De afgelopen weken hebben we heel wat nieuwe films en boeken leren kennen. De kinderen hebben een boek gelezen en de verfilmde versie ervan gezien. Ieder groepje heeft ons op een fijne manier leren kennismaken met hun boek en film. Het was interessant om naar te luisteren en mooi om naar te kijken.
Namiddag zijn we naar de technoday in Don Bosco Helchteren geweest. We hebben kennisgemaakt met allerlei technische vaardigheden die te maken hebben met elektriciteit, elektronica, metaalbewerking, houttechnieken... Zelfs hebben we een klein werkstukje mogen realiseren dat we als aandenken mee naar huis mochten nemen.
Afgelopen week was het poëzieweek. De leerlingen van 6A lieten zich volledig gaan op het ritme van een gedicht. Klik op de afbeelding om de filmpjes te bekijken.
Op donderdag 3 oktober ging het 5de en het 6de samen op herfstwandeling.
We zagen veel mooie herfstkleuren en leerden ook nog wat over de bomen, de bladeren en de vruchten.
Een leuke maar toch wel vermoeiende dag !!
Op vrijdag 5 september organiseerden enkele juffen en meesters de sportdag. Het was een dag vol sport en spel en de zon was ook van de partij! We leerden elkaar al meteen kennen en we hadden vaak elkaars steun nodig. Van teamwork gesproken ... !
Vrijdag 19 september vond de jaarlijkse scholenveldloop plaats op de Basvelden. Er was voldoende randanimatie voorzien om volledig opgewarmd aan onze veldloop te beginnen. Onze klas haalde jammer genoeg geen medaille maar je weet wat ze zeggen hè ? Meedoen is belangrijker dan winnen !!
Wat een geweldige tweedaagse! We hebben allerlei toffe dingen gedaan: een oesterkwekerij bezocht in Yerseke, het Deltapark Neeltje Jans bezocht, een fietstocht gemaakt, gezwommen in het subtropisch zwembad 'De Parel'. Ons hostel Stay Okay lag midden in de natuur! Natuurlijk vonden we het ook fantastisch om de zon te zien zakken in de zee. Vanop het strand keken we toe! Kortom een geslaagde tweedaagse!
De kinderen van 6A zijn vrijdagnamiddag in de klas creatief aan de slag gegaan met waardevol kostenloos materiaal.
Ze moesten eerst hun materialen ordenen en sorteren om de eigenschappen van het materiaal te verkennen. Hoe voelt het materiaal aan? Daarna mochten ze per twee een onderwerp kiezen om daarna zelf een constructie te maken met hun materiaal. Als laatste stap moesten de kinderen hun ontworpen dier nog eens goed bekijken om het vorm te geven met plasticine. Hoedje af voor de creatieve kids van 6A!