For this blog to translate into language of your choice? Select your language below.
2 prachtige pps-jes hierboven van Godelieve en ook Mama rechts heeft ze gemaakt Klik op de banner en bekijk nog veel meer moois op haar blog
Klik op de banner hier beneden en ga eens langs bij Lenie voor nog meer moois Alle Ave Maria pps-jes hierboven zijn van haar
Gastenboek
Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Wonder
12-02-2011
Alan Ames Interview.
Alan Ames Interview.
DE LIEFDE.
Jezus,
Jouw woorden waren eenvoudig;
zij spraken over liefde
en menselijke waardigheid.
Toen kwam de dag,
dat Jouw toekomst
afgebroken leek.
Toen dachten allen om Je heen
dat alles verloren was.
Ze lieten Je in de steek
Maar Jouw Vader toonde ons
hoeveel Liefde Hij bezat!
En dat gaf Jou het Leven weer.
Hij kon Jou, zijn Zoon,
Nooit loslaten.
Hij deed je opstaan uit het graf.
Amen.
DE INNERLIJKE VERTROOSTING.
De mens moet zijn zaken niet onrustig afdoen.
Mijn zoon, vertrouw Mij altijd uw belangen toe. Ik zal er te gelegener tijd goed over beschikken. Wacht mijn beschikking af en gij zult er wel bij varen.
Heer, zeer gaarne vertrouw ik U al mijn zaken toe; want met eigen overleg kom ik weinig vooruit. Was ik maar niet zo veelvuldig bezig met de toekomst en stelde ik mij maar voortdurend ter beschikking van uw welbehagen.
Mijn zoon, dikwijls jaagt een mens hevig iets na wat hij begeert; maar heeft hij het bereikt, dan begint hij het anders te zien gevoelens blijven niet lang bij een en dezelfde zaak, maar ze drijven de mens van het een naar het ander. Het is daarom niet gering, zichzelf ook in het kleinste los te laten.
De ware vooruitgang van een mens bestaat in de verloochening van zichzelf: een onzelfzuchtig mens geniet grote vrijheid en veiligheid. Maar de oude vijand, die al het goede bestrijdt, ziet nooit af van bekoring. Dag en nacht zint hij op gevaarlijke hinderlagen om als het even kan een onvoorzichtige met zijn strik te vangen.
Waakt en bidt, daarom, dat gij niet in bekoring komt.
Pater Emmanuel.
In de woorden van pater Emmanuel galmt de hemelse wijsheid. Want, gelet op de boodschappen van Onze - Lieve Vrouw de laatste tweehonderd jaar, is de wereld een donkere, hardvochtige en gevaarlijke plaats geworden, een plaats waar haat en afgunst regeren en de gekruisigde onschuld wijdverspreid is. Sinds de reu du Bac in 1830, later La Salette, Lourdes en Fatima, waarschuwt de Hemel ons voor onze verworden samenleving en hoe de wereld zich moet bekeren voordat het te laat is. Dit was ook de boodschap van de H. Maagd te La Salette, Lourdes en Fatima. Toen de H. Maagd in 1981 voor het eerst te Medjugorje aan zes kinderen verscheen, zei Zij hen al spoedig; "Het is nodig dat de wereld gered wordt nu er nog tijd is". ( 12 november 1981 ) En Zij voegden eraan toe: "Het enige dat Ik u wil zeggen is : bekeert u , en maakt dit zo vlug mogelijk bekend aan al Mijn kinderen" ( 24 juni 1983 ). Sinds de verschijningen van de H. Maagd aan Catherine Labourné hebben de theologen een goddelijk plan ontwaard in Marias openbaringen. Het is een plan waarvan en de H. Maagd en Paus Johannes Paulus II in zijn boek "Op de drempel van de hoop" hebben verklaard dichtbij zijn vervulling te zijn. Opmerkelijk is dat God doorheen de eeuwen Zijn plan heel samenhangend en bevattelijk via kinderen, aan de wereld bekendmaakte. Van La Salette tot Lourdes, en van Fatima tot Medjugorje, heeft God herhaaldelijk Zijn jongste dienaartjes uitgezocht om Zijn liefdevolle boodschap van redding voor Zijn volk bekend te maken.
BOODSCHAP VAN ONZE LIEVE VROUW AAN Don Stefano Gobbi. ( 30 oktober 1975 ).
In een boodschap, gegeven in 1995, aan Don Stefano Gobbi van Italië licht de Heilige Maagd toe waarom zovele van Haar beelden wenen over de hele wereld. Deze boodschap kreeg later een imprimatur van kardinaal Bernardino Echeverria Ruiz, o.f.m., van Ecuador. De Heilige Maagd zei; "De tijd zal komen dat IK mezelf meer zal manifesteren in de Kerk, door grotere tekens. Mijn tranen hebben gevloeid op vele plaatsen om iedereen terug te roepen naar het Smartvolle Hart van hun Moeder. De tranen van een moeder beroeren de meest verharde, verstokte harten. Maar nu laten Mijn tranen, zelfs Mijn bloedtranen, zovele van Mijn kinderen totaal onverschillig. Mijn boodschappen zullen toenemen, temeer daar de stem van de priesters weigert de waarheid te verkondigen." ( 30 oktober 1975 ).
ZALIGSPREKINGEN.
Zalig zij , die ons , bejaarde mensen , oud durven laten worden in deze tijd , zij zullen de rijkdom van onze jaren mogen ervaren. Zalig zij , die aanvaarden dat wij trager worden en behoren tot een ver verleden tijd , zij zullen niet opgeslokt en afgestompt worden door het jachtend razen van deze meedogenloze tijdstrijd. Zalig zij , die beseffen dat onze oren niet alles meer horen en onze ogen niet alles meer zien , zij zullen de taal van ons hart en de tekening van ons leven mogen ontdekken. Zalig zij , die met ons meeleven als wij de lasten van onze oude dag moeten dragen , zij zullen de kracht van onze liefde voelen groeien in het diepste van hun hart. Zalig zij , die ons dagenlang laten vertellen en nooit wrevelig zeggen ; 'Dat heb je mij al duizend keren gezegd' , zij zullen de waarde van de herinnering in de diepte van ons levensverhaal vinden. Zalig zij , die ons 'oud - zijn' en ons 'mens zijn' respecteren en ons onze waardigheid laten , zij zullen eerbiedig en dankbaar het geschenk van onze levensvoltooiing ontvangen. Zalig zij , die door hun milde goedheid ons helpen ons laatste restje levensweg naar God te gaan , zij zullen Hem als kern van ons bestaan doorheen hun dagen dragen. Het zij zo.
Amen.
Bezinning.
Gij zijt in deze kring aanwezig God
langs deuren, vensters open of gesloten
temidden van mensen staat Gij
die ieder kent bij naam en hart.
Spreek dan in deze kring, God, langs
vriend en vreemde, open of gesloten
temidden van mensen staat Gij waar
twee of meer aanwezig zijn in Jezus' naam
daar ben ik in hun hart.
Goede Vader.
Goede Vader, wij zijn hier samen om U dank u te zeggen. Voor mensen die U niet kennen en niet ervaren is spreken tot U alsof wij spreken met geesten of een dwaas gelummel. Voor mensen die U wel kennen, en naar U zoeken om U beter te kennen, zijt Gij het hart van deze wereld, de drijfveer van alle leven, de warmte in elk mens, de Liefde die werkt waar mensen samenzijn. Als mensen elkaar nabij komen in lief en leed kunnen zij U ervaren als de warme nabije, verzoener, zingever, trooster. Voor al wat Gij voor mensen betekent zingen wij vol blijdschap:
Heilig, heilig ...
Ja, heilig zijt Gij, Gij laat U kennen in Liefde, Gij zijt hoop en toekomst. Door Jezus Uw Zoon bleef Gij geen onbekende voor ons. Door Zijn voorbeeld zeggen wij "Vader" tegen U, door de goedheid die wij in moeders ontdekken zeggen wij "Moeder" tegen U, en Uw genegenheid voor mensen is zoals de wijds opengesperde armen van een kind. Door Jezus leerden wij U beter kennen. Hij bracht licht in ons leven. Hij laat zien wij hoe mensen beter tot elkaar komen en gelukkig worden als zij U en Uw levenswet erkennen en beoefenen. Jezus werd voor het licht in de wereld genoemd omdat Hij leefde voor mensen en voor hen stierf. Hij gaf ons een sprekend teken op de dag voor zijn dood. Toen nam Hij het brood in Zijn handen ...
Zoals bloemen, bomen, vogels, en al wat bestaat, getuigen van de schepping door de Vader, zo zullen wij getuigen van het leven en de dood van Jezus, en zullen wij leven zoals Hij, totdat Zijn liefde overal ter wereld zichtbaar wordt.
Alle mensen horen thuis in Uw Rijk, Vader. Samen willen wij werken dat de dag komt waarop het licht schijnt in alle harten.
Wij danken U voor alle mensen die Uw naam noemen en leven in uw Geest. Ook danken wij voor hen die U niet kennen en aanvoelen dat Gij leeft en in eerbied buigen voor het leven. Dank U voor allen die zich met ons inzetten, voor heel Uw kerk en alle goede mensen.
Maak alle mensen gevoelig voor Uw bestaan, en laat hen ervaren wat ons door Jezus geleerd is. Zo zal ieder Uw naam met eerbied uitspreken, en Uw Geest ervaren die met ons mee op weg gaat. Amen.
Goede vader.
Goede vader, wij mensen zijn voortduren op zoek naar licht en geluk. Wij hebben deze wereld gekregen met zijn mooie bloemen, bomen en dieren. Wij hebben ook elkaar gekregen om samen door het leven te gaan. Leer ons om voor alles eerbied te hebben en dankbaar te zijn, en geef ons de kracht om andere mensen gelukkig te maken. Amen.
Bezinning .
Waar moet ik met mijn ziel toch heen,
dat ze niet aan de jouwe raakt?
Hoe til ik haar aan jou voorbij,
tot aan de andere dingen?
Hoe graag bracht ik haar niet bij wat zich
ergens in het donker wist te dringen,
verloren in een vreemde stilte,
ergens waar niets nog natrilt
als je dieptes zingen.
Maar alles wat ons aanraakt, jou en mij,
verdicht ons net zoals een strijkstok doet.
Twee snaren dwingt hij tot één stemgeluid.
Welk speeltuig heeft ons als
gespannen huid
en welke speler houdt ons in de hand?
O zoet geluid.
(Uit de Apokalyps van Johannes, 21)
Ik, Johannes, zag
een nieuwe hemel en een nieuwe aarde;
de eerste hemel en de eerste aarde waren
verdwenen en de zee bestond niet meer.
En ik zag de Heilige Stad, het nieuwe Jeruzalem,
van God uit de hemel neerdalen, schoon als
een bruid die zich voor haar man heeft getooid.
Toen hoorde ik een machtige stem die riep
van de troon:
'Zie hier Gods woning onder de mensen!
'Hij zal bij hen wonen, zij zullen zijn volk zijn,
en Hij, God-met-hen, zal hun God zijn.
'Hij zal alle tranen van hun ogen afwissen
en de dood zal niet meer zijn;
geen rouw, geen geween, geen smart zal er
zijn want al het oude is voorbij.
En Hij die op de troon is gezeten, sprak:
'Zie, ik maak alles nieuw.
Ik ben de Alfa en de Omega,
de Oorsprong en het Einde.
'Wie dorst heeft, zal Ik om niet te drinken
geven uit de bron van het water des levens.
'Wie overwint, zal dit alles krijgen
en Ik zal zijn God zijn en hij mijn zoon.'
Uit de Bijbel.
Over de Heilige Geest bestaan veel vragen. Wie is Hij, wat doet Hij?, en veel andere vragen. Het is ook te begrijpen. Wie de Heilige Geest is en wat Hij doet gaat ons verstand te boven. Het is onbegrijpelijk; ook onbegrijpelijk mooi. Daarom trekt zijn werk ons aan. Niet uit nieuwsgierigheid, maar uit leergierigheid. Zo bezie ik ook de vraag die ik kreeg en die we vandaag met elkaar bespreken. Het gaat over de plaats en het werk van de Heilige Geest na Christus wederkomst, als het Koninkrijk van God gekomen is en de nieuwe hemel en de nieuwe aarde een realiteit geworden zijn. Hoe zit het dan met de Heilige Geest? In zijn werk dan nog nodig? Of is het dan zo als sommige theologen denken dat Hij dan weer terugtreedt, ook in zijn werk? Nu moeten we wel een beetje oppassen met deze vraag. Want we gaan zo gauw speculeren en dat is niet nuttig voor het geloof. Daar moeten we dus voor oppassen. Maar er is ook een andere kant. En dat is dat we willen leren wat de Bijbel hierover zegt. Dat is altijd nuttig en leerzaam voor ons geloof. We denken hier vanmorgen over na vanuit Johannes 14:16 en 17. Daar zegt Jezus tegen zijn discipelen: Ik zal de Vader bidden en Hij zal u een andere Trooster geven, opdat Hij bij u blijft tot in eeuwigheid, namelijk de Geest van de waarheid. Jezus belooft hier dus dat de Heilige Geest tot in eeuwigheid bij de gelovigen zal blijven. Daar letten we op. Wat betekent die uitdrukking? Heeft dat ook betrekking op het eeuwige leven als het Koninkrijk van God gekomen is? Jezus zegt dit tegen zijn discipelen in de bekende afscheidsgesprekken. Hij gaat weg. Niet alleen omdat Hij gaat lijden en sterven, maar ook omdat Hij na zijn opstanding naar de hemel terugkeert. Maar hoe moet het dan met zijn leerlingen? Blijven ze verweesd achter? Nee, er zal iemand anders komen, een andere Trooster en dat is de Heilige Geest. Een Trooster - Parakleet staat er in het Grieks - is iemand die je bijstand verleent en je daardoor verder helpt. Dat had Jezus tot dusver zelf altijd gedaan. Maar nu zal de Heilige Geest dat gaan doen. En niet maar voor een tijdje om de discipelen op weg te helpen, waarna ze zich zelf moeten zien te redden, maar tot in eeuwigheid. Hij gaat dus nooit meer weg. We zien in Handelingen 2 dat wat Jezus hier belooft, gaat gebeuren. De Heilige Geest wordt dan uitgestort in Jeruzalem en Hij is bij de leerlingen van Jezus en bij allen die in Hem geloven als hun Verlosser. Precies zo als Jezus had beloofd. De geschriften van het Nieuwe Testament staan er vol van. Telkens weer wordt onder woorden gebracht wie de Heilige Geest is, wat Hij doet, zijn werk, zijn vruchten en niet te vergeten zijn gaven, die Hij aan mensen geeft. De Heilige Geest is dus echt reëel aanwezig. Maar wat betekent het nu dat Hij tot in eeuwigheid bij ons blijft. Daar gaan we nu verder op in. Allereerst wordt de uitdrukking eeuwig of tot in eeuwigheid in de bijbel gebruikt als een aanduiding voor: alle eeuwen door, alle tijden, tot aan de voleinding van de wereld. Zo lezen we bijvoorbeeld van het verbond van God met Abraham en zijn nakomelingen, dat het een eeuwig verbond is. Reden waarom we geloven dat het volk Israël ook vandaag nog het volk van Gods verbond is. De Heilige Geest is dus in alle tijden present, zegt Jezus hier. Ook in onze tijd, vandaag. Ik vind dat een enorme troost, heel bemoedigend. Als je in de Bijbel leest over wat de Heilige Geest allemaal doet, dan doet Hij dat dus ook vandaag. Hij werkt het geloof in ons hart, Hij onderhoudt het geloof, versterkt het, Hij troost ons als we verdriet hebben, Hij corrigeert ons als we verkeerd doen, Hij maakt het mogelijk om getuige van Jezus te zijn, Hij maakt dat je kunt volharden in het geloof, Hij bemoedigt mensen die lijden om Jezus naam en Hij doet je verlangen naar de wederkomst van Jezus Christus. In het oude doopformulier staat dat als we gedoopt worden in de naam van de Heilige Geest, dat Hij dan belooft bij ons te zullen wonen. Heel persoonlijk. Dat vind ik prachtig. Maar hoe zit het nu met de Heilige Geest na de wederkomst? Dan is de geschiedenis van de wereld tot een einde gekomen. Dan houdt dus ook op wat de Heilige Geest nu doet. Zoals het geloof in ons hart werken, ons troosten, ons vernieuwen enzovoort. Dat alles is dan niet meer nodig. Heel dat werk is dan tot een voltooiing gekomen. Maar de vraag is of dan al het werk van de Heilige Geest ophoudt? En dat denk ik niet, als ik goed luister naar de Bijbel. Ik zou dat als volgt willen benaderen. Het meest kenmerkende werk van de Heilige Geest is dat Hij het leven schept en het leven onderhoudt. Dat zien we al in Genesis 1. Daar lezen we dat de Geest zweeft over de wateren. Het is het beeld van een vogel die broedt. De Geest schept het leven. Hij geeft de levensadem aan de mens, de rouach, die Hij de mens inblaast. Zo is het in de schepping. Psalm 104 bezingt het wonder dat de hele natuur, de hele kosmos, leeft door de adem van de Geest. Maar dat is niet alleen het geval in de schepping, maar ook in de herschepping. Door de zonde is de schepping aangetast met het kwaad. Er is een herschepping nodig, een wedergeboorte. Het kwaad moet worden uitgebannen en de schepping moet worden hersteld, zoals God het bedoeld heeft. Welnu, dat is precies wat de Heilige Geest doet. Dat begint hier al als we nieuwe mensen worden door het geloof in Jezus Christus. Maar dat is nog maar ten dele. Straks, als Jezus wederkomt, zal dat volmaakt worden. En dat geldt niet alleen voor de enkele mens, voor ons persoonlijk, maar ook voor de bredere levensverbanden, ja uiteindelijk voor heel de kosmos. Die zal eenmaal Geest -doorademd zijn. Zuiver, volmaakt, zonder vlek of rimpel. De Heilige Geest woont ook nu al bij ons. Maar ook dat is altijd nog maar ten dele. Er zijn veel tegenkrachten die dat niet willen. De Bijbel spreekt daarom over een voortdurende strijd tussen vlees en Geest. Die strijd zal dan voorbij zijn. De Heilige Geest zal dan om zo te zeggen algeheel Eigenaar zijn van het huis van ons leven en van alle leven. Ik noem een paar teksten die daarover spreken. Rom. 8:11. Daar staat dat de Geest die Jezus uit de doden opgewekt heeft, ook ons sterfelijke lichaam levend zal maken, doordat Hij in ons woont. Daar zien we nu nog maar weinig van. Het is net als met de sprietjes van het nieuwe leven die we in de tuin zien nu. Maar eenmaal, als ons lichaam wordt opgewekt uit de dood, zal ons lichaam bevrijd zijn van alle zonden en de gevolgen daarvan. Hier zien we dus dat het werk van de Heilige Geest doorgaat, ook als Gods koninkrijk gekomen is. Een ander voorbeeld vinden we in 1 Kor.15:44. Daar lezen we dat wanneer we sterven en begraven worden, ons lichaam een natuurlijk lichaam is. Maar wanneer we in de toekomst zullen opstaan uit de dood, dan zal ons lichaam een geestelijk lichaam zijn. Pneumatikos staat er in het Grieks. Dat betekent een lichaam als woning van de Heilige Geest. Wat hier dus alleen maar ten dele het geval is, zal dan volmaakt zo zijn. Dan heeft de Geest de alleen heerschappij. Daarom dan geen zonde meer, geen ziekte, geen dood, alles licht, zuiver en wonderschoon. Het Koninkrijk van God dat komt is dus niet alleen het koninkrijk van de Vader en niet alleen van de Zoon, maar ook van de Heilige Geest. Maar nu een vraag. Dat we volmaakt zullen zijn, is duidelijk en zeker. Maar zullen we daarbij de Heilige Geest dan nog wel nodig hebben? Als je toch eenmaal volmaakt bent, dan ben je toch volmaakt? Volmaakt is toch ook volmaakt in die zin dat het nooit meer onvolmaakt kan worden? Jawel, maar de vraag is of we die volmaaktheid dan in onszelf bezitten, of dat we daarvoor afhankelijk blijven van een ander, van de Heilige Geest. Ik denk het laatste. Nee, we zullen nooit meer in zonde vallen, absoluut nooit, maar dat komt juist omdat de Heilige Geest ons bij de eeuwige verlossing bewaart. God de Heilige Geest geeft ons dan het eeuwige leven en Hij onderhoudt het. Stel dat de Heilige Geest daarmee op hield, dan zouden we niet langer volmaakt zijn. Maar de Heilige Geest kan er niet mee ophouwen en houdt er dus niet mee op en daarom zullen we nooit meer kunnen zondigen. In het paradijs was het ook al zo, dat we afhankelijk waren van God, ook al waren we toen volmaakt. Toen kon het nog veranderen. En het is helaas ook veranderd. Maar in de toekomst zal het niet meer kunnen veranderen, want God kan niet veranderen. Daarom juist is het een machtige gedachte dat we tot in eeuwigheid afhankelijk zijn van de Heilige Geest. Dat we eeuwig volmaakt zullen blijven, daar hoeven we zelf niet voor te zorgen, maar dat doet Hij. Het wordt ons allemaal door Hem geschonken. Daarom ligt ons heil voor eeuwig vast. De Geest zorgt er voor dat we gelijkvormig zijn aan Christus Jezus en dat we dat eeuwig zullen blijven. Het zal dan nog heerlijker zijn dan in het paradijs. Want toen zagen wij God niet, maar eenmaal zullen we Hem zien van aangezicht tot aangezicht. Dat is allemaal het werk van de Heilige Geest. Wat een geweldig perspectief. We kunnen het eigenlijk niet bevatten en onder woorden brengen. Maar het zal allemaal werkelijkheid worden voor een ieder die in Jezus Christus gelooft. Daar staat de Heilige Geest garant voor. Nu staat er in de HC een klein mooi zinnetje over de Heilige Geest. Namelijk: Hij blijft eeuwig bij mij. Hij gaat nooit meer bij mij weg. Nu niet, bij mijn sterven niet. Na mijn sterven niet. Bij mijn lichaam in het graf niet, bij mijn ziel in de hemel niet. De Geest omarmt me en bewaart me bij Jezus. Ook al gaat dat al mijn begrip te boven. Eenmaal zal Hij ons doen delen in de eeuwige heerlijkheid. Met heel de schepping zal dat het geval zijn. Levend gemaakt door de Geest, leeft ze, bloeit ze, zingt ze, juicht ze tot in eeuwigheid, tot eer van God. De Heilige Geest zal Mij verheerlijken, zei Jezus tegen zijn discipelen. Inderdaad, daar is het de Geest om begonnen. Dat zal dan ook in het komende koninkrijk van God het uiteindelijke doel van het werk van de Heilige Geest zijn. Tot in eeuwigheid. Onvoorstelbaar. Daar kun je alleen maar van zingen.
O Christus God.
Gij zijt vrijwillig op het Kruis verheven, o Christus God. Toon
Uw barmhartigheid aan de nieuwe gemeenschap die Uw naam
draagt. Schenk ons de vreugde van de overwinning, want Gij
strijdt met ons. Uw wapen is vrede, Uw trofee het heilig Kruis.
11-02-2011
Gebed tot de Heilige Geest.
Heilige Geest, onze Trooster, voltooi in ons het werk waarmee Christus een aanvang heeft gemaakt; verleen kracht aan het gebed, dat wij uit naam van de gehele wereld uitspreken en zet het voort. Maak dat wij allen spoediger tot een diep innerlijk leven komen; geef bezieling aan ons apostolaat, dat alle mensen en volkeren wil bereiken, want zij zijn allen verlost door het Bloed van Christus en vormen allen zijn erfgoed. Beteugel in ons de aanmatiging van de natuur en breng ons tot de ware nederigheid, heilig ontzag voor God en edelmoedigheid.
Moge geen enkele aardse band ons hinderen onze roeping eer aan te doen. Laat geen enkel eigenbelang ons de eisen van de rechtvaardigheid uit het oog doen verliezen, en bevrijd ons van bekrompenheid en kleinzielig egoïsme. Moge alles groot zijn in ons: het zoeken naar en het beoefenen van de waarheid, de bereidheid tot het offer tot aan het kruis en de dood.
En tenslotte moge alles in overeenstemming zijn met wat in het laatste gebed van de Zoon tot de hemelse Vader gevraagd wordt, dat de Vader en de Zoon U, Heilige Geest van liefde, mogen uitstorten over de Kerk en haar instellingen, over ieder mens afzonderlijk en over alle volkeren. Amen. Alleluja.
(Paus Joannes XXIII, 1962)
10-02-2011
Website geopend voor zaligverklaring Johannes Paulus
Website geopend voor zaligverklaring Johannes Paulus
Geplaatst door onze redactie op donderdag 10 februari 2011 om 00:05u
ROME (RKnieuws.net) - Het vicariaat Rome heeft een officiële website geopend gewijd aan de zaligverklaring van paus Johannes Paulus II op 1 mei eerstkomend. Dat heeft het persagentschap Zenit woensdag gemeld.
De website (www.karol-wojtyla.org) is beschikbaar in zes talen: Engels, Frans, Spaans, Italiaans, Pools en Roemeens. Ze zal alle beschikbare informatie over de Poolse paus, over zijn zaligverklaring en over de zaligverklaringsplechtigheid verzamelen.
De website informeert ook over initiatieven die wereldwijd georganiseerd worden naar aanleiding van de zaligverklaring van de Poolse paus. Ze bevat ook een gebed om gunsten te vragen door de tussenkomst van de toekomstige zalige.
AAN ALLE LEZERS VAN DIT BLOG EEN GEZEGENDE DONDERDAG.
N. ( M ).
Our Lady of Guadalupe.
Our Lady of Guadalupe.
MOOIE PLAATJES.
Nelly.
LEER MIJ MIJN WEG VINDEN.
In de woestijn verschroeide de
zon de hoogmoed van velen.
Op zovele zandheuvels,
altaren van zand en steen,
werden hebzucht
en zelfoverschatting geofferd.
Daar, Jezus, zocht Jij je weg.
Leer mij te overleven
in een wereld
waarin geld illusies bouwt.
Laat mij niet bedolven worden
onder hebzucht en prestatiedrang.
Leer mij genieten,
maar niet mijzelf vernielen.
Leer mij mijn weg te vinden.
Amen.
DE INNERLIJKE VERTROOSTING.
De goede orde in het uiterlijk, en de toevlucht tot God in gevaren.
De Heer: Mijn zoon, hierop moet gij u ernstig toeleggen, dat gij op alle plaatsen, bij elke handeling en uiterlijke gelegenheid inwendig vrij blijft en meester van uzelf. Alle dingen moeten onder u staan, gij niet onder de dingen: Zó dat gij u als meester van eigen daden gedraagt en niet als een slaaf of huurling. Maar eerder als een vrijgestelde en een waar Hebreeër, die het erfdeel en de vrijheid van de kinderen Gods heeft verkregen.
Dezen staan boven het tegenwoordige en beschouwen wat eeuwig is. Zij zien wat voorbijgaat, met het linker- en met het rechteroog wat hemels is. Het tijdelijke trekt hen niet zó aan dat zij eraan vastzitten; maar zij trekken zelf dat alles eerder naar zich toe, om het goed te laten dienen zoals God heeft bedoeld, volgens de ordening van de hoogste Bouwheer die niets in zijn schepping ongeordend heeft gelaten.
Als gij namelijk bij elke gebeurtenis niet blijft staan bij de uiterlijke schijn en dus alles wat ge ziet en hoort niet met het lichamelijk oog alleen beschouwd, maar bij alles wat zich voordoet spoedig met Mozes de heilige tent binnengaat om de Heer advies te vragen, dan zult ge herhaaldelijk een goddelijk antwoord vernemen en onderricht over vele problemen van vandaag en omtrent de toekomst, mogen terugkeren.
Mozes nam immers voor het oplossen van twijfels en vraagstukken altijd zijn toevlucht tot het Tabernakel. Hij trok zich terug om te bidden en vroeg verlichting en hulp bij gevaren en al de boosaardigheid van de mensen.
Zo moet ook gij vluchten naar de geheime schuilplaats van uw hart: om daar vurig de goddelijke bijstand af te smeken.
Daarom, zo staat er geschreven, werden Jozuë en de zonen van Israël door de Gabaonieten bedrogen, omdat zij niet eerst de mond des Heren hadden ondervraagd, maar lichtgelovig ingaande op mooie woorden, zijn ze om de tuin geleid door een onechte vroomheid.