Daar de elektriciteitskabels in
de schachten goed zaten, was de plafond klaar om de multiplex platen van 5 mm
aan te brengen. De bevestiging van de
platen gebeurden met vijzen van 2 cm en die kwamen aan de panlatten die we al
eerst aan de schachten vast hadden gemaakt.
Eerst werden de holtes van de vloerbodem opgevuld met
aluminiumnoppenfolie. Daarna als isolerende laag nog een ondervloerscherm met
aluminium zijde. Daarboven de OSB
vloerplaat van 18mm dikte. 4 OSB platen
van 244 x 59 cm zijn nodig geweest voor deze vloerbedekking. De totale dikte met ondervloer, noppenfolie en
OSB platen zijn 40mm dikte. Daarboven als eindafwerking komt een waterproof laminaat.
De plaatsing van de elektriciteitskabels stonden deze twee dagen centraal. Zowel voor de stopcontacten, verlichting en schakelaars kwamen allemaal op z'n plaats. Dit is een moeilijke klus, daar de kabels tussen de ijzeren schachten moesten geleid worden. De aanhouder wint.
Vandaag 1ste fase isolatie
aangebracht (Kingspan Kooltherm of resol genoemd) 36 panelen van 120 cm x
40 cm x 615 gr./plaat.
Achterste deuren volledig geïsoleerd, dit
was het moeilijkste daar slot en handgreep hierin bevestigd waren. Daarna de
rest van de zijwanden geisoleerd en de openstaande gaten met Rubson
isolatieschuim PU opgevuld (wel voorzichtig met isolatieschuim, daar dit veel
kracht heeft en zich uitzet). De resol platen zelf aan het metaal
gekleefd met Bison montagekit.
De plafond werd in 2 fasen gedaan, daar deze platen moesten ondersteund worden om zo te kunnen drogen.
Vandaag het nauwkeurige
werk, en geconcentreerd, nl. het uitsnijden van het raamgat in het metaal van
de camionette. Als ramen hebben we gekozen voor schuifraam Seitz S4 60 br
x50cm h. De voorste ruit kan schuiven, de achterste ruit is vast
(in de rijrichting).
Dankzij
de veiligheidsgrendels kan het raam van buitenaf niet geopend worden. Een
compleet systeem voor kampeerwagens en caravans dat gereed is om direct te
kunnen installeren. Voorzien van een dubbele acryl glazen ruit, geïntegreerd
rolgordijn en hor.
Eerst werden de maten overgeplaatst op het metaal van de camionette, goed uitgemeten en bij iedere zijde 2 mm meer gemeten (dit voor uitzetting) en dan alles afgetaped.
Vervolgens werd er in iedere hoek een gat geboord van 10 mm dit om de inzet met de ijzerzaag te vergemakkelijken
Dan komt het serieuse werk, het uitsnijden van het raamgat. Geconcentreerd, traag en vooral mooi langs de tape.
Daar is het uitgesneden raamgat.
Nu nog antiroest zowel binnen als buiten rondom het ijzer van het raamgat, tot zelfs 2 x geschilderd.
De binnenlatten werden eraan gekleefd met BISON montagekit, bevestigd met spanvijzen om gans de constructie goed te laten rusten om op 't gemak te laten drogen (een ganse nacht).
De volgende morgen mochten de spanvijzen weg, en het hout zat oersterk stevig aan het metaal van de camionette. Het buitenraam werd in het raamgat geplaatst en vervolgens het binnenraam. Met de bijhorende vijzen werden de beide delen van het raam aan elkaar gevezen met als resultaat dat het raamgat volledig klaar was. Als extra werd er geopteerd om nog eens extra afdichtingskit rondom het raam te doen, dit ter extra waterinsijpeling te voorkomen.