Vandaag het nauwkeurige
werk, en geconcentreerd, nl. het uitsnijden van het raamgat in het metaal van
de camionette. Als ramen hebben we gekozen voor schuifraam Seitz S4 60 br
x50cm h. De voorste ruit kan schuiven, de achterste ruit is vast
(in de rijrichting).
Dankzij
de veiligheidsgrendels kan het raam van buitenaf niet geopend worden. Een
compleet systeem voor kampeerwagens en caravans dat gereed is om direct te
kunnen installeren. Voorzien van een dubbele acryl glazen ruit, geïntegreerd
rolgordijn en hor.
Eerst werden de maten overgeplaatst op het metaal van de camionette, goed uitgemeten en bij iedere zijde 2 mm meer gemeten (dit voor uitzetting) en dan alles afgetaped.
Vervolgens werd er in iedere hoek een gat geboord van 10 mm dit om de inzet met de ijzerzaag te vergemakkelijken
Dan komt het serieuse werk, het uitsnijden van het raamgat. Geconcentreerd, traag en vooral mooi langs de tape.
Daar is het uitgesneden raamgat.
Nu nog antiroest zowel binnen als buiten rondom het ijzer van het raamgat, tot zelfs 2 x geschilderd.
De binnenlatten werden eraan gekleefd met BISON montagekit, bevestigd met spanvijzen om gans de constructie goed te laten rusten om op 't gemak te laten drogen (een ganse nacht).
De volgende morgen mochten de spanvijzen weg, en het hout zat oersterk stevig aan het metaal van de camionette. Het buitenraam werd in het raamgat geplaatst en vervolgens het binnenraam. Met de bijhorende vijzen werden de beide delen van het raam aan elkaar gevezen met als resultaat dat het raamgat volledig klaar was. Als extra werd er geopteerd om nog eens extra afdichtingskit rondom het raam te doen, dit ter extra waterinsijpeling te voorkomen.