In deze blog ga ik meer vertellen over de eerste les "STEM" van dit schooljaar (2016-2017).
Omdat het onze eerste les STEM was kregen we eerst nog een beetje uitleg over wat we dit schooljaar nog gaan doen.
Een echte "kennismakingsles" was het niet want we kennen heel de klas al goed en onze leerkracht kenden we ook nog van vorig jaar.
Na alle uitleg en dergelijke moesten we kaartjes trekken ...
groen = gemakkelijk
oranje = gemiddeld
rood = moeilijk
Ons groepje genaamd "de gebakken patatjes" had als kaartjes ...
Deuren openen
Cloud toegang
Gebruik de juiste zintuigen & leerstijlen
Al deze onderwerpen moeten wij programmeren doorheen het eerste trimester.
Korte uitleg over deze onderwerpen:
Deuren openen = de robot rijdt naar een grijze deur, doet een hendel omlaag en duwt als volgt de deur open.
Cloud toegang = de robot moet 3 stokjes in 3 openingen steken en dan komt er iets naar boven.
Gebruik de juist zintuigen & leerstijlen = de robot
duwt tegen een hendel en een plaatje gaat omhoog zodat de robot de
ring die onder het plaatje ligt kan pakken.
Ik zit samen in een groepje met :
- Mien Loyens
- Elisabeth Melis
- Kimberley Goris
Wat we vandaag al geprogrammeerd hebben...
Niks eigenlijk.
We hebben een poging tot kalibreren gedaan... Maar die was niet 100 % gelukt.