For this blog to translate into language of your choice? Select your language below.
2 prachtige pps-jes hierboven van Godelieve en ook Mama rechts heeft ze gemaakt Klik op de banner en bekijk nog veel meer moois op haar blog
Klik op de banner hier beneden en ga eens langs bij Lenie voor nog meer moois Alle Ave Maria pps-jes hierboven zijn van haar
Gastenboek
Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Wonder
08-03-2009
BISSCHOP SPREEKT OVER MEDJUGORJE.
Bruno Volpe spreekt over Medjugorje met Bergen.Giovanni Battista Pichierri , Bishop of Trani, in Puglia, who says, I think that the prudent position of the Church on the topic is just and legitimate.Giovanni Battista Pichierri, bisschop van Trani, in Apulië, die zegt, "Ik denk dat het verstandig standpunt van de Kerk over het onderwerp is gewoon en legitiem.The visionaries continue to speak, therefore, it is necessary to wait. De visionairs blijven spreken, daarom is het nodig om te wachten.But if the faithful are coming in such a great numbers, there must be a positive reason for it. Maar als de gelovigen komen in zo'n grote aantallen, er moet een positieve reden voor is. "
The position of the Church is however very cautious... De positie van de kerk is echter zeer voorzichtig ... This is true. Dat is waar.There is a directive that prohibits the pilgrimages led by the bishops and diocesan priests, but lately - in front of the extent and the evidence of the phenomenon - this rigidity is being a little attenuated. Er is een richtlijn, dat verbiedt de bedevaarten geleid door de diocesane bisschoppen en priesters, maar de laatste tijd - in de voorkant van de omvang en het bewijs van het fenomeen - deze rigiditeit is een beetje verzwakt.
Excellence, do you have personal knowledge of people and faithful from your Diocese who have been converted and have changed their life or their lifestyle thanks to Medjugorje? Excellence, heb je persoonlijke kennis van mensen en gelovigen uit uw Bisdom die zijn omgezet hebben en hebben zij hun leven of hun levensstijl dankzij Medjugorje? Off course, and I have no reason to deny it. Natuurlijk, en ik heb geen reden om te ontkennen.I know good people who, before the visit to Medjugorje, were not true and authentic Christians, and they returned from there literally transformed. Ik weet dat goede mensen die vóór het bezoek aan Medjugorje, zijn niet waar en authentieke christenen, en ze terug uit er letterlijk omgezet.From this point of view, it seems to me appropriate to speak of a place of grace. Vanuit dit oogpunt lijkt het mij nodig om te spreken van een plaats van genade.
What do you mean when you speak of a place of grace? Wat bedoel je wanneer je spreken van een plaats van genade? Conversion, accepting the sacraments that were rejected or abandoned for a long time, is a grace. Omzetting, het aanvaarden van de sacramenten die zijn afgewezen of verlaten voor een lange tijd, is een genade.I can affirm that this happens in Medjugorje, and with certain permanence. Ik kan bevestigen dat dit gebeurt in Medjugorje, en met bepaalde permanentie.Conversions may also happen in other places, but if they are recorded in such abundance, I think that the hand of God is at work, his mighty will. Conversies kan ook gebeuren op andere plaatsen, maar als ze worden opgenomen in een dergelijke overvloed, ik denk dat de hand van God aan het werk is, zijn machtige wil.
Why is the Church so prudent? Waarom is de kerk zo verstandig? It must be said that - concerning Marian apparitions the Church leaves us free to believe or not to believe, for they are not a dogma of faith. Gezegd moet worden dat - over Marian verschijningen - de Kerk laat ons vrij om te geloven of niet te geloven, want zij zijn geen dogma van het geloof.The Church has given approval to many apparitions. De Kerk heeft goedkeuring gegeven aan vele verschijningen.Concerning Medjugorje, precisely because the visionaries that I think healthy of mind continue to speak, which means that the visions are not closed the Church has decided to defer the judgment. Ten aanzien van Medjugorje, juist omdat de visionairs - dat denk ik gezond van geest blijven spreken, wat betekent dat de visies zijn niet gesloten - de Kerk heeft besloten tot uitstel van de beslissing.But postponement in itself does not mean denial. Maar uitstel op zich betekent niet ontkennen.
Some malicious tongues have even spread the suspicions of presumed religious business. Sommige kwaadaardige tongen hebben zelfs uitbreiden van de vermoedens van vermeende religieuze zaken. This seems to me exaggerated and unfair. Dit lijkt mij overdreven en onrechtvaardig.I do not exclude the presence of some cunning ones, but this phenomenon is very diverse and often present around Shrines and Basilicas. Ik ben het niet uitsluiten van de aanwezigheid van enkele sluw zijn, maar dit verschijnsel is zeer divers en vaak aanwezig rond Shrines en basilieken.I do not understand why some underline this when they speak about Medjugorje, and pretend that it does not happen in others places. Ik begrijp niet waarom sommige onderstrepen dit wanneer zij spreken over Medjugorje, en doen alsof het niet gebeurt in andere plaatsen.All together, if there are those who draw economic benefit in a dubious way, they will answer in front of their conscience, but my opinion is that if this is happening, it is happening not only in Medjugorje. Allemaal samen, als er mensen zijn die tekenen economisch voordeel op een twijfelachtige manier, zullen zij antwoord voor hun geweten, maar mijn advies is dat als dit gebeurt, het gebeurt niet alleen in Medjugorje.
A famous retired Archbishop, an exorcist, wrote that it could be a matter of a satanic deceit. Een beroemde gepensioneerde aartsbisschop, een exorcist, schreef dat het een kwestie van een satanische misleiding. With all the respect for my brother bishop and friend, whom I esteem, I do not agree with him. Met alle respect voor mijn broer bisschop en vriend, die ik respect, ik ben het niet met hem eens.I think that this is an exaggeration. Ik denk dat dit een overdrijving.Many conversions happen in Medjugorje, which means that people come closer to God. Veel verbouwingen gebeuren in Medjugorje, hetgeen betekent dat mensen dichter bij God.Satan is doing exactly the opposite, he is dividing. Satan doet precies het tegenovergestelde, hij is te verdelen.In this case, Satan would toil against himself, which seems to me little credible indeed. In dit geval Satan zou zwoegen tegen zichzelf, dat lijkt mij weinig geloofwaardig inderdaad.
MAN SCHIET PASTOOR NEER.
Man schiet pastoor neer in kerk VS
In de Verenigde Staten heeft een man een pastoor doodgeschoten tijdens een ochtenddienst.
Foto
Illinois
De schietpartij vond plaats in de First Baptist Church in Mayville in de staat Illinois. Er waren zo'n 150 parochianen in de kerk.
Drie keer
De schutter liep het middenpad op naar de preekstoel en schoot pastoor Fred Winters neer. De pastoor werd drie keer geraakt. Hij stierf door een schotwond in zijn borstkas.
Mes
Vervolgens wilde de schutter zichzelf doodschieten, maar zijn vuurwapen weigerde dienst. Daarop haalde hij een mes tevoorschijn en begon zichzelf te verwonden. Kerkgangers wisten de man te overmeesteren, waarbij ze zelf steekwonden opliepen. Het motief van de schutter is nog onbekend.
Tell
Print
A Friend
AAN ALLE LEZERS EN VRIENDEN VAN DIT BLOG.
Goede vrienden,
Mogen wij U allen uitnodigen tot gebed.
Eerwaarde pater Karel Maurissen Assumptionist is overleden. Hij stierf Vrijdag in stilte, sereen, vredevol gelaten en heilig. Hij stierf zoals hij de laatste twintig jaar geleefd heeft. STIL (Een verkeerde behandeling na een hartstilstand beroofde hem van zijn stem) SEREEN (Hij vergaf iedereen, ook wie hem verguisde) VREDEVOL (Zijn Hemelse Moeder "De Koningin van de Vrede", was zijn grote liefde, toeverlaat en Zetel van vertrouwen) GELATEN Verstoken van vast voedsel, drank en zuurstof beleefde hij de start van de vastentijd. HEILIG Hij stierf op een Vrijdag, zoals hij voorzegd had.
Nu hij terug kan spreken, en alles in overvloed heeft, zal hij uw gebed voor de Grote Troon brengen, vraag hem om bijstand. Beter dan wie ook weet hij wat bijstand betekent. Pater Karel, bid met ons mee.
+++ Ave Maria, Koningin van de Vrede. +++
Jules en Suzy
VEERTIGDAGENTIJD DEEL 2.
Vasten 2009Deel 2
Gebedsgroep
HETCENAKEL
Waregem
VEERTIGDAGENTIJD voor KRASSELAARS2009*
In de Leer bij de Heiligen
Eén tekst per dag om op te gaan naar Pasen
Auteur : Abbé Max Huot de Longchamp, Centre St. Jean de la Croix,F-36230Mers-sur-Indre
Oorspronkelijke Titel : Carême pour les Cancres, 2009.A lécole des Saints.
Vertaling : Hilaire Mestdag,Waregem
O mijn ziel, voorwerp van zegeningen van de opperste Schepper, kijk naar uw Redder die, verscheurd door duizend wonden, zijn blik op u richt.Kijk naar zijn voeten, door nagels doorboord, hoezeer zijn ze gekneusd door de hamerslagen !Bedenk dat Hij nochtans in schoonheid alle schepselen te boven ging en dat zijn onschuldig vlees boven alle volmaaktheid verheven was.
Kijk naar die wonde, die Hij kreeg in zijn rechter zijde. Besef hoe zijn goddelijk bloed genoegdoening gegeven heeft voor al uw beledigingen. Zie hoe Hij gekwetst werd door een wrede lans en hoe Hij toeliet dat deze zijn hart doorboorde voor iedere gelovige !Zie hoe Hij op het wrede hout langs alle zijden gekwetst werd, uit liefde voor u !Hij is gestorven, uw zoete Meester, om uw misdrijf uit te boeten.Om u in zijn Rijk binnen te leiden, heeft hij toegestemd om gekruisigd te worden !
O, mijn ziel, vestig uw blik op hem, en moge dit gezicht u overspoelen met onuitsprekelijke genoegens.
H. Catherine van Boulogne (1413-1463)
Over de heilige wonden van Jezus.
"Laat u met God verzoenen!"
MAANDAG,9.03.09.Van de feria of H. Francisca Romana
De oprechtheid van de bekering
Wat een vreugde, welke troost voor alle zielen die verlangen naar de zuivere liefde, dat zij daartoe alleen moeten doen waartoe elk redelijk christen verplicht is : Afschuw ontwikkelen voor het beledigen van God, en verzaken aan de vrijwillige aanhankelijkheid van zijn onvolmaaktheden.
De eerste stap naar de zuivere liefde is dus de afschuw voor de zonde. Een afschuw echter, die ons én de grote én de kleine beledigingen doet verfoeien, de dodelijke en de dagelijkse, omdat het allemaal beledigingen van God zijn, hoewel zij ons niet evenzeer schaden.
Maar er is nog een tweede gesteltenis : Afstand nemen van elke genegenheid en elke vrijwillige gebondenheid, die men kan hebben voor zijn eigen gebreken. Zodat elke ziel die wil binnentreden en verblijven in die staat van de pure liefde inwendig de volgende houding moet aannemen tegenover zijn dagelijkse onvolmaaktheden en gebreken : Vooreerst moeten deze voor haar een voorwerp zijn van kruis en zuchten, eerder dan van vergoelijking.Ten tweede :dat zij elke dag God een of andere versterving offert, opdat Hij haar welwillend zou bevrijden en uit die onvolmaaktheden zou halen. En ten derde, dat Hij, voor de prijs en de voorwaarden die Hem bevallen, haar zou bevrijden van al wat in haar gebrekkig en onvolmaakt is.
Alexander Piny (1640-1709), De Staat van de Pure Liefde, Hs VI
OVERWEGEN.
Berouw is slechts oprecht als het beantwoordt aan een daadwerkelijke wil om van gedrag te veranderen. Daartoe is de eerste stap te meten hoezeer ons kwaad Gods liefde tot ons kwetst.De zonde is geen zaak van moraal, maar van liefde.
Dan wordt de tweede stap mogelijk : Oprecht willen wat God wil, dit is alle toegeeflijkheid voor eigen fouten bannen. Maar de bekering gaat alleen progressief.Tussen niet willen en niet doen zit de trage rechtzetting van onze wil, die meer gewoon is om zijn eigen goesting te volgen dan de rede. Laten we ons hierover niet verwonderen, maar offeren wij aan God deze beproeving van onze logheid, wat onze zonde reeds zal omkeren, doordat zij een gelegenheid wordt om te groeien in de liefde.
Bekering is op ieder ogenblik mogelijk.Wij zijn niet altijd in staat om zeer doeltreffend te zijn, maar wel altijd om ons tot God te keren, om een aanvang te nemen om doeltreffend te worden.
BESLISSEN.
Ik zoek een oude gewoonte op, die lood in mijn christelijk leven brengt (luiheid, gulzigheid, wrok...) en ik beslis om daar vandaag radicaal tegenin te gaan.
De schrijver:
Uit een oude Provençaalse familie. Treedt in bij de Dominicanen te Draguignan, doceert filosofie en theologie te Aix en Marseille, later in Parijs. Hij publiceert er zijn geestelijke werkjes die geschikt zijn om op te wekken tot de pure liefde, wat hem ten onrechte verdacht maakt van Quiétisme. Hij is zijn leven lang een groot geestelijk leider en biechtvader, en sterft in geur van heiligheid.
"Strijd de goede strijd van het geloof!"
DINSDAG, 10.03.09Van de feria
Op wie stellen wij ons vertrouwen ?
Als uw val en hervallen u verontrusten en bedroeven, u voeren tot een soort wanhoop, dat gij niet meer vooruit kunt of goed doen, is dat wel het teken dat gij op uzelf vertrouwde, en niet op God. En als die droefheid en die wanhoop groot zijn, dan is het dat gij véél op uzelf vertrouwde, en weinig of niet op God.Waarlijk, wie
zichzelf wantrouwt en zich aan God toevertrouwt, is niet verwonderd over zijn struikelen, noch vindt hij er bitterheid in, want hij weet dat dit voortkomt uit zijn zwakheid en zijn klein godsvertrouwen.
Beter nog. Hoe meer hij zichzelf wantrouwt, met des te meer nederigheid vertrouwt hij zich aan God toe. Daar hij bovenal elke fout en de ongeregelde passies veracht, die hem deden struikelen, is zijn leed omdat hij God beledigd heeft groot, maar rustig en vredig, en hij zal met des te meer energie en vastbeslotenheid zijn vijanden tot de dood vervolgen.
Lorenzo Scupoli (1530-1610), De geestelijke Strijd, IV
OVERWEGEN.
Hebt gij de ongedwongenheid van de heiligen opgemerkt ?Teresa van Avila sticht kloosters terwijl zij schijnt rond te wandelen, Thérèse van Lisieux verdraagt de ergste pijnen met de glimlach... Welk is hun geheim ?Eens voor altijd hebben zij de zorg voor zichzelf aan de Heer toevertrouwd.Dat is de ware vrijheid, de ware heiligheid, het ware geluk.
De heiligen zijn niet zonder fouten, maar zij laten dit over aan de Heer, in de zonde zoals in de deugd. Beter nog : Hun ogenschijnlijke zwakheid is een bijkomend motief om zich hierin op Hem te verlaten. Als men zijn zonde erkent is het dringend om terug te willen wat God wil en niet om te klagen over onze slechte prestaties.
Als de vasten ons droevig maakt, dan is het geen echte vasten maar gewoon een oefening in deugd, en des te droeviger omdat onze zeldzame successen onze veelvuldige mislukkingen benadrukken.
BESLISSEN.
Wij hebben allen zwakke punten. Ik neem er een uit, waarop ik vandaag zeker zal bekoord worden. Van zodra de bekoring opkomt, begin ik traag een Onzevader te bidden.
De auteur:
Geboren te Otrante, treedt in 1569 in bij de jonge priesterlijke familie der Theatijnen. In 1585, waarschijnlijk ten onrechte beschuldigd van een zwaar misdrijf, valthij in ongenade bij de zijnen, tot aan zijn eerherstel op de avond van zijn leven, waarvan men weinig meer kent dan de nederigheid en de discretie. Franciscus van Sales vereerde hem als één van zijn leermeesters.
"De Heer geeft u vergeven, doe gij op uw beurt hetzelfde"
WOENSDAG,11.03.09.Van deferia
Verbodenu te wreken !
Het is eigen aan zeer lafhartige harten en lage zielen haatdragend te zijn en hun woede niet te kunnen beheersen. Een goede maag verteert alles, en haalt uit alles deugdelijk sap en goed bloed om zich te voeden.De struisvogel eet graag keien en nagels die men hem toewerpt, en kweekt er zich vet mee. Een goed mens haalt uit alles profijt, niemand doet hem meer goed dan wie hem veel kwaad doet.
Nooit kent gij beter de staat van uw leven dan door de mond van uw vijand, en door zijn leguaan-ogen, die u vergiftigen door u te bekijken met boosaardige ogen, vol venijn. Toen men aan St. Franciscus vroeg waarom God toeliet dat er in al de heiligste families een of ander kwaadaardige geest en addertong deonschuld van de anderen vergiftigde, zei die: "Omdat de goeden zonder de slechten niet kunnen goed zijn !"
Zolang de liefde Gods uw hart niet beheerst, en gij uw hart niet zult willen vertederen om aan uw vijand te vergeven,wees er maar zeker van dat uw deugden geen deugden zijn, of indien wel, dan stuurse en barbaarse, dode deugden zonder de bezieling van de naastenliefde. Dit alles zal u enkel dienen tot nog groter verwarring, en misschien tot een zwaardere veroordeling, als ge daar niet op let.
Etienne Binet (1569-1639), Deugdelijke Praktijk van de Liefde tot God, hs 23
OVERWEGEN.
Erkennen wij maar dat het merendeel van de beledigingen, die we krijgen,meestal terecht zijn !"Alleen de waarheid kwetst..."Wel, beter dan er wraak uit te halen, waarom er geen verstandig gebruik van maken om te groeien in waarachtigheid en nederigheid ?
"Nooit kent gij beter de staat van uw leven dan door de mond van uw vijand..."Beginnen wij maar met hem te bedanken, tenminste in ons hart. En daar hij ons de vinger doet leggen op de berg van de hoogmoed, die in ons huist, laten we ons bekeren !Naar Jezus' voorbeeld gaat de christen dan over van de status van heer en
meester naar die van dienaar. Het is aan die prijs dat onze deugden geen bijkomende prestaties ("stuurs en barbaars!") zullen zijn, maar de liefde van God die leeft in ons hart.
BESLISSEN.
Ik zal vandaag zeker onaangename dingen moeten horen, thuis, op het werk, in mijn omgeving... Ik zal vermijden om te antwoorden, en in mijn hart bidden voor wie mij kwaad heeft gedaan.
De Schrijver:
Etienne Binet, geboren te Dijon (1569-1639), treedt op 20 in bij de Jezuïeten. toen verbannen door Hendrik IV, na medeleerling en vriend geweest te zijn van St. Franciscus van Sales in Parijs.Hij wordt geassocieerd met Jeanne de Chantal bij de aanvang van de Visitatie in de hoofdstad, en is evengoed gemoeid in de grote episodes van het Parijse renouveau in die tijd. (Vervolg zie 14 maart)
"God heeft in onze harten de Geest gezonden van zijn Zoon, die uitroept: Abba, Vader!"
DONDERDAG, 12.03.09.Van de feria
Wanneer Gods aanwezigheid ons overweldigt...
Wanneer wij trouw elke dag, naargelang onze aanleg en onze plichten van staat,wat kortere of langere tijdwijden aan het onderhoud met onze hemelse Vader, om die ingevingenop te vangen en te luisteren naar die oproepen van de Geest, dan worden de woorden van Christus, deVerba Verbi(Woorden van het Woord) zoals St. Augustinus ze benoemt, talrijker, zij overstromen de ziel met een hemels licht, en openen in haar bronnen van leven, opdat zij zich er altijd aan zou kunnen laven.
De ziel, op haar beurt, vertaalt voortdurend die oproepen in daden van geloof, berouw, ingetogenheid, vertrouwen, liefde, welwillendheid, overgave aan de wil van de hemelse Vader.Zij beweegt zich als in een atmosfeer die haar hoe langer hoe meer onderhoudt in de vereniging met God.Het inwendig gebed wordt als het ware haar ademhaling, haar leven.De ziel wordtvervuld vande geest van inwendig gebed. Het inwendig gebed wordt dan een toestand, en de ziel kan haar God vinden wanneer zij maar wil, zelfs te midden van al haar bezigheden.
Deze toestand is méér dan de simpele aanwezigheid van God. Het is een inwendig onderhoud, vol liefde, waarin de ziel met God spreekt, soms met de lippen, meestal met het hart. Zij blijft innig met Hem verenigd, ondanks de verscheidene werken en bezigheden van de dag. Er zijn heel wat eenvoudige en rechtschapen zielen, die, trouw aan de aantrekking van de H. Geest, tot deze zo begeerde toestand komen.
ZaligeColumbaMarmion (1858-1923), Christus, Leven van de Ziel, II,X
OVERWEGEN.
Het gebed is geen bezigheid als een ander, omdat zij het hart is van ons leven. Het wil alle andere bezigheden absorberen, van ons leven een voortdurende dialoog met God maken.
In het begin van een gebedsleven, vergt dit een inspanning en een breuk met het verloop van onze dag, om ons in Gods tegenwoordigheid te stellen. Dat betekent niet dat God elders is, maar dat wijzelf meestal elders zijn, wij die leven in een irreële wereld. Zolang dit zo is, moeten wij erover waken dat wij trouw zijn aan die terugkeer naar de werkelijkheid, die de ogenblikken toch zijn, die uitdrukkelijk aan het gebed voorbehouden zijn. Maar beetje voor beetje gaan onze ogen open, de trouw aan het gebed valt ons gemakkelijk, en "het inwendig gebed wordt dan een toestand."
Wij zijn er niet zover af, geloof het maar: "Er zijn heel wat eenvoudige en rechtschapen zielen, die, trouw aan de aantrekking van de H. Geest, tot deze zo begeerde toestand komen."
BESLISSEN.
Ik leg vier tot vijf momentjes vast (twee minuten), bijzonder voorbehouden aan het gebed vandaag. Vier à vijf"afspraken" met de Heer.
De auteur:
Van Frans-Ierse oorsprong wordt hij priester op 23 jaar, benedictijn op 30 in de abdij van Maredsous-België, waar hij na enkele jaren abt wordt van de stichting van Mont-Cesar. Hij was een talentrijk predikant en geestelijk leider. Zijn voordrachten zijn gebundeld in 4 volumes. Hun helderheid, hun evenwicht en leerstellige degelijkheid maken van hem een van de meesters van het geestelijk leven in de XXe eeuw, als dusdanig erkend door zijn zaligverklaring in het jaar 2000.
"Als gij leeft volgens het vlees, zult gij sterven."
VRIJDAG, 13.03.09.Van de feria (vleesderven)
Wat doet er ons leven ?
Als gij er op zoudt letten, christen ziel, dat uw heel uw geluk bestaat in de rust in God alleen, dat heel uw deugd er in bestaat dat gij alleen God beschouwt, en alleen God bezit,dat uw leven een leven moet zijn, alleen in God geborgen. Als gij ernstig zoudt menen dat al wat u uit die bezigheid weg haalt :Beroep, lasten, gesprekken, studies, zaken, meer de anderen geldt dan uzelf, en dat al wat u ervan uitdrukkelijk weerhoudt, gewoonlijkvan de eigenliefde komt, voor wie God alleen niet volstaat.Als gij altijd beducht zoudt zijn voor de suggesties van die subtiele vijand van onszelf, diealtijd wil opduiken en niet kan verdragen, dat hij alleen en vergeten is, die zichzelf heimelijk bijna in alles zoekt, en zich soms helemaal terugvindt in de dingen zelf waarin hij zich helemaal schijnt te vergeten om alleen maar aan de anderen te denken. Als gij wel overtuigd waart dat al wat niet naar God reikt en u niet leidt naar het vergeten van uzelf, geest, talent, geboorte, krediet, gezag... minder nuttig dan gevaarlijk voor u is, dan zou men u niet zo ijverig vinden om de zaken verder te zetten die gij begonnen zijt, om uw talenten te ontwikkelen, uw krediet te sparen, uw gezag te bewaren.
Ambroise de Lombez, Tractaat over de Inwendige Vrede,IV,hs.8,1,V
OVERWEGEN.
Het eerste wat men zich moet ontzeggen is alles wat niet verdient dat men er zich aan hecht.Waar staan wij met onze zorg voor ons "beroep, onze lasten, gesprekken, studies, zaken" ?
Wat zou er overblijven van mijn dag, indien niemand mij opmerkte, of als ik zocht om niet te worden opgemerkt ?Als niemand mij bedankte ?Als ik niet trachtte een mooi beeld op te hangen van mijzelf ? Normaal zou dan de genade overblijven, of de liefde (dat is hetzelfde)... Dat toont waar wij staan in het christelijk leven.
En als er niets over blijft, dan betekent dit dat ik in de gel zit zelfs als ik geen tekort heb aan talent, krediet, gezag !
Vrijdag : Dag van onthechten. Verzaken wij dan aan wat in elk geval zal met ons sterven, en hechten wij ons aan wat eeuwig duren zal, dàt wat alleen uit Gods hart voortkomt.
BESLISSEN.
Wat zou ik niet doen, indien niemand mij opmerkte ?Dan laat ik dat vallen !
De schrijver:
Uit een nobele familie uit de Gers, treedt Jean de la Peyrie op 16 jaar in bij de Kapucijnen. Zijn intelligentie, zijn geleerdheid en zijn innerlijk leven doen hem opvallen als leraar en biechtvader, te St-Sever (Landes), dan te Bagnères, Auch en Luz (Pyreneeën). Als wijze overste zal hij de Kapucijnen laten ontsnappen aan de opheffing van de meeste van de congregaties op het einde van het Ancien Régime.
"Dat de rijken van deze wereld gulhartig geven, en in staat zijn te delen!"
ZATERDAG, 14.03.09.Van de feria
Wij hebben allen genoeg om te geven.
Het is een grote troost te zien dat men op de dag van het oordeel niet zal spreken over extases, noch over visioenen, noch over sublieme meditaties, of de duizend dingen die met reden hoog geacht worden, maar alleen over wat wij aan de armen hebben gegeven. En wat kan de leek gemakkelijker doen dan aalmoezen geven ? Het kan dat hij God niet aanroept, dat is waar, maar hij voedt hen die voor hem tot God bidden.
Misschien vast hij niet, maar hij kan naar de gevangenissen gaan en te eten geven aan de ellendelingen die vasten en misschien zouden sterven, zonder zijn aalmoezen. Zijn status belet het hem ?Wel, dat hij zijn knechten zendt !Hij heeft geen knechten ?Dat hij dan geld sture langs iemand om !Heeft hij geen geld ? Dat hij dan tenminste zijn verlangens en zijn goede wil zendt, en betuigt hoe het hem spijt dat hij niet iedereen kan helpen.
Moge hij doen zoals de arme weduwe, die twee schamele tienden gaf met zoveel liefde, dat zij, had zij twee werelden gehad, ze beide zou geboden hebben in dienst van God en de armen. Zij gaf als het ware niets, en gaf nochtans méér dan allen, en werd uitverkozen boven al de rabbijnen en alle tempelgangers, zo waar is het dat "weinig", gegeven met veel liefde, wondere uitwerkingen heeft.
Etienne Binet (1560-1639), Soliede Praktijk van de Liefde tot God, hs.X
OVERWEGEN.
Niet zonder humor ontneemt Binet ons alle uitvluchten om geen aalmoezen te geven. Dat is, omdat de aalmoes vast deel uitmaakt van het christelijk leven.Jezus zegt ons dat we, door ons te vereenzelvigen met de arme, Hem veel zekerder vinden door een gebaar van delen, dan door onze "visioenen en sublieme meditaties".
Wij zijn niet allen bekwaam om tot God te bidden zoals de karmelietes, die er haar leven aan wijdt (dàt is het, wat Binet bedoelt, en niet dat de aalmoes het gebed zou vervangen !), niet allen bekwaam tot grote boetedoening, maar wij zijn allen bekwaam tot een gebaar van delen. Geven, of toch trachten te geven, van ons bezit, onze tijd, onze aandacht.
Een dag waarop wij niets zouden gegeven hebben, zou een verloren dag zijn voor de christen die wij beweren te zijn.
BESLISSEN.
MIJN KINDEREN.
Mijn kinderen, gij die Mij bemint. Die naar mijn oproepen luistert. Blijf in de Vrede, bidt onophoudelijk. Bidt voor het vaderland dat zich aan de rand van de afgrond bevind.
Bid om uw kastijding te verzachten. Bidt voor de bekering van de zondaars. Bidt om moed te hebben aan al deze gevaren het hoofd te bieden. Vraagt aan uw engelbewaarders hun bescherming.
Ze zijn zo voorkomend en zo vervuld van fijnvoeligheid. Van liefde en goedheid. Smeekt hen u te beschermen voor alle gevaren. Ze zijn uw steun.
Ik ben Jezus van Nazareth. Op deze aarde gekomen om u vrij te kopen met mijn bloed.
TOEWIJDING AAN HET ONBEVLEKT HART VAN MARIA.
Wanneer wij u, o Moeder, de wereld, alle mensen en alle volkeren toevertrouwen , zo vertrouwen wij ook onszelf aan U toe bij deze toewijding en leggen haar in Uw Moederlijk Hart.
O Onbevlekt Hart, help ons, het gevaar van het kwaad te overwinnen, dat zich zo gemakkelijk in de harten van de mensen nestelt en waarvan de onvoorstelbare uitwerkingen zo zwaar op onze tijd drukken en de weg naar de toekomst schijnen te versperren.
Voor honger en oorlog, bewaar ons!
Voor atoomoorlog, onkontroleerbare zelfvernietiging en iedere soort van oorlog, bewaar ons!
Voor de zonden tegen het leven vanaf zijn onstaan, bewaar ons!
Voor de haat en minachting van de waardigheid van Gods zonen en dochters, bewaar ons!
Voor iedere sociale ongerechtigheid in het nationale en internationale leven, bewaar ons!
Voor de lichtzinnige overtredingen van Gods geboden, bewaar ons!
Voor de bekoring in de mensenharten die de waarheid Gods stikken, bewaar ons!
Voor de zonden tegen de Heilige Geest, bewaar ons!
Hoor, Moeder van Christus, deze roep om hulp, waarin de nood van alle mensen tot U doorklinkt, de nood van alle volkeren!
Nog eenmaal tone zich in de wereldgeschiedenis de oneindige macht van de barmhartige Liefde!
Moge zij het kwaad een halt toeroepen!
Moge zij de gewetens omvormen
In Uw Onbevlekt Hart openbare zich, het Licht van de Hoop.
Christus, Amen.
HOE VER IS DE VREDE.
Voor de unieke waarde van iedere sterveling hebben wij nauwelijks oog Ieder mens die nodeloos sterft, is er een teveel.Onze eigen veiligheid staat zo centraal dat de bedreiging waaronder anderen leven, alleen nog gezien worden als een verplicht nummer in het Journaal of het nieuws. Terwijl het donker wordt over onze aarde, blijken er toch velen te zijn die het Licht wel willen zien. Een gemeenschappelijke inspiratie, de ervaring van een nieuwe helderheid brengt, ook vandaag ontelbare mensen samen brengt in een nieuwe solidariteit van gemeenschappelijk geloof in de toekomst van de wereld. De dag zal komen, waarop de mensen zullen worden geroepen, om het woord Gods zo te verkondigen, dat de wereld veranderd en vernieuwd wordt. Het zal een nieuwe vorm van spreken zijn, wellicht helemaal niet Religieus, maar bevrijdend en verlossend, zoals het spreken van Jezus was, de taal die de Vrede Gods met de mensen en de komst van Zijn Rijk verkondigd.
LAAT ONS BIDDEN.....Eeuwige God hoor het bloed dat roept uit de aarde dat het vergeefs is vergoten. Hoor hen die sprakeloos zijn, monddood gemaakt, gemarteld waar ter wereld niet, en allen die geen deel van leven hebben, die zelfs hun doden niet meer tellen: zoveel zijn het er. Wij bidden voor de doden, die op aarde zijn vergaan en die verstrooid zijn op de wind, voorgoed onvindbaar. Die uit hun huis zijn geroofd, allen die weggegaan zijn zonder groet. Wat hebt Gij met hen gedaan.Gij die nooit varen laat, het werk van Uw handen?Wij bidden om de grote Vrede, dat alle Volkeren met uw volk tezamen in blijdschap zullen leven. Als de hele mensheid door de diepte heengeggaan is, de laatste vijand in het niet verzonken. En onderweg, in afwachting daarvan, nu Reeds, in onze kleine levenstijd: Bidden wij om verademing, om tussentijden van vertroosting. Om tekenen van verzoening, voortekens van het Paradijs. Om geduld bij de mensen, naar beeld en gelijkenis van Uw groot geduld. Wij bidden voor de volkeren op hun weg, die vragen om leven en lafenis. Wij bidden voor de leiders, dat zij gedurfde daden mogen doen, als dienaars van uw oogst Daden van messiaanse strekking... blijken van: opstandings geloof. Waardoor er wonderen op aarde gebeuren, verandering van vreesachtigheid.... vrijmoedigheid... vruchtbaar land.... brood voor allen... moed voor de weerlozen. Dat alles kan ons ten deel vallen, wanneer wij weten, dat wij geroepen zijn tot verantwoordelijkheid op onze eigen plaats. Amen
MARIA, RED ONS
Maria, red ons land dat met tranen en bloed, met offers, bereidheid de liefde getooid is. Maria, maak in onze borst de geest der helden wakker, behoud de zuivere ziel van ons volk, die onze Vaderen door de eeuwen heen bewaard. Maria, verlicht de dwalende, help de dode strijders, laat ons heilig Litauen weer verrijzen, opdat het als een heldere ster onder de andere volken glanst en licht verspreid, opdat het de grenzeloze barmhartigheid en liefde van U en Uw Zoon verheerlijkt. Amen.
GEBED VOOR NA DE HEILIGE COMMUNIE.
Jezus, U bent bij mij gekomen. Blijf alle dagen bij mij, leef in mij, onderwijs mij, al doet het mij pijn. Rust in mij, verlaat mij nooit. Met alles wat ik ben en heb grijp ik U vast, ik aanbid U, ik dank U voor Uw komst, voor Uw troost, voor alle genade voor mij en de mijnen. Hart, dat van liefde brandt, ontferm U over hen die strijden voor de vrijheid, ontferm U over hen, die gevallen zijn op de slagvelden, ontferm U over hen, die omwille van ons vaderland, ontferm U over allen in wier plaats ik verplicht ben U te prijzen en tot U te smeken. Ik dank U, God van alle erbarmen, voor de harten die mij zoveel goed hebben gedaan, die mij nooit vergeten. Ik dank U ook voor hen, die mij door Uw haat opvoeden en terechtwijzen. Amen.
LAAT ME LEVEN. ( ABORTUS ).
O God laat me leven. Moeder Maria, Fatima, bid voor mij dat ze WEL om mij geven.
Ik ben nu verborgen, en ik ben nog zo klein. Nu ben ik nog gelukkig, en voel ik me in deze moederschoot nog zo fijn. Maar krijg ik nog wel het recht om het leven in te gaan. Ik voel me angstig ik wil leven, ik wil in het aardse levenslicht komen staan.
Ik ben nu al helemaal volgroeid, ook mijn zenuwen werken, nu zal ik dan ook de pijn gaan merken Ik voel het al aankomen, Ik kreeg al vreselijke dromen.
Want mijn moeder wil mij verstoten, De Staat, doktoren, en ook mijn moeder die wil me doden. Mijn Vaders wil geschied, maar de grote mens moord, daarom zal ik het levenslicht nooit aanschouwen, Was ik maar in een ander moederschoot terecht gekomen, die staat te huilen om een kind te mogen behouwen.
Dat de Staat, toch eens in zal zien, dat zij zelf de grootste moordenaars zijn. Zij denken dat zij het recht hebben over leven en dood , maar daarvoor zijn zij toch te klein Maar als het koordje breekt van het aardse leven, en zij naar de gene zijde gaan. Komen ze als moordenaars voor Gods troon te staan.
Nu hebben ze nog geen benul, en lachen ze je uit. Maar owee de laatste uren, minuten, van het leven dan brullen ze het uit. Dan komt naar voren het leven hoe je op aarde leefde. Daar zul je gaan boeten in de duisternis omdat je niks om mensen geefde.
Iedereen is toch geboren zonder hemd zonder broek. Jullie hebben ze toch ook het leven geschonken, en niet weggeduwd in een of andere hoek. Maria Fatima U geeft aan bid de Rozenkrans dat zal de zielen liefde geven en kracht. Want heeft Zij ook niet aangegeven, als men Mijn waarschuwen, niet aanneemt zal men zweren en bloedingen krijgen en dan is men een moeder die niet meer lacht.
Dat we door Fatima's liefde en kracht. Dit moorden mogen overwinnen van de macht. Want de mens heeft geen recht, om te oordelen over leven en dood. Alleen God Onze Vader die beslist, die neemt ons leven, of Hij geeft ons dagelijks brood.
AMERIKA Daar zijn al meer dan 40 miljoen abortussen gepleegd.
Een priester kwam hierachter, op welke manier de abortussen werden gepleegd. En met de kracht van God gaat hij de wereld door om de mensheid aan te tonen de abortussen te laten stoppen. Door zijn beginnend werk, met de kracht van de rozenkrans werden er alleen al in Amerika in een korte tijd al meer dan 43 abortus klinieken gesloten Dat was door het krachtige rozenkrans gebed, al tot stant gekomen.
Wilkerson waarschuwt: Ramp gaat hele aarde schudden
De Amerikaanse pinksterpredikant David Wilkerson heeft vandaag (zaterdag) een dringende boodschap wereldwijd verspreid. Daarin zegt hij dat een ramp op het punt staat zich te voltrekken over de hele aarde. Het zal zo beangstigend zijn dat we allemaal zullen staan beven van angst.
David Wilkerson verwierf wereldwijd bekendheid met zijn werk onder verslaafde jongeren in New York, vanaf eind jaren vijftig. Hij stichtte de organisatie Teen Challenge. Zijn boek daarover, Het kruis in de asfaltjungle is wereldwijd een bestseller en beleefde herdruk na herdruk. Het is nog steeds verkrijgbaar.
In de jaren 70 kreeg hij een visioen over de eindtijd dat hij te boek stelde. Het is in 1978 verschenen Het visioen ondervond aanvankelijk nogal wat scepsis omdat er zaken in beschreven werden die op dat moment nog volkomen onvoorstelbaar leken. Maar met het verstrijken van de jaren zijn tal van zaken uit Het visioen bewaarheid geworden en andere zaken lijken niet langer onmogelijk. In 2004 verscheen bij Eli Media een bijgewerkte versie: Het visioen en verder.
Sindsdien ontpopte Wilkerson zich steeds meer als iemand die op gezette tijden waarschuwt voor naderend onheil. Zijn boek Blaast de bazuin, dat slechts op beperkte schaal werd verspreid, is daar een treffend voorbeeld van.
Wilkerson is internationaal een veelgevraagd spreker. In 2004 was hij in Nederland op uitnodiging van het Landelijk Platform van de Pinkster- en Volle Evangelie Beweging in Nederland, waar hij sprak op de Leidersconferentie.
Vandaag kwam Wilkerson met een dringende boodschap die hij wereldwijd heeft verspreid. Ik word er door de Heilige Geest toe gedrongen een dringende boodschap uit te zenden, schrijft hij. Een ramp die de hele aarde zal schudden, staat op het punt zich te volktrekken. Het zal zo beangstigend zijn dat we allemaal zullen staan boven van angst, zelfs de meest godvruchtige mensen onder ons!
Wilkerson: Ik waarschuw nu al tien jaar voor duizenden branden die door New York zullen razen. Het zal heel New York treffen, inclusief delen van New Jersey en Connceticut. Grote steden in heel Amerika zullen getroffen worden door oproer en door branden. Zoals we een aantal jaren geleden zagen in Watts, Los Angeles. Er zullen opstanden uitbreken en steden in de hele wereld zullen in brand srtaan. Er zullen plunderingen zijn, zelfs op Times Square in New York. Wat we nu ervaren is geen recessie, zelfs geen depressie. We hebben nu te maken met Gods wraak.
Hij wijst op Psalm 11. In vers 3 daarvan staat: Wanneer de grondslagen zijn vernield, wat kan dan de rechtvaardige doen? Wilkerson: God oordeelt de zonden van Amerika en van de naties. Hij vernietigt de wereldse grondslagen. De profeet Jeremia sprak tot een goddeloos Israël. Nu dan, zeg toch tot de mannen van Juda en de inwoners van Jeruzalem: Zo zegt de Here: zie, Ik bereid rampspoed over u en beraam tegen u een plan; bekeert u toch een ieder van zijn boze weg en betert uw handel en wandel. Doch zij zeggen: Het baat niet, want wij zullen onze eigen gedachten volgen en een ieder naar de verstoktheid van zijn boos hart handelen (Jeremia 18:11,12). In Palm 1:6 waarschuwt David: Hij regent op de goddelozen vurige kolen en zwavel, schroeiende wind is het deel van hun beker. Waarom? David antwoordt: De HERE is rechtvaardig. Dit is een rechtvaardig oordeel, zoals in de oordelen over Sodom en over Noachs generatie.
Wilkerson stelt vervolgens de vraag Wat zullen wij, rechtvaardigen, doen? Hoe gaat het met Gods volk? en geeft zelf het antwoord: Ten eerste geef ik een praktisch woord door dat ik voor mijn eigen situatie ontving. Als het mogelijk is, leg dan een voorraad van niet-bederfelijk voedsel en andere essentiële dingen aan, voor een periode van dertig dagen. In steden zullen de supermarkten binnen het uur leeg zijn als de ramp zich voltrekt.
Maar hij gat ook in op de vraag hoe onze geestelijke houding moet zijn. Daarvoor staan, zegt hij, twee opties open. Waarvoor hij zich andermaal wendt tot Psalm 11. Wilkerson: Of we vliegen weg naar de bergen. Of, zoals David zegt, De HEER in zijn heilig paleis, de HEER op zijn troon in de hemel, met aandacht beziet hij en fronsend keurt hij de mensen op aarde (vers 4). Schuilen doe ik bij de HEER (vers 1). Ik zal zeggen: Geen noodzaak om te vluchten, geen noodzaak om je te verbergen. Dit is Gods rechtvaardig werk. Ik zal mijn oog richten op de Heer, op Zijn troon, terwijl Zijn ogen vol tedere en liefhebbende vriendelijkheid waken over elke stap die ik doe, in het vertrouwen dat Hij Zijn volk zal bevrijden, zelfs door overstromingen, branden, calamiteiten, beproevingen, rechtszaken en dergelijke.
In zijn vandaag uitgegeven waarschuwing begint Wilkerson te zeggen dat een ramp op het punt staat zich te voltrekken, maar hij zegt dat hij niet precies weet wanneer die ramp plaats vindt. Ik weet niet wanneer deze dingen zullen geschieden, maar ik geloof dat het niet ver weg meer is. Ik heb mijn ziel ontlast voor jullie. Doe met deze boodschap zoals jullie verkiezen.
GOD WIL JULLIE IETS DUIDELIJK MAKEN.
Ik wil je iets duidelijk maken. Het is voor velen nog een geheim, maar het mag niet langer een geheim blijven. Het Kruis, dat Onze Vader Mij heeft opgelegd, was voor Mij alleen ook te zwaar. Ik kon het met de beste wil van de wereld niet meer dragen.
Mijn rug was kapot. Het lopen met dat zware Kruis was een ramp. Vele keren ben Ik gevallen, ook toen men het Kruis Simon liet dragen. Weet je, wat Ik gedaan heb?
Bij iedere stap bad IK: "Vader, help uw Kind, Ik kan niet meer. Geef Mij de kracht om de pijn te verdragen, geef Mijn spieren weer energie. Geef Mij geduld om Mijn lijden tot een goed einde te brengen. Vader, help uw Kind, help Mij!" En wat deed Onze Vader?
Hij zorgde ervoor dat de soldaten Mij voorzichtiger gingen behandelen. Hij zorgde dat de doornenkroon wat gunstiger op Mijn hoofd werd gezet. Hij gaf Mij een sterke man als hulp, die Mijn kruis ging dragen en bracht mensen op Mijn lijdensweg die Mij troosten. Zo gelukte het Mij op Golgotha te komen. Laat deze bekentenis voor jou en voor alle mensen een kracht zijn om nooit op te geven.
Hoe moeilijk het soms ook is. Geef nooit op, maar bid! Door Mij te volgen op Mijn Kruisweg, zo hoor jij ook tot hen, die Mijn Vader gezonden heeft, om Mij te helpen. Dank je Mijn vrienden dat gij naar Mij heeft willen luisteren.
HET LEVENDE WOORD. ( MEDJUGORJE ).
Medjugrje. Moeder Uw licht moet voor de mensen oplichten, opdat zij Uw werken kunnen zien. De harten nemen het woord nu eenmaal niet gemakkelijk op, maar eerder nemen ze wel diegenen op die in vrede leven, wandelen in het licht en getuigen zijn van dat licht; en naar iemand die over dat licht spreekt. Velen praten wel over de boodschapppen; we hebben echter levende getuigen nodig. Als toch eens al datgene waartoe de Moeder Gods de zieners, degenen die permanent in Medjegorje helpen, de leden van de parochie en de pelgrims heeft gesmeekt, aangenomen was geworden, dan had het getuigenis van Medjegorje oneindig veel groter kunnen zijn, en zou er zeker een vloed van liefde en vrede in en volk en wereld van haat en onvrede hebben kunnen vloeien.
Spreekt de profeet Jesaja ook niet inzulke bewoordingen? En zijn de deze woorden ook niet van toepassing op de bevolking in de omgeving van Medjegorje, die met eigen ogen de verwoestingen, die ontstaan zijn door de haat van de oorlog hebben gezien?
Hoeveel blinden hadden de ogen van hun hart op de weg van het heil op kunnen zien lichten, als diegenen die hun leiders naar het licht zou moeten zijn, ook echte kinderen van het licht, in plaats van totaal verblinde leiders zouden zijn geweest? Maar voor Maria is nog altijd alles mogelijk.
KINDEREN.
Nu wil Ik jullie eens bedanken. Voor al die mooie gedichten en gezangen. Die u Mij ten gehore bracht. Mijn tranen werden eventjes gedroogd en terug kwam mijn zoete lach.
Voor het schone wat u Mij kwam brengen en vragen. Of het grote verdriet dat u Mij vroeg om het te willen dragen. En dat Wil Ik heel graag voor jullie doen. Zo krijg je van Mij door op Mij te vertrouwen nog een Goddelijke zoen.
Zo liefdevol blijf Ik in jullie harten wonen. Om uw geluk te sterken zodat uw levensbloed harmonische verder zal stromen. Opdat Mijn gebed u altijd de juiste woorden in het leven aan mag wijzen. Zo ook voor Mijn Zoon Jezus blijft prijzen.
U ziet hoop, geloof en door Godsliefde. En door tot Mij te bidden de pijnen zullen verzachtten die het leven griefde. Ga daarom het leven harmonische met al Mijn kinderen het leven beleven. Want geen een kind mag alleen door het leven.
Daarom, hebt u naaste lief, als is het een kleine dief met veel verdriet. Opdat uw kind behulpzaam wilt zijn, want vele van Mijn kinderen zien het niet. Dat is Mijn vraag aan u die zijn medemensen liefheeft. Opdat u allen als een familie het leven beleeft.
Ook te willen zijn als Mijn Zoon Jezus. Eerlijk, betrouwbaar, eenvoudig en te willen zijn als Hij een niets.