Met de 3de graad kregen we de kans om deel te nemen aan de American Games. Met z'n allen leerden we enkele nieuwe Amerikaanse spelen kennen. Het enthousiasme is zichtbaar in de bewegende foto's.
Na een paar weken intensief werken, werd vorige dinsdag het eindresultaat van ons beeldverhaal, opgestuurd naar de redactie van Libelle MAMA. Met veel enthousiasme werkten we met z'n allen aan het filmpje, de foto's en de knutselbladen die dienst deden voor het fotoboek. We zijn heel trots op het resultaat en we hopen natuurlijk dat we door de eerste selectieronde raken en doorgaan naar de stem/SMSronde. We houden jullie alvast op de hoogte. Hier zien jullie enkele kiekjes die we maakten voor het volledige beeldverhaal. Alle foto's en het filmpje worden donderdagnamiddag 24/10 getoond tijdens het forum.
Ter afsluiting van de WO-lessen rond Europa, werkten de leerlingen een land naar keuze uit in groepswerk. Vrijdag was het hier de voorstelling van. Er werd voor Nederland, Griekenland, Spanje en Italië gekozen. Nederland en Griekenland maakten prachtige powerpoint-voorstellingen, we deden de klompdans, de toren van Pisa werd nagebouwd door Pepijn, vlaggen werden geschilderd, en ten slotte toverden onze keukenprinsen en -prinsessen een delicatesse van het land op ons bord. Italië liet ons spaghetti en pizza smullen, Griekenland een heerlijk feta-hapje, Spanje lekkere tapas en Nederland bakte poffertjes als dessert.
Op maandag 23 september konden de kinderen zich uitleven met de 12 spelen van de spelenmarkt van SVS. Ze beleefden een supertoffe en sportieve namiddag.
Bij de start van het nieuwe schooljaar werd er in Libelle mama een wedstrijd uitgeschreven om een schoolbib te winnen twv. 6000. Samen met de kinderen, juf Delphine en Juf Valerie zullen we de komende weken het voorleesverhaal uitdiepen en creatief uitwerken. We hopen hiermee misschien de wedstrijd te winnen.
Morgen starten we alvast met het lezen van het verhaal en ideeën uitwisselen.
Deze week was het hoekenwerk rond ons gegeven WO-thema's: de prehistorie, de oudheid en de middeleeuwen. Er werd een brief opgesteld in hiërogliefen, een burcht gebouwd, een kasteel getekend, ... In de namiddag bouwden we een levende piramide. We moesten ook een 'tableaux vivants' maken ivm ons thema's, herken jij wat er uitgebeeld werd?
Na al het bouwwerk mochten de racewagentjes uitgetest worden. Dit lukte bij de ene al heel wat beter als bij de andere. Sommigen hebben nog wat werk aan de winkel!
Op 30 mei waren er opnieuw Franse dialoogjes. L5 -> On a très faim L6 -> Avec beaucoup de mayonnaise! Enkele leerlingen, zowel van 5 als van 6, mochten ook zichzelf uitgebreid voorstellen.
In de week van 27 mei tot en met 30 mei mochten de leerlingen hun tweede boekpromotie voorstellen. Het was weer heel leerrijk. We weten weer wat leuke boeken bij om eens te lezen!