De
bovenkasten komen boven de tafel in de zithoek en gaan dienen als opbergruimte. De maten van de gekozen kastjes zijn 110 cm br x 32 cm diepte x 30 cm hoogte en waar er 2
deurtjes zijn van elk zon 40 cm breed.
Dit is een meet en secuur werk. Er komt héél wat bij kijken en er moet met van alles rekening mee
gehouden worden zoals, push slotjes, de ophanging waar er een gedeelte
aan de gebogen plafond komt en
het onderste gedeelte tegen de kleerkast en 15 cm boven het venster
komt. Na het getimmer en het samen steken
van de opbergkast kwam het moment om op te hangen, terug
waterpassen en aftekenen zodanig dat de ophanging in éénmaal kon gebeuren
dit voor goede stevigheid van het geheel. De vastmaking gebeurde met de nodig L-profielen zowel boven als onderaan, zodanig dat deze
stevig vast hangde aan de camionette, en zeker niet zou doorzakken.
Tussen
de bestuurderszetel en de zitbank wordt er een extra ophoging voorzien dat zal dienen
als bergruimte waar hieronder de omvormer en acculader in staat en
waar we dan ook nog aan kunnen via een opengaand stuk in deze
ophoging. Anderzijds komt deze ophoging op niveau met de vloer waar bestuurder en passagier
zitten en wordt er dan ook nog een kleine
bagageruimte voorzien waar kleine spullen kunnen opgeborgen worden. Een stevig kaderment van panlatten maakt de
ondersteuning voor het gans
geheel zodanig stevig dat we hierop kunnen staan en hier wordt dan ook de
tafel op gezet.
De
zitbank naast de kleerkast had een opmeting van 75 breedte 53 diepte en 62 hoogte (met dit laatste moesten we
rekening houden met het aansluit gedeelte voor
de voeten die een hoogte van 15 cm had).
Een kaderment van gedrenkte
panlatten werd geopteerd, dit voor de stevigheid van het
geheel. Als zitvlak gebruiken we
multiplex 12 mm. Er werd een opening voorzien,
zodanig dat we altijd aan de verwarming, batterij en elektriciteitkast
kunnen.
Daar de
kast er nu staat is het moment eer we verder doen met de koelkast om de koude
lucht aanvoerbuis van de verwarming te plaatsen naar de bergruimte toe,
dus er worden twee gaten geboord van 8 cm diameter doorheen de wanden en van de kleerkast dicht tegen de vloer zodanig dat de
buis onder de plank van de koelkast komt te liggen. Deze buis moet zover
mogelijk van de verwarming te komen en de warmte uitblazers van
deze Truma, anders werkt de verwarming niet optimaal en gaat de
thermostaat niet goed in zijn werking, het blijft dan ook altijd warm op
één plaats en circuleert niet genoeg rond.
Door de koude lucht aanvoerbuis
naar de bergruimte te leiden, kan er genoeg circulatie rond het
ganse systeem plaatsvinden.
Y-stuk
van Webasto voor het opsplitsen van 80 mm PAPK luchtslang naar 2 uitgangen van
60 mm. Te gebruiken bij het aanleggen van de ringverwarming
EM 05
Eindstukmoer
De
buizen worden geleid onder de zitbank naar als ene kant voeten zitbank en
andere kant richting keuken en bed. Dit
met ingebouwde eindroosters.
EN Eindrooster
De EM 05
eindstukmoer is een bevestiging voor het EN eindrooster aan het einde van een
luchtslang. Het wordt voornamelijk gebruikt voor Truma kachels en
airconditioners en past perfect op de Truma UR3 65 mm en VR 72 72 mm slangen en
de Truma KR65 koudeluchtslang.
Tussen de eindstukmoer en het eindrooster kan een wand geklemd worden zodat de
bevestiging van het uitblaasmondje eenvoudig en schroefloos is.
Het EN
eindrooster is een uitblaasmond voor Truma kachels en airconditioners. Het past
perfect is het T-stuk met schroefdraad of de EM 05 eindstukmoer. Beide zijn
optioneel verkrijgbaar.
Het luchtrooster is geschikt voor gebruik met de Truma UR3 65 mm en VR 72 72 mm
slangen of de Truma KR65 koudeluchtslang.
Het schot in het rooster kan gedraaid en gekanteld worden waardoor de richting
van de luchtstroom kan worden bepaald. De blaasmond is tevens afsluitbaar.
Het
grote werk aan de meubeltjes kan beginnen.
De start is de kleerkast met als optie een
hangkast voor jassen, broeken enz
Daaronder een opbergruimte voor
dergelijke kleding en gans onderaan de
koelkast . Eerst een mal gemaakt in
karton om de gebogen vormen te kunnen overbrengen van de lange
zijwanden die reiken tot aan het plafond, dan uitzagen en plaatsen met de
bijhorende kastverbinders. Vervolgens de
deur vastmaken met de
scharnieren en de ingebouwde Pushlo met de bijhorende schootplaatjes.
De
kwalitatieve MDC koelkasten van Waeco zijn voorzien van de hoogwaardige
compressors van Danfoss. Deze bieden de meest intensieve en duurzame koeling
bij mobiel gebruik. Zelfs bij extreme omgevingstemperaturen en in schuine
standen werken deze compressor koelkasten uitstekend, ideaal dus op een boot of
jacht en zonder zorgen in uw camper of caravan.
De ruimte in uw camper of caravan is al beperkt genoeg, daarom kunt u beter een
koelkast kopen die zijn ruimte optimaal benut. Bij deze MDC compressie koelkast
is er met elk detail rekening gehouden, de indeling van de koelruimte komt
zonder onnodige versieringen en veel ruimte!
Alle roosters zijn verstelbaar en uitgerust met een veiligheidsbeugel. Dus als
u last krijgt van een wilde zee of slechte wegen dan blijven uw gekoelde
producten perfect op hun plek liggen. De roosters kunt u ook openklappen aan de
linkerkant om zo extra plek te creëren voor 1,5 liter flessen. De deur is
voorzien van een dubbele sluiting die uw koelkast stevig dicht houd.
Een van de grote voordelen is ook dat u geen gasinstallatie hoeft te
instaleren! Geen gaten meer in uw camper of caravan! U hoeft geen luchtafvoer
meer naar buiten te boren zolang u op een andere manier voor voldoende
ventilatie zorgt.
- Geen gasaansluiting en luchtafvoer naar buiten nodig
- Helling onafhankelijk
- Normale koeling en ***-en vriesvak
- Geschikt voor gebruik met zonne-energie
- Groot vriesvak
- Binnenverlichting
- Deur met magneetsluiting
- Deuraanslag en vergrendeling rechts/links wisselbaar (standaard
deurscharnieren rechts)
- Deursluiting voor dubbele vergrendeling (boven en onder)
- Dubbele functie (vergrendeling/ventilatie)
Samenvattend een krachtige compressor koelkast waar veel slimme functies in
zitten die tot in detail afgewerkt zijn.
Deze
komt te staan onder het bed, maar volledig afgemaakt en op een uitschuifbare plank,
zodanig dat dit efficiënt in gebruik is en dit vanaf de woonruimte.
De
Thetford Porta Potti Qube 165 is een groot chemisch toilet. Het spoelsysteem
bestaat uit een balgpomp met handbediening.
Het onderste gedeelte van de Porta Potti Qube is de afvaltank. De 21 liter afvaltank
is licht van gewicht, eenvoudig te vervoeren en uitgerust met een opbergvak
voor de toiletvloeistofmonsters die standaard gratis worden meegeleverd.
De spoelwatertank heeft een capaciteit van 15 liter en vormt met de toiletpot
de bovenzijde van het draagbare toilet. De toiletbril en deksel zijn
afneembaar.
De Porta Potti Qube 165 van Thetford is lichtgewicht en compact. Ideaal voor
camper, caravan, tuinhuisje, boot of als tweede wc.
De chemische toiletten van Thetford zijn van duurzaam, lichtgewicht en
hoogwaardig kunststof. Door de ronde vormen is het toilet eenvoudig te reinigen
en onderhouden.
De draagbare toiletten zijn zeer eenvoudig in gebruik. Er hoeven geen losse
delen gedemonteerd of gereinigd te worden. De geïntegreerde schenktuit en handige
beluchtingknop zorgen dat de afvaltank zonder spatten geleegd kan worden.
deel 12: bagageruimte met opbergruimte voor gasflessen, alsmede de ontluchting gaslucht
25 - 26/02/2013
Er wordt
geopteerd om het maximale aan ruimte te kunnen uithalen van bergruimte onder het
bed. De gasflessen komen te staan in een
aparte ruimte en met spanbanden
vastgemaakt zodanig dat deze al rijdend goed blijven staan. Deze gasflessenruimte moet volledig
luchtdicht zijn en ook een gasontvluchting
gemaakt worden in de vloer die onderaan de wagen uitkomt, dit mocht er
gas ontsnappen, deze gaat altijd naar de grond trekken. Dit wordt aangeraden.