Maandag startte we de moederdagweek met een gesprekje over onze lieve mama. We gaan deze week aan de slag om de mama's in de bloemetjes te zetten, we maken voor die supermama's een heel mooi cadeau. Waarom? Dat vroeg ik ook even aan jullie kapoenen!
Mijn mama is de liefste omdat.... - mijn mama altijd lief is voor mij - mijn mama altijd mooie kleren voor me koopt - ik van mijn mama soms een snoepje mag eten - mijn mama altijd spelletjes met me speelt - mijn mama mij graag ziet en ik haar! (zoooo lief smelt smelt)
Wat een lievekes toch hé!
Tijdens het gesprek vroeg ik ook even waaraan we onze mama's goed kunnen herkennen. Iedereen wist wel iets te vertellen. Mijn mama draagt hakkeschoenen, mijn mama doet mooie kettingen aan, mijn mama heeft een sjakosj, mijn mama draagt oorbellen en armbanden, mijn mama heeft een gsm,... Deze spullen kwamen dan ook één voor één op onze mat te liggen.
"Oh ja!", riepen Marie en Nina. "Mijn mama doet ook schmink op!" En ja hoor, juf had ook schmink bij. Zullen we eens kijken wat er allemaal inzit? Waarvoor dient dit allemaal? De kapoenen wisten het allemaal al erg goed hoor!
Voor één keer mochten mijn kapoentjes 'onder toeziend oog van de juf' de schmink even 'uittesten' in de poppenhoek.
Ook de jongens wilden niet onderdoen. Maar al te graag werden de 'hakkeschoenen', de lippenstift en de handtassen bovengehaald.
Geen ruzie meer over de trolley 's middags. Kindje van de dag kiest een vriendje (of 2 ) en zij zorgen dat de trolley in de eetzaal geraakt. Wat doen ze dit toch flink!
Namiddag was het nog eens tijd voor de poppenkast. Deze keer waren juf Davina en juf Ina aan de beurt om met de popjes te spelen. Wij kozen deze keer voor de grote poppen en dat viel bij de kinderen reuze in de smaak. Wat moesten ze lachen toen juf Ina mee in de doos moest kruipen met de pop om zich te verstoppen voor mama! De kinderen hadden plezier, maar de juffen ook!
Na de speeltijd en net voor we naar huis gingen wou de juf nog een kort spelletje spelen in de kring. Maar mijn schatjes dachten er anders over Wij willen eens aan de micro's zingen juf. Oké dan kapoenen. Plezier alom! Zouden we K3 anno 2040 ontdekt hebben?
Op dinsdag kregen wij een nieuw vriendje in de klas. De pop van de poppenkast gisteren vindt mijn eendjes zo flinke, brave kindjes dat zij ook graag bij ons in de klas wil zitten. Welkom Fien!
Ze werd alleszins heel erg goed onthaald door mijn kapoenen. Nina kleedde Fientje uit, Marie gaf haar een badje en Lou streek ondertussen haar kleren.
Vandaag vlogen we er ook meteen in om onze cadeau voor mama te maken. Maar ja mama's , jullie kunnen natuurlijk wel begrijpen dat we daar GEEN foto's van gaan plaatsen hé
Wel kan ik laten zien hoe we in de hoekjes met de plasticine een ketting voor mama maakte, met de dotters een ketting voor mama maakte, hoe we onszelf verkleedde als mama en foto's van elkaar trokken met de gsm zoals de mama's dat blijkbaar doen (volgens jullie kapoenen). Maar niet iedereen staat blijkbaar even graag op de foto hihi
We kregen van de juf ook nog eens mooie lippenstift op onze lippen en voor we naar huis gingen wilden mijn eendjes weer zingen aan de micro's maar juf had een beter idee. We mochten ook de micro's gebruiken maar niet om te zingen, wel om ons versje voor mama te oefenen. Dat lukte al aardig!
Morgen weer hard werken aan ons cadeau voor de mama's. Slaap lekker schatjes van patatjes!
Op woensdag is het weer tijd voor schrijfdans. Om in het thema te blijven doen we dit vandaag met de 'kam' van mama. Plezier hadden mijn vriendjes wel!
Ook vandaag weer hard werken aan onze cadeau's voor de mama's! Maar opnieuw GEEN foto's!
Wel weer leuke foto's van de hoekjes:
"Nina wou vandaag ook een groepsfoto trekken zoals we gisteren deden met Fien erbij maar wat zag ze nu?! 'Neen, Louis-Emile en Lou, geen gekke bekken trekken!'
Ja mama's, allee vooruit dan. Eén tipje van de sluier zal ik opheffen: we maakten dus het cadeaupapier voor jullie cadeau ook zelf! Voor we naar huis gingen stempelden we er nog even hartjes voor jullie op!
Op donderdag vlogen we er meteen van 's morgens in! Direct aan de knutseltafel om onze cadeau's verder af te werken. Ja mama's nog steeds GEEN foto's! Zijn jullie al nieuwsgierig?!
In de hoekjes gingen we weer voormiddag en namiddag aan de slag met de plasticine, met de kralen, de mama's mooi maken met kleurpotloden en schmink, in de winkel speelden we het rollenspel van mama's in de winkel en sommige kleuters kozen resoluut voor een puzzel.
Maar bij het opruimen werd deze puzzel zo gevonden...
Oei... Wat nu gedaan?! Zullen we hem samen even maken? Kom we zetten ons samen in de kring en bekijken het stappenplan van puzzelen even. Wat moeten we eerst doen, wat daarna? Kunnen we samen de puzzel maken? Jaaaaaaa! Het lukt! Bravo!
Oeps, 1 stukje te kort! De hele klas gaat even op zoek maar al heel snel vinden we het verloren puzzelstuk onder de tafel. Ziezo puzzel gemaakt, deze kan terug in de kast. Opgeruimd staat netjes!
Met onze jas aan en boekentas op de rug stonden we klaar om naar huis te gaan. Maar Lou en Mathiz zagen iets "speciaal" toen we langs de mediatheek passeerden... Even een kijkje nemen? Ja, dat mag van juf Ine! Wat zijn jullie aan het doen juf Ine? Auto's aan het bouwen die kunnen rijden op zonne-energie! Waaaaauw, daarvan vielen onze mondjes open... Chique dinges!
Op vrijdagochtend was er tijdens het onthaal even oneningheid in de kring. De kls hadden het idee om de eendjes eens niet willekeurig door elkaar in de vijver te zetten maar netjes op een rij achter juffrouweend. Maar Mathiz was het daar niet helemaal mee eens Hij vond dat zijn eendje helemaal vooraan in de trein mocht staan.
Tijdens onze praatronde riepen Alara en Nina mij opeens. "Kijk eens juf, wij hebben dezelfde schoenen aan!" Hé, goed opgemerkt meisjes! Leuk hé!
Vandaag aten we al na de praatronde ons fruit want om 9u30 zou meester Koen ons al komen halen om te gaan turnen! Even wat leuke foto's gemaakt van het fruitmoment
Jules mocht vandaag het hele parcour dat meester Koen voor ons maakte in de turnles mee afleggen samen met Lou. Kei leuk hé Jules?!
Geen foto's van de hoekjes vandaag want de juf had echt geen tijd. Druk druk druk werkten wij onze moederdag cadeautjes af! Volgende week nog maar twee en halve dag en ze moeten al klaar zijn!
Wel even wat foto's van koekjestijd namiddag. Hmmm smullen van die lekkere koekjes op vrijdag, daar kijken mijn kapoenen toch naar uit! En hup hup daarna flink tandjes poetsen!
Maandag kwamen we in de klas en vonden Jules in onze kring tussen een heleboel schoenen. Jules wat ben jij aan het doen?! riepen de kinderen voluit!
Jules legde uit dat hij schoenen aan het passen was omdat zijn mama en papa de schoenenkast willen opruimen. Sommige zijn versleten en sommigen zijn misschien te klein geworden
Nu had hij leuke regenlaarzen gevonden! Hij had ook nog een hele zak vol met schoenen meegebracht naar onze klas om mee te spelen. Want hij had van juf Ina gehoord dat wij vorige week over handen en voeten leerden en dat wij zin hadden om deze week over schoenen te leren en misschien zelfs een schoenenwinkel wilden maken in de klas. Oh Jules, wat lief van jou!
Mijn kapoenen schoten meteen in actie om Jules te helpen passen. Natuurlijk kwam ook de zin om zelf te beginnen passen.
Er waren zelfs kindjes die opmerkten dat sommige schoenen groter waren dan anderen, we hielden de schoenzolen tegen elkaar om te meten!
Uiteindelijk vonden we het perfecte paar schoenen voor onze Jules en deze mocht hij vandaag aandoen, zelfs om te gaan turnen met meester Yens.
De schoenenwinkel werd ingericht en had een groot succes. Iedereen deed telkens meteen zijn/haar schoenen uit van zodra we weer in de klas kwamen.
De puzzels en het spel Jules past schoenen hadden ook een groot succes!
Nadat Nina en Lou een paar schoenen gekocht hadden in onze spiksplinternieuwe schoenenwinkel werd Nina plots ziek en moest dokter Lou langskomen Hihi, wat een leuk spel toch!
Morgen weer veel speel- en leerplezier met de schoenen van Jules! Daaaaaag!
Op dinsdag luisterden we naar het verhaal Jules past schoenen en we herkenden meteen stukken uit het verhaal omdat Jules gisteren al had verteld dat zijn mama en papa de schoenenkast wilden opruimen. Flink opgelet kapoenen!
We deden ook een sorteeroefening in de kring. Welke soorten schoenen hebben wij in onze schoenenwinkel? Welke verschillen en gelijkenissen zie je aan de schoenen? Hoe zien onze schoenen eruit? Kunnen we de schoenen gaan sorteren per soort? Ja hoor, dat kunnen wij al goed juf! Er zijn schoenen met veters, schoenen met plakkers, schoenen zonder iets die we zo kunnen aantrekken. We konden ze ook per soort sorteren: sportschoenen, sandalen, laarzen, Maar ook per kleur: rode schoenen, blauwe schoenen, witte schoenen en noem maar op. Slimme, flinke kindjes!
Daarna was het tijd om weer een beetje in de hoekjes te spelen. Vooral weer dolle pret in de schoenenwinkel en poppenhoek!
Namiddag leefden we ons uit met de veters van Jules! Jules deed zijn veters uit zijn schoenen en duwde die in de verf! Jules wat doe je nu?! Oh dat is wel leuk! Kindjes, dat mochten we alleen omdat het oude schoenen zijn hé, met veters van nieuwe schoenen doen we dit NIET hé!
We leerden ook een liedje: schoenen om te dansen en waauw, wat hebben we een danstalenten in onze klas! Duidelijk was dat mijn kapoenen schoenen aan hadden om te dansen!
Kijk eens even mama en papa hoe flink wij aan het eendje kunnen wachten tot we allemaal samen zijn. Dan pas kunnen we naar beneden om op het bankje te gaan zitten in de zaal om naar huis te gaan. Tot morgen grote sloebers! Xx
Het is woensdag juf, vandaag ging jij tiktak spelen hé? Wat zijn het toch slimme kapoenen! Ja hoor, maar eerst nog even de boekentassen leegmaken en goeiemorgen Jules zingen hé?! Wat doen ze goed mee!
Zo gezegd, zo gedaan: tiktak tijd! Beetje moeilijk om fotos te maken tijdens het tiktak gebeuren Louis-Emile had het idee om een foto te maken van onze doorzichtige plaat waarop de juf tijdens tiktak een schoen schilderde. Mijn eendjes hebben wel goed gelachen want juf Ina had tijdens tiktak, het plaat wat net geschilderd was, rechtop op de stoel gezet en nadat ze klaar was met tiktak te spelen wilde ze terug gaan zitten op haar stoel en dacht niet meer aan het plexi-plaat!!! Hahahaha juf Ina, je poep is helemaal blauw!!
Kijk eens hoe flink dat wij in een trein naar de speelplaats kunnen stappen! Soms nog een keertje ruzie over wie de machinist mag zijn Maar dat wordt opgelost. Vanaf morgen duidt juf Ina een kindje van de dag aan!
Na de speeltijd kregen wij plots hoog bezoek in de klas: meester Leroy!! En hij was niet alleen?! Hij had een baby meegebracht! Oh smelt smelt Proficiat meester Leroy en Anneke met de geboorte van jullie knappe zoon Mauro!
Voor we naar huis gingen, nog even de tijd voor een kort spelletje. Wie kan de juiste prent bij de juiste schoenen leggen?
Vandaag hadden mijn eendjes eventjes een andere juf. Juf Marie ging het overnemen van juf Ina en zong met mijn kapoenen het goeiemorgen lied.
Op donderdag gingen we iets nieuws proberen. Vorige week vroeg er iemand in de klas of we ook met onze voeten kunnen tekenen. Juf zocht eens even uit hoe we dat konden doen en vandaag was de dag dat we het eens zelf zouden uitproberen. En ja hoor, dat lukte voor sommigen al erg aardig! Echte talenten!
Daarna was het nog eventjes tijd om in de hoekjes te spelen en juf speelde heel graag mee met haar eendjes!
Marie ontdekte vandaag ook dat aan de onderkant van de laarzen ribbeltjes zaten. Kijk juf! Goed gezien Marie! Misschien kunnen jullie met de schoenen afdrukken in het zand maken. Dat is wel erg leuk! Elke schoen heeft een andere afdruk in het zand!
Namiddag werd het tijd dat we eens een werkje kwamen maken bij de juf. Eerst probeerden we het samen in de kring en daarna gingen we zelf aan de slag. We moesten goed kijken. Jules heeft allemaal witte truien aan en geen schoenen aan Wij geven Jules zijn trui telkens een mooie kleur en zoeken vervolgens dezelfde kleur laarzen daarbij. Moeilijk? Neen hoor juf!
Morgen alweer de laatste dag van de week! Wat gaat het snel als je plezier hebt! Tot morgen!
Vandaag had Jules weer iets nieuws meegebracht. Hij bracht de 'vuile' schoenen van papa mee naar de klas. Jules, wat moeten wij nu met die vuile schoenen doen?! Maar Jules had nog iets mee: schoenpoets! Wat is dat?! Juf doet het doosje eens open en we ruiken er eens aan. Ruikt het lekker?
Juf deed al eens een stukje voor hoe we straks zelf de schoenen mogen poetsen en we zingen daarbij nog eens ons liedje. Maar als we ons liedje zingen kunnen onze schoenen natuurlijk weer niet stilstaan: dansen! Zeker als je een K3 kleedje aanhebt moet je dansen hé!
Straks mogen we zelf aan de slag maar eerst is het tijd om naar meester Koen te gaan want die staat al weer klaar, samen met de kindjes van de perenklas om te gaan turnen. Wat konden we ons weer uitleven!
Na de turnles nog even ons fruitje eten en dan mochten we aan de slag gaan. In de hoekjes spelen, schoenen poetsen en ook nog voor sommigen het werkje van gisteren afmaken.
Namiddag was het tijd voor onze wekelijkse tandenpoetsbeurt in de klas. We eten eerst smakelijk onze koekjes op en daarna nemen we onze tandenborstel en poetsen, poetsen, poetsen tot onze tandjes weer mooi schitteren!
Na de speeltijd nog even in de kring en onze boekentassen klaarmaken want de week is weer om! Tot maandag juf, tot maandag Jules, tot maandag allemaal! Het was heel leuk maar ik ga naar huis tot maandag allemaal! Xxx
Hier zijn we weer, welkom! Na de paasvakantie was het dan eindelijk zover: wij zijn groot en mogen naar de eendjesklas! Helemaal klaar voor de eendjesklas trokken we naar boven. Wisten we nog waar onze klas is?! Ja hoor! Vol enthousiasme vlogen mijn eendjes de klas binnen en begonnen direct in de hoekjes te spelen.
Oei oei oei, nu moest juf Ina ze toch eventjes bedaren en ze eerst even in de kring roepen want 's morgens zitten wij eerst even in de kring. We maken onze boekentassen eerst leeg en dan maken we de kalenders in orde, zingen we samen 'Goeiemorgen' met Jules en kijken we ook nog welke eendjes er aanwezig zijn in onze klas. Is iedereen hier vandaag? Joepie, ja hoor! We maken de eendjes wakker en zetten onze eigen eend in de vijver.
Na enkele afspraakjes gemaakt te hebben en enkele regels van de klas uit te leggen konden we dan toch nog eventjes in de hoekjes gaan spelen.
Maar ook weer niet te lang want het was alweer tijd om te gaan turnen. Ja, op maandag turnen we samen met meester Yens en op vrijdag met meester Koen. De eendjesklas turnt samen met de perenklas en dat vonden de kindjes wel leuk want zo zagen ze hun vriendjes terug! Omdat het over een grote groep samen gaat, krijgt meester Yens op maandag en meester Koen op vrijdag ook nog extra hulp van juf Greet en de kinderverzorgster. Zo wordt alles in goede banen geleid tijdens het turnen.
Deze week leren we over onze handjes en voetjes. Wat kunnen we allemaal doen met onze handjes? We hielden een kringgesprekje en juf ontdekte dat mijn kapoenen al heel goed weten wat we allemaal kunnen met onze handen. We kunnen zwaaien, kiekeboe spelen, trommelen, klappen, tekenen, stop zeggen als je iets niet leuk vindt,...
Namiddag was het dan nog een beetje tijd om de hoekjes weer te verkennen!
Morgen weer veel nieuws om te leren in onze klas. Tot morgen!
Wat een flinke kindjes allemaal! Ze staan allemaal al flink klaar aan onze eend die aan de poort hangt. Daar verzamelen wij om samen naar onze klas te gaan. Hier en daar even een traantje maar dat maakt al snel plaats voor een grote glimlach. Flinke kindjes tijdens het onthaal dus komt er iemand op bezoek. Het is 'Koekoek'! Wat een gek handenmannetje met grote gekke ogen, mijn eendjes moeten allemaal hard lachen! Koekoek leerde om onze handen en voeten over te tekenen op papier. "Waauw, gaan we dat ook eens proberen juf?!" Tuurlijk!
Na ons kringmomentje is het weer tijd om verder de verschillende hoekjes te ontdekken. Fijn spelend leren!
Omdat onze handen vandaag extra in de kijker staan gaan we er vandaag natuurlijk ook iets mee doen hé! We mogen ze schilderen in een kleurtje dat we graag zien en maken er daarna een afdruk van op papier. Van die handjes maken we daarna een leuke hanger om onze knutselwerkjes in de klas mee op te hangen.
Die handjes schilderen was een hele belevenis. Vele kindjes moesten lachen omdat het penseel zo kriebelde op hun handjes. Als we klaar zijn mogen we zelf onze handjes wassen aan de wasbak volgens het stappenplan dat we eerst bekeken: hoe moet ik mijn handjes wasssen. Amaai, zo flink dat die kindjes dat allemaal kunnen! Juf is heel erg fier!
Namiddag was het nog tijd voor een verhaaltje: mijn handen dansen. Dit verhaal gaat over een meisje dat laat zien wat zij allemaal met haar handen kan doen. Hé, dat kunnen wij toch ook hé?!
Wannneer we na het verhaaltje nog wat in de hoekjes gaan spelen, hoor ik Marie het verhaaltje nog eens vertellen aan Lou en Mathiz die lekker in de leestent liggen te chillen met hun billen.
Voor we naar huis gaan zingen we nog eens ons liedje 'met de vingertjes' dat we leerden en mijn kapoenen kunnen hierbij al de nodige gekke bekken trekken.
Elke woensdag gaan we de ene week schrijfdans doen en de andere week speelt juf Ina tiktak. Deze eerste week zijn we begonnen met schrijfdans. Ik hoor sommige mama's, papa's, oma's en opa's al denken... Wat is schrijfdans?!
Schrijfdans is een schrijf- en bewegingsmethode om kinderen vlot, vloeiend en veerkrachtig te leren schrijven. Bij schrijfdans wordt het schrijven veel ruimer opgevat dan alleen het schrijven van letters en woorden met een pen op papier. Schrijven kunnen we ook met de armen in de lucht, of met de handen in een laagje scheerschuim. En wat we schrijven hoeven niet persé cijfers of letters te zijn. De kinderen ervaren met beide handen zelf de basisbewegingen als lussen, bogen en lijnen, waardoor ze hun eigen zwaai en draai leren aanvoelen. De lessen schrijfdans worden ondersteund door muziek. Muziek is de motor van het proces; het spreekt de emoties aan. Met schrijfdans leren kinderen zich uitdrukken in hun totale beleving.
Vandaag gingen wij dus ook aan de slag. We mochten met onze "handen" voelen, wrijven, tekenen, ... Volop experimenteren dus, leuk! We wreven in de scheerschuim en juf deed er een mooi kleurtje bij. Mengen maar! Met onze platte handjes wrijven we het mengsel uit en daarna nemen we onze vinger en 'tekenen' we. Als we klaar zijn komt juf Ina er een afdruk van maken. Wat vonden mijn eendjes dit leuk. De meesten konden er niet genoeg van krijgen. Sommigen moesten even wennen en durfden niet meteen met twee handen erin te vliegen. Maar iedereen maakte uiteindelijk wel een hele leuke tekening. Bravo schatjes!
Op woensdag is het ook onze tutti-frutti dag. Die dag hoeven we dus geen fruit mee te brengen van thuis maar krijgen we een stuk fruit van de school. Vandaag waren dat mandarijnen. Niet bij iedereen viel dit meteen in de smaak maar al mijn eendjes hebben flink geproefd, dus een dikke duim!
Morgen zorgen dat we met onze frisse snoet naar school komen want dan moeten we poseren voor de camera. Haal je mooiste glimlach maar al boven! Tot morgen schatjes van patatjes!
Donderdag was het dan tijd om onze mooie snoeten boven te halen. We oefenden eerst nog eens in de kring. We lieten onze mooiste glimlach zien aan de juf. Waauw, die viel bijna van haar stoel! Maar éénmaal bij de fotograaf zelf was er toch net ietsje minder enthousiasme. Alara mocht de spits afbijten en mijn andere kindjes keken flink toe. Juf Ina poetste nog even de snoetjes, legde de haren goed, stak bij sommige meisjes nog een speldje tegoei en moest heel veel gekke bekken trekken naar onze kapoenen. Maar dit alles heeft geloond want we staan uiteindelijk wel allemaal heel erg mooi op de foto! Flink zo!
Nadat we ons van onze schoonste kant lieten zien was het nu nog even tijd om in het klasje te gaan spelen. De juf bracht iets nieuws mee. Ringelding! Ringel watte?! De kleuters moeten een kaartje kiezen en dan proberen met de gekleurde elastiekjes hetzelfde na te maken op hun handje zoals op de foto. Geen makkie,maar bij sommigen lukte dit toch al aardig moet ik zeggen.
Na de speeltijd kwam Ivano naar mij en zei dat hij "een cadeautje" voor me had. 'Hier juf, speciaal voor jou!' Smelt smelt... Dankjewel lieve schat voor die mooie bloem! Dikke kus!
Namiddag konden we weer fijn op ontdekking gaan in de hoekjes. Opeens moest juf wel heel erg lachen want mijn kapoenen zaten allemaal onder de tafel! "Hé, wat doen jullie hier?!", vroeg ik. 'Ssssst juf Ina, wij verstoppen ons voor Lou, die moet ons komen zoeken!'
Daarna was het de beurt aan Ivano om te tellen!
We luisterden vandaag ook nog naar een bewegingsliedje: steek je vinger in de lucht! We luisterden en deden dan de bewegingen die de meneer zong:
Steek je vinger in de lucht in de lucht... leg je vinger op je hoofd op je hoofd, je krijgt hem terug dat is beloofd. Leg je vinger op je neus, op je neus, hij komt wel terug dat is serieus. Leg je vinger op je kin op je kin, daarin heb je toch wel zin? Steek je vinger in je schoen in je schoen, ja dat moet je echt eens doen. Leg je vinger op je kaak, op je kaak, nee niet prikken altijd raak. Steek je vinger in de lucht in de lucht, steek al je vingers in de lucht in de lucht. Zwaai nu je armen heen en weer, heen en weer!
Vandaag alweer de laatste dag van onze eerste week samen in de eendjesklas. Wat ging de tijd snel! Nadat we even in de kring het onthaal deden en onze boekentassen leeg gemaakt hadden was het al snel weer tijd om te gaan turnen. Maar dit keer met meester Koen.
Op dinsdag was ons Marie niet op school... We hoorden dan ook dat ze grote zus geworden is! Proficiat mama, papa en grote zus Marie met de geboorte van Juliette! In de klas vonden mijn kapoenen dat we iets moesten knutselen voor de baby. Dus gingen we aan de slag!
Namiddag kwam juf Gina even iets brengen in de klas. Wat had zij bij vroegen mijn kapoenen? Een puzzel. "Een puzzel van micky mousse!! Oh juf, mogen wij die maken?", klonk het. Tuurlijk mogen jullie dat! En meteen sloeg de puzzelgekte toe in onze klas. Wat kunnen we dat al goed!
Anderen gingen dan weer liever wat spelen of eendjes kleuren om onze klas op te fleuren.
Voor het tijd was om onze week af te sluiten en naar huis te gaan zongen we nog even samen ons liedje van 'steek je vinger in de lucht.' De kleuters vinden het geweldig!
Fijn weekend en tot maandag lieve vriendjes! Kus van de juf X