Afgelopen week was het poëzieweek. De leerlingen van 6A lieten zich volledig gaan op het ritme van een gedicht. Klik op de afbeelding om de filmpjes te bekijken.
Op donderdag 3 oktober ging het 5de en het 6de samen op herfstwandeling.
We zagen veel mooie herfstkleuren en leerden ook nog wat over de bomen, de bladeren en de vruchten.
Een leuke maar toch wel vermoeiende dag !!
Op vrijdag 5 september organiseerden enkele juffen en meesters de sportdag. Het was een dag vol sport en spel en de zon was ook van de partij! We leerden elkaar al meteen kennen en we hadden vaak elkaars steun nodig. Van teamwork gesproken ... !
Vrijdag 19 september vond de jaarlijkse scholenveldloop plaats op de Basvelden. Er was voldoende randanimatie voorzien om volledig opgewarmd aan onze veldloop te beginnen. Onze klas haalde jammer genoeg geen medaille maar je weet wat ze zeggen hè ? Meedoen is belangrijker dan winnen !!
Wat een geweldige tweedaagse! We hebben allerlei toffe dingen gedaan: een oesterkwekerij bezocht in Yerseke, het Deltapark Neeltje Jans bezocht, een fietstocht gemaakt, gezwommen in het subtropisch zwembad 'De Parel'. Ons hostel Stay Okay lag midden in de natuur! Natuurlijk vonden we het ook fantastisch om de zon te zien zakken in de zee. Vanop het strand keken we toe! Kortom een geslaagde tweedaagse!
De kinderen van 6A zijn vrijdagnamiddag in de klas creatief aan de slag gegaan met waardevol kostenloos materiaal.
Ze moesten eerst hun materialen ordenen en sorteren om de eigenschappen van het materiaal te verkennen. Hoe voelt het materiaal aan? Daarna mochten ze per twee een onderwerp kiezen om daarna zelf een constructie te maken met hun materiaal. Als laatste stap moesten de kinderen hun ontworpen dier nog eens goed bekijken om het vorm te geven met plasticine. Hoedje af voor de creatieve kids van 6A!
Stad is een rapnummer van Jan Coeck en staat in Attakatamoeva. De kinderen kregen voorbereidingstijd om dit nummer in te oefenen. Vóór het toonmoment bespraken we enkele aandachtspunten waarop de groepen moesten letten. Het ritme en de articulatie moesten kloppen. De kinderen moesten afwisselen door soms apart, per twee of met heel groep te rappen. Werd het rapnummer origineel naar voren gebracht, was dit een pluspunt! Daarnaast moesten de kinderen ook nog zelf bewegingen bij de rap zoeken. Na het toonmoment van elke groep gaven de kinderen elkaar feedback. Well done!
Stad
Bloed-druk pri-ma,
hart-slag O.K.
ik glij in de stroom
van de bum-pers mee
naar de ci-ty, de
stad, de gla-zen kooi
al-les te vre-zen,
niks is mooi.
De fax-en, de te-lex,
ant-woord-ap-pa-raat,
we-mel-en-de mas-sa,
geen mens op straat die niet ge-haast is.