Vorige week
konden we al twee keer met succes een vorming geven aan de leerkrachten van het
schooltje buitengewoon onderwijs Anbu Illam. Vandaag mochten zowel de
studenten als ikzelf een nieuwe vorming aan hen geven. Terwijl ze bij ons zijn,
worden de kinderen opgevangen door de coördinator van de school en vermoedelijk
nog enkele vrijwilligers, maar ik vermoed dat ze te veel uit hun structuur zijn
gehaald, want we hadden regelmatig bezoek aan het venster van ons lokaal. In de
voormiddag kregen ze extra uitleg over gedragsproblemen en hoe ze ermee konden
omgaan. Nu ze ons al wat beter kennen, durven ze ook al eens wat meer vragen
stellen en konden we zo samen zoeken naar oplossingen voor moeilijk hanteerbaar
gedrag bij kinderen in hun klas.
In de
namiddag hebben vooral de studenten een vorming gegeven over een
ergotherapeutisch assessment waarbij ze de mogelijkheden van hun kinderen in
kaart kunnen brengen. Jammer genoeg hadden de leerkrachten al een goede manier
van registratie en waren wij hier niet over geïnformeerd. De schrijfdans die
erna kwam was wel een succes. De leerkrachten zijn ons zeer dankbaar voor alle
tips die ze van ons krijgen en als ze ons zien, keren ze soms nog eens terug op
wat we ze leerden. Deze mensen zijn zeer gedreven om met hun klassen aan de slag
te gaan en willen in de mate van het mogelijke de ontwikkeling van deze
kinderen stimuleren.
Na de
vorming onmiddellijk aan de slag voor onze volgende vorming. Woensdag en
donderdag moeten we aan studenten van de lerarenopleiding uitleggen wat ergotherapie
is. In twee dagen kan je veel vertellen, dus moeten we ook nog veel voorbereiden
|