Je klasgenootjes en ikzelf vinden het heel spijtig voor jou ( Lies ) dat je er gisteren niet kon bij zijn. We wensen je veel beterschap toe, Shani is al druk in de weer om je schriften bij te houden.
En jou Liesl wensen we natuurlijk ook een spoedig herstel toe! Yana gaat deze middag het nodige voor je aanvullen.
De Sint kwam hier nog een kleine attentie binnenbrengen voor jullie!
Je bent nu al een tijdje ziek. Dat vinden we hier allemaal heel spijtig! Je klasgenootjes hebben je schriften verder aangevuld. Word dus maar vlug beter nu!
Joepie! Het heeft gesneeuwd! Sneeuwman maken, sneeuwballetje naar de meester gooien, sleetje rijden...tof tof tof! Maar na een tijdje worden de kleertjes nat, de teentjes krijgen het koud en dan is het tijd om de middagspeeltijd binnen verder te zetten met leuke spelletjes. De mutsen, sjaals, handschoenen, laarzen zijn al aan het drogen voor de volgende speeltijd.
Na het meten van banken, stoelen, muren, deuren; gingen we nu van start met tassen, flessen, potjes, bekertjes en alles waar ook maar een druppel water in kon. Gaandeweg leerden we beter inschatten hoeveel cl / dl in een fles wijn kan, ...
Vandaag hebben we de hoogte, de lengte en de breedte van voorwerpen leren schatten en nadien juist meten. Daarbij maakten we gebruik van een lintmeter. We leerden de begrippen meter ( m ) , decimeter ( dm ) en centimeter ( cm ) handig gebruiken. Schatten, exact meten, lintmeter gebruiken, juiste eenheid kiezen, niet zo eenvoudig allemaal...
Vandaag hebben we van het herfstzonnetje geprofiteerd om een uitstap te maken naar het bos. We ontdekten er allerlei dingen: - de verschillende lagen van een bos. - de dieren die in elke laag leven - het verschil tussen naaldbomen en loofbomen - de typische herfstkleuren in het bos - ...
Vandaag hebben we in de wiskundeles van winkeltje gespeeld. De kinderen mochten de dingen uit hun wildste dromen kopen. Ze leerden daarbij gepast betalen en teruggeven. Sommigen hun oogjes begonnen te blinken toen ze al dat geld in hun handjes voelden, tot hun grote spijt moesten ze vaststellen dat het ging om namaakgeld
Vandaag heeft iedereen zijn uiterste best gedaan om zoveel mogelijk rondjes rond de vijver van het kasteel te lopen. Een dikke proficiat! Nadien kregen we allemaal nog een klein cadeautje. Sommigen kregen zelfs een appeldoosje voor hun inzet bij de opwarming. Met het idee dat deelnemen belangrijker is dan winnen, keerde iedereen tevreden terug naar de klas.
Jullie zoon/dochter kreeg vandaag 2 brieven mee i.v.m. de werken ( maandag en dinsdag ) in de straat van onze school. Gelieve de brieven aandachtig te lezen om verkeersellende te voorkomen.
Op vrijdag 21 mei mochten de leerlingen van het derde leerjaar al hun muzikale talenten uit de kast halen! Tijdens een workshop konden zij genieten van o.a.:
- het record handklappen verbeteren. - de paardenrace met o.a. de rotonde, wuiven naar de VIPS, wuiven naar de fans, de waterbak,... - snel je naam noemen op verschillende ritmes. - muziek maken bij gegeven filmbeelden.
De kinderen konden kennismaken met heel veel verschillende instrumenten en deze ook uittesten: de duimpiano, de kazu, de koebel, de neusfluit, de triangel,...
Alle leerlingen vonden het een superleuke namiddag, zeker voor herhaling vatbaar!
Vrijdag 2 april bezochten we de luchthaven van Zaventem, we kregen een rondleiding achter de schermen... Eerst bezochten we de check-in, de verschillende controleposten,...Nadien kregen we in een bus een rondleiding op het terrein zelf. Ons broodje aten we op in brucargo. Wist je dat: - Er een groot ballenbad is op de luchthaven? - Er een bommenkot is? - Wagens rondrijden met roofvogelgeluiden om de vogels te verjagen? - Elke 50 seconden een toestel kan landen of opstijgen? - Dat we het toestel gezien hebben van Koning Albert? - ...
Vandaag kwam een piloot op bezoek in de klas. Hij kwam er vertellen hoe een dag van een piloot er uitziet, wat je allemaal moet leren om piloot te worden, we kregen luchtverkeerkaarten te zien,.... Hij vertelde ons hoe het vliegtuig klaargemaakt wordt voor vertrek en hoe wij als passagier van luchthaven tot vliegtuig begeleid worden. Aan het eind van de uiteenzetting mochten we nog vragen stellen. Het was een leerrijke uiteenzetting en wie weet wordt één van ons ook ooit piloot.
Vandaag zouden de leerkrachten van het derde en het vierde leerjaar hun luchtdoop krijgen, maar de weergoden waren ons niet echt gunstig gezind. Een bezoek aan de meteoroom en de controletoren maakten veel goed. Als afsluiter mochten we zelf eens achter het stuur kruipen....
Vandaag werkten we in de lessen verkeer rond de plaats van de voetganger in het verkeer... Waar moet je bijvoorbeeld als voetganger stappen als er geen voetpad is maar wel een fietspad? Met behulp van wat speelgoed zijn begrippen als berm, voetpad, rijbaan en fietspad nu geen probleem meer voor ons.