Deze ochtend kregen we elk een kaartje met daarop een muzieknoot. We moesten de andere leerlingen met dezelfde noot zoeken om zo een groepje te vormen. Hierdoor zaten er leerlingen uit klas 2, 3, 4, 5 en 6 in ons groepje.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
We werden verdeeld over de vijf juffen. Bij juf Maaike werd er een sambabal gemaakt, juf Mieke zorgde ervoor dat de armen en benen loskwamen (er werd dus gedanst). Bij onze juf deden we ritmespelletjes, zo maakten we bijvoorbeeld een muziekstuk met lichaamsinstrumenten. Strijden voor de eerste plaats bij de quiz deden we bij juf Deborah en schilderen op muziek gebeurde bij juf Veerle. Spijtig genoeg was de voormiddag te kort om alle juffen te bezoeken. De foto's hiervan zullen binnenkort:wink: op de website staan
Na de middagpauze fluisterde de juf een liedje in ons oor. Daarna moesten we in de eetzaal opzoek naar kinderen die hetzelfde lied neurieden. Zo werden er nu groepjes gemaakt met leerlingen van leerjaar 2, 3 en 4. Bij juf Maaike werd eenzelfde lied op verschillende manieren gezongen.
Foto 1: Het lied op de gewone manier.
Foto 2 en 3: operaversie
Foto 4 : rapversie
Foto 5 : metalversie
Foto 6 en 7: rockversie
Bij onze juf leerden we het lied De stofzuiger. We bewogen op de muziek, we hebben ons ingebeeld dat we stofzuigers waren en moesten tegen het einde van het lied terug aan het stopcontact zijn. Om ons lied aan de andere groep voor te stellen gebruikten we de ritme-instrumenten. Kijk maar naar de fotos.












|