Dodentocht
Inhoud blog
  • Mijn eerste deelname: een pijnlijke ervaring
  • Afzien, afzien, afzien
  • Op naar Scherpenheuvel
  • Tweedaagse van Vlaanderen
  • Wandelschema Dodentocht

    Zoeken in blog




    24-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dan maar fietsen!
    Ik prik niet graag blaren open. Daarom kon ik vandaag niet gaan trainen. Evenwel niet getreurd. Fietsen gaat ook, al was het maar om een beetje fit te blijven. Van in Elsene naar de luchthaven in Zaventem gefietst om een beetje aan 'airplane spotting' te doen. Na een klein uurtje in het gras te staan/zitten, verdergereden rond de luchthaven en weer naar huis. Een tochtje van 35 kilometer aan een zeer rustig tempo.

    24-04-2010, 00:00 geschreven door Michel


    22-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussel-Aalst
    Gisteren besloot ik plotseling om tot in Aalst te wandelen, waar mijn zus woont. Kort na elven trok ik de deur in Elsene achter me dicht en kon de tocht beginnen. Mijn tocht bracht me langs Hoogte 100 in Vorst, het stadion van RSC Anderlecht en Dilbeek. Daar, na amper 13 km, hield ik mijn enige keer halt tijdens de hele tocht, want ik kon wel wat te eten gebruiken, want ik was zonder ontbijt vertrokken. Uiteindelijk zat ik één uur op het terrasje een lekkere spaghetti op te peuzelen, gevolgd door een Crêpe Mikado. Toen ik het reuzebord spaghetti kreeg vroeg ik aan de kelner: "Als dit een normale spaghetti is, wat is dan jullie maxi spaghetti?" Bleek dat dat bord dubbel zo groot was. Alleszins kon ik na dat uur weer verder en niet veel later zat ik heel even op de grond, want ik voelde een blaar opkomen en mijn sporttape zat helemaal los. "Potverdorie. Kan toch niet waar zijn?" dacht ik bij mezelf. Maar goed, na drie minuten pauze en het verwijderen van de sporttape ging ik toch door zonder de blaren open te prikken. De tocht ging verder langs Sint-Ulriks-Kapelle, waar ik de E40 over stak, dan via Asse en Affligem naar Aalst/Hofstade. Ik was enigszins blij bij m'n aankomst, want de blaren zaten uiteraard op de meest lastige plekken en de bol van mijn voet voelde ook niet aardig aan. De toch duurde in totaal 8 uur, waarvan 7 effectief gestapt werden. Om kwart na zeven 's avonds en na 38,5 kilometer kwam ik op mijn bestemming aan. Ik kreeg nog een stevige maaltijd en werd nadien naar huis gereden.

    Eén ding was duidelijk:
    1. mijn schoenen ventileren niet voldoende bij zonnig weer en dus wordt blaarvorming bevorderd. Ik moet dus zeker op zoek gaan naar nieuw en beter schoeisel en me niet door het eerste, het beste paar schoenen laten verleiden dat ik tegenkom.
    2. ik nam geen reservesokken mee. Blaren krijgen makkelijk spel als je voeten vochtig zijn (=zweet). Als ik de sokken meermaals zou hebben gewisseld, was het qua blaren allicht beperkt gebleven.
    3. ik moet eten voor de start, want dan bespaar ik mezelf een té lange pauze. Nou ja, in het algemeen is dit sowieso beter. Want wie gaat er nou stappen zonder voldoende energie getankt te heben? (Ik dus).

    22-04-2010, 00:00 geschreven door Michel


    21-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Startnummer Dodentocht
    Ik was al even aan het uitkijken naar de mogelijkheid om voor de Dodentocht in te schrijven, want ik wilde een vroeg startnummer hebben, zodat ik me daarover ook geen zorgen meer moest maken. Uiteindelijk hoor ik bij de allereersten, hoewel ik 24 uur na de opening van de inschrijvingen het nodige deed. Mijn startnummer: 43

    21-04-2010, 00:00 geschreven door Michel


    Archief per week
  • 09/08-15/08 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs