Op 26 maart mochten zowel de leerlinge van 5 als van 6 nogmaals een toneeltje opvoeren. "Hoe reageren tegenover zowel bekende, als onbekende volwassenen in bepaalde situaties?"
Op 18 maart mochten de leerlingen van het zesde nogmaals een dialoogje opvoeren van Frans. Deze keer ging het over skiën. Dit vonden enkele leerlingen onder ons heel tof!
Van 18 maart tot en met 26 maart zijn de eerste boekpromoties van start gegaan. Er zaten heel diverse keuzes bij van boeken, wat het natuurlijk heel leuk maakt. Op deze manier zijn de leerlingen ook geïnteresseerd in boeken van anderen. Na de mondelinge boekpromotie volgde er ook nog een schriftelijk verslagje. De leerlingen vonden het heel leuk om te doen. Ze kijken al uit naar de volgende boekpromotie!
Op donderdag 14 maart mochten we i.v.m. de jeugdboekenweek naar de auteur Koen D'Haene in d'Iefte gaan luisteren. Hij kon heel leuk vertellen over z'n boeken. We zaten allen met open mond te luisteren. Vele leerlingen zijn super enthousiast om een boek van hem te lezen. Hij schreef o.a. De hel in New York, De oversteek, ...
Op maandag 11 maart mochten de leerlingen van het zesde een dag op bezoek naar de MS Groenhove. Op deze manier konden ze de sfeer al eens opsnuiven. De leerlingen van het vijfde mochten mee om hen uit te wuiven. Om 16u was er dan nog een voorstelling voor de ouders, om te tonen wat ze die dag allemaal gedaan hadden. Ze hebben een heel toffe dag gehad!
Op 1 december werd Chloë 12 jaar. Ze trakteerde ons dan ook de maandag erna op twee lekkere cakes die ze helemaal zelf had gebakken. Het was echt smullen!
Op 27 november mochten zowel de leerlingen van 5, als van 6 nogmaals diverse dialoogjes van Frans opvoeren. Ze hadden deze eerst zelf geschreven en daarna getypt.
Op 26 november was er al het derde forum dit schooljaar. Als opwarmertje mochten we eerst bewegen op muziek, daarna kwam de koffiekrans ter sprake en ten slotte nog de jarigen van de maand. Afsluiter was Wolfe die een stukje op haar accordeon speelde.
Op 9 november mochten de leerlingen experimentjes uitvoeren in groepjes. Daarvoor mochten ze zelf materiaal gaan verzamelen in de buiten lucht. Nadien moesten ze vertellen aan elkaar wat ze gedaan hadden en wat het resultaat was.