Het nadert met rasse schreden, (Vlaams van de jaren stillekes) vandaar dat het nodig werd de Duitsers even achter hun vodden te zitten om de nodige papieren te bezorgen voor de vlaggenbrief en radiolicentie. Het werkt blijkbaar als je van beleefd Engels overschakelt naar Streng Duits om iets gedaan te krijgen. Om 9 uur gebeld en om 9u30 al een mailke met het meest noodzakelijke. Alles mooi opgeslagen, bewaard, geklasseerd en afgedrukt voor het in te dienen dossier. Tot zover alles goed tot ik de papieren eens deftig doorneem. Het belangrijkste is de CE certificering van de boot volgens veiligheidsklasse. Mooi ogend, diploma achtig, streng zakelijk, kortom betrouwbaarheid straalt er zo af.
TO'OTTT!!!!
De naam van het keuringsorganisme mijn aandacht trekt: GERMANISCHER LLOYD.
Lloyd, Lloyd? Lloyd! Verdomme t'is nie waar, de Fyra, gekeurde brol, door Lloyd.
Snel eens op t' internet gezocht.
Hebben niets met elkaar gemeen.
Zijn er na den oorlog Adolfen van naam veranderd, Lloyd's zullen der ook niet bijkomen dees dagen.
20-06-2013 om 18:40
geschreven door jan vanoverschelde 
|