Spijtig genoeg gaan de nieuwe kinderprins en -prinses niet naar onze school, al ben ik ervan overtuigd dat onze deelnemers minstens even prachtig waren!
NINOVE - Op zaterdag 28 februari organiseren de Ridders in de Wortelorde tussen 14 en 17 uur de Clown Rocky circusshow in het kader van kindercarnaval. De inschrijving gaat door in de feesttent van de Centrumlaan, van 12 tot 13.45 uur. In de sporthal zullen de kinderen tot 12 jaar kunnen genieten van de circusshow met Peggy Jones en Philippe Eliens als speciale gasten. De shownamiddag is volledig gratis voor alle ingeschreven kinderen tot 12 jaar. Ouders betalen 3 . (uit Het Nieuwsblad)
Wil je nog iets meer weten ga dan zeker even kijken op www.carnavalninove.be en klik op kindercarnaval. Veel plezier!
Klik rechts op alles selecteren zet ook een √ bij :.
Je kan dit spel ook met twee spelers spelen.
Wil je het extra spannend maken? Zet een √ bij timer en schrijf daar het cijfer 15. Dit wil zeggen dat je voor elke oefening slechts 15 seconden krijgt.
Alles op muziek-dag in teken van ons jaarproject 'Puur cultuur'
De fotos van de Alles-op-muziekdag staan op de website. Je vindt ze op de schoolwebsite (http://seringen.sbsninove.be/ ) bij het vierde leerjaar. De tekst staat er nog niet bij (ik was deze vergeten sturen naar meester Pascal, sorry).
In de maand mei gaan we op schoolreis naar Technopolis. Dat is een actief museum over wetenschap. Dit wil eigenlijk zeggen dat je daar allerlei proefjes mag doen. De tentoonstelling die wij dan zullen bekijken heet Van snot tot prot. Wie alvast wat wil experimenteren kan op deze site terecht. Veel plezier!
Maandag hebben we het thema 2de cursorische periode afgewerkt. Dat betekent uiteraard dat er een toets aankomt. De toets zal doorgaan op donderdag 5 maart 2009 (na de vakantie dus). Donderdag krijgen jullie de toetsenwijzer en de oefentoetsen.
Vandaag was het hoogdag voor onze sportievelingen. We gingen naar de sporthal voor een leuke en aangename sportdag. We reden rodeo op een stier, we beklommen twee springkastelen, deden een race met karretjes en grote zwembanden. We mochten ook badmintonnen, trampolinespringen, vier op een rij spelen en torens bouwen. Kortom een fantastische dag.
Spijtig genoeg lag de juf haar fototoestel nog in de klas. Gelukkig kwam juf Sofie (en haar zus) ons ter hulp. Een dikke dankjewel hiervoor!
Omdat we vandaag extra aandacht hadden voor het milieu, liet de juf ons een stukje van de film WALL-E zien. Daarna kregen we de opdracht om met wegwerpmateriaal een echte WALL-E te maken.
We waren erg enthousiast. Onze WALL-Es zijn wel nog niet af maar lijken toch al op de échte .
Vandaag nam onze school deel aan de jaarlijkse dikke truiendag. Het is de bedoeling dat de kinderen zich die dag extra warm kleden zodat de verwarming enkele graadjes minder kan. Zo besparen we energie en denken we aan het milieu.
Het vierde kwam lekker ingeduffeld met sjaals, mutsen en handschoenen naar school. De juf zette de verwarming daardoor zelfs helemaal uit. En niemand had het koud. Opdracht geslaagd dus.
Omdat iedereen toch zo lekker warm en kleurrijk gekleed was, deden wij een mini-modeshow op het einde van de schooldag. De kleuters van de tweede en derde kleuterklas waren ons enthousiast publiek. Na afloop stemden we een miss en een mister Dikke trui.
MARGOT werd miss Dikke trui en SOULEIMAN werd mister Dikke trui. Proficiat allebei
Jullie hebben misschien al gemerkt dat ik jullie verbeterde oefentoets ben vergeten terugggeven. Hierdoor is het voor jullie uiteraard niet makkelijk om die toets te leren en om de oefentoets openboek te maken. Geen nood.
Jullie krijgen morgen de verbeterde versie van de openboektoets zodat jullie die toch hebben voor vrijdag. En elke leerling (van het vierde) mag zelf kiezen of de geslotenboektoets morgen wordt gemaakt ofwel vrijdag.
Hieronder vind je ook de link naar de toetsenwijzer en de oefentoetsen (indien je het toch morgen wil doen)
Hoera, juf Deborah is dit weekend ook gestart met een blog. Wil je alles te weten komen over het vijfde leerjaar dan moet je zeker eens op deze link klikken .
Onze klasdeur is een tijdje verdwenen geweest maar staat nu in al haar glorie terug. De vriend van juf Lien schilderde onze klasdeur. Je vindt er een tekening van Jan Leendert Vis op. Wij vinden het alvast super-prachtig. Wie zelf wil oordelen, zal eens moeten komen piepen
Het mysterie van onze deur wordt (normaal gezien) maandag ontrafeld Het prentje hiernaast is een tip.
We zullen onze klas nog amper herkennen denk ik. De papa van Margot heeft vrijdag immers al onze ramen netjes gemaakt. Hij deed de folie (die helemaal bruin was geworden eraf) en op de koop toe zeemde hij onze ramen. Een heel dikke dankjewel aan de papa van Margot en ook aan onze ouderraad!
Kimberly liep deze ochtend een wedstrijd in het stadspark!
Atletiekclub Vita organiseerde een loopwedstrijd in het stadspark van Ninove. Pupil Kimberly deed uiteraard mee. Ze liep een goede wedstrijd en eindigde in het midden. Een heel erg dikke proficiat, Kimberly!
Hieronder enkele fotootjes ( de juf is wel niet zon goede fotograaf )
Foto 1: Kimberly staat de 5de als je van rechts begint te tellen.
Foto 2: Kimberly staat de 6de, de juf vindt dat die ander meisjes véél ouder en véél groter lijken.
Alles op muziek-dag in teken van ons jaarproject 'Puur cultuur'
Deze ochtend kregen we elk een kaartje met daarop een muzieknoot. We moesten de andere leerlingen met dezelfde noot zoeken om zo een groepje te vormen. Hierdoor zaten er leerlingen uit klas 2, 3, 4, 5 en 6 in ons groepje.
We werden verdeeld over de vijf juffen. Bij juf Maaike werd er een sambabal gemaakt, juf Mieke zorgde ervoor dat de armen en benen loskwamen (er werd dus gedanst). Bij onze juf deden we ritmespelletjes, zo maakten we bijvoorbeeld een muziekstuk met lichaamsinstrumenten. Strijden voor de eerste plaats bij de quiz deden we bij juf Deborah en schilderen op muziek gebeurde bij juf Veerle. Spijtig genoeg was de voormiddag te kort om alle juffen te bezoeken. De foto's hiervan zullen binnenkort op de website staan
Na de middagpauze fluisterde de juf een liedje in ons oor. Daarna moesten we in de eetzaal opzoek naar kinderen die hetzelfde lied neurieden. Zo werden er nu groepjes gemaakt met leerlingen van leerjaar 2, 3 en 4. Bij juf Maaike werd eenzelfde lied op verschillende manieren gezongen.
Foto 1: Het lied op de gewone manier.
Foto 2 en 3: operaversie
Foto 4 : rapversie
Foto 5 : metalversie
Foto 6 en 7:rockversie
Bij onze juf leerden we het lied De stofzuiger. We bewogen op de muziek, we hebben ons ingebeeld dat we stofzuigers waren en moesten tegen het einde van het lied terug aan het stopcontact zijn. Om ons lied aan de andere groep voor te stellen gebruikten we de ritme-instrumenten. Kijk maar naar de fotos.
Het klasfilmpje van Kimberly, Sandra, Elien en Bryan (11 en 12)
De laatste filmdag is een feit. Kimberly en Sandra en daarna ook Elien en Bryan kregen de kans om te filmen. Zij kozen ervoor om dit te doen tijdens de computerles/toets. Geniet van de laatste filmpjes.
Morgen bekijken we ze in de klas allemaal na elkaar.
Het klasfilmpje van Imane, Lys, Phebe, Inneke, Moussab en Assim (8, 9 & 10)
Vandaag waren er drie duos die aan het filmen sloegen.
Het eerste filmpje is van Imane en Lys. Zij filmden terwijl we (tijdens de weroles) de kaft van een stripverhaal bespraken.
Even later was het de beurt aan Phebe en Inneke. Toen behandelden we de verschillende stappen die een striptekenaar doorloopt wanneer hij een strip maakt.
Het einde van deze (alweer) leerrijke klasdag werd gefilmd door Moussab en Assim. Wij waren toen druk in de weer om een stripfragment uit te beelden.
Het klasfilmpje van Margot en Jeremy en van Kaan en Sarah (6 & 7)
Deze ochtend filmden Margot en Jeremy tijdens de les spelling.
Vandaag mochten ook Sarah en Ory en Kaan en Remy filmen. Doordat Ory en Remy ziek zijn. Vormden Kaan en Sarah dan maar samen een groepje. Zij filmden tijdens hoekenwerk.
Woensdag hebben de juffen opnieuw de hoofden gecontroleerd. Spijtig genoeg stelden we vast dat er in onze klas (en ook in andere klassen) verschillende kinderen luizen hebben. Zoals jullie weten is dit een groot probleem, want zo kunnen enorm veel leerlingen besmet worden.
Ik vraag met aandrang (aan onze ouders) om de haren van onze leerlingen grondig te onderzoeken (via de nat-kam-methode) en indien nodig ze te behandelen.