Waarom zijn Tupperware parties zo'n succes? Omdat deze business steunt op persoonlijke relaties. Dat is ook een goed vertrekpunt om een blog populair te maken. Hoe doet u dat?
Een populaire blog is een propere blog. Je zou nooit een Tupperware party houden terwijl er rommel op de salontafel ligt en er vuile borden op het aanrecht staan.
Blijf de kernboodschap herhalen. De gastvrouw van een Tupperware party vestigt de aandacht op de voordelen van de producten. Ook voor een blog is het herhalen van de kernboodschap de beste manier om op te vallen.
Lok reacties uit. Net als het bestellingsformulier aan het einde van de Tupperware party moet ook de blog een duidelijke reactie uitlokken. De bezoekers kunnen zich bijvoorbeeld inschrijven voor een RSS-feed.
Opvolging is belangrijk. Klanten keren meestal niet terug als de Tupperwarebestelling niet op het beloofde tijdstip aankomt. Ook voor een blogger is de levering belangrijk. Post regelmatig een berichtje en beantwoord het commentaar van bezoekers.
Zeg netjes 'dank je wel'. Als iemand naar uw Tupperware party zou komen, zou u de volgende dag een bedankje sturen. Geef de leden van uw RSS ook een kleine attentie, zoals een gratis e-book, die de kernboodschap versterkt.
Bron: Conversation Agent