Fietsers voor Myanmar
Inhoud blog
  • foto's
  • Gewoon wat cijfertjes
  • Allemaal terug thuis.
  • de laatsten
  • nog een paar....

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Sponsortocht van Antwerpen naar de mont Ventoux
    13-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Groetjes uit Moulins
    Proficiat tante M. Ook een mooie dag gehad?
    Hier is alles tip top.
    Doe de groeten thuis.
    Marc (er is er maar èèn)

    13-09-2010, 16:38 geschreven door de fietsers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's van zondag
     














    12-09-2010, 23:00 geschreven door de fietsers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een helse dag...voor de cateraars.
    De titel van dit stukje dekt echt wel de lading.   

    Wat een rustig dagje ging worden is voor de bar motorhome een hele klus geworden.  Na de zware "licht glooiende" rit van gisteren werd er bij de avonddrink gezegd dat ze het vandaag wat rustiger aan gingen doen.  
    Daarenboven had niet iedereen even goed geslapen door een paar kamers franse jonge gasten die luidruchtig moesten overlegen wat ze vandaag gingen doen.  Het is ons nog altijd onduidelijk waarom je daarbij met meubilair moet schuiven, maar kom maar dat zal wel frans zijn zeker.  

    Dus een rustige rit die van start ging om exact negen uur, de dreigende onweerswolken tegemoet.  Afspraak rond 12h30 - 13h00 op plek X voor een hapje.  Na wat opruimen, afval sorteren en glas in de correcte bak gooien (onder het toeziend oog van de matrone van Kyriad Epernay) kwam Frans lichtjes ontdaan terug, de motorhome snorde al ongeduldig en niets stond een fijne dag cateren nog in de weg.  

    Aangezien de voorraad versterkende avonddrank (type Fisher, Leffe en Hoegaarden) veel verder verminderd was dan verwacht gingen we eerst langs een van die mega koopcenters die Frankrijk rijk is en die bijna altijd open zijn.  Behalve op Zondag 12 09 2010 op onze route.  Niet getreurd, dan winnen we wat tijd.   Volgende stop was een Avia tankstation. Aangezien we gisteren wat problemen hadden met de aanvaarding van de tankkaarten was het de bedoeling vandaag elk merk van tankstations uit te proberen tot we succes hadden.  Ook dat viel reuze mee want in dat piepklein stationneke nam zonder problemen de kaart aan.  Weer tijd gewonnen dus...  

    Naast het tankstation was een boerderij.  Aangezien we toch al 2x tijd gewonnen hadden en de interesse in de productie van de agrarische nijverheid in de champagnestreek groot is bij het cateringteam hebben we ons door de boerin des huises laten voorlichten over hoe zij hun product maken en onderricht gekregen in hoe het smaakt.  

    Op het einde van deze korte doch leerrijke lezing kwam er telefoon van het medisch team.  Hoe ver waren wij nog van de rustplek verwijderd en hoelang gingen we er over doen.  Tomtom wist te vertellen dat het nog 68 km was, volgens Garmin 66, maar beide waren er over eens dat we er een klein uur over gingen doen wat ons ruimschoots de tijd gaf  om de lunch voor de renners klaar te maken.  We spraken de juiste plek af en vervolgden onze weg.

    Vandaag stond er op het menu:  bolletjes van in de oven gebakken geplet graan, met licht gezouten in heet water gedompeld speenvarkentje of dezelfde bolletjes met schijfjes gestremde melk.  Zoals gezegd dus tijd zat. 

    Genietend van het schitterende champagne landschap bellen we ""den docx" op om posities te vergelijken.  De fietsers waren goed opgeschoten en zouden zo'n uur vroeger op de verzamelplek zijn.  

    Een helse rit, die dan nog eens twee maal verlengd werd door een paar omleidingen ten gevolge van werken (alsof men dat zou doen als die andere Tour langskomt!), volgde.  Tijdens deze rit werden door Frans de bolletjes geprepareerd, en net toen men ""den docx" wilde uitladen om aan de onderaan getaste noodvoorraad Cola te kunnen waren ook wij ter plekke.  Toen even  later ook het medisch team terug was van een verkenning van de lokale floklore stond niets een lichte lunch in de weg.  

    Aangezien het vandaag wel licht glooiend was en de wind in de rug stond waren onze moedige pedaalduwers een uurtje vroeger.  Er werd heel wat afgelachen daar naast het kerkhof waar ze gestopt waren, waardoor we ons nog steeds afvragen of we daar niemand wakker gemaakt hebben.  Indien wel zitten wij gelukkig een heel stuk verder nu. 

    Na het verzamelen van de afval en het opruimen van de site - ja hoor, wij laten altijd alles netjes achter - vervolgden we onze weg naar het hotel om de check in te doen.  Onderweg verloren we een kwartier door een of andere groep fietsers met een camionette van Dockx erachter die de gehele rijweg in beslag namen  maar ook dat kreeg echter het humeur niet stuk.  
    Dank zij een perfecte service in de mega Campanile van Auxerre was iedereen netjes ingecheckt tegen de aankomst, helaas echter in de gietende regen.  Iedereen naar de kamer en de douche in en tegen dat dat achter de rug was kon er aan de mobilhome rustig nagekaart worden bij de overschot van het versterkend vloeibaar voedsel.  

    Een fijne maaltijd, voor sommigen gevolgd door een tweede fijne maaltijd (hoe blijven jullie zo mager eigenlijk?), sloot de dag af.  Ondertussen was de was klaar en (door gebrek aan versterkende vochtigheid vermoeden we) was rond 21h00 iedereen vertrokken naar de kamers.

    Morgen rijden en schrijven we verder. 


    Peter en Frans

    12-09-2010, 22:37 geschreven door de fietsers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ventoux Adventure a Mechanics Story Deel 2
    Beste Blogger en sympathisant van dit project,

    Sorry dat u gisteren even op uw honger bleef zitten maar door computertechnische problemen was gisteren geen blogaanvulling mogelijk.
    Echter, de crew heeft het probleem opgelost en we staan terug in verbinding met de buitenwereld. Driewerf Hoera voor onszelf dus en in extremisch nog een update van de gebeurtenissen van gisteren... 

    Wist u dat er in deze contreien 784 Boulevards, Avenues, Rues en boerewegeltjes zijn die genoemd zijn naar 's lands nationale Held en sterkhouder der Franse Natiën Charles De Gaulle? (Charel voor de vrienden) Wij wel. Sinds de "Crew Evaluatie Meeting" die dagdagelijks in het Mobilhome Command Center van onze Held Peter De Ridder gehouden wordt en de coördinaten voor de rustpauze van de volgende dag besproken worden. 
     En dat terwijl wij dachten dat "de Charel" een chauffeur van 420 was...
    784 dus jawel. Waar enkele eeuwen geleden ene Mercator nog verschillende uren nodig had om te berekenen wat zijn positie was, kunnen de Tomtommekes van Nonkel Pat en ome Danny met de middelen van de moderne techniek op enkele seconden berekenen waar we zijn!   

    Enfin, de rit van 11 september was er een die kon tellen. Wat aanvankelijk gebriefd werd als een "Frans Vlakke Rit" bleek enigszins anders uit te draaien. De rit ging van Maubeuge naar Epernay, een licht zaterdagtripke van 168 km.
    Plat dus.
    Terwijl voor de pauze het peleton nog volledig in gevechtsorde de vijand trotseerde, brak de veer van sommige pedaalridders finaal af na de middagspeeltijd. Dat Frans Vlak bleek een lichtelijk onderschatte term voor een parcours dat zwaar geaccidenteerd kon genoemd worden.
    Hoge steile heuvels wisselden zich af met nog steilere en nog hogere en de eerste tranen van pijn rolden over verwrongen gezichten....
    Een Franse charmezanger schalt  "On Ira tous au paradis" op de radio, een mening die niet door iedereen gedeeld werd op dat moment.
    Het is dan ook aandoenlijk te zien dat de sterksten de zwakkere broeders proberen te helpen tijdens de moeilijkere stukken. Vooral de immer grappende Dave en Halve Fransman Glenn ontpoppen zich als regelrechte Helpertjes. Als doorgedreven musketiers stuiven deze d'Artagnans terug naar beneden om collega's de berg over te helpen of om water te komen halen... Merci jongens. 

    Onnodig te zeggen dat de Dietse woordenschat stevig uitgebreid werd vandaag, een bloemlezing  mogen wij u niet onthouden :
    Op 35 km na vertrek vliegen ongeïdentificeerde gele attributen uit de GFT bak continu tegen de voorruit van den Dockx. Een en ander bleken bananenschillen te zijn die door ongecontroleerde renners stomweg tegen de bus gesmeten worden.
    Dit fenomeen wordt nu in de volksmond het "bannannenschellensyndroom" genoemd...

    Zo Dames en Heren, de Tarte a Tin of hoe schrijf je dat wacht!
    Straks meer! Uw eventuele reacties horen wij graag op het door u reeds gekende adres, dat blijkbaar door u reeds zeer goed gekend is, waarvoor dank!    




            

    12-09-2010, 17:57 geschreven door de fietsers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    11-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog wat fotootjes van dag 2
     





    11-09-2010, 23:14 geschreven door de fietsers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog een lading foto's van zaterdag
     



















    11-09-2010, 23:08 geschreven door de fietsers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog wat foto's van zaterdag
     














    11-09-2010, 23:05 geschreven door de fietsers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pffffffft!
    Zware dag vandaag, niet alleen voor de fietsers, ook voor de begeleiding.  Het is 22h00 en niemand meer te bekennen.  
    Ondanks de zware tocht vandaag was het ook een leuke dag.  Al zal Davy, onze verpleger, er anders over denken.  Hij heeft heel de dag wat problemen gehad met de gezondheid.  Geen nood echter, hij is in goede handen bij Luc. 

    Zonet de route van morgen op punt gezet, het enige probleem is dat den Dockx moet tanken.  Morgen zoeken naar een tankstation waar UTA kaarten aanvaard worden dus. 

    De bar-on-wheels die de mobilhome ondertussen geworden is lijkt een succes,  de voorraad Leffe voor vandaag en morgen was halverwege vanavond al op.  Morgen dus op zoek naar een Auchamp, (it is I) Leclerq, of Carrefour die op zondag de deuren opent. 

    Schitterend weer overigens vandaag, ook morgenvoormiddag ziet het er goed uit, in de namiddag zou er een occasionele druppel kunnen vallen, maar daar fietsen onze moedige fietsers wel rond.  Zo dadelijk zetten we nog wat fotootjes op de blog en hoopt Peter na een goede nachtrust morgen wat minder last te hebben van verdwaalde sleutels.

    Cateringgroetjes, 

    Peter en Frans. 

    11-09-2010, 22:32 geschreven door de fietsers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog wat foto's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen  

    11-09-2010, 20:33 geschreven door de fietsers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    10-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fwd: de eerste foto's
     












    10-09-2010, 22:36 geschreven door de fietsers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ventoux Adventure 2O1O a Mechanics Story

    Hallo thuisfronters, supporters van deze expeditie en toevallige bezoekers op deze site,

    En we zijn vertrokken begot! 
    Na maandenlange voorbereidingen, wikken en wegen over mogelijke reisroutes zijn we dus echt weg weg weg nu...
    Wie zijn we? Een bont allegaartje al dan niet havengebonden mensen die één gemeenschappelijke passie hebben : ze delen namelijk de onweerstaanbare drang om zich voort te bewegen op twee wielen en liefst zo lang en snel mogelijk...
    Immers hoe verklaar je dat een 2O-tal sporters zich een week vervreemden van have en goed en zich de tong letterlijk tussen de spaken rijden om hun doel te bereiken; nl het bereiken van de magisch mythische Mont Ventoux volgende week vrijdag?

    Uw verslaggever koerst echter niet mee... Zijn kuiten bevatten immers standaard genoeg melkzuur om een middelgrote melkerij in volcontinu bedrijf draaiende te houden... Hij zal zich gedurende de tocht samen met zijn onafscheidelijke kompaan Pat bekommeren over de techniciteiten van dit project; wij houden ons voltijds ledig met het transport van het materiaal, het repareren van beschadigde fietsen en fietsers onderweg, de bevoorrading en gewoon ook om de hoop te vergroten natuurlijk.
    Onze technische staf bestaat verder ook nog uit de collega's van de mobilhome, nl. het olijke duo Frans en Peter en de onnavolgbare motard Danny die als volleerde scout de weg vrijmaakt voor het gehele peleton. Ook een heuse ambulance met verplegend personeel vervoegt ons (waar zijn eigenlijk die beloofde blonde kinesistes naartoe?)   

    Vedi Vinci Ventoux? Dat zullen we volgende week wel zien maar de sfeer zat er van deze morgen al duidelijk in...
    Na een fantastisch ontbijt ons aangeboden door de firma Protime volgde de verplichte fotosessie en het afscheid van de geliefden. Tja noblesse noblige natuurlijk. 
    Onze splinternieuwe Mercedes Sprinter Super Van (vanaf nu afgekort als " Den Dockx ") werd ontdaan van de sponsorvlaggen en uw verslaggever startte zijn bolide. Echter, waar was het peleton gebleven...?
    La Treizième Ventoux Compagnie était déjà disparu verdorie! Door een miscommunicatie tussen renners en volgers waren de soigneurs achtergebleven en het peleton al vertokken! De nodige vloeken dat dit met zich meebracht in het begeleidingsvoertuig gaan we de onwetende lezer van deze blog onthouden maar u kan zich met enig inlevingsvermogen het een en ander voorstellen me dunkt...
    Enfin, na enig zoekwerk en de nodige GPS en telefoonconnecties werd het vloekniveau wat getemperd en tegen de middag al (!) werd de aansluiting gemaakt. Christoffel, gij dubbel doorgedraaide Sint, ontferm u over ons.

    Over de rit zelf dan : Eens de taalgrens voorbij werden de baantjes smaller, de bochten korter en de stijgingen hardnekkiger. De slijkhoogte op de bus, veroorzaakt door rondvliegende modder werd dan ook hoger en hoger.

    "Pat, der hangt precies modder tussen de bullbar, kan dat?"
    "Ja jongen, ge zijt daarnet 2 meter door de gracht gereden..."
    "Oke dan is het goed..."

    Bij hevige heuvels waaierde het peleton enigszins uit maar hervond daarna telkens de slagorde terug. Buiten 2 lekke banden werden verder geen noemenswaardige problemen gemeld en kwam de ondertussen volledige toerkaravaan rond 16 uur aan in ons hotel te Maubeuge, net over de Franse grens die we trouwens pas opgemerkt hadden nadat we onmisbare (?) SMSjes van diverse GSM operatoren hadden gekregen.

    Deze eerste dag was er een die ronduit plezant te noemen was... Het leuke eraan is dat iedereen nu, gewassen en gestreken wat zit te dollen met mekaar en ronduit de belevenissen van de dag vertelt.
    Ook dat is expeditie natuurlijk, het leren kennen van de collega's...
    Morgen trekken we naar Epernay, een beladen rit ( letterlijk met brubbels als ik de crew mag geloven) naar de Champagnestreek.  Hopelijk blijft de sfeer zoals vandaag.
    Het weer wordt in ieder geval al beter. Een open hemel dient zich aan, als voorbede van morgen?

    Groetjes en tot morgen,

    Roel en Pat 

         
       



        

    10-09-2010, 22:02 geschreven door de fietsers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste rit zit er op
    Maubeuge, 10 09 2010

    De eerste dag zit er op, 't 17hOO en idereen zit fris gewassen te wachten op het eten, tijd dus om te bloggen.

    'S ochtends vroeg eruit, gezellig met zijn allen gegeten bij protime en dan HET vertrek, we waren weg!
    Over golvende slingerende en vooral slechte wegen baanden we ons een weg tot in Maubeuge, 135km.
    Ondertussen was het weer ons niet gunstig gezind, enkele frisse regenbuien en een wat guur windje maakte het plaatje compleet, flandriens in augustus.
    Aangekomen in het hotel snel de fietsen gekuist en relaxen voor de dag van morgen.

    Meer nieuws direct.

    10-09-2010, 17:27 geschreven door de fietsers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de sponsors
     

    09-09-2010, 22:24 geschreven door de fietsers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.helemaal klaar
    Donderdag 09 09 2010

    Zoals het er uit ziet zijn we er helemaal klaar voor. 

    We kunnen tanken en ook de uitrusting voor de begeleiders is binnen, met dank aan onze sponsors.  De volg- en materiaalwagen zal vanmiddag worden afgehaald en een aardig voorraadje bananen staat op ons te wachten

    Aangezien er afgelopen nacht genoeg water uit de hemel is gevallen voor de komende 10 dagen lijkt ook het weer geen spelbreker te kunnen worden morgen. 

    Morgenvroeg iedereen op post zoals in de laatste nieuwsbrief.

    Peter!

    09-09-2010, 13:19 geschreven door de fietsers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste loodjes wegen het zwaarst!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Woensdag 8 September 2010



    Dit zal zonder twijfel zo zijn voor onze fietsers wanneer ze binnen een week de eindmeet halen.  Momenteel is het op organisatorich vlak behoorlijk druk.  De checklijsten worden opnieuw en opnieuw afgelopen en nagekeken, en, het is gelukt, alles lijkt in orde te zijn voor het vertrek.

    Vrijdagmorgen is het dan zo ver.  Eerst een ontbijtje bij ProTime en om 10h00 de fiets op richting Maubeuge, onze eerste stopplaats. 

    Vanaf vrijdagavond zal je hier kunnen volgen hoe de tocht verlopen is, bedoeleing is dat de deelnemers zelf hun verhaal doen op de blog.  Ook zal je hier foto's kunnen vinden of -indien technisch niet mogelijk- een verwijzing waar je de foto's kan vinden.

    Aan iedereen, veel succes en vooral veel plezier

    Peter

    We houden eraan om al onze sponsors nogmaals te bedanken voor de financiële en materiële steun. 


    Bijlagen:
    sponsors.jpg (30.8 KB)   

    08-09-2010, 13:40 geschreven door de fietsers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het weer.
    Zonet vernomen dat het weer beter gaat worden. 
    Hoe betrouwbaar de bron is is niet duidelijk, maar aangezien slechter weer bijna niet mogelijk is zal hij wel gelijk hebben.

    08-09-2010, 00:00 geschreven door de fietsers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs