De oudste kindjes van de vlindertjes mochten samen met Amandine experimenteren met water. Een bak met warm water en speelgoedjes, een bak met koud water en een bak met zeepwater stonden klaar op de mat. Voelen en ontdekken was de boodschap. Voorzichtig in het begin, opschrikkend voor de waterspetters, steeds stoerder en uitbundiger tot de handjes pletsten in het zeepsop. Een droge pamper en reservekleedjes waren het eindpunt. een geslaagde activiteit.
Enkele dagen voordien mochten ze ook al eens voelen aan scheerschuim, gemengd met verf.
De oudste kindjes van de vlindertjes maakten vandaag een mooi schilderwerkje. Met verf en stempels gingen ze aan de slag; vooral het plezier primeerde. En dat het belangrijk is om de materialen te ontdekken zie je op de laatste foto!
De oudste kindjes van de Vlindertjes & de Zonnetjes kleuren met de wasco's. Sommigen wilden ook even proeven hoe zo'n wasco smaakt. Een leuke activiteit.
Vlindertjes en Zonnetjes profiteren van de herfstzon
De oudste kindjes van de vlindertjes en zonnetjes trokken vorige week de tuin in om te genieten van de laatste warme zonnestralen. Voor hen was het ook meteen een eerste kennismaking met onze tuin en de speeltoestellen. Ze gingen graag op verkenning in de grote tuin. Ook hun vriendjes van de zonnetjes genoten de volgende dag mee op het terras.
Kijk eens! Wij kunnen al alleen stukjes boterham eten. Flink, hé. En wij gaan volop op ontdekking in het lokaal en bij elkaar. Een leuke bende, die Vlindertjes.
De oudste kindjes van de vlindertjes en de zonnetjes maakten kennis met de inlegpuzzeltjes met grote stukken. Het eerste wat ze leren is de stukken eruit nemen. Pas veel later proberen ze de stukjes er terug in te passen. De jongere kindjes speelden rustig verder.
En ook de vlindertjes gingen vandaag ravotten in het ballenbad. Eerst wat voorzichtig verkennen. Dan springen van de blokken in de balletjes. Ochtendgymnastiek eerste klas.
De vlindertjes leren nu allemaal aan een klein tafeltje alleen eten. Zoals je kan zien gaat dit niet zonder morsen, maar al doende leren ze. En ze willen het ook alleen kunnen en zijn boos als er geholpen wordt.