Op dinsdag zagen mijn kapoenen meteen wat die verrassing van de juf was toen ze de klas binnen liepen. "Waauw, een echte fiets in onze klas!"
Meteen wilde iedereen erop. Maar?! Eerst afspraakjes maken vriendjes. Zodat er geen ruzie komt!
Jules had vandaag ook een werkje voor ons bij. Hij had thuis een tekening voor ons geprint van hem in de bus of in de auto maar... de wielen waren er niet bij! Oei! Wat nu?! Geen probleem voor ons. Wij tekenen die wielen toch wel even zelf!
Wanneer Jules met de fiets wil rijden of te voet met zijn mama op straat stapt, moet hij zijn fluovestje aandoen zodat hij voor de auto's heel erg goed opvalt in het verkeer. Zullen wij hem een mooi fluovestje aandoen?
Wij kunnen zelfs heel zelfstandig onze handjes wassen als we klaar zijn met de verf! Bravo!
We spelen ook nog wat in de hoekjes namiddag maar de fiets blijft toch DE eyecatcher vandaag! We zijn al tot het afspraakje gekomen dat we elk 5 min mogen fietsen en de volgende die staat te wachten mag dan ondertussen al achterop zitten om mee te rijden.
Al vindt niet iedereen het even leuk om achterop te zitten.
Liever zelf rijden! Hihi
Voor we naar huis gingen begon het plots heel erg te regenen. Dat trok de aandacht van mijn kapoentjes. Even van dichterbij bekijken!
Gelukkig was de bui over toen we naar de grote zaal moesten stappen. Tot morgen lieve vriendjes!
Deze woensdag weer tijd voor onze schrijfdans! Juf had een liedje bij over 'mijn autootje' Eerst mochten we op het ritme van de muziek met de auto over de automat rijden.
Daarna was het tijd om met de kleine autootjes door de verf te rijden. Wat was dat leuk! Niet te snel hoor! Goed luisteren naar het ritme van de muziek!
Woensdag is ook weer tutti-frutti dag. Vandaag had de juf iets gek bij! Wat was dat?! "Dat zijn groenten", zei Lena. Ik vroeg waarom ze dat dacht. "Omdat die groen zijn!" Geweldig toch!
De juf zei dat dit een komkommer is. Ze nam haar mesje en begon te schillen. Maar wij waren nog niet zeker wat dat nu eigenlijk wel was... Lijkt ook op een peer wanneer de juf dit schilt... Hmmm. Eens proeven? Niet iedereen was er even wild van maar wel iedereen heeft flink geproefd! Juf blij!
Na de speeltijd nog een groepje dat met de auto's door de verf mocht komen rijden. De anderen gingen aan de slag in de verschillende hoekjes.
Toen we in de kring samen kwamen om een liedje te zingen merkten we plots op dat veel van onze vriendjes een t-shirt in het thema aanhadden! Zo leuk!
En we zongen van "de wielen van de bus". We vonden zelf ook nog nieuwe strofes uit! De mama's in de bus die praten maar, praten maar, praten maar! En de papa's in de bus die slapen maar, slapen maar, slapen maar! Hihi!
Voor we naar huis gingen hadden we van de juf een filmpje van Aya verdiend omdat we allemaal flink geproefd hadden van de komkommer!
Donderdag begonnen we onze dag met het belevingslied 'de auto doet vrooaar!' Dikke fun in de kring!
Daarna aan de slag in de hoekjes. We mochten onze Jules met zijn fluovest verder afwerken. Juf Ina had verschillende technieken getoond in de kring: scheuren, dotteren, lijmen, stempelen. Nu mochten we zelf kiezen hoe we onze Jules verder versierden. Mijn eendjes deden dit zeer goed!
Ook de fiets bleef het goed doen!
Vandaag is het precies perendag zei er iemand want bijna iedereen had een peer bij! Smakelijk!
Mijn kapoenen wilden vandaag eens zelf kiezen met welk speelgoed er mocht gespeeld worden in de hoekjes. De meisjes kozen voor de playmobil en de jongens voor het kasteel. Een tijdlang had juf 2 groepen in de klas maar na enige tijd werden deze 2 groepjes toch weer vereenigd zonder dat ze het zelf doorhadden. De jongens kunnen niet zonder de meisjes en de meisjes niet zonder de jongens.
We oefenden deze week ook al veel ons dansje voor op het schoolfeest maar juf laat hier nog geen fotootjes van zien!
We begonnen onze vrijdag met een spel. Peppa pig kan ook fietsen! Zoeken jullie voor mij eens de juiste kleur doppen bij de plaat van Peppa pig? Goed zo!
In de hoekjes hadden we weer veel plezier vandaag!
Opeens hoorde juf gegil in de kring!!! Wat was daar aan de hand? "Een spin!!"
Sommige kleuters hadden bang, sommigen gingen troosten en zeggen dat je toch helemaal niet bang moet zijn van een spin. We keken even naar onze gevoelensmuur en hielden een kringgesprek. Wie is er bang voor de spin? Sommige kleuters vertelden dat ze er verdrietig van worden. Ze moeten wenen omdat ze zoooo bang zijn. Stoere Clément is helemaal niet bang van spinnen. "Ik word blij van spinnetjes", zegt hij al lachend. En zo leren we weer wat van elkaar!
Omdat het zonnetje komt piepen en we nog steeds over verkeer leren trekken we naar buiten om een parcour af te leggen met de fietsjes. Dat vinden mijn kapoenen toch heerlijk! Lekker buiten fietsen zonder gestoort te worden door de 'grotere' kleuters!
Maandag een dagje gezellig thuis bij mama en papa en dinsdag weer op post in de eendjesklas! Tot dinsdag en fijn weekend! X van de juf!
hier zijn we weer met een verslagje van een korte week. We legden deze week de allerlaatste hand aan ons moederdagcadeau. Flink gewerkt lieve kapoenen, jullie mama's gaan ongetwijfeld blij zijn!
We begonnen onze korte week met de verjaardag van ons Emily. Maar hé wat is dat nu? Fien zat met de verjaardagskroon van Emily EN haar verjaardags t-shirt aan op de stoel!! Nee hoor Fien, vandaag is Emily jarig en niet jij!
Hieperdepiep hoeraaa voor Emily, zij werd al 3 jaar op maandag! Wat was ze fier! Juf maakte een toepasselijke "eendjeskroon" en Emily mocht 3 kaarsjes op onze verjaardagstaart uitblazen.
We dansten en zongen en na de turnles was het tijd voor de traktatie. Hmmm dat was lekker smullen! Dank u Emily voor al dat lekkers!!
Van al onze vriendjes een dikke zoen!
Na al dat feestvieren namiddag ook nog een beetje tijd om te spelen en te werken. Emily mocht vandaag eerst kiezen met wat zij wilde spelen. Zij koos voor de treinsporen. Wat een plezier!
Ook de andere vriendjes hadden plezier in de verschillende hoekjes. En ook sommigen moesten nog bij de juf iets komen afwerken aan hunh cadeautje voor de mama. Maar sssst, daar verklappen we nog niets van
Siana wilde net zoals de juf een verhaaltje vertellen in de kring. Eerst waren er enkel Jules en Fien die kwamen luisteren maar kijk, na enige tijd kwam er toch al wat meer volk luisteren Goed gedaan juf Siana
Op dinsdag wou Emily onmiddelijk vertellen over Jules die gisteren mee op logement mocht voor haar verjaardag. Ze praatte honderduit. Maar wat zeg je? Ben je Juleske zijn tanden vergeten poetsen? Dat is toch niet erg, we zullen dat hier eens vlug fixen!
Nadat Emily klaar was met vertellen over haar logeerpartij stonden er al de hele tijd 3 meiden te popelen rond mij om een optreden te geven! Kunnen jullie al raden wie dat waren?! K3 in onze klas!!! En het toeval wil dat juf Ina toch net vandaag aan de cd (die nog in haar auto lag) dacht en die mee naar de klas had genomen. Kwam dat even goed uit! Zin in een K3 concertje jongens en meisjes?! Hier zijn ze dan! Amusement ten top! Na het optreden gingen ze op de foto zoals alleen de echte dat doen!
Gisteren moesten er nog enkele kindjes voor Emily haar verjaardagsboek tekenen. We waren zo druk in de weer geweest met ons moederdagcadeau en er waren ook enkele kleuters afwezig dus deze kindjes mochten dat vandaag nog doen zodat Emily straks haar verjaardagsboek eindelijk mee naar huis mocht nemen. Emily gelukkig!
Omdat onze cadeautjes voor de mama's allemaal af zijn kunnen we vandaag een beetje genieten om samen met juf Ina in de hoekjes te spelen. Wat leuk!
En omdat het niet regende en het zonnetje kwam piepen zijn we ook een beetje vroeger naar buiten gegaan voor al de andere kindjes zodat wij even de fietsjes voor ons alleen hadden.
Om de dag leuk af te sluiten speelde juf Ina nog even poppenkast. Fien had de "beautycase" van mama gevonden en wou haar schminken. Maar hoe moest dat? En op hakken lopen was toch ook niet zo simpel als het eruit ziet! De kleuters genoten!
"Het is klein schooltje, tiktak-tijd!" klinkt het doorheen de klas. Vandaag ging tiktak over de mama's. De dansende ketting kwam langs, juf schilderde lipjes op het plaat, de schaar knipte een hartje voor mama uit op de tonen van de muziek, de puzzel werd gemaakt en we speelden het spelletje met de bekers. De kleuters genieten hier toch keer op keer van hoor!
Daarna weer fijn spelend leren in de hoekjes.
Voor de speeltijd eerst nog tijd voor ons wekelijkse tutti-frutti moment. Vandaag waren het: kiwi's! Jammie!
Na de speeltijd oefenden we ook nog eens ons versje voor zondag en speelden we een spel 'wat zit er in de handtas van mama?' Gelachen hebben we wel! Hahaha een kip of een ei zit toch niet in de handtas van mama?! Maar wat dan wel?
De kleuters begonnen zo naar de middag toe een beetje zenuwachtig te worden... "Als we naar huis gaan mogen we toch ons cadeautje voor mama meenemen hé?", kwamen ze me geregeld vragen. Jaja vriendjes! Zo stonden we 's middags vertrekkensklaar!
Fijne moederdag aan alle lieve mama's!!! Geniet van jullie dagje!
Wil je graag dat je kind op onze wall of fame komt te hangen op het schoolfeest?
Gelieve dan 1 foto te maken waar het talent van je kind duidelijk zichtbaar is en deze te bezorgen via mijn mail voor 4 mei zodat alle foto's nog op tijd geprint kunnen worden.
Maandag startte we de moederdagweek met een gesprekje over onze lieve mama. We gaan deze week aan de slag om de mama's in de bloemetjes te zetten, we maken voor die supermama's een heel mooi cadeau. Waarom? Dat vroeg ik ook even aan jullie kapoenen!
Mijn mama is de liefste omdat.... - mijn mama altijd lief is voor mij - mijn mama altijd mooie kleren voor me koopt - ik van mijn mama soms een snoepje mag eten - mijn mama altijd spelletjes met me speelt - mijn mama mij graag ziet en ik haar! (zoooo lief smelt smelt)
Wat een lievekes toch hé!
Tijdens het gesprek vroeg ik ook even waaraan we onze mama's goed kunnen herkennen. Iedereen wist wel iets te vertellen. Mijn mama draagt hakkeschoenen, mijn mama doet mooie kettingen aan, mijn mama heeft een sjakosj, mijn mama draagt oorbellen en armbanden, mijn mama heeft een gsm,... Deze spullen kwamen dan ook één voor één op onze mat te liggen.
"Oh ja!", riepen Marie en Nina. "Mijn mama doet ook schmink op!" En ja hoor, juf had ook schmink bij. Zullen we eens kijken wat er allemaal inzit? Waarvoor dient dit allemaal? De kapoenen wisten het allemaal al erg goed hoor!
Voor één keer mochten mijn kapoentjes 'onder toeziend oog van de juf' de schmink even 'uittesten' in de poppenhoek.
Ook de jongens wilden niet onderdoen. Maar al te graag werden de 'hakkeschoenen', de lippenstift en de handtassen bovengehaald.
Geen ruzie meer over de trolley 's middags. Kindje van de dag kiest een vriendje (of 2 ) en zij zorgen dat de trolley in de eetzaal geraakt. Wat doen ze dit toch flink!
Namiddag was het nog eens tijd voor de poppenkast. Deze keer waren juf Davina en juf Ina aan de beurt om met de popjes te spelen. Wij kozen deze keer voor de grote poppen en dat viel bij de kinderen reuze in de smaak. Wat moesten ze lachen toen juf Ina mee in de doos moest kruipen met de pop om zich te verstoppen voor mama! De kinderen hadden plezier, maar de juffen ook!
Na de speeltijd en net voor we naar huis gingen wou de juf nog een kort spelletje spelen in de kring. Maar mijn schatjes dachten er anders over Wij willen eens aan de micro's zingen juf. Oké dan kapoenen. Plezier alom! Zouden we K3 anno 2040 ontdekt hebben?
Op dinsdag kregen wij een nieuw vriendje in de klas. De pop van de poppenkast gisteren vindt mijn eendjes zo flinke, brave kindjes dat zij ook graag bij ons in de klas wil zitten. Welkom Fien!
Ze werd alleszins heel erg goed onthaald door mijn kapoenen. Nina kleedde Fientje uit, Marie gaf haar een badje en Lou streek ondertussen haar kleren.
Vandaag vlogen we er ook meteen in om onze cadeau voor mama te maken. Maar ja mama's , jullie kunnen natuurlijk wel begrijpen dat we daar GEEN foto's van gaan plaatsen hé
Wel kan ik laten zien hoe we in de hoekjes met de plasticine een ketting voor mama maakte, met de dotters een ketting voor mama maakte, hoe we onszelf verkleedde als mama en foto's van elkaar trokken met de gsm zoals de mama's dat blijkbaar doen (volgens jullie kapoenen). Maar niet iedereen staat blijkbaar even graag op de foto hihi
We kregen van de juf ook nog eens mooie lippenstift op onze lippen en voor we naar huis gingen wilden mijn eendjes weer zingen aan de micro's maar juf had een beter idee. We mochten ook de micro's gebruiken maar niet om te zingen, wel om ons versje voor mama te oefenen. Dat lukte al aardig!
Morgen weer hard werken aan ons cadeau voor de mama's. Slaap lekker schatjes van patatjes!
Op woensdag is het weer tijd voor schrijfdans. Om in het thema te blijven doen we dit vandaag met de 'kam' van mama. Plezier hadden mijn vriendjes wel!
Ook vandaag weer hard werken aan onze cadeau's voor de mama's! Maar opnieuw GEEN foto's!
Wel weer leuke foto's van de hoekjes:
"Nina wou vandaag ook een groepsfoto trekken zoals we gisteren deden met Fien erbij maar wat zag ze nu?! 'Neen, Louis-Emile en Lou, geen gekke bekken trekken!'
Ja mama's, allee vooruit dan. Eén tipje van de sluier zal ik opheffen: we maakten dus het cadeaupapier voor jullie cadeau ook zelf! Voor we naar huis gingen stempelden we er nog even hartjes voor jullie op!
Op donderdag vlogen we er meteen van 's morgens in! Direct aan de knutseltafel om onze cadeau's verder af te werken. Ja mama's nog steeds GEEN foto's! Zijn jullie al nieuwsgierig?!
In de hoekjes gingen we weer voormiddag en namiddag aan de slag met de plasticine, met de kralen, de mama's mooi maken met kleurpotloden en schmink, in de winkel speelden we het rollenspel van mama's in de winkel en sommige kleuters kozen resoluut voor een puzzel.
Maar bij het opruimen werd deze puzzel zo gevonden...
Oei... Wat nu gedaan?! Zullen we hem samen even maken? Kom we zetten ons samen in de kring en bekijken het stappenplan van puzzelen even. Wat moeten we eerst doen, wat daarna? Kunnen we samen de puzzel maken? Jaaaaaaa! Het lukt! Bravo!
Oeps, 1 stukje te kort! De hele klas gaat even op zoek maar al heel snel vinden we het verloren puzzelstuk onder de tafel. Ziezo puzzel gemaakt, deze kan terug in de kast. Opgeruimd staat netjes!
Met onze jas aan en boekentas op de rug stonden we klaar om naar huis te gaan. Maar Lou en Mathiz zagen iets "speciaal" toen we langs de mediatheek passeerden... Even een kijkje nemen? Ja, dat mag van juf Ine! Wat zijn jullie aan het doen juf Ine? Auto's aan het bouwen die kunnen rijden op zonne-energie! Waaaaauw, daarvan vielen onze mondjes open... Chique dinges!
Op vrijdagochtend was er tijdens het onthaal even oneningheid in de kring. De kls hadden het idee om de eendjes eens niet willekeurig door elkaar in de vijver te zetten maar netjes op een rij achter juffrouweend. Maar Mathiz was het daar niet helemaal mee eens Hij vond dat zijn eendje helemaal vooraan in de trein mocht staan.
Tijdens onze praatronde riepen Alara en Nina mij opeens. "Kijk eens juf, wij hebben dezelfde schoenen aan!" Hé, goed opgemerkt meisjes! Leuk hé!
Vandaag aten we al na de praatronde ons fruit want om 9u30 zou meester Koen ons al komen halen om te gaan turnen! Even wat leuke foto's gemaakt van het fruitmoment
Jules mocht vandaag het hele parcour dat meester Koen voor ons maakte in de turnles mee afleggen samen met Lou. Kei leuk hé Jules?!
Geen foto's van de hoekjes vandaag want de juf had echt geen tijd. Druk druk druk werkten wij onze moederdag cadeautjes af! Volgende week nog maar twee en halve dag en ze moeten al klaar zijn!
Wel even wat foto's van koekjestijd namiddag. Hmmm smullen van die lekkere koekjes op vrijdag, daar kijken mijn kapoenen toch naar uit! En hup hup daarna flink tandjes poetsen!
Maandag kwamen we in de klas en vonden Jules in onze kring tussen een heleboel schoenen. Jules wat ben jij aan het doen?! riepen de kinderen voluit!
Jules legde uit dat hij schoenen aan het passen was omdat zijn mama en papa de schoenenkast willen opruimen. Sommige zijn versleten en sommigen zijn misschien te klein geworden
Nu had hij leuke regenlaarzen gevonden! Hij had ook nog een hele zak vol met schoenen meegebracht naar onze klas om mee te spelen. Want hij had van juf Ina gehoord dat wij vorige week over handen en voeten leerden en dat wij zin hadden om deze week over schoenen te leren en misschien zelfs een schoenenwinkel wilden maken in de klas. Oh Jules, wat lief van jou!
Mijn kapoenen schoten meteen in actie om Jules te helpen passen. Natuurlijk kwam ook de zin om zelf te beginnen passen.
Er waren zelfs kindjes die opmerkten dat sommige schoenen groter waren dan anderen, we hielden de schoenzolen tegen elkaar om te meten!
Uiteindelijk vonden we het perfecte paar schoenen voor onze Jules en deze mocht hij vandaag aandoen, zelfs om te gaan turnen met meester Yens.
De schoenenwinkel werd ingericht en had een groot succes. Iedereen deed telkens meteen zijn/haar schoenen uit van zodra we weer in de klas kwamen.
De puzzels en het spel Jules past schoenen hadden ook een groot succes!
Nadat Nina en Lou een paar schoenen gekocht hadden in onze spiksplinternieuwe schoenenwinkel werd Nina plots ziek en moest dokter Lou langskomen Hihi, wat een leuk spel toch!
Morgen weer veel speel- en leerplezier met de schoenen van Jules! Daaaaaag!
Op dinsdag luisterden we naar het verhaal Jules past schoenen en we herkenden meteen stukken uit het verhaal omdat Jules gisteren al had verteld dat zijn mama en papa de schoenenkast wilden opruimen. Flink opgelet kapoenen!
We deden ook een sorteeroefening in de kring. Welke soorten schoenen hebben wij in onze schoenenwinkel? Welke verschillen en gelijkenissen zie je aan de schoenen? Hoe zien onze schoenen eruit? Kunnen we de schoenen gaan sorteren per soort? Ja hoor, dat kunnen wij al goed juf! Er zijn schoenen met veters, schoenen met plakkers, schoenen zonder iets die we zo kunnen aantrekken. We konden ze ook per soort sorteren: sportschoenen, sandalen, laarzen, Maar ook per kleur: rode schoenen, blauwe schoenen, witte schoenen en noem maar op. Slimme, flinke kindjes!
Daarna was het tijd om weer een beetje in de hoekjes te spelen. Vooral weer dolle pret in de schoenenwinkel en poppenhoek!
Namiddag leefden we ons uit met de veters van Jules! Jules deed zijn veters uit zijn schoenen en duwde die in de verf! Jules wat doe je nu?! Oh dat is wel leuk! Kindjes, dat mochten we alleen omdat het oude schoenen zijn hé, met veters van nieuwe schoenen doen we dit NIET hé!
We leerden ook een liedje: schoenen om te dansen en waauw, wat hebben we een danstalenten in onze klas! Duidelijk was dat mijn kapoenen schoenen aan hadden om te dansen!
Kijk eens even mama en papa hoe flink wij aan het eendje kunnen wachten tot we allemaal samen zijn. Dan pas kunnen we naar beneden om op het bankje te gaan zitten in de zaal om naar huis te gaan. Tot morgen grote sloebers! Xx
Het is woensdag juf, vandaag ging jij tiktak spelen hé? Wat zijn het toch slimme kapoenen! Ja hoor, maar eerst nog even de boekentassen leegmaken en goeiemorgen Jules zingen hé?! Wat doen ze goed mee!
Zo gezegd, zo gedaan: tiktak tijd! Beetje moeilijk om fotos te maken tijdens het tiktak gebeuren Louis-Emile had het idee om een foto te maken van onze doorzichtige plaat waarop de juf tijdens tiktak een schoen schilderde. Mijn eendjes hebben wel goed gelachen want juf Ina had tijdens tiktak, het plaat wat net geschilderd was, rechtop op de stoel gezet en nadat ze klaar was met tiktak te spelen wilde ze terug gaan zitten op haar stoel en dacht niet meer aan het plexi-plaat!!! Hahahaha juf Ina, je poep is helemaal blauw!!
Kijk eens hoe flink dat wij in een trein naar de speelplaats kunnen stappen! Soms nog een keertje ruzie over wie de machinist mag zijn Maar dat wordt opgelost. Vanaf morgen duidt juf Ina een kindje van de dag aan!
Na de speeltijd kregen wij plots hoog bezoek in de klas: meester Leroy!! En hij was niet alleen?! Hij had een baby meegebracht! Oh smelt smelt Proficiat meester Leroy en Anneke met de geboorte van jullie knappe zoon Mauro!
Voor we naar huis gingen, nog even de tijd voor een kort spelletje. Wie kan de juiste prent bij de juiste schoenen leggen?
Vandaag hadden mijn eendjes eventjes een andere juf. Juf Marie ging het overnemen van juf Ina en zong met mijn kapoenen het goeiemorgen lied.
Op donderdag gingen we iets nieuws proberen. Vorige week vroeg er iemand in de klas of we ook met onze voeten kunnen tekenen. Juf zocht eens even uit hoe we dat konden doen en vandaag was de dag dat we het eens zelf zouden uitproberen. En ja hoor, dat lukte voor sommigen al erg aardig! Echte talenten!
Daarna was het nog eventjes tijd om in de hoekjes te spelen en juf speelde heel graag mee met haar eendjes!
Marie ontdekte vandaag ook dat aan de onderkant van de laarzen ribbeltjes zaten. Kijk juf! Goed gezien Marie! Misschien kunnen jullie met de schoenen afdrukken in het zand maken. Dat is wel erg leuk! Elke schoen heeft een andere afdruk in het zand!
Namiddag werd het tijd dat we eens een werkje kwamen maken bij de juf. Eerst probeerden we het samen in de kring en daarna gingen we zelf aan de slag. We moesten goed kijken. Jules heeft allemaal witte truien aan en geen schoenen aan Wij geven Jules zijn trui telkens een mooie kleur en zoeken vervolgens dezelfde kleur laarzen daarbij. Moeilijk? Neen hoor juf!
Morgen alweer de laatste dag van de week! Wat gaat het snel als je plezier hebt! Tot morgen!
Vandaag had Jules weer iets nieuws meegebracht. Hij bracht de 'vuile' schoenen van papa mee naar de klas. Jules, wat moeten wij nu met die vuile schoenen doen?! Maar Jules had nog iets mee: schoenpoets! Wat is dat?! Juf doet het doosje eens open en we ruiken er eens aan. Ruikt het lekker?
Juf deed al eens een stukje voor hoe we straks zelf de schoenen mogen poetsen en we zingen daarbij nog eens ons liedje. Maar als we ons liedje zingen kunnen onze schoenen natuurlijk weer niet stilstaan: dansen! Zeker als je een K3 kleedje aanhebt moet je dansen hé!
Straks mogen we zelf aan de slag maar eerst is het tijd om naar meester Koen te gaan want die staat al weer klaar, samen met de kindjes van de perenklas om te gaan turnen. Wat konden we ons weer uitleven!
Na de turnles nog even ons fruitje eten en dan mochten we aan de slag gaan. In de hoekjes spelen, schoenen poetsen en ook nog voor sommigen het werkje van gisteren afmaken.
Namiddag was het tijd voor onze wekelijkse tandenpoetsbeurt in de klas. We eten eerst smakelijk onze koekjes op en daarna nemen we onze tandenborstel en poetsen, poetsen, poetsen tot onze tandjes weer mooi schitteren!
Na de speeltijd nog even in de kring en onze boekentassen klaarmaken want de week is weer om! Tot maandag juf, tot maandag Jules, tot maandag allemaal! Het was heel leuk maar ik ga naar huis tot maandag allemaal! Xxx
Hier zijn we weer, welkom! Na de paasvakantie was het dan eindelijk zover: wij zijn groot en mogen naar de eendjesklas! Helemaal klaar voor de eendjesklas trokken we naar boven. Wisten we nog waar onze klas is?! Ja hoor! Vol enthousiasme vlogen mijn eendjes de klas binnen en begonnen direct in de hoekjes te spelen.
Oei oei oei, nu moest juf Ina ze toch eventjes bedaren en ze eerst even in de kring roepen want 's morgens zitten wij eerst even in de kring. We maken onze boekentassen eerst leeg en dan maken we de kalenders in orde, zingen we samen 'Goeiemorgen' met Jules en kijken we ook nog welke eendjes er aanwezig zijn in onze klas. Is iedereen hier vandaag? Joepie, ja hoor! We maken de eendjes wakker en zetten onze eigen eend in de vijver.
Na enkele afspraakjes gemaakt te hebben en enkele regels van de klas uit te leggen konden we dan toch nog eventjes in de hoekjes gaan spelen.
Maar ook weer niet te lang want het was alweer tijd om te gaan turnen. Ja, op maandag turnen we samen met meester Yens en op vrijdag met meester Koen. De eendjesklas turnt samen met de perenklas en dat vonden de kindjes wel leuk want zo zagen ze hun vriendjes terug! Omdat het over een grote groep samen gaat, krijgt meester Yens op maandag en meester Koen op vrijdag ook nog extra hulp van juf Greet en de kinderverzorgster. Zo wordt alles in goede banen geleid tijdens het turnen.
Deze week leren we over onze handjes en voetjes. Wat kunnen we allemaal doen met onze handjes? We hielden een kringgesprekje en juf ontdekte dat mijn kapoenen al heel goed weten wat we allemaal kunnen met onze handen. We kunnen zwaaien, kiekeboe spelen, trommelen, klappen, tekenen, stop zeggen als je iets niet leuk vindt,...
Namiddag was het dan nog een beetje tijd om de hoekjes weer te verkennen!
Morgen weer veel nieuws om te leren in onze klas. Tot morgen!