-blauw Stella Bronwasser van de Stichting Epilepsie Instellingen Nederland verklaart: "Een snelle kleurwisseling rood-blauw kan inderdaad epilepsie opwekken. In Japan is daar een onderzoek naar geweest waarbij kinderen een scène van een Pokémon-film met veel rood en blauw te zien kregen. Kinderen met epilepsie, maar ook kinderen zonder epilepsie reageerden daarop."
YouTube heeft een online tool beschikbaar gesteld waarmee je filmpjes kan bewerken in ware Adobe Premiere-stijl. Daarvoor kreeg het trouwens de hulp van Adobe zelf. Officieel is er nog niets aangekondigd maar dat belet je niet om de bèta al uit te testen. Daarvoor kan jehier terecht.
Andere websites als Cuts en Mojiti bieden een vergelijkbare dienst al een tijdje aan, en nu is dus ook Youtube aan de beurt. Als je gebruik wil maken van de Remixer moet je je wel eerst inschrijven. Vervolgens kan je de filmpjes bewerken die je hebt geüpload.
De interface is opgedeeld in twee grote delen. Aan de linkerkant heb je het montagescherm waarnaar je video's kan slepen, en rechts vind je alle bewerkingsmogelijkheden. Je kan onder andere tekst, muziek,beeldkaders en beeldovergangen toepassen. Als je tevreden bent over het resultaat, kan je de gemaakte video eenvoudig op YouTube plaatsen. Het origineel blijft ongewijzigd.
Op dit moment lijkt er een fout te zijn met de YouTube-servers, dus het kan zijn dat het tooltje niet naar behoren werkt.
Telenet lanceert budgetformule. Online voor 20 euro per maand.
Telenet lanceert op 9 juli BasicNet. Met deze budgetformule verken je internet voor 20 euro per maand en surf je aan een snelheid van 512 Kbps. Maandelijks mag je wel maar 400 MB verbruiken.
Met deze formule kan je dus geen gigantische bestanden downloaden, maar ze voldoet wel bij het dagdagelijkse surfen, om je mailtjes te controleren of om online te bankieren. BasicNet is dan ook bedoeld voor de beginnende internetgebruiker.
In totaal heb je één mailbox waarmee je tot vijf verschillende e-mailadressen kan gebruiken. Virusbescherming en spamcontrole op je e-mailverkeer is gratis. Heb je iets teveel gedownload en zit je over je maandelijkse limiet, dan kan je volume bijkopen tegen 1,02 euro per 150 MB.
Bij BasicNet is ook een gratis pc- en internetcursus inbegrepen, net als bij de andere formules van Telenet. Die kan je volgen bij een van de verschillende opleidingscentra van Syntra.
De eerste auto van Chinese makelij op de Belgische automarkt wordt de BS6 Brilliance van Jinbei Automobile uit Shenyang. Dat heeft autoverkoper Cardoen uit het Antwerpse Wilrijk officieel bekend gemaakt.
Cardoen wordt exclusieve Benelux-verdeler van het model dat als een Japans/Duitse luxewagen, geassembleerd in China, wordt omschreven. De wagen is even groot als een BMW 5 of Peugeot 607, de motor ontworpen door Japanse ingenieurs, het koetswerk door Italiaanse designers en Duitse ingenieurs zorgden voor het onderstel.
De Brilliance BS6 benzine 2.0. is verkrijgbaar in volledig uitgeruste comfort- en luxe uitvoering en te koop vanaf 17.500 euro. "De luxewagen is 30 pct goedkoper dan gelijkaardige wagens in zijn segment," zegt zaakvoerder Karel Cardoen. "In de toekomst willen we een volledig Brilliance-assortiment aanbieden en op middellange termijn een gemiddelde jaarlijkse verkoop van 2.000 tot 4.000 modellen realiseren."
Een expressie...
Electrabel trekt staart in...
Ze trekken blijkbaar hun staart in.
"Gasfactuur Electrabel dit jaar maximum 3 procent hoger"
De jaarafrekening van gas zal dit jaar voor alle klanten van energieleverancier Electrabel maximum 3 procent hoger liggen dan vorig jaar. Is het verschil groter, dan wordt dat niet gefactureerd, zo heeft Jean-Pierre Hansen, de gedelegeerd bestuurder van Electrabel vrijdag gezegd.
Electrabel benadrukt dat de aangekondigde stijging van de aardgasprijs met 13 tot 20 procent vanaf september maar beperkt doordringt tot de factuur van de klant. Dat percentage heeft te maken met de basisprijs die Electrabel betaalt aan producent Distrigas. Omdat bovendien bepaalde indexparameters, die ook deel uitmaken van de factuur, sinds januari aan het dalen zijn, zal de eindfactuur voor de consument slechts beperkt - maximum 3 procent - stijgen, luidt de redenering. Het gaat over de jaarafrekening bij constant verbruik, en als netwerkkosten en belastingen - samen goed voor 40 pct van de factuur - gelijk blijven.
Electrabel belooft ook dat de maandelijkse afbetaling vanaf september tot aan de jaarafrekening niet zal stijgen. Bovendien zal de verhoging van die maandelijkse afbetaling in het daaropvolgende jaar "gematigd" zijn. "Dat betekent zeker geen 20 procent", zei Fernand Grifnée, de manager van de marketingcommunicatie. "Er zijn te veel onzekerheden buiten de basisprijs om nu al te kunnen zeggen hoeveel de stijging de volgende jaren precies zal bedragen", luidde het.
Electrabel wilde vrijdag met een persconferentie de zaken "in herinnering brengen, uitleggen en verduidelijken". De voorbije dagen was er veel commotie rond de prijsstijging. Zo stuurde Test-Aankoop vrijdag nog een deurwaarder om de energieleverancier in gebreke te stellen. Volgens de consumentenorganisatie bevat de brief die Electrabel naar zijn klanten stuurde over de prijsverhoging "foute en misleidende argumentatie". Test-Aankoop eiste dat Electrabel de campagne stopzet of wijzigt, anders zouden er gerechtelijke stappen volgen.
Test-Aankoop is niet overtuigd van de uitlatingen van Electrabel. "De eerstvolgende jaarafrekening zal natuurlijk goedkoper uitvallen: in de winter was er een minverbruik van 20 procent", zegt Nico De Bie van de consumentenorganisatie. "Pas het daaropvolgende jaar zal de prijs omhoog gaan. En ik heb Electrabel nog altijd niet horen zeggen dat het terugkomt op zijn beslissing."
Electrabel opent in juli een groen nummer voor alle vragen van consumenten (0800-62.205).
De luchtvaartmaatschappij Continental biedt passagiers van een vlucht van Amsterdam naar Newark vorige week excuses aan wegens de slechte omstandigheden aan boord.
Vlucht 71, met 168 passagiers aan boord, vertrok op 13 juni vanaf Schiphol, maar maakte een tussenlanding in het Ierse Shannon nadat was gebleken dat de toiletten niet werkten. De volgende dag werd de vlucht voortgezet toen men dacht dat het probleem verholpen was. Dat bleek niet het geval: de toiletten overstroomden en de vlucht moest worden voortgezet met slechts één werkend toilet. Zeven uur lang naast uitwerpselen zitten
Een Amerikaanse passagier noemde de vlucht op de lokale televisie in Seattle de meest vreselijke die hij ooit heeft meegemaakt. "Ik moest zeven uur lang naast menselijke uitwerpselen zitten", aldus de man. Er werden wel maaltijden verstrekt, maar passagiers werd verzocht niet te veel te eten.
Een woordvoerder van Continental zei donderdag dat het probleem veroorzaakt was doordat iemand kennelijk latex handschoenen door het toilet had gespoeld, tegen de voorschriften in.
De luchtvaartmaatschappij betuigt spijt voor het 'ernstige ongemak' waarmee de passagiers zijn geconfronteerd en zal de passagiers een compensatie doen toekomen voor slechte omstandigheden aan boord en de forse vertraging. De passagiers krijgen tegoedbonnen.
Seksspelletjes lopen niet altijd af zoals gewenst. Vraag dat maar aan een vijftiger uit Kent, die in volle opwinding met zijn penis kwam vast te zitten in een hangslot.
De 'sexpert' rende in paniek naar de brandweer, maar daar konden ze hem in eerste instantie niet helpen. Toen ook de dokters in het ziekenhuis hem niet van zijn nijpende probleem konden afhelpen, keerde hij onverrichterzake terug naar de brandweerkazerne.
Bij een tweede poging lukte het de spuitgasten wel om na 2,5 uur de man uit zijn netelige situatie te bevrijden. Doordat het slot vastgelijmd was, moest daar zelfs een hydraulische knijptang bij te pas komen. "God weet wat hij van plan was. Feit is dat hij het niet snel opnieuw zal proberen," meent een vriend.
Gemiddeld gezin gaat 200 euro meer voor gas betalen. .
Warme winter, minder stoken, minder betalen. Dat scenario mag u uit uw hoofd zetten. Terwijl ons eind mei nog werd voorgerekend dat we gemiddeld 136 euro minder zouden gaan betalen, is de realiteit nu dat voor 1,5 miljoen Belgische gezinnen de gasfactuur fors duurder zal worden. Vanaf 1 september voert Electrabel immers een prijsverhoging door die varieert van 13 % tot 21 %, afhankelijk van het verbruik. Voor een gemiddeld gezin dat met gas kookt en verwarmt, komt dat neer op een verhoging van 200 euro per jaar.
Minister van Energie Marc Verwilghen overweegt een vraag tot onderzoek te richten aan de raad voor de mededinging. Verwilghen wil laten nagaan of Electrabel al dan niet misbruik maakt van haar machtsposistie en of de reden die Electrabel aanhaalt om de prijsverhoging door te voeren correct is.
De forse prijsstijging voor aardgas is volgens woordvoerster van Electrabel, Lut Vande Velde, ingegeven door de toestand op de internationale markt. «De voorbije drie jaar is de prijs daar met 46 % gestegen, maar voor de Electrabel-klanten is de verhoging tussen 2003 en 2007 beperkt gebleven tot 21 %.» Dat Electrabel net op 1 september de verhoging doorvoert, is geen toeval.
Akkoord Vorig jaar sloot het Franse moederbedrijf Suez een akkoord met de Belgische regering om de gas- en stroomprijzen te bevriezen tot 1 september. Nu die overeenkomst binnenkort afloopt, laat Electrabel niet na de prijzen meteen fors op te trekken. De prijsverhoging gaat in bij de hernieuwing van de contracten. «Loopt je contract bijvoorbeeld tot eind november, dan zal pas vanaf die datum de nieuwe prijs aangerekend worden», legt Vande Velde uit.
Warme weer Verbruikersorganisatie Test-Aankoop noemt de reden voor de prijsverhoging «ongegrond». «Op deze manier wil Electrabel gewoon andere verliezen onder meer door het warme weer compenseren», klinkt het.
Volgens Unizo maakt Electrabel «misbruik van zijn bijna-monopoliepositie». De ondernemersorganisatie eist een «dringend overleg» met Electrabel.
Gaskorting? Eén en ander is het gevolg van de "pax electrica" die de regering Verhofstadt arrangeerde met de Franse energiegigant Suez over de werking van de Belgische energiemarkt na de fusie van Suez met Gaz de France.
Daarin engageerde Suez zich om de gaskortingsfactuur - 100 miljoen euro - te betalen die Freya Vandenbossche had uitgedeeld, maar waarvoor geen geld bleek in de begroting.
In ruil kreeg Suezdochter Electrabel een gegarandeerd marktaandeel van 70 procent. Electrabel engageerde zich ook tot stabiele prijzen tot 1 september 2007, drie maanden na de verkiezingen.
"136 euro minder" De Vlaamse Reguleringsinstantie voor de Elektriciteits- en Gasmarkt (VREG) berekende vorige maand nog dat we gemiddeld 136 euro minder zouden gaan betalen aan gas dit jaar. Het haalde daarvoor de liberalisering van de markt en de warme winter aan.
De afgelopen jaren steeg de prijs van aardgas met ongeveer 30 procent (21 procent volgens Electrabel). De uitleg van Electrabel voor die hogere prijzen: op de internationale markten zijn er hogere prijzen voor aardgas, maar ook steenkool en uranium.
Critici menen dat Electrabel (dat vandaag megawinsten maakt) door het feit dat zijn kerncentrales zijn afgeschreven en er goedkoop stroom (tegen 15 euro per megawatt) kan worden geproduceerd, helemaal de prijs niet moet verhogen.
Airconditioning in auto kost al gauw 10 euro per dag extra
Airconditioning in auto's kost meer dan we denken. Wie bij warm weer dagelijks een paar honderd kilometer rijdt met de airco aan is al rap tot acht euro meer kwijt aan brandstofkosten. Als je veel in de stad rijdt of vaak in de file staat komt daar nog eens twee euro bij.
Dat heeft de ADAC, de Duitse automobielfederatie berekend. Volgens de ADAC moeten automobilisten zich realiseren dat bijvoorbeeld een 800 kilometer lange reis naar het zonnige zuiden een pak poen aan airco kost. Op de autosnelweg werd een extra verbruik gemeten van 0,66 liter per honderd kilometer.
Wie bijna alleen in de stad met airco rijdt kunnen de kosten zelfs oplopen tot 2,1 liter extra liter verbruik per honderd kilometer. Let wel; da's wanneer het buiten tussen 18 en 20 graden is. Wanneer het warmer wordt, beginnen de echte kosten.
Schrikbarend is het verbruik als een auto met een binnentemperatuur van 31 graden moet worden teruggebracht naar 22 graden. Dat kost 2,47 tot 4,50 liter extra per 100 km volgens ADAC. In het onderzoek werd ook onderscheid gemaakt tussen de goedkopere airco's, die alleen maar koele lucht kunnen binnenblazen en de duurdere, waarmee je de temperatuur exact kunt regelen. De simpelere uitvoeringen zorgen voor fors meer benzineverbruik.
ADAC gebruikte vier wagens om dat allemaal te testen: een Ford Fiesta, een Opel Vectra, een Mazda 6 en een Audi A4 (zowel een benzine als een TDI).
De ADAC, die vindt dat autofabrikanten zouden moeten aangeven wat de extra benzinekosten van de airco zijn, geeft ook tips om het verbruik enigszins in te dammen. Zo is het beter om de eerste paar minuten na het instappen ramen en deuren te openen, zodat de ergste warme lucht al kan ontsnappen. Ook de ventilator moet niet op z'n hoogst worden gezet.
Gevaarlijk inhalen van een auto kan voor het Vaticaan een "zonde" zijn, zo blijkt uit dinsdag gepubliceerde aanbevelingen voor automobilisten die tevens worden uitgenodigd een kruis te slaan voor elke reis.
"Zelfs gevaarlijk inhalen kan een omstandigheid voor zondigen zijn", zei kardinaal Renato Martino bij de voorstelling van het document "Pastorale Oriëntaties voor de Weg", opgesteld door de Pontificale raad voor Rondtrekkenden en Reizigers. Het haalt ook uit naar de "afwezigheid van hoffelijkheid, de onbeleefde gebaren, de verwensingen en beledigingen" waaraan sommige autobestuurders zich schuldig maken.
De tekst benadrukt ook, niet het belang te vergeten van het kruisteken te maken vooraleer op reis te gaan. "Wie Christus kent, is voorzichtig op de weg". Het document waarschuwt dat de auto "geen uiting van macht, dominantie en gelegenheid tot zonde" mag zijn.