Welkom op mijn blog! Laat gerust een berichtje achter!
Inhoud blog
  • Nieuw blogje!!!!
  • Een suuupermooie trouwkaart!
  • Is tanteeeeee van Mathias!!!
  • Eindelijk terug!!
  • Hobbybeurs(je)
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Welkom op mijn blog!

    30-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thee-labeltjes!!
    Goedemiddag allemaal!!

    Deze keer heb ik mij eens gewaagd aan thee-labeltjes! Nu denken sommigen waarschijnlijk:"Wat is dat nu weer?"
    Wel, dat zijn kleine labeltjes of doosjes (hoe je het ook wilt noemen) van 7cm op 11 cm waarin je 2 theezakjes naar keuze kan steken.
    Zo kan je iemand een kleine, maar lekkere gift geven!!
    De voorkant wordt gedecoreert met allerlei soorten materiaal. Dat kan van 3d-vellen tot stempeltjes gaan, scrappapier, sjabloontjes,...noem maar op.
    Om het labeltje te sluiten, gebruik ik een strikje.
    Zo heb ik er al enkele gemaakt voor de kerstperiode aangezien er al vraag achter is!! Ja, sommige mensen zijn er vroeg bij natuurlijk!!

    Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!!

    Ook wil ik nog eens iedereen bedanken die mijn blog volgt. Het is altijd leuk om te zien dat mensen genieten van mijn creaties!!

    Nog een prettige dag verder!
    Grts Mie












    30-08-2011 om 17:48 geschreven door Mie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    28-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug van weggeweest!
    Hallo allemaal,

    Ik ben terug van weggeweest!!
    Vorig weekend waren we op reis naar centerparcs. We hadden daar prachtig weer, we hebben héél lekker gegeten en vooral....ons héél goed geamuseerd! Eigenlijk was het zelfs een sportief weekendje, want als we daar toekwamen, hebben we eerst een familiefiets gehuurd om zo het park te verkennen. En ik kan u verzekeren, met 3 volwassenen en 2 kinderen erop, moesten we soms hard duwen om vooruit te geraken!!!
    Diezelfde dag zijn we ook nog gaan zwemmen.
    De volgende dag hadden we besloten om eens te gaan lopen. Voor mij was dat de 1ste keer dus heb ik af en toe eens gestapt, maar mijn man en dochter bleven lopen en deden oefeningen terwijl ik stapte! Daarna zijn we gaan waterfietsen voor een uurtje.
    's Middags kwamen mijn broer en zijn vriendin af en zijn we weer gaan zwemmen voor 5 uren. Voor onze zoon was het de eerste keer dat hij op de grote glijbanen ging en hij vond het fantastisch!! Hij deed wel overal zijn handjes voor zijn oogjes. Grappig hoor!
    Op zondag werd er weer gezwommen en op maandag zijn we gaan mini-golfen en ....je raad het nooit......weer gaan zwemmen!!
    Mijne zoon viel van zijn stoel, tijdens het eten, omdat hij zo moe was!
    Natuurlijk had ik deze week dan niet veel tijd voor mijn hobby. Alles moest gewassen en gestreken worden. Ons huisje poetsen. De kindjes  bezighouden. Bij mijn broer gaan bbqen.
    Nog 4 dagen vakantie en de school begint ook weer! De eerste schooldag wordt wel leuk want er is 's middags bbq!!
    Maar ik ga er toch nog niet teveel aan proberen denken. Nog efkens genieten van mijn laatste dagen verlof.

    Geniet ook van jullie dagen en tot de volgende keer!!
    Grts Mie








    28-08-2011 om 16:32 geschreven door Mie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstkaarten Staf Wesenbeeck
    Goedemiddag allemaal!

    Mijn kerstkaarten van Staf Wesenbeeck zijn eindelijk klaar en ik vind ze héééél mooi! Het zijn er 6 in totaal!
    Alleen moet ik nu nog de gepaste zakjes vinden waarin ik ze proper kan in wegsteken. De kaartjes zelf vallen wel mee van grootte nl: 15x15cm. Maar die enveloppen , die erbij horen, zijn 17x17cm. Dus heb ik ze voorlopig in een doos gestoken!
    Voor de rest ga ik genieten van het zonnetje deze week! 
    We hebben gisteren al een fietstocht gemaakt met onze kids. Mijn man is ook een halve dag gaan vissen. Dat was al enkele jaren geleden voor hem. Doordat de winkels gesloten waren, wegens een feestdag, had hij niks om aan zijn haak te hangen. Dus heeft hij, samen met onze zoon, wormen uit de grond gehaald.
    Nu zijn de kids flink buiten aan het spelen met hun barbiepoppen en cars-auto's, krijtjes, fietsen,...
    Straks nog een wandelingske doen en de dag zal zo weer om zijn!
    Ook begint het einde te naderen van de grote vakantie, nog 15 dagen om precies te zijn.
    Dan is ook weer mijn verlof gepasseerd.
    Maar.....dan kunnen we weer aftellen naar de kerstdagen!! De kerstboom zetten en versieren, het huis ook versieren, lichtjes hangen,kadootjes zoeken...en mooie kerstkaarten versturen en ontvangen!
    Jaja, dat is de mooiste tijd van het jaar, samen met de zomer!

    Bye bye!!














    16-08-2011 om 15:30 geschreven door Mie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (13 Stemmen)
    08-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een creatieve dag
    Hallo allemaal,

    Morgen zit ik een dagje zonder elektriciteit dus wat moet een mens dan doen.
    Awel, ik ga een dagje naar mijn moeder om daar mijn dag creatief te besteden.
    Dit weekend heb ik Staf Wesenbeeck zijn kerstkaarten gekocht en die ga ik morgen dus maken. Ook heb ik "mijn hobbykaart" gekocht dus daar zal ook wel het 1 en ander inzitten om te kunnen maken. 'k Voel nu al dat ik veel te veel ga meedoen. In mijn hoofd zit het gedacht om dus hééél veel kaarten te maken maar die zijn natuurlijk niet op 1,2,3 gemaakt hé! 'k Zal al mogen blij zijn als die van Staf Wesenbeeck klaar zijn, denk ik!
    Ik zal ook enkele ideeën kunnen uitwisselen met mijn moeder want zij maakt ook kaarten. Maar zij maakt er meer waar je op moet naaien. Goh, ze kan mij dat misschien ook eens leren!! Ziet ge, die dag gaat veel te kort zijn.
    Ze ging mij ook leren kussenslopen maken op de naaimachine maar......de naaimachine staat ergens op zolder.
    We hebben veel plannen en veel te weinig tijd!
    Ook ben ik begonnen om een mini-albumpje te maken. De kaft is al gemaakt. In mijn gedachten ziet het er al schitterend uit maar ik moet het natuurlijk ook nog realiseren hé! Het zal volledig gescrapt zijn met hier en daar een tag, dubbel gevouwen papier, de bladen niet allemaal even groot, in de kleuren groen-blauw met hier en daar wat bruin,... Er zal plaats vrijgehouden worden om eventuele foto's of teksten te plaatsen.
    Ik hoop dat ik hem snel kan afwerken zodat ik hem binnenkort kan voorstellen hier op mijn blog!
    En nu ga ik enkele spulletjes klaarleggen om morgen mee te nemen en hopelijk vergeet ik niks!

    Slaapwel en een goede nachtrust!!
    Grts Mie

    08-08-2011 om 23:11 geschreven door Mie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe kerstkaarten
    Jaja,

    We zijn alweer augustus. En van supergoed weer hebben we nog niet kunnen spreken. De kindjes hebben nog niet veel buiten gespeeld. Zonde! Als de school weer begint, dan zal het weer warm worden en dan moeten ze ook binnen zitten.
    Maar....er worden wel kampen in huis gebouwd, geknutseld, gedanst en geturnt,....kortom, ze vervelen zich niet! Gelukkig!!
    En ik.....ik ben mijn vrije tijd aan het besteden aan kerstkaarten maken. Want zoals bij de winkeliers de seizoenen omgekeerd zijn, zo is dat bij de creatievelingen onder ons waarschijnlijk ook. In de zomer, winterkaarten maken en in de winter, zomerkaarten maken en hier en daar een verjaardagskaartje of zo ertussen!
    Ik ben eens bij mijn moeder in haar hobbyspullen gaan kijken en heb enkele kerstponsen, -stempels, -papier en -creatables meegebracht. Zo heb ik eens andere spulletjes om mee te werken zonder dat ik er geld moet aan uitgeven. Ideaal toch?
    Deze week heb ik 3 nieuwe kerstkaarten gemaakt.
    Geniet ervan en hopelijk krijgen we ook nog goed weer waar we kunnen van genieten!!

    Vele grts
    Mie






    03-08-2011 om 17:55 geschreven door Mie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    29-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zelfgemaakt mini-boekje!!
    Hier ben ik nog eens!!

    Ik heb voor de eerste keer een mini-boekje gemaakt en ik moet zeggen dat ik het resultaat geslaagd vind!!
    Ik had een nieuwe doily gekocht nl: Heartland America Large van Cheery Lynn en ik wou hem direkt uitproberen.
    Mijn gedacht ging direkt naar een mini-boekje. Ik wou al een hele tijd eens een mini-boekje proberen maken maar het ontbrak mij aan tijd (of durf!)
    Maar nu had ik zoiets van: "ik ga ervoor"!
    Er lag nog ergens op mijn hobbykamer een stevig stuk karton van 3 mm dikte. Daar heb ik 2 hartvormen uitgesneden, (voor- en achterkant boekje). Voor de vorm van het hart gebruikte ik de contouren van de doily. Het uitsnijden ervan was niet zo simpel maar met een beetje geduld, lukte het wel!
    Dan heb ik de zijkanten van het karton be-inkt met Distress Ink: walnut stain.
    Het papier dat zowel op de voor- als achterkant gekleefd is, is een scrappapiertje (weet de naam niet meer!) en daarop is een etiket gekleefd van Marianne Design nl: Old-Fashioned Nursery.
    Het gaatje is verstevigd met een bruine eye-let. Ook heb ik enkele bijpassende bloemetjes erbij gedaan die vastgemaakt zijn met brads.
    Naast het etiketje zijn er ook 2 bruine, hartvormige brads geplaatst.
    Binnenin zitten er 10 roze papiertjes die met de doily uitgesneden zijn via de cuttlebug!
    Om alles vast te maken heb ik gebruik gemaakt van bruin lint dat afkomstig is van...........een trui!! Recycleren hé!!

    En zo is mijn eerste boekje ontstaan en ik vind het zoooooo schattig!!!

    Grts Mie





    29-07-2011 om 22:31 geschreven door Mie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer nieuwe kerstkaarten!!
    Hey, hey,

    Ik heb weer 2 kerstkaartjes gemaakt. Als ik er nu en dan enkele maak, dan zal ik er wel genoeg hebben tegen de kerst hoop ik!
    Het eerste is rechthoekig en is gemaakt met een magnolia-stempeltje nl: Tilda in winternight.
    Het stempeltje is ingekleurd met kleurpotloden. Het wit van haar jasje en muts zijn met witte glinsters bedekt. Ik heb Tilda op een groot kerstkado geplaatst. Dit kado is een stempel van Marianne Design nl: Eline's vintage christmas. Deze is ook met kleurpotloden ingekleurd.
    Het scrappapiertje achter het kado is rondom rond geponst met de Martha Stewart Bubble bath-pons.
    De 2 andere achtergrondpapiertjes komen van docrafts papermania: Henbury Lane.
    Als afwerking heb ik een kerststempeltje bewerkt met Lettuce-groen, Adirondack-inkt, en met 3D-kit op het kaartje geplaatst.Het kerstlintje heb ik eraan genaaid!

    Het andere kaartje is vierkant, en als achtergrondpapier heb ik Christmaspapier van Marianne Design gebruikt!
    Op het strookje aan de linkerkant heb ik scrappapier met kerstballenmotief gebruikt. En daarop zijn er dan 3 rode, vierkantjes geplaatst met 3D-effect! Ik had dat nog ergens liggen!
    Aan de rechterkant heb ik ook het kerstballenmotief gebruikt en daarop polka dots-papier.
    Het figuurtje komt van Toread nl: Flora. Deze heb ik op een hekje geplaatst.
    Als afwerking heb ik weer het ronde kerststempeltje gebruikt en deze is op het papier met kerstballenmotief gestempeld.
    Ik vind het wel een grappig kaartje!!

    Tot later!
    Grts Mie




    29-07-2011 om 22:10 geschreven door Mie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    24-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blikken dozen in een nieuw jasje steken!
    Goedemiddag!

    Ik heb eens 2 blikken dozen gekocht op een rommelmarkt en die heb ik helemaal omgetoverd tot een leuk kadoosje!
    De blikken heb ik eerst eens goed ontsmet en afgewassen. Daarna heb ik ze enkele lagen witte acrylverf gegeven. Dat was mijn ondergrond waar ik dan op ging werken.
    Uit servetten heb ik een jongentje en een meisje geknipt en alle laagjes van de servet verwijdert, totdat ik alleen het bovenste laagje nog overhad (waar het kindje op staat).
    Op de plaats waar ik het kindje wou, heb ik mod podge (lijm) gesmeerd en 15 min laten drogen. Daarna legde ik het kindje erop, bakpapiertje erop en erover strijken. Zo hangt de servet op de doos.Als dit dan droog was, heb ik de onderste kant met blauwe acrylverf geschilderd en erboven met roze acrylverf. Ook het deksel kreeg een kleurtje. Alles laten drogen.
    Bovenop het deksel heb ik dan een bijpassend, decoratief papiertje gekleefd en daarop met kartonnen en vilten bloemen gewerkt.
    Aan de zijkant van het deksel is er een lint gekleefd.
    Op het blik zelf heb ik naast het meisje enkele bloemetjes gekleefd en een vlinder.
    Bij het jongentje heb ik een blauw strikje gekleefd en ook een vlinder.

    Deze blikken doosjes zijn ideaal als kadoverpakking. Men kan er pampers, babykleertjes, beertje of andere babyspullen insteken. Ze kunnen ook dienen om kleurpotloden of zo in te steken voor op het kind zijn/ haar buro. Alles is mogelijk!!

    Geniet van jullie dag!!
    Grts Mie









    24-07-2011 om 14:07 geschreven door Mie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    15-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Memoblokjes
    Goedemiddag,

    Het is al meer dan 1 week geleden dat ik nog eens iets in mijn blog geschreven heb.
    Ik dacht dat ik veel meer tijd ging hebben voor mijn hobby, nu dat ik 2 maanden verlof heb, maar integendeel!
    Ik ben begonnen met de grote kuis, ook de foto-albums van mijn kinderen ben ik verder aan het afwerken (zit al enkele jaren achter) . Af en toe eens met de kinderen spelen hoort er ook bij. Dan weer eens een taart maken, een uitstapje,.....
    Zucht.....ik zou zelfs mijn hele hobbykamer willen omtoveren in een beetje retrostijl, als ik het juiste behangpapier vind!
    Dus mijn hobby staat een beetje op een laag pitje.
    Maar.......ik heb zowat een maand geleden memoblokjes gemaakt en deze zal ik jullie nu tonen.
    De memoblokjes heb ik eens op een hobbybeurs gekocht en zijn zelfklevend. Ik heb er een leuk papiertje voor gezocht, errond gedaan en verder afgewerkt. Simpel en leuk!!
    Wat vinden jullie ervan?

    Prettig weekend toegewenst
    Grts Mie










    15-07-2011 om 15:46 geschreven door Mie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    04-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verjaardagskaart voor een lieve 18-jarige!
    Helaba,

    Dit weekend werden we uitgenodigd op het verjaardagsfeestje van onze dochter haar onderpartner (turnen acro). Ze wordt 18 jaar en ze wou onze dochter erbij hebben omdat ze volledig stopt met turnen en haar dus gaat missen.
    Voor de gelegenheid heb ik een speciaal kaartje voor haar gemaakt waar het kadootje (geld) inzit.

    Hierbij de uitleg van de kaart:

    - Je neemt wit papier (200gr) van 25.8cm x 12cm.
    - Je rilt dit op 12cm en op 13.8cm.
    - Dan neem je roze papier en je snijdt 4 vierkanten van 11.6cm x 11.6cm.
    - Daarna snijd je nog eens 4 vierkanten van 11.2cm x 11.2cm uit bloemetjespapier van Tilda.
    - Je kleeft alles op elkaar op elke zijde, dus ook de achterkant.
    - Dan maak je 2 gaatjes in het midden, 1cm van de kant, om er later het koordje/lint door te rijgen.
    - Dan heb ik het doosje gemaakt, ook uit Tildapapier, en opgekleefd op de rechterzijde aan de binnenkant van de kaart.
    - Op wit papier heb ik dan een tekstje geschreven en daarachter is er weer een roze papiertje gekleefd, aan elke zijde 2mm groter dan het wit papiertje. Dit is dan aan de linkerzijde aan de binnenkant gekleefd.
    - Daarna gebruikte ik de stempel: Magnolia Beautiful Tilda en die heb ik ingekleurd met gewone kleurpotloden.
    - Ook daar weer een roze papiertje achter gekleefd dat aan elke zijde 2mm groter is.
    - Deze stempel kleefde ik aan de voorkant van de kaart, met nog een ander Tildapapiertje achter.
    - Ook het woordje "Proficiat" is gestempeld, roze papiertje erachter en m.b.v. 3D-foamblokjes op de voorkant gekleefd.
    - In het doosje binnenin heb ik het woordje "Cadeau" gestempeld en het "kadootje" eringestoken.
    - Als sluiting van de kaart heb ik een wit lint door de gaatjes gerijgd en een strikje ingelegd!

    Ik hoop dat jullie er weer plezier aan beleven en reacties zijn altijd welkom!!

    Vele lieve groetjes
    Mie






    04-07-2011 om 17:14 geschreven door Mie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    28-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afscheidsdoosje voor de juf!

    Eindelijk!

    Een maand geleden begon het 3de leerjaar, de klas waarbij mijn dochter zit, na te denken wat ze aan hun juf konden geven als bedanking voor het fijne en leuke jaar. Na rondvraging bij elkaar, waren ze overeengekomen om allemaal een tekening, verhaaltje of gedichtje te maken voor de juf. Het mocht iets creatiefs zijn waarbij ze hun volledige fantasie mochten gebruiken!
    Maar zomaar een tekening afgeven, vonden ze ook maar saai. Daarom stelde ik voor om hun tekeningen in een doosje te steken. Dat vonden ze een goed idee!
    Dus zo begon ik doosjes te maken. Eerst 2, maar uiteindelijk werden er dat 3 want ik kreeg geen 30 tekeningen in 2 doosjes. Jaja, 30, want ze zitten met 30 kinderen in de klas!

    Het idee voor de doosjes haalde ik uit het boekje van Kitty Franken, deel 1.
    Ik heb voor de doosjes en het dekseltje 2 verschillende scrappapieren gebruikt, die toch bij elkaar passen nl: je 't adore.
    Op elk dekseltje heb ik een bloemetje gekleefd van Prima Flowers.
    Daarna heb ik het woordje "bedankt" gestempeld op een papiertje en de hoekjes met de billenpons bewerkt. Ook heb ik nog 2 versieringen aangebracht naast het woordje "bedankt" met behulp van de cuttlebug!
    Alle 30 tekeningen heb ik tot een kokertje gedraaid en een roze strikje rondgedaan.
    In elke doosje zaten nu 10 tekeningen.

    Deze morgen hebben dan de kindjes deze doosjes aan hun juf afgegeven en die was er héél blij mee. Ze gaf me zelfs een soort van compliment, door te zeggen dat ze nu weet wie ze de volgende keer moet aanspreken, als ze doosjes gaan knutselen in de klas!!

    En hier zijn dan de doosjes.....
    Grts Mie









    28-06-2011 om 22:47 geschreven door Mie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    21-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe creaties van deze week!
    Hallo,

    Hier ben ik nog eens met allerlei wenskaarten die ik deze week gemaakt heb.
    Er zitten deze keer kaarten bij waarvan het papier 2-zijdig gekleurd zijn! Zo zitten er felle kleurtjes bij, maar ook meer eentonige, rustige kleuren!
    Ook heb ik er simpele, gemakkelijke kaartjes bijgedaan die direkt klaar zijn met een eenvoudig stempeltje of ponsje!
    De laatste kaarten zijn al wat moeilijkere kaarten en worden pyramide-kaarten genoemd. Er zitten oa. kaarten van Staf Wesenbeek bij.

    Ik hoop dat jullie er weer van genieten!!

    Vele groetjes
    Mie








































    21-06-2011 om 22:43 geschreven door Mie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    15-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wenskaarten
    Hey,

    Ik ga jullie vandaag enkele wenskaarten tonen die ik onlangs gemaakt heb.
    De uitleg ga ik er deze keer niet bijschrijven want dan blijf ik bezig! Je mag natuurlijk wel altijd de uitleg vragen over een bepaalde kaart via mail. (zie in de rechtse kolom!)
    Je zult zien dat het om verschillende soorten wenskaarten gaat zoals rouwkaarten, communie, kerst, winter en zelfs geld-envelopjes voor een geboorte! Altijd leuk om te krijgen!!

    Kijk en geniet!
    Grts Mie





























    15-06-2011 om 17:48 geschreven door Mie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    11-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaderdagkado(osje)
    Hey,

    Vandaag heb ik mijn vader zijn vaderdagkado gegeven dus ik kan hem nu ook op mijn blog zetten!
    Ik heb voor hem een explosiedoosje gemaakt!

    Voor het doosje neem je een papier van 21/21cm.
    Je rilt een lijn op 7cm en op 14cm. Draai uw papier en ril nog eens op 7cm en 14cm.
    Nu zou je 9 "vakjes" in jouw papier moeten hebben.
    Nu ril je van de punt van het papier tot aan het 1ste hoekje van een "vakje". Dit doe je bij alle 4 de hoeken.
    Daarna snij je elke hoek af van het ene punt tot het andere punt. Zo bekom je een 8-hoek.
    Nu vouw je het papier naar binnen op alle lijnen, en de schuine hoeken vouw je naar binnen als je het doosje in elkaar zet.

    Voor het dekseltje neem je een papiertje van 13.2cm/13.2cm.
    Je meet op elke zijde 3cm en plooit de stroken naar binnen.
    Dan is het knippen, vouwen en plakken.

    Als laatste heb ik er lekkere chocotoff's ingedaan!!

    Ik hoop dat jullie mijn uitleg een beetje begrijpen, anders mail je maar even.

    Prettig lang weekend
    Grts Mie



    11-06-2011 om 19:30 geschreven door Mie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    10-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedecoreerde bloempot
    Goedemorgen iedereen,

    Ik heb deze week weer enkele doosjes gemaakt, maar omdat ze voor vaderdag en de juf zijn, kan ik ze nog niet op mijn blog plaatsen! (anders is de verrassing eraf hé)
    Daarom ga ik een creatie van vorig jaar eens tonen. Toen heb ik eens een bloempot gedecoreerd.

    De bloempot heb ik beschilderd met roze acrylverf (enkele laagjes op elkaar).
    De boord is niet beschilderd, maar wel met stof van Tilda bekleed. Ik heb daarvoor Artemio-lijm gebruikt (dacht ik)!
    Op de pot zelf heb ik dan steentjes gekleefd. Spijtig genoeg weet ik niet meer van waar die kwamen!

    Een tip dat ik eens ergens gelezen heb: Als je een gedecoreerde bloempot koopt en gebruikt, dan bevestig je best plastic aan de binnenkant met onderaan een gaatje, zodat het water, dat in de bloempot kruipt, niet de verf en decoratie beschadigd!

    Een prettig weekend toegewenst
    Mie



    10-06-2011 om 09:41 geschreven door Mie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    05-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Traktatiedoosjes 4de verjaardag zoon
    Hey,

    Hier ben ik weer! Hopelijk lukt het me eindelijk om foto's op mijn blog te zetten. ( Ik heb een snelcursus bij mijn broer gevolgd)

    Deze week is mijn zoontje 4 jaar geworden en om dat te vieren, mocht hij snoepjes uitdelen in de turnschool waar hij iedere zaterdag gaat gaan turnen.
    Natuurlijk kon ik die snoepjes niet zomaar meegeven en heb ik er doosjes voor gemaakt!
    Deze doosjes heb ik in 2 kleuren gemaakt, blauw en rood: simpel en leuk voor de kinderen!

    Hoe heb ik deze doosjes gemaakt:
    - Ik heb tekenpapier van 200gr genomen, A3-formaat, en daar kon ik 4 papieren uithalen van 18/12cm.
    - Dan heb ik aan elke zijde het midden aangeduid en gerild van het ene punt naar het andere.
    - Ook in het midden heb ik gerild zodat ik het papier kon plooien tot 9/12cm.
    - In elke hoek heb ik een gaatje geperforeerd, 1cm van de kant.
    - Dan begon ik alle grote vlakken van het doosje te bestempelen.
    - Het jongentje en de tekst heb ik op het andere kleur gestempeld, uitgeknipt en op het doosje gekleefd.
    - De snoepjes heb ik eerst in een zakje gedaan, zodat ze, bij het openen, niet op de grond zouden vallen!
    - Daarna de snoepjes in het doosje gedaan.
    - Bijpassend lintje door de gaatjes doen, goed aantrekken en een strikje in maken.

    De kindjes vonden de doosjes heel mooi en lekker!!!

    Vele groetjes
    Mie







    05-06-2011 om 22:01 geschreven door Mie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
    01-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even wat uitleg!
    Hallo allemaal en welkom op mijn blog!

    Dit is mijn allereerste blog en het is nog een beetje zoeken hoe alles werkt.
    Via deze blog wil ik proberen om het 1 en ander van mijn creaties te tonen zodat jullie er (hopelijk) met veel plezier naar kunnen kijken!
    Ik ben graag creatief bezig. Zo maak ik wenskaarten, scrapalbums, creatieve doosjes, schilderijen, werk ik met servetten en probeer ik bloempotten te decoreren. Spijtig genoeg ontbreekt het mij soms aan tijd om al mijn ideeën in realiteit om te zetten.

    Hebt u vragen over iets? Stuur mij gerust een mailtje.
    Ook mag u vrijblijvend iets achterlaten in mijn gastenboek.

    Vele creatieve groetjes
    Mie

    01-06-2011 om 17:33 geschreven door Mie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (10 Stemmen)

    Over mijzelf
    Ik ben Annemie Dutoit
    Ik ben een vrouw en woon in () en mijn beroep is .
    Ik ben geboren op 19/05/1978 en ben nu dus 45 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lekker creatief bezig zijn.
    Ik ben getrouwd met Luc en samen hebben we 2 supertoffe kids. Alle berichtjes en reacties worden met plezier gelezen!
    Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Archief per maand
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011

    Blogs die ik leuk vind!
  • Natasja's Life
  • scrapcards and stuff
  • creatieve handjes
  • The Dutch Magnolia Chickies Challenge Blog
  • Scrapkaarten van Hennie & Semantha
  • Cards made by Chantal
  • hobby@janet
  • Nicole's stamp addiction
  • Pouwla's freubels
  • Leukgemaakt

    Mijn favorieten
  • Nellie's Scrap Kaarten

  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    aantwaarrepe
    www.bloggen.be/aantwaa
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    mydi
    www.bloggen.be/mydi
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    suela
    www.bloggen.be/suela

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs