Ik ben Dani, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Danimieghem.
Ik ben een man en woon in Aalst (België) en mijn beroep is IT manager.
Ik ben geboren op 12/03/1967 en ben nu dus 58 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Aircooled VW, Computers, Muziek, Moto.
Als je zoekt naar een prettig gestoorde en druk bezette gast, dan ben je bij mij aan het goeie adres. Ik loop mezelf 3
DA BUZZ
Make-over van een VW T2ab busje
12-03-2007
deurpanelen
De nieuwe deurpanelen zijn gezaagd en staan klaar om te bekleden. Nog een lapje grijze skai gaan halen en we kunnen voort .
12-03-2007 om 19:28
geschreven door danimieghem
06-03-2007
op het verlanglijstje voor de komende weken
Zelf kan ik momenteel wegens onstandigheden de komende anderhalve week niks doen aan de bus. Maar furby werkt op z'n gemakje tussendoor wat verder als hij tijd vindt, en nadien ga ik ook nog wat "tefferen" tot het klaar is.
Wat we nog willen doen ;
-> Voorste remmen afwerken en flexibels vervangen -> Remmen ontluchten en astellen -> Op hoop van zegen ,de motor afwerken en testen (zoniet, zoeken naar een vervangmotor) -> Nog een paar kleine laswerkjes uitvoeren -> De motor er terug in pleuren -> contactslot vernieuwen -> Nieuwe schodempers vooraan
En dan is de bus klaar voor de oldtimerkeuring, kan hij naar huis komen, en kan ik aan het interieur beginnen en de paint job voorbereiden !
06-03-2007 om 23:47
geschreven door danimieghem
de voorste remmen
Het is de bedoeling ook vooraan alles van de remmerij te vervangen. De splinternieuwe remklauwen die waren geleverd, pasten echter niet op de bus, en de oude zijn echt wel aan vervanging toe. Het enige wat nog goed is zijn de remblokken (als nieuw) maar ook die worden vervangen. Safety first !
Hier zie je nog de oude klauw, en merk je meteen dat de schijven nog heel gezond zijn !
06-03-2007 om 23:43
geschreven door danimieghem
motor kan afgewerkt worden en proef draaien
Als Furbs nog wat tijd vindt, kan hij de motor verder in orde zetten en kan die proefdraaien. De compressie is wat aan de lage kant, maar wel ongeveer gelijk op de 4 cilinders, dus we gaan er voor denk ik . Wie niet waagt, blijft maagd
06-03-2007 om 23:41
geschreven door danimieghem
wat een leegte !!!
Voor alle zekerheid en wegens vermoeden van extra werk aan de motor hebben we die er toch maar effe uit gehaald en op de proefstand gezet. Grondige controle van de koppeling zal ook niet lang meer achter blijven.
06-03-2007 om 23:40
geschreven door danimieghem
zo ziet dat er uit
no comment.. gewoon NETJES
06-03-2007 om 23:39
geschreven door danimieghem
en de rest van de ontsteking
Laten we stellen dat de bus een bijna helemaal nieuwe ontsteking heeft, op uitzondering van de hoogspanningsbobijn na. Bougies en kabels werden vervangen door nieuwe van Bosch... 8mm SIlicone High Performance kabels.
06-03-2007 om 23:38
geschreven door danimieghem
nieuwe rotor, verdelerkap en contactpuntjes
ook deze werden vervangen , kwestie van groot onderhoud
06-03-2007 om 23:37
geschreven door danimieghem
nieuwe remmerij achteraan
Achteraan zitten de nieuwe remmekes er al op. Alles is vervangen : remschoenen, rempompjes, bevestiginssetje en flexibels.
06-03-2007 om 23:36
geschreven door danimieghem
hij moest en zou laswerk hebben....
Mijn buddy Furby ging meteen aan het slijpen, om de plekjes bloot te maken waar moest worden gelast. HEEL MINIEM voor een bus van 35 jaar oud !
06-03-2007 om 23:35
geschreven door danimieghem
aangekomen op "de kapel"
Veilig aangekomen en meteen binnen gezet, vlak voor een T3 Westfalia camper-busje...
06-03-2007 om 23:34
geschreven door danimieghem
de verhuis
Vandaag is de bus verhuis van Koewacht naar Kapellebrug (van The VW Barn naar The VW CHapel) en daar zijn de serieuze werken begonnen...
Verhuis in de regen , een "trailerqueen"
06-03-2007 om 23:33
geschreven door danimieghem
04-03-2007
de bank ik proper !
Het resultaat : als NIEUW !!!
04-03-2007 om 23:42
geschreven door danimieghem
de zeteltjes kuisen !
Passagiersbank er uit gehaald. Leek op het eerste zicht vrij netjes donkergrijs met hier en daar een plekje. Blijkt na grondige kuisbeurt toch muizegrijs te zijn ! Proper, al zeg ik het zelf. NU de rest nog.
04-03-2007 om 23:41
geschreven door danimieghem
interieurtje effe bekijken
De cockpit ... is nog wat werk aan met al die losse draadjes en extra schakelaars, maar voor de rest nog redelijk netjes !
04-03-2007 om 23:40
geschreven door danimieghem
de Barn Poes keek toe ....
... en ze zag dat het goed was !
04-03-2007 om 23:39
geschreven door danimieghem
de champignon
Dan ook de "champignon" terug op het dak gemonteerd . Dat is een verluchtingstoestel waardoor je achterin frisse lucht krijgt en toch geen regen binnen lekt .;; Handig in de zomermaanden !
04-03-2007 om 23:38
geschreven door danimieghem
deurtje er in...
Vervolgens de passagiersdeur er weer in gemonteerd en netjes gepast, zodat die ook lekker sluit. En verder de spiegels gemonteerd, slotmechanismes geregeld, cockpit wat netjes gemaakt en de deurklinken er weer op.
04-03-2007 om 23:37
geschreven door danimieghem
zo, die zit er alvast netjes weer in !
Met dank aan Christophe "Furby", Alain "ALainkeverke", Mario "Masty" voor het werk en Kristien "Krism" voor de leuke actiefotootjes !
04-03-2007 om 23:35
geschreven door danimieghem
3 maart 2007 : eerste dag van de werken
3 maart 07 zijn we begonnen aan de bus werken....
Eerst en vooral de voorruit er terug in getrokken met wat makkers