Foto
TOESPRAAK VAN PATER PETAR
  • Deel 1
  • Deel 2
  • Deel 3
  • Deel 4
  • Deel 5
  • Deel 6
  • Deel 7
  • Deel 8
  • Deel 9
  • Foto
    Foto
    Het  logo  van  het  Bisdom  Gent  van  MG.  Van  Looy
     
    Origen
    Quantcast
    Met hulp en medewerking van John Pont is dit blog gemaakt
    HOUD UW LAMPEN BRANDEND.
         Image and video hosting by TinyPic
    For this blog to translate into language of your choice? Select your language below.
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
     2 prachtige pps-jes hierboven van Godelieve en ook Mama rechts heeft ze gemaakt
    Klik op de banner en bekijk nog veel meer moois op haar blog
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Klik op de banner hier beneden en ga eens langs bij Lenie voor nog meer moois
    Alle Ave Maria pps-jes hierboven zijn van haar
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Foto
    Wonder

    02-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het leven zit niet in het omhulsel. ( Profeet David Wilkerson ).

    Deze stervelijke lichamen van ons zijn slechts omhulsels, en het leven is niet in het omhulsel. Het omhulsel is niet om te houden, het is een tijdelijke situatie die een steeds groter groeiende levenskracht omhult. Het lichaam is een omhulsel die optreed als een voorbijgaande hoedster van het leven dat binnen in is. Het omhulsel is synthetisch in vergelijking tot het eeuwige leven dat ze bekleed.

    Elke ware christen is doordrongen van het eeuwige leven. Het is als een zaad in onze sterfelijke lichamen geplaatst en is voortdurend aan het rijpen. In ons is een voortdurend groeiend proces van ontwikkeling gaande, welke uiteindelijk uit moet breken uit z’n  tijdelijke omhulsel om een nieuwe vorm van leven te worden. Dit glorieuze leven van God in ons oefent druk uit op het omhulsel, en op het moment dat het opstandingsleven volwassen is breekt dit omhulsel. De kunstmatige grenzen zijn gebroken en, zoals een pasgeboren kuikentje, wordt de ziel bevrijd uit haar gevangenis. Prijs de Heer!

    De dood is slechts het breken van dit kwetsbare omhulsel. Op het precieze moment dat de Heer besluit dat ons omhulsel zijn functie heeft volbracht, moet God’s volk hun oude, corrupte lichamen achterlaten in het stof waar zij vandaan kwam. Wie zou het in z’n hoofd krijgen om de gebroken stukken bij elkaar te zoeken en een pasgeboren kuiken terug te stoppen in haar ei? En wie moet er aan denken om een geliefde die pas vertrokken is te vragen om zijn/haar nieuwe, verheerlijkte lichaam op te geven – gemaakt naar het beeld van Christus – om terug te keren naar het rottende omhulsel waaruit hij/zij pas gebroken is?

    Paulus zei het al: “sterven is winst” (Filippenzen 1:21). Dit soort taal is absoluut onbekend in onze moderne, geestelijke taal. We zijn aanbidders van het leven geworden, we hebben weinig verlangen om te vertrekken om met onze Heer te zijn.

    Paulus zei, “Van beide zijden word ik gedrongen: ik verlang heen te gaan en met Christus te zijn, want dit is verreweg het beste; maar nog in het vlees te blijven is nodiger om uwentwil” (Filippenzen 1:23-24). Vanwege het belang van het stichten van de pasbekeerden dacht hij dat het het beste was om “in het omhulsel” te blijven, of zoals hij het stelt “om in het vlees te blijven”.

    Was Paulus morbide? Was hij op een ongezonde manier gefixeerd op de dood? Had Paulus een gebrek aan respect voor het leven waar God hem mee gezegend had? Absoluut niet! Paulus leefde zijn leven ten volle. Voor hem was het leven een gift, en hij heeft dit gebruikt om de goede strijd te strijden. Hij had de angst voor de “angel des doods” overwonnen en kon nu zeggen “Het is beter om te sterven en met de Heer te zijn dan om in het vlees te blijven”.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GODS WOORD VOOR VANDAAG. ( LOURDES ).
    H. Franciscus van Paola, kluizenaar (gedachtenis) ,   Za. Genoveva van Brabant (gedachtenis) ,   H. Maria van Egypte (gedachtenis) ,   H. Theodosia van Caesarea (gedachtenis) ,   Goede Vrijdag, het Lijden en de dood van Onze Heer Jezus Christus aan het kruis

    Lezing uit het boek Isaïas 52,13-15.53,1-12.
    Psalmen 31,2.6.12-13.15-16.17.25.
    Lezing uit de brief aan de Hebreën 4,14-16.5,7-9.
    Heilig Evangelie van Jezus Christus volgens Johannes 18,1-40.19,1-42.


    Lezing uit het boek Isaïas 52,13-15.53,1-12.

    Zie, mijn Dienaar zal stijgen in aanzien, En worden verhoogd en verheven; Even hoog zal Hij stijgen, Als velen verslagen over Hem stonden.
    Nu is zijn gelaat wel onmenselijk verwrongen, En heeft zijn gestalte niets menselijks meer;
    Maar eens zullen vele volken bij zijn aanblik ontroeren, En koningen hun mond voor Hem sluiten. Want dan zullen ze zien wat hun nooit was verkondigd, Aanschouwen wat ze nimmer nog hadden gehoord;
    Wie toch zou geloven, wat òns is voorspeld, Wien is Jahweh’s arm geopenbaard?
    Als een vormeloos rijsje schiet Hij omhoog, Als een wortel uit dorstige grond; Zonder gestalte of luister, waar we naar opzien, Zonder gratie, die ons behaagt.
    Veracht, en door de mensen verstoten, Man van smarten, met lijden bezocht: Voor wien wij ons het gelaat bedekken, Dien wij versmaden en verachten.
    En toch, Hij draagt ònze kwalen, En torst ònze smarten; Maar wij beschouwen Hem als een melaatse, Geslagen, vernederd door Gòd.
    Om ònze zonden wordt Hij doorboord, Om ònze misdaden wordt Hij gebroken; Op Hem rust de straf, ons ten heil, Door zijn striemen komt òns genezing.
    Als schapen doolden wij allen rond, En ieder van ons ging zijns weegs; Maar Jahweh laat Hem ontmoeten Ons aller schuld.
    Hij wordt mishandeld, maar verdraagt het geduldig, En opent zijn mond niet: Als een lam, naar de slachtbank geleid, Als een schaap, dat verstomt voor zijn scheerders.
    Men sleept Hem uit kerker en rechtzaal ter dood, Wie bekommert zich nog om zijn lot; Uit het land der levenden wordt Hij gestoten, Ter dood gebracht om de schuld van zijn volk.
    Bij de goddelozen plaatst men zijn graf, Bij de zondaars zijn tombe; Toch had Hij geen onrecht gepleegd, Nooit was er bedrog in zijn mond.
    Neen, maar het had Jahweh behaagd, Hem door lijden te breken, En als waarachtig zoenoffer Zijn leven te nemen. Nu zal Hij zijn kroost zien in lengte van dagen, Als Hij volbracht heeft wat Jahweh behaagt;
    Hij zal het leven aanschouwen, van smarten bevrijd, En verzadigd worden van kennis. Zelf rechtvaardig, zal mijn Dienaar velen tot gerechtigheid brengen, Wier ongerechtigheid Hij heeft gedragen;
    Zo zal Ik Hem velen tot erfdeel schenken, Zal Hij talrijke scharen ontvangen als deel van zijn buit. Daarom geeft Hij zijn leven prijs aan de dood, En laat zich onder de boosdoeners tellen; Draagt Hij de misdaad van velen, En bidt voor de zondaars!


    Psalmen 31,2.6.12-13.15-16.17.25.

    Laat mij nooit beschaamd komen staan. Geef mij uitkomst door uw genade,
    In úw handen beveel ik mijn geest. Gij verlost mij, Jahweh, trouwe God,
    Voor al mijn vijanden Ben ik een spot; Voor mijn buren een afschuw, Voor bekenden een schrik. Die mij op straat ziet, Vlucht voor mij weg;
    Als een dode ben ik uit de harten verbannen, Weggegooid als een pot.
    Maar ik blijf op U hopen, o Jahweh, En zeggen: Gij zijt mijn God!
    Mijn lot blijft in uw handen liggen; Verlos mij van mijn vijand en vervolgers.
    Laat uw aanschijn lichten over uw dienaar; Red mij door uw genade.
    Houdt moed, weest onverschrokken van hart, Gij allen, die op Jahweh hoopt!


    Lezing uit de brief aan de Hebreën 4,14-16.5,7-9.

    Daar we nu een groten Hogepriester hebben, die in de hemelen is doorgedrongen, Jesus, den zoon van God, zo laat ons vasthouden aan de belijdenis.
    Want we hebben geen Hogepriester, die onze zwakheden niet meevoelen kan, maar Eén, die bekoord werd geheel op dezelfde wijze als wij, behoudens de zonde.
    Laat ons dus met vertrouwen opgaan tot de troon der genade, om barmhartigheid te verkrijgen, en genade te vinden tot tijdige hulp.
    En ofschoon Hij in de dagen van zijn Vlees, onder luid geroep en tranen, gebeden en smekingen heeft opgestierd tot Hem, die Hem van de dood kon redden; ofschoon Hij verhoord werd terwille van zijn godvrezendheid;
    ofschoon Hij bovendien zelfs de Zoon was, heeft Hij toch door zijn lijden de gehoorzaamheid geleerd,
    en is Hij na zijn verheerlijking de oorzaak van eeuwige zaligheid geworden voor allen, die Hem gehoorzaam zijn;


    Heilig Evangelie van Jezus Christus volgens Johannes 18,1-40.19,1-42.

    Na deze rede ging Jesus met zijn leerlingen naar buiten, de Kedronbeek over; daar was een hof, die Hij met zijn leerlingen binnenging.
    Ook Judas, zijn verrader, kende de plaats, omdat Jesus daar dikwijls met zijn leerlingen was samengekomen.
    Judas nam dus de krijgsbende en de trawanten der opperpriesters en farizeën met zich mee, en trok er heen met lantaarnen, fakkels en wapens.
    Jesus, bewust van al wat Hem overkomen zou, trad naar voren, en sprak tot hen: Wien zoekt gij?
    Men antwoordde Hem: Jesus van Názaret. Jesus zeide hun: Ik ben het. Ook Judas, die Hem verried, stond bij hen.
    Maar toen Hij hun zeide: "Ik ben het"‘, deinsden ze terug, en vielen ter aarde.
    Hij vroeg hun opnieuw: Wien zoekt gij? Ze zeiden: Jesus van Názaret.
    Jesus antwoordde: Ik heb u gezegd, dat Ik het ben. Zo gij Mij zoekt, laat hèn dan gaan.
    Want het woord moest worden vervuld, dat Hij gesproken had: Van hen, die Gij Mij hebt gegeven, heb Ik niemand verloren doen gaan.
    Toen trok Simon Petrus het zwaard, dat hij droeg, trof den knecht van den hogepriester, en sloeg hem het rechteroor af. De knecht heette Malchus.
    Maar Jesus sprak tot Petrus: Steek het zwaard in de schede; of zou Ik de beker niet drinken, die de Vader Mij heeft gegeven?
    Nu namen de krijgsbenden met den hoofdman en de trawanten der Joden Jesus gevangen, en boeiden Hem.
    Het eerst voerden ze Hem naar Annas; want hij was de schoonvader van Káifas, die dat jaar hogepriester was.
    Het was die Káifas, die aan de Joden de raad had gegeven: Het is goed, dat één mens sterft voor het volk.
    Simon Petrus en een andere leerling waren Jesus gevolgd. Deze leerling nu was met den hogepriester bekend; hij ging met Jesus de voorhof van den hogepriester binnen,
    terwijl Petrus buiten aan de deur bleef staan. Nu kwam echter de andere leerling, die met den hogepriester bekend was, naar buiten, sprak met de deurwachteres, en bracht Petrus naar binnen.
    Maar het dienstmeisje, de deurwachteres, zei tot Petrus: Zijt gij ook niet een der leerlingen van dien man? Hij zei: Neen.
    Daar het koud was, hadden de knechten en trawanten een kolenvuur aangelegd, en stonden zich te warmen. Ook Petrus stond zich bij hen te warmen.
    De hogepriester ondervroeg Jesus nu over zijn leerlingen en over zijn leer.
    Jesus antwoordde hem: Ik heb openlijk tot de wereld gesproken; Ik heb altijd in de synagoge en in de tempel geleerd, waar alle Joden samenkomen, en nooit heb Ik iets in het geheim gezegd.
    Wat ondervraagt ge Mij? Ondervraag hen, die gehoord hebben, wat Ik tot hen heb gesproken. Zie, zij weten, wat Ik gezegd heb.
    Bij deze woorden gaf een der trawanten, die bij Jesus had post gevat, Hem een kaakslag, en zeide: Antwoordt Gij den hogepriester zó?
    Jesus antwoordde hem: Als Ik verkeerd heb gesproken, bewijs dan, dat het verkeerd was; maar heb Ik goed gesproken, waarom slaat ge Mij dan?
    Toen zond Annas Hem geboeid naar den hogepriester Káifas.
    Intussen stond Simon Petrus zich te warmen. En men zeide hem: Zijt ook gij niet een van zijn leerlingen? Hij ontkende het, en sprak: Neen.
    Een der knechten van den hogepriester, een bloedverwant van hem, dien Petrus het oor had afgeslagen, sprak tot hem: Heb ik u in de hof niet bij Hem gezien?
    Opnieuw ontkende Petrus, en aanstonds kraaide een haan.
    Nu leidden ze Jesus van Káifas naar het rechthuis; het was nog vroeg in de morgen. Maar zelf traden ze het rechthuis niet binnen, om zich niet te verontreinigen, en het Pascha te kunnen eten.
    Daarom kwam Pilatus naar buiten, en sprak tot hen: Welke aanklacht brengt gij in tegen dezen man?
    Ze antwoordden hem: Zo Hij geen boosdoener was, zouden we Hem niet aan u hebben overgeleverd.
    Pilatus sprak tot hen: Neemt gij Hem zelf, en vonnist Hem volgens uw Wet. De Joden zeiden hem: Wij hebben het recht niet, om iemand te doden.
    Zo zou het woord worden vervuld, dat Jesus gesproken had, toen Hij te kennen gaf, wat voor dood Hij zou sterven.
    Nu ging Pilatus weer het rechthuis binnen, riep Jesus, en sprak tot Hem: Zijt Gij de koning der Joden?
    Jesus antwoordde: Zegt ge dit uit uzelf, of hebben anderen u dit van Mij gezegd?
    Pilatus antwoordde: Ben ik soms een Jood? Uw volk en de opperpriesters hebben U aan mij overgeleverd. Wat hebt Gij gedaan?
    Jesus antwoordde: Mijn koninkrijk is niet van deze wereld. Indien mijn koninkrijk van deze wereld was, dan zouden mijn dienaars zich te weer hebben gesteld, opdat Ik niet aan de Joden werd overgeleverd; maar mijn koninkrijk is niet van hier.
    Pilatus zei Hem: Gij zijt dan toch koning? Jesus antwoordde: Gij zegt het; Ik ben koning. Ik ben geboren en in de wereld gekomen, juist om te getuigen voor de waarheid. Alwie uit de waarheid is, luistert naar mijn stem.
    Pilatus zei Hem: Wat is waarheid? Na deze woorden ging hij naar de Joden terug, en sprak tot hen: Ik vind volstrekt geen schuld in Hem.
    Maar gij hebt een gewoonterecht, dat ik u iemand vrijlaat bij gelegenheid van het paasfeest. Wilt gij dus, dat ik u den koning der Joden vrijlaat?
    Toen begonnen ze opnieuw te schreeuwen, en riepen: Niet Hem, maar Barabbas. Barabbas nu was een rover.
    Toen liet Pilatus Jesus geselen.
    En de soldaten vlochten een kroon van doornen, en zetten ze Hem op het hoofd; ze wierpen Hem een purperen mantel om,
    traden op Hem toe, en zeiden: Wees gegroet, koning der Joden. En ze sloegen Hem in het gelaat.
    Nu kwam Pilatus weer naar buiten, en sprak tot hen: Zie, ik breng Hem u naar buiten, om u te doen weten, dat ik volstrekt geen schuld in Hem vind.
    Jesus kwam dus naar buiten, met de doornenkroon en de purperen mantel. En hij sprak tot hen: Ziet den mens.
    Maar toen de opperpriesters en trawanten Hem zagen, schreeuwden ze het uit: Aan het kruis, aan het kruis met Hem! Pilatus zei hun: Neemt Hem zelf, en kruisigt Hem; want ik vind geen schuld in Hem.
    De Joden antwoordden hem: We hebben een Wet, en volgens de Wet moet Hij sterven; want Hij heeft Zich uitgegeven voor Zoon van God.
    Toen Pilatus dit hoorde, werd hij nog meer bevreesd.
    Hij ging opnieuw het rechthuis binnen, en sprak tot Jesus: Van waar zijt Gij? Maar Jesus gaf hem geen antwoord.
    Pilatus zeide Hem dus: Staat Gij mij niet te woord? Weet Gij niet, dat ik de macht heb, om U vrij te laten, en de macht, om U te kruisigen?
    Jesus antwoordde: Ge zoudt niet de minste macht over Mij hebben, zo ze u niet van hogerhand was gegeven; die Mij aan u heeft overgeleverd, draagt daarom groter schuld.
    Om die reden trachtte Pilatus Hem in vrijheid te stellen. Maar de Joden schreeuwden het uit: Als ge Hem vrijlaat, zijt ge niet keizersgezind. Wie zich voor koning uitgeeft, staat tegen den keizer op.
    Toen Pilatus dit hoorde, leidde hij Jesus naar buiten, en zette zich op de rechterstoel neer, op de plaats die Litostrótos heet, Gábbata in het hebreeuws.
    Het was nu daags voor het paasfeest, ongeveer het zesde uur. En hij sprak tot de Joden: Ziet uw koning.
    Maar ze schreeuwden: Weg, weg met Hem! Kruisig Hem! Pilatus zei hun: Zal ik uw Koning kruisigen? De opperpriesters antwoordden: We hebben geen koning dan Caesar.
    Toen gaf hij Hem aan hen over, om gekruisigd te worden. Men voerde Jesus dus weg;
    Zelf droeg Hij het kruis. Zo trok Hij naar buiten naar de zogenaamde Schedelplaats, die in het hebreeuws Gólgota wordt genoemd.
    Daar kruisigde men Hem; en met Hem nog twee anderen, aan elke zijde één, en Jesus in het midden.
    Pilatus had ook een opschrift doen schrijven, en het aan het kruis laten hechten. Er stond op geschreven: Jesus van Názaret, de Koning der Joden.
    Vele Joden lazen dit opschrift; want de plaats waar Jesus gekruisigd werd, lag dicht bij de stad, en het was geschreven in het hebreeuws, grieks en latijn.
    De opperpriesters der Joden zeiden dus tot Pilatus: Schrijf niet: De koning der Joden; maar: Hij heeft gezegd: Ik ben de koning der Joden.
    Pilatus antwoordde: Wat ik geschreven heb, blijft geschreven.
    Toen de soldaten Jesus dus hadden gekruisigd, namen ze zijn klederen in bezit, en verdeelden ze in vieren; één deel voor elken soldaat, behalve nog het onderkleed. Dat onderkleed was zonder naad, uit één stuk geweven van boven tot onder.
    Ze zeiden dus tot elkander: Laten we het niet in stukken scheuren, maar er om loten, wie het krijgt. Zo zou de Schrift worden vervuld: "Ze hebben mijn klederen onder elkander verdeeld, En over mijn gewaad het lot geworpen." En zo deden het dus de soldaten.
    Bij het kruis van Jesus stonden zijn moeder, de zuster zijner moeder, Maria van Klopas en Maria Magdalena.
    Jesus zag zijn moeder staan, en naast haar den leerling, dien Hij beminde. En Hij sprak tot zijn moeder: Vrouw, ziedaar uw zoon.
    Daarna sprak Hij tot den leerling: Ziedaar uw moeder. En van dat ogenblik af nam de leerling haar bij zich op.
    Toen wist Jesus, dat thans alles was volbracht; Hij sprak, opdat de Schrift zou worden vervuld: Ik heb dorst.
    Er stond daar een kruik met azijn; men stak dan een spons vol azijn op een hysopstengel, en bracht ze Hem aan de mond.
    Toen Jesus de azijn had genuttigd, zeide Hij: Het is volbracht. Hij boog het hoofd, en gaf de geest.
    Daar het daags voor het paasfeest was, en er op de sabbat geen lijken aan het kruis mochten blijven, (het was nog wel een grote sabbat,) verzochten de Joden aan Pilatus, dat men hun de benen zou breken, en hen afnemen.
    Daarom kwamen de soldaten en braken de benen van den eerste, die met Hem was gekruisigd, daarna die van den tweede.
    Toen ze bij Jesus waren gekomen en zagen, dat Hij reeds was gestorven, braken ze Hem de benen niet.
    Maar een der soldaten doorboorde met een lans zijn zijde; en aanstonds vloeide er bloed uit en water.
    En hij, die het gezien heeft, legt er getuigenis van af, opdat ook gij geloven moogt. Zijn getuigenis is waarachtig; ook Hij weet, dat hij de waarheid zegt.
    Want dit is geschied, opdat de Schrift zou worden vervuld: "Geen been zal Hem verbrijzeld worden".
    En weer een ander Schriftwoord zegt: "Ze zullen opzien tot Hem, dien ze hebben doorboord".
    Josef van Arimatea, die een leerling van Jesus was, maar alleen in het geheim uit vrees voor de Joden, vroeg daarna verlof aan Pilatus, om Jesus’ lichaam te mogen afnemen; en Pilatus stond het hem toe. Hij kwam dan, en nam zijn lichaam af.
    Nikodemus, die vroeger Hem ‘s nachts had bezocht, kwam eveneens, en bracht een mengsel mee van mirre-hars en aloë-bladeren, ongeveer honderd pond.
    Ze namen het lichaam van Jesus, en wikkelden het in lijnwaad, te zamen met de geurige kruiden, zoals het onder de Joden bij begrafenis de gewoonte is.
    Nu lag er op de plaats, waar Hij was gekruisigd, een hof, en in de hof een nieuw graf, waarin nog niemand was bijgezet.
    Daar het de vooravond van het paasfeest der Joden was, en het graf dichtbij, legden ze Jesus daarin neer.

    Bron : Petrus Canisius bijbelvertaling


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HEER.

    Heer zegen Uw volk, dat de dood van Uw Zoon heeft herdacht in de verwachting van de bevrijding van alles wat hen in het leven beklemt. Schenk hen vergeving van hun fouten, vertroosting bij verdriet, vermeerder hun geloof en maak hen sterk om zelf leven door te geven. Amen


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET IS VOLBRACHT .

    Alles is volbracht, dertig jaren verborgen leven, drie jaren openbaar leven, drie dagen lijden, drie uren doodstrijd, drieëndertig jaren mens tussen de mensen. In alles heeft Hij de Vader verheerlijkt. Het cijfer drie zegt dat de cirkel rond is, alles opgebrand, alles voltooid, tevreden lijkt Jezus met zijn leven dat voorbij is. Ook mensen zeggen wel eens "Ik ben tevreden met mijn leven tot nu toe. Ik zou hetzelfde doen." Het is goed als mensen beseffen dat hun leven, ook al liep alles niet naar wens, toch de moeite waard is geweest. Dat brengt rust en sereniteit.
    Heer, maak onze last licht,
    maar verleen ons tevredenheid met het leven
    door het besef dat het leven ons geschonken werd,
    en dat wij mochten werken onder Uw barmhartigheid.



    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VROUW, DAAR IS NU JE ZOON ... DAAR IS JE MOEDER .

    Als mensen elkaar nabij zijn wordt elk verdriet draaglijker, elk lijden wat milder. Zelfs zonder iets te zeggen kunnen mensen elkaar tot grote troost zijn. Na het leven blijft er geen bezit meer. Jezus beseft dit tenvolle. Maar mensen die leven hebben één waardevol geschenk: elkaar. Zo maakt hij hen, zijn moeder en zijn beste vriend, duidelijk wat hen rest, en wat ze altijd hadden: elkaar. In liefde tussen mensen blijft God aanwezig. Hij is geen God van bezit, maar van mensen die van elkaar trachten te houden.
    Heer, maak onze last licht,
    maar als wij alleen komen te staan
    steun ons dan door de mensen in onze nabijheid,
    en omarm ons met Uw barmhartigheid.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IK HEB DORST .

    "Zoals een hert verlangt naar stromend water,
    zo heb ik Heer mijn hoop op U gesteld."
    Jezus kent een langzame dood, eerst geschandaliseerd, dan tot bloedens toe geslagen en verwond, doornentakken en spijkers dringen door zijn lichaam. Uitputting wacht Hem op het kruis. Het lichaam schreeuwt om drank. Miljoenen mensen op deze aarde schreeuwen ook om gehoord te worden. Sommigen wonen vlakbij, anderen veraf. Onrecht snijdt hen af van bevrijding, van een menswaardig leven en van een menswaardig sterven.
    Heer, maak onze last licht,
    maar schenk ons nog op deze wereld rondom ons
    vrede, vreugde en geluk voor mensen zonder onderscheid.
    Schenk Uw schepping Uw barmhartigheid.



    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VADER, IN UW HANDEN BEVEEL IK MIJN GEEST!


    Een avondgebed voor het leven, en het rustig en vol overgave uit handen geven. Geen paniek en angst meer, maar vertrouwvol het leven in Gods handen leggen. Dat doet Jezus. God is niet ver, maar nabij. Als mensen zich gekwetst voelen, eenzaam zijn, als het leven zwaar wordt, als mensen slachtoffer worden van geweld en willekeur, dan kunnen wij vertrouwen op God. Misschien slagen zij dan ook weer het vertrouwen in de medemensen te herwinnen.
    Heer, maak onze last licht
    maar als wij ten einde raad zijn,
    of als de dood ons voor ogen staat,
    geef ons dan vertrouwen in Uw barmhartigheid.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IK BELOOF JE, VANDAAG NOG ZUL JE BIJ MIJ ZIJN IN HET PARADIJS!

    Met het sterke geloof van Jezus in een leven na de dood omarmt Hij nu ook de zondaar die zijn fouten beseft. Hij geeft hem niet alleen vergeving maar geeft hem hoop in wat komen gaat. Geen enkel leven is zinvol. De dood van het lichaam is pijnlijk en wreed voor de stervende en voor de nabestaanden, maar toch is het slechts een tussenstap. God blijft immers God, ook na de dood, na de misstap. Altijd blijft er een nieuwe horizon.
    Heer, maak onze last licht,
    opdat wij kunnen blijven geloven in de toekomst,
    en anderen toekomst kunnen schenken.
    Ontvang ons tenslotte in Uw levende barmhartigheid.



    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VADER, VERGEEF HET HUN, WANT ZIJ WETEN NIET WAT ZE DOEN!

    Jezus bidt. Hij bidt niet voor zichzelf. Hij bidt voor zijn medemens in nood, in verwarring, in wanhoop. Ondanks zijn eigen pijn opent hij zijn hart voor andere. Hij vraagt vergeving. Hij vraagt dat Gid zijn hart zou openen voor hen, want hij weet dat God liefheeft, ja zelfs Liefde is Zelf heeft hij ooit gezegd: "Heb je vijanden lief, wees goed voor wie je haten, zegen hen die je vervloeken, en bid voor degenen die je smaad toebrengen." Vandaag doet hij het. Dat kan alleen iemand die heel bewust kan oneindig kan vergeven.
    Heer, maak onze last licht,
    maar als wij door het lijden niet tot vergeving komen,
    als wij verstoppertje spelen omwille van het aanzien
    en daardoor mensen pijn doen,
    vergeef ons dan in Uw barmhartigheid.



    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De zeven laatste woorden MIJN GOD, MIJN GOD, WAAROM HEBT U MIJ IN DE STEEK GELATEN?


    Mijn God, waarom verlaat Gij mij?
    Waarom hoort Gij mijn smeken niet?
    Te dag en nacht klinkt mijn geschrei,
    maar Gij, mijn God, mijn God, Gij luistert niet.
    Mensen staan alleen in hun bittere nood. Troosteloos is soms de eenzaamheid, verscheurd het hart door ruzie, scheiding, twist, verward door zoveel plotse en onbegrijpbare dingen. Soms twijfelt een mens ook aan zichzelf, en aan alle dingen. Maar Jezus heeft één huis waar hij zich thuis weet, ook al hoort hij doorheen al zijn emoties zijn vader niet, en ziet hij hem niet klaar staan met open handen. Maar hij roept hem, troosteloos, en klampt zich aan hem vast.
    Heer, maak onze last licht,
    maar als het lijden zwaar op ons weegt,
    ontvang ons dan in Uw barmhartigheid.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HEER.

    Heer, het leven en het sterven van Jezus Uw Zoon grijpt ons steeds weer aan.
    Wij begrijpen niet waarom en hoe dit kon plaatsvinden, evenmin als waarom wij soms zelf mensen pijn en onrecht aandoen. Het is liefde tot het uiterste. Maar dat zijn zo 'n mooie woorden, is zo 'n prachtige opdracht, die ons zo zwaar overkomt. Pijn en lijden vinden wij soms zo hard en zonder zin.
    Wij kunnen zo moeilijk tegenslagen en verdriet verwerken, we verstaan het onbegrip niet bij anderen, en nog minder de zware ziekte en dood van kennissen, vrienden en familie. Allen als wij weten dat Gij bij ons zijt, kunnen wij volhouden. Alleen als wij weten dat Gij in elk leven aanwezig zijt, helpt Uw liefde ons om ons kruis te dragen, en om dan nog liefde te geven. Wees dan onze kracht, Heer, tot het uiterste toe. Amen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goede God.

    Goede God,

    op deze avond van de Goede Vrijdag,

    danken wij u voor Jezus uw Zoon, voor de weg die Hij voor ons is gegaan

    en danken wij u voor mensen als Simon van Cyrene

    en zovele anderen na hem,

    die mee hebben gedragen met anderen

    mee hebben gedragen met Christus

    aan de last van het mens-zijn

    geleden hebben aan het kwaad dat zich in onze wereld heeft genesteld.

    Wij bidden u in Jezus' naam

    voor alle mensen die zich voor recht en waarheid inzetten

    en daar de prijs voor moeten betalen:

    o God, geef hen te verstaan

    dat hun offers niet voor niets zijn

    en bewaar hen voor hopeloosheid

    als de strijd wanhopig wordt.

    En wil ook o.a. de inzet van Amnesty International daartoe zegenen.

    Wij bidden u in Jezus' naam

    voor alle mensen

    die door donkere diepten moeten gaan

    en zich volstrekt verlaten voelen:

    o God, laten er tekenen zijn in hun leven

    dat uw verborgenheid geen afwezigheid is

    en dat in deze vijandige wereld

    vriendschap toch groeien kan...

    Wij bidden u in Jezus' naam

    voor hen die bespot worden

    om afkomst, overtuiging of geaardheid

    die het juk moeten dragen van discriminatie:

    o God, u bent bondgenoot geworden van vernederden

    maak telkens ons mensen wakker

    om voor hen op te komen in uw naam

    Omdat Jezus gebeden heeft voor diegenen

    die hem het kruis hebben aangedaan

    bidden wij voor ons allen

    als wij ons gekrenkt voelen

    als wij kwaad met kwaad vergelden willen:

    o God, sta niet toe dat haat en nijd

    de wereld beheerst en ons leven vergiftigt

    leer ons voorgaan in het doorbreken van deze vicieuze cirkel

    door een woord of gebaar van genade.

    Omdat Jezus bezweken is aan het kruis

    en geen pijn hem bespaard bleef

    bidden wij voor alle mensen

    die naar geest of lichaam lijden

    en vergaan van pijn en angst:

    o God, laat uw naam een licht zijn

    in het donker van het lijden,

    geef dat mensen in de buurt zijn

    die door hun zorg en hulp

    die door hun nabijheid

    uw naam vertalen...

    Omdat Jezus heeft gezegd:

    'Vader, in uw handen beveel ik mijn geest'

    bidden wij voor alle mensen

    voor wie Hij zijn leven heeft gegeven:

    o God, laat uw Zoon leven onder de mensen

    als een bron van vrede en vrijheid,

    geef dat zijn offer ons bezielt

    om te leven als mens naar uw beeld,

    in liefde die mededeelzaam is,

    in blijdschap die aanstekelijk werkt,

    totdat zijn overwinning openbaar wordt

    aan heel uw schepping. Amen.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gebed Goede Vrijdag.

     

    Verborgen God,

    een mens in dodelijke verlatenheid

    een Man van smarten

    stelt Gij ons tot levensteken.

    Wij bidden U omwille van zijn lijden:

    sterk ons in het geloof

    dat Gij ons niet alleen laat,

    dat wij ons kunnen verlaten op U

    bij alles wat ons overkomt,

    vandaag en tot het einde van onze dagen.

    Amen.


    01-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SCHENK MIJ UW OPSTANDINGSKRACHT.

    M.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HEER.

    M.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EENZAAM.

    M.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JEZUS TRAD EEN AFSCHUWELIJKE DOOD TEGEMOET.
 ( KRUISIGING ).

    JEZUS TRAD  EEN AFSCHUWELIJKE DOOD TEGEMOET.
 
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    Een kruisiging begon normaal gesproken met het zwepen of striemen van de rug van het slachtoffer. De Romeinen gebruikten een zweep die 'flagrum' werd genoemd. Deze bestond uit kleine stukjes bot en metaal die aan een aantal leren striemen waren bevestigd. Het aantal slagen dat Jezus te verduren kreeg is nergens vastgelegd, maar het aantal slagen in de Joodse wet was 39 (één minder dan de 40 die in de Torah worden vereist, om een telfout te voorkomen). Gedurende de geseling werd de huid van de rug afgerukt en hierdoor werd een bloedige massa weefsel en bot blootgelegd.

    Extreem bloedverlies trad op, wat vaak de dood tot gevolg had, of op zijn minst bewusteloosheid. Naast de zweepslagen werd Jezus ook in elkaar geslagen en door de Romeinse soldaten gefolterd. Zo werd Zijn baard uitgetrokken en Zijn schedelhuid doorboord met een kroon die gemaakt was van doornen.

Na de geseling werd het slachtoffer vaak gedwongen om de dwarsbalk, of 'patibulum', van zijn eigen kruis naar de plaats van executie te dragen.

    Het patibulum woog meer dan 45 kilogram. In het geval van Jezus laten de verslagen zien dat Hij het patibulum misschien wel over een afstand van meer dan twee voetbalvelden heeft gedragen. Het is niet verwonderlijk dat de verslagen vermelden dat Jezus, in een zwakke en gefolterde toestand, hierbij nogal wat hulp nodig had. Wanneer het slachtoffer de plaats van executie bereikte, werd het patibulum op de grond gelegd en werd het slachtoffer gedwongen er op te gaan liggen. Spijkers, die ongeveer 18 cm lang waren en een diameter hadden van bijna een centimeter, werden door de polsen geslagen.

    De spijkers zouden het gebied van de middelste armzenuw raken, en hiermee pijngolven door de armen veroorzaken tot in de schouders en de nek. De ongeveer 2,30 meter hoge paal, 'stipes' genoemd, zou dan al op de plaats van de kruisiging zijn opgericht. In het midden van de stipes bevond zich een ruwe zetel om het slachtoffer te "ondersteunen".

    Het patibulum werd vervolgens op de stipes gehesen en het lichaam van het slachtoffer werd dan op een lompe manier op de zetel gedraaid zodat de voeten aan de stipes konden worden genageld. Op dit moment stond er een enorme spanning op de polsen, armen en schouders, wat resulteerde in een dislocatie van de schouder en de gewrichten in de elleboog.

    De houding  van het vastgespijkerde lichaam hielden de borstkas van het slachtoffer in een starre positie, wat het extreem moeilijk maakte om uit te ademen, en onmogelijk om volledig in te ademen. Na de geseling, de afranselingen en de tocht met het patibulum te hebben moeten ondergaan, was Jezus extreem zwak en uitgedroogd. Hij verloor waarschijnlijk een grote hoeveelheid bloed.

    Met het verstrijken van de tijd veroorzaken  het bloedverlies en het gebrek aan zuurstof zware krampen, spastische samentrekkingen en wellicht bewusteloosheid.



    Uiteindelijk was verstikking de doodsoorzaak bij een kruisiging. Om te kunnen ademen zag het slachtoffer zich gedwongen om zich met zijn voeten omhoog te drukken zodat de longen zich konden vullen. Maar wanneer het lichaam zwakker werd en de pijn in de voeten en benen ondraaglijk werd, werd het slachtoffer gedwongen om het ademen in te ruilen voor pijn en uitputting. Uiteindelijk zou het slachtoffer op deze manier bezwijken, compleet uitgeput of af en toe het bewustzijn verliezend, zodat hij zijn lichaam niet langer van de stipes op kon tillen om zijn longen met lucht te vullen. Door de oppervlakkige ademhaling zouden de longen van het slachtoffer het op enkele plaatsen beginnen te begeven, wat waarschijnlijk hypoxie veroorzaakte.

    Door het bloedverlies dat het gevolg was van de geseling ontwikkelde het slachtoffer een respiratoire acidose, wat resulteerde in een verhoogde spanning op het hart, dat dan sneller ging slaan om hiervoor te compenseren. Ook zou zich vocht in de longen opeenhopen.

    Onder de spanning van hypoxie en acidose zou het hart eventueel falen. Er zijn verschillende theorieën over de feitelijke doodsoorzaak van Jezus.

    Eén theorie zegt dat het pericardium zich met vocht vulde, wat een fatale spanning veroorzaakte waardoor Zijn hart geen bloed meer kon pompen.

    Een andere theorie stelt dat Jezus stierf aan een scheuring van het hart.

    Nog een andere theorie zegt dat de dood van Jezus werd veroorzaakt door "meerdere factoren en vooral gerelateerd was aan een hypovolemische shock, verstikking door uitputting en misschien een acuut falen van het hart.”

    Ongeacht de feitelijke medische oorzaak van Zijn uiteindelijke dood, is het historische verslag bijzonder duidelijk: 

      Jezus leed vele uren onder afschuwelijke en onophoudelijke folteringen aan het kruis op  Golgota.

 

    Kruisiging: Jezus Leed voor ons. 

    De verslagen over de kruisiging van Jezus Christus zijn volledig in overeenstemming met de gebruiken en gewoonten van de Romeinen in die periode. Het bewijs voor de afschuwelijke en pijnlijke dood van Christus wordt door de legitieme schriftgeleerden van tegenwoordig niet in twijfel getrokken. Mediteer  het verslag bij  jezelf:

    -- Zelfs onder al die pijn, dacht Jezus aan anderen in plaats van aan Zichzelf. --

    Zijn eerste woorden aan het kruis waren:

    "Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen." (Lucas 23:34). --

    Hij dacht aan Zijn moeder, die huilend bij het kruis stond, en vroeg zijn geliefde discipel Johannes om voor haar te zorgen. Aan de twee zijden van Jezus waren twee dieven die tegelijk met Hem werden geëxecuteerd.

    Toen één van hen Jezus als zijn Heer accepteerde, deelde Jezus het volgende met hem:

    "Ik verzeker je, nog vandaag zul je met mij in het paradijs zijn." (Lucas 23:43).

    Tenslotte drukte Jezus zijn volledige overgave aan de wil van God uit, toen Hij zei:

    "Het is volbracht." (Johannes 19:30).

    En:

    "Vader, in uw handen leg ik mijn geest." (Lucas 23:46).  

    Onderzoek het historische verslag, en onderzoek dan je hart. Jezus gaf Zijn leven vrijwillig voor ons.  Jezus leed een afschuwelijke dood voor ons. Jezus hield zo veel van ons dat Hij bereid was om in volledige schaamte en pijn voor onze zonden te sterven.  

    Door Zijn liefde droeg Hij aan het kruis de zonden van de gehele wereld. De enige manier om Zijn liefdesverhaal af te maken is om Hem ook lief te hebben.



    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er is veel te winnen en absoluut niets te verliezen!

    Er is veel te winnen en absoluut niets te verliezen!  

    Met dank aan Jules & Suzy.

     



    Hallo goede vrienden,
     
    Stel  je voor wat er kan gebeuren als elke katholiek in de wereld een rozenkrans  bidden zou op dezelfde dag! We hebben een voorbeeld uit de  geschiedenis:
     
    In oktober 1573 werd Europa gered van de invasie van de machtige  Turkse vloot door het bidden van de rozenkrans door alle katholieken.
    Vandaar dit voorstel om op Goede Vrijdag 2 april 2010  allemaal samen een rozenkrans te bidden voor vrede in de wereld en de  terugkeer van de morele waarden in onze gemeenschappen. Indien mogelijk,  gelieve uw rozenkrans te bidden tussen 12:00 en 15:00 uur.
                                                                                            
     There  is a great deal to gain and absolutely nothing to lose!
    Hi  Everyone,

    Imagine  what might happen if every Catholic in the world would pray a Rosary on the  same day! We have an example in October of 1573, when Europe was  saved from the invasion of the mighty Turkish fleet, by the praying of  the Rosary by all Christians!

     

    So,  on Good Friday, let us all pray a Rosary for peace in the world and the  return of moral values into our communities. If possible, please pray your  Rosary between Noon and 3:00pm.

     

    Also,  please e-mail this message to every Catholic on your address list, and ask  them to pass it along to every Catholic on their lists. Let's unite in  praying one of the most powerful prayers in existence, for these  intentions, on one of the holiest days in our Church year.

    God  bless all,


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heel wat priesters zullen heengaan.

    Heel wat priesters zullen heengaan

    Datum: 
    Maa, 2010-02-15
    Profeet: 
    Marie Philippines

    Heel wat priesters zullen heengaan
    Marie, Filippijnen, 15 februari 2010
    1. MAR10021505
    Jezus: « Vertel uw droom, lieve kleine. »

    Ikzelf: « In mijn droom volgde ik de Mis en het was tijd om de Communie uit te reiken. Ik stond vooraan in de rij om de Communie te ontvangen. Toen kwam er een vrouwelijke lekenhelpster, een dienares, naar voren (zij was niet gekleed als een vrouw, maar zij had wel korte haren, en zij was gekleed zoals tegenwoordig de mannelijke leken-dienaren het zijn in de Filippijnen). Zij kwam om de Hosties uit te delen, maar zij deelde ze niet uit. Wel meer dan drie keren aarzelde zij, zij leek soms vastgevroren op haar plaats. Zij verliet haar plaats nogmaals, maar ging even later toch weer terug, na enige tijd gaf zij mij de Hostie in het geheel niet. »

    2. « Tenslotte werd ik ongeduldig, daar zij de Hosties toch niet wilde uitdelen, en wij al bijna een kwarteier hadden staan wachten op haar. Zij ging gewoon weg en deelde geen Hosties uit. Tenslotte was ik zo boos op haar, dat ik haar achterna ging, maar zij hield de ciborie stevig vast en wilde die niet aan mij geven. Daarom greep ik gauw een handvol Hosties - dit was een droom, want zoiets heb ik nooit gedaan, en er zijn in onze kerk geen vrouwelijke lekendienaren, die Hosties uitdelen, er zijn altijd voldoende mannelijke dienaren om dit te doen - Hoe het zij, dit was een droom, en in die droom kreeg ik één Hostie voor mijzelf te pakken, en de menigte drong op om de rest uit mijn handpalm te pakken. Maar er was een grote meigte, en wat ik had kunnen nemen was zó weinig. Ik werd geheel in de war wakker. Mijn eerste gedachte was, waarom een vrouw als lekenhelpster ? Bovendien zij zag er nog al mannelijk uit. Was zij wellicht een lesbienne ? Wat betekent dit allemaal ? »

    3. Jezus: « Velen van de door Mij gekozen zonen hebben hun priesterschap al verlaten, en DE TIJD IS NABIJ, WANNEER ER GEEN HEILIGE MISSEN MEER ZULLEN ZIJN. »

    Ikzelf: « Maar Lieve Heer, alle kerken hier in de Filippijnen zitten vol, alle mensen gaan hier naar de Mis. Ik kan mij dat nog helemaal niet voorstellen, Lieve Heer. »

    Jezus: « DE PRIESTERS ZULLEN BINNENKORT UIT UW MIDDEN VERTREKKEN, en velen van u zullen zonder herder zijn. »

    Ikzelf: « Oh, Lieve Heer, laat dat ons toch niet hoeven te overkomen. Wij hebben uw steun zo hard nodg in deze donkere tijden. »

    Jezus: « Lief kind, DE MEESTEN VAN HEN, DIE DE MIS BIJWONEN DOEN DIT VOOR DE SHOW. De meesten van hen zullen de Mis in het geheel NIET missen als de REVOLUTIE IN DE KERK zich voordoet. Velen komen alleen maar uit GEWOONTE, om een ritueel te volgen waaraan zij gewoon zijn geworden. Er zijn maar zo weinigen, ach, ja, zo weinig mensen (een pauze - hier voelde ik hoe droevig Jezus wel was), die zich er echt druk over maken om berouw te hebben over hun zonden - want waar zijn de rijen gelovigen voor de biechtstoelen gebleven ? Kijkt naar de velen, ziet het zelf, vrijwel de gehele meerderheid ontvangt Mij meestal in een staat van zware zonde. Zeer weingen maar wassen de vlekken op hun ziel weg in de biecht. Zij zien de werkelijke toestand van hun ziel NIET in. Weldra zal het de tijd zijn om hen dat te laten zien, want zij weten NIET welk een pijn zij Mij bezorgen. »

    Recente  Pofetica.
    Profetische  Stemmen.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De tien geboden. ( Profeet David Wilkerson ).

    De tien geboden

    De meesten weten dat het hooggerechtshof in de Verenigde Staten de tien geboden heeft uitgesloten, ze mogen niet worden weergegeven op een gerechtsgebouw. Deze beslissende mijlpaal is uitgebreid in het nieuws geweest, maar wat betekent deze uitspraak?

    Een gerechtgebouw is de plaats waar wetten worden gevormd, de tien geboden vormen de morele wet van God, die nooit verschuifd of veranderd. Het staat zo vast als de wet van de zwaartekracht. Als u deze wet tart dan is het net alsof u van een hoog gebouw afstapt. U kunt ontkennen dat deze wet u aantast, maar er zijn zeker gevolgen die betaald dienen te worden.

    Simpel gezegd, de tien geboden zijn eeuwige wetten die door God zijn ontworpen om te voorkomen dat een samenleving zichzelf vernietigd. Maar, wonderlijk genoeg, zijn er veel bedrijven bezig om deze geboden, net als God’s Naam, weg te slijpen met zandstralen waar deze ook maar gegraveerd staan op een gerechtsgebouw.

    Wat een sprekend beeld van onze samenleving! Deze overanderlijke wetten stonden van oorsprong gegraveerd in steen door de vinger van God. En nu worden ze van steen verwijderd door een wet van de mens.

    Sommige christenen zeggen “Wat maakt het uit? We leven toch niet onder de wet, waarom zou je hier een punt van maken?”. Nee, we staan niet onder de joodse wet, daarmee wordt bedoeld alle extra geboden die door de joodse rabijnen zijn toegevoegd. Maar elke christen staat onder de authoriteit van God’s wet, die samengevat worden in de tien geboden.

    Ik vraag me af wat er door God’s gedachte gaat wanneer Zijn geboden door zandstralen voor onze ogen wordt verwijderd. Sommige gelovigen beweren “Het is niet nodig om de geboden te vertonen. Het is enkel noodzakelijk voor ons dat ze geschreven staan in onze harten”. Maar dat is niet wat God’s woord zegt, denk eens aan de zeer zichtbare aanwezigheid die God bedoeld heeft voor de geboden op het moment dat ze aan Zijn volk gegeven werden:

    “Wat ik u heden gebied, zal in uw hart zijn, gij zult het uw kinderen inprenten en daarover spreken, wanneer gij in uw huis zit, wanneer gij onderweg zijt, wanneer gij nederligt en wanneer gij opstaat. Gij zult het ook tot een teken op uw hand binden en het zal u een voorhoofdsband tussen uw ogen zijn, en gij zult ze schrijven op de deurposten van uw huis en aan uw poorten” (Deuteronomium 6:6-9)




    Foto

    Getuigenissen van de jongeren van Cenacolo
  • Deel 1
  • Deel 2
  • Deel 3
  • Deel 4
  • Deel 5
  • Deel 6
  • Deel 7

  • Foto

    Foto

    Foto

    Godelieve heeft voor mij
    deze prachtige pps gemaakt
    waarvoor mijn dank





    Foto

    Schrijft u wat in mijn gastenboek
    klik dan op het boek boven




    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Klik op het plaatje en krijg een prachtige rondleiding door het Vaticaan
    Ieder nummertje is weer iets moois
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Image and video hosting by TinyPic
    Image and video hosting by TinyPic
    Image and video hosting by TinyPic
    Foto

    Een interessant adres?


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs