Mijn cavaliers
Divko & Mica
Prettige feestdagen
Inhoud blog
  • wandelen in Belsele
  • Prettige feestdagen?
  • Enkele foto's van onze vakantie
  • onze eerste vakantie met Divko en Mica
  • Mica
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    27-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mica
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Divko was een heel aanhankelijke pup.
    Hij was schattig, speels, luisterde voor een pup heel goed, maar hij wilde altijd bij ons zijn.
    Kwam heel de tijd knuffelen wat we natuurlijk heel lief en schattig vonden.
    Ik was lid van Linda's forum. Een forum over cavaliers en dit was heel leerrijk.
    Hier merkte ik dat de meeste cavaliereigenaars meer dan één cavalier hadden.
    Vooral omdat cavaliers niet graag alleen zijn.
    Ik vertelde dit aan mijn man en hij zei : ik hoor je al afkomen.
    Op een dag, we hadden Divko nog maar een 6 tal weken, las ik op ditzelfde forum dat een black en tan cavalierpup van 3 maand een half een nieuwe thuis zocht omdat de eigenaars geen tijd voor hem hadden.
    Toen ik dit 's avonds aan mijn man liet lezen zei hij dat ik onmiddelijk moest reageren. Ik stuurde een mail naar de eigenaars van dit pupje en een paar mails later met meer informatie mochten we hem gaan halen. Zijn naam was Mica.
    De dag dat we hadden afgesproken kregen we telefoon van die mensen dat het toch niet doorging. Ze hadden zich bedacht. Wat een teleurstelling voor ons. We hadden ons al volledig voorbereid. Hadden thuis alles al in orde gebracht om Mica te verwelkomen en hem een gezellige thuis te geven. Ik heb die mensen dan een mail gestuurd en opnieuw enkele mails later zouden we Mica dan toch mogen gaan halen.
    En ditmaal ging het gelukkig door.
    Mica kwam bij ons op 21 juli 2008. Hij was geboren op 30 maart 2008.
    Juist 2 maand jonger dan Divko.
    Toen we met hem thuiskwamen was hij volledig overdonderd.
    Divko was veel te enthousiast voor hem. Hij had schrik. Dus wij Divko in zijn bench gezet en Mica het huis laten verkennen op zijn eentje. Toen hij lekker had rondgesnuffeld hebben we dan Divko terug uit zijn bench gelaten en toen was Mica niet meer bang.
    Het gevecht om de rangorde begon meteen. En nog altijd weet ik niet wie die gewonnen heeft.
    Mica was een schat van een pup. Kwam ook heel graag knuffelen maar wilde even graag met Divko spelen.
    En Divko, die was niet meer zo aanhankelijk. Knuffelde wel nog heel graag met ons, maar had nu ook tijd nodig om met Mica te spelen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-10-2008, 16:08 geschreven door Anneke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn eerste cavalier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 5 jaar heb ik aan mijn man gevraagd om een hondje te mogen kopen.
    En telkens zei hij dat hij geen hond wilde.
    Tot mijn moeder een malteser pupje had gekocht.
    Toen mijn man Prutske had gezien was hij onmiddelijk verkocht en zei dat ik ook een hondje mocht kopen.
    Hij moest dit geen twee keer zeggen.
    Ik wist direkt welk ras ik wilde, een cavalier, ik had deze al op foto's gezien en vond dit prachtige hondjes.
    Direkt ben ik op internet gaan zien waar ze cavaliers te koop hadden.
    In Bolkshof hadden ze tri-color pups.
    Diezelfde week zijn we er naartoe gereden. Op 1 mei 2008.
    De verkoper kwam met 4 pups binnen. Allemaal even mooi. Eentje kwam naar ons toe gelopen en week geen halve meter meer van ons. De anderen kwamen en liepen weer weg.
    We wisten direkt welke we wilden. Diegene die niet meer van ons weg te slagen was.
    De verkoper zei ons dat hij op 30 januari geboren was in Tsjechie.
    Voor ons geen enkel probleem. Ik had mijn pupje en hij was gezond. Dat was het enige wat telde.
    Na alle formaliteiten ingevuld te hebben en na de aankoop van ons pupje, een zak eten, een drink-en etensbakje en een bench reden we met onze cavalierpup naar huis.
    De kinderen wisten niet dat we een hondje waren gaan kopen. Dit was een verrassing.
    En de begroeting met hen was dezelfde als die met ons. Hij lag rustig knuffelig in hun armen en viel direkt in slaap.
    We moesten wel nog een naam bedenken en omdat hij van Tsjechie komt wilden we hem een naam geven van ginder. Mijn zoon ging direkt op internet kijken naar namen van ginder en kwam met de naam Divko.
    En dat zou het worden.
    Onze cavalier kreeg de naam Divko.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    27-10-2008, 14:42 geschreven door Anneke  
    Archief per week
  • 15/12-21/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Laatste commentaren
  • Wensen (Dieter, Kelly en Charly)
        op Prettige feestdagen?
  • Ocharmkes (Kelly en Dieter)
        op onze eerste vakantie met Divko en Mica
  • Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs