Ik ben laatst op het web een filmpje tegengekomen op youtube dat afkomstig was van Renault. Het was een oude reclamecampagne die zijn weg naar het internet gevonden had en daar werd opgepikt door tal van mensen die dan over het filmpje berichtten op hun blogs en daar de bezoekers aanmoedigden om het filmpje te bekijken. Renault had dit goed door en ze hebben hier handig op ingespeelt door onder de usernaam 'renaultsaveslives' zelf de making of van dit filmpje te posten. De aandacht van de kijkers van het spotje zal getrokken worden door deze making of, welke zelf een reclamespot op zich is waarin de veiligheid van de wagens sterk bewierookt wordt. Renault heeft de laatste jaren immers meer en meer moeite gedaan om zich te positioneren als maker van de veiligste auto's ter wereld, een gebied waar Volvo reeds jaren nagenoeg de alleenheerschappij over had.
Ik vond het interessant om te zien hoe de virale marketing steeds aan belang blijft inwinnen, vooral omdat een steeds groter deel van de bevolking vertrouwd raakt met internet.
Voor de geïnteresseerden, hier zijn de links naar de filmpjes: