Ik ben Christophe De Smet, en gebruik soms ook wel de schuilnaam The Shark.
Ik ben een man en woon in Merelbeke (België) en mijn beroep is verkeersleider.
Ik ben geboren op 07/08/1972 en ben nu dus 52 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Britse humor,games,non fictie boeken en waanzin.
Ben een goedlachse,schalkse 30er.
Samenwonend met de lieve Sandrine.
Ben de trotse vader van 3 bloedmooie kids;Kjell,D
Vandaag 2de dag op de centrale Zandvliet. Het terug vroeg opstaan begint redelijk te lukken. Aangezien ik de laatste jaren geen QD shiften meer heb gedaan,is het nodeloos uit te leggen dat opstaan om 06u45 redelijk pijn doet. Maar niets wat een douche,wat bijscheren(mijn Haddock baard) en een grote kop koffie niet kan verhelpen. Vrolijk tegen 7u45 de wagen in en hop de R4 rond Gent op,gevolgd door de E34,Liefkenshoektunnel en de Antwerpse haven. Om 8u35 al aan tweede kop koffie op het 5de verdiep van het dienstgebouw blok A. Het gebouw is gelegen tussen de Berendrechtsluis en de Zandvlietsluis,hetgeen een ongemeen overzicht geeft op de sluis-operaties. Voor de mensen die er een beter zicht op willen,typ in Google maps "potpolderweg Zandvliet" in en klik dan op satelliet. Vandaag had ik het geluk dat 1 van de grootste containerschepen ter wereld de haven verliet via de Berendrechtsluis. Zoals te zien op de foto's. De MSC Maria Elena (voor overzichtfoto's again Google) is een schip van 336m lang , 43m breed en het deadweight is 110.000T. Het is in staat om 9200 !! containers mee te nemen. Het spreekt voor zich dat zo'n gevaarte heel wat plaats op de toch wel nauwe(vaargeul) Schelde inneemt. Om een idee te geven van de gigantische afmetingen ; normaal gaan in de sluis 2 middengrote schepen plus nog enkele binnenvaartschepen. Maar zoals op de foto's te zien is, neemt deze leviathan de sluis volledig voor zich. Een machtig schouwspel ! Na nog wat verdere uitleg van de verkeersleiders ter plaatse ging het tegen 16u15 huiswaards. 17u thuis, 17u15 relaxe kleding aan, 17u20 wat op de Playstation 3 getaffelt, 18u het avondeten gemaakt en 19u met de benen vooruit in de sofa voor het nieuws. Mijn god, ik begin die 9 to 5 leuk te vinden. Hopelijk niet.....want binnen 3 maand is het stages van 12u wacht lopen van 8u tot 20u en van 20u tot 8u.Soit !! Zorgen voor later. Hoop dat jullie de foto's kunnen smaken. Stuur me anders maar een emailtje met commentaar door op knop links "email mij" te drukken of er ééntje te sturen naar mijn pandora-account.
Vandaag begon daarentegen redelijk slecht. Ik heb deze ochtend de IC1829 van Gent St.Pieters naar Oostende genomen !! Big deal !! Hoor ik jullie al zeggen. Maar niets is minder waar. Ik ben het soort treinreiziger zoals vele van jullie charterpassagiers kennen. Begrijp namelijk geen kl*ten van het openbaar vervoer. Dus mijn hersenfuncties in een station zijn vergelijkbaar met een lid van de Pfaff's op een mensa vergadering. ABSOLUUT NUL ! Aangekomen op het station heb ik eerst 10min naar het "bord" gekeken om toch maar zeker te zijn van het juiste perron, eenmaal op het perron werd ik om de oren geslagen met de ene omroep na de andere(waarvan ik de helft niet verstond) om dan toch maar schaapachtig bij een toevallige omstaander even te checken of dit wel perron 2 was en de trein naar Oostende daar vertrok. Maar eenmaal de juiste trein in kon de nieuwe dag als verkeersleider i.o. beginnen. Aangekomen in Oostende wachtte mij het celhoofd opleidingen op. Het begin van een 300km+ rondrit ,in haar eigen wagen, van de verschillende locaties waar VTS (Vessel Traffic Services) geboden worden. Het ging (beknopt) van VTS centrale Zeebrugge(prachtige locatie met dito zicht) naar de loodsdiensten in Zeebrugge naar VTS centrale Zelzate(inclusief ophaalbrug) naar VTS centrale Zandvliet(even prachtige locatie maar met imposant zicht) en finaal naar de loodsdiensten te Antwerpen. Weer een dag vol van informatie en nieuwigheden. Zoals ik in vorige post al schreef ; "het is veel...HEEL VEEL". Maar ook weer dat behagelijke gevoel van in een betere wereld gestapt te zijn. Vriendelijke en open mensen. Op Zandvliet zelfs (durf ik het zeggen) een pre-faillissement loadcontrol sfeer. Op enkele minuten zag ik zo ; de grappenmaker,de "Medats",de te laat komer,de "Helmut", etc.... Ergens zeer geruststellend en licht hilarisch. Maar wat me nu wel ZEER duidelijk geworden is.......de "ambtenaar" zoals we hem allemaal kennen bestaat niet meer bij de Vlaamse gemeenschap. Enfin,specifiek niet bij de verschillende diensten van het MDK (Maritieme Dienstverlening en Kust). Het gaat WEL over een zeer competente en hedendaagse organisatie waar prestaties wel degelijk vereist zijn. DUS voor iedereen die aan een nieuwe uitdaging toe is....je weet waar zoeken. Tussen haakjes ( de verscheidene diensten van het MDK zijn in volle expansie dus check de sites http://www.selor.be/ , http://www.vts-scheldt.net/ of http://www.scheepvaartbegeleiding.be/ op regelmatige basis). Anyway, back to the story. Aangezien Els (celhoofd) terug naar Oostende moest, heeft ze me aangeboden om me te Merelbeke af te zetten. Hetgeen me een tweede trein/tram/bus trauma bespaarde. 16u20 was ik terug thuis. Sandrine vroeg me waarom de lach en de opgewektheid. Mijn antwoord was simpel ; Ik heb mijn lach en goedgemutstheid eindelijk terug gevonden. Het werd tijd.
Cheers, The Shark.
PS : Ik hoop voor dienen op de foto binnenkort hetzelfde !! De rosse krollen doen em toch al precies goed !!
We zijn er weer aan begonnen. Na enkele maanden van inactiviteit zijn we (Peter en ik) weer begonnen aan het sculperen van ons alreeds prachtig lichaam. Met 1 verschil dat Sandrine zich ook heeft ingeschreven en ze zich vandaag voor de 1st maal al eens lelijk in het zweet heeft gelopen. Het blijft inderdaad belangrijk om onze fantastische machine(lichaam) gesterkt door het leven te laten gaan. Ook aangezien we alle drie eigenlijk een zittende job uitvoeren. Peter zit of als loadsheeter of als movementer veel op zijn gat, Sandrine als OSA nacht of als dispatch bussing beweegt ook niet veel meer en ikzelf ga achter radar en andere schermen zitten turen. Dus !!! Hop met die gewichten,roei-machines en ander foltertuig ! Begon trouwens echt tijd voor me te worden....100kg+ ,een niet al te gezonde levensstijl en het feit dat ik dit jaar de mid-30 voorbij ga. Enfin,soit. Ga me nog wat toeleggen op het betere games-werk en me onderdompelen in het oude Rome. Rome - Total War , ik kom eraan!!
Cheers, The Shark
PS : Ik hoop dat ik de norse,kwaadwillende en Gallische krijgsheer Tillenturix niet tegen het lijf loop!! En die verduivelde Perzische Maria-lookalike al evenmin.
Over de herkomst van de jongste telg, valt niet echt te twijfelen. Ik had Sandrine nochtans uitdrukkelijk verzocht om GEEN (bier,wijn,korten drank) meer in zijn flesje te doen !!! De ridicule uitdrukking heeft hij dus duidelijk van mij. Enfin......in bijlage...... Till aka Firmin aka zatte louie.
Hoe raar het ook moge klinken...... De opleiding en alles wat erbij hoort mag beginnen van mijn part. Begrijp me niet verkeerd ! Ik geniet met volle teugen van mijne congé ! Maar toch....... Ik hou me vooral bezig met opzoekingswerk op het web ivm "the job at hand". Zelfs de enorm saaie en (zeer) lange pdf teksten ivm internationale wetgeving van de zeevaart gaan er in als zoete koek. Soit....is gebrabbel waar jullie niet echt iets mee zijn.
Iets anders dan ! Jullie kunnen mijn vreugde niet inbeelden toen ik gisteren 2 emails kreeg van Lou Rick !!!!!! Net als jullie (ga ik toch van uit) ben ik zooo blij dat alles toch ok blijkt te komen met onze favoriete gitaarvirtuoos en (droge humor) Delta-man. Ik hoop hem enkel maar een snelle en volledige genezing toe. Om in de medische sfeer te blijven gaat Till zijn tweede week in met de aerosol.....infectie lagere luchtwegen....Maar zoals hem nu eenmaal is,kan het hem allemaal niet veel schelen en is het vooral onnozel doen en dwaas lachen. Qua show gehalte,drama en acteertalent is hij dus duidelijk een zoon van mij.
Kruip mijn bed in, aangezien morgen (straks) best wel een drukke dag gaat worden. Moet enkele instanties langs voor officiele documenten (bewijs van goed gedrag en zeden en dergelijke).
Ik ga mijn derde dag in .... ver weg van de Cy "Flightcare NV". (enfin,ongeveer 65km weg) En ik moet zeggen dat ik het al redelijk gewoon begin te worden ! Het feit dat ik me soms nog eens emotioneel erover voel, heeft enkel te maken met personen en niet met plaats. Daardoor kan ik iedereen ,die ook zijn ontslag gaat geven, ten stelligste aanraden van toch een gedeelte van de opzegtermijn te doen. Het geeft je namelijk de kans om al rustig voor jezelf afscheid te nemen van de plaats. Maar zoals ik al zei, het persoonlijke/menselijke aspect ligt iets moeilijker. Ondertussen heeft mijn nieuwe werkgever mij al een meer dan solide indruk nagelaten ondanks het feit dat ik maar pas 1 feb begin en het gross van de nieuwe mensen/collega's mij nog totaal vreemd zijn. Om een klein voorbeeld te geven van hoe een "echte en professionele" HRR er uit ziet ! Mijn nieuwe dossierbeheerdster heeft me een email (ten persoonlijken titel) gestuurd , met een afspraak om : 1. Elkaar beter te leren kennen !?!?! 2. Mijn dossier van alle details te vervolledigen. 3. Na te gaan hoe en op welke manier mijn werk-situatie zal staan tov van mijn thuis-situatie. (ze zijn ZEER begaan met dit punt !!). 4. Een vraag om haar even te bellen kwestie van de afspraak te bevestigen. (juist,ja IK mag bellen....). EN dit alles in een open,vriendelijke en "very feel good" atmosfeer! Een ware verademing !!!!! Zelfs in die mate dat ik me er soms ongemakkelijk bij voel ! Wat een verschil met ............ Denk veel aan jullie en hoop het beste.
Voor ik het vergeet........................ Er is nog een lid van de Clan , weliswaar genen De Smet....Nen Everaerts... Maar desondanks..... toch ergens nen De Smet.... Mijnen beste maat,broeder en (even-geschifte) toeverlaat................. PETER !! Ik hoop dat de wereld klaar voor em is !!!! Want t'is ne echte !!! Sterke signalen all over !!
Cheers,
The Shark
PS: en ook nog eens ne super peter ( ja, ik weet het...origineel!) voor zijn petekind "Tilly-willy".
Hij staat eindelijk online. De blogsite van de Clan De Smet !! In de toekomst zullen er foto's, tekstjes en meer verschijnen! Hoop dat jullie mijn(onze) wedervaren zullen weten te waarderen! Te moe nu om nog verder te leuteren. Laatste nacht gewerkt bij mijn "vorige" werkgever/slavendrijver !! Cheers,
The Shark
PS : in bijlage... De Smet Maurice (den original en mijn vader)...De jongsten De Smet (zat) met mama Sandrine...en dezelfde gewoon happy !!!
Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt. Het is gewoon zoals je het zélf wenst. Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed. Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.
Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat. Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard.
Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig. Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.
Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.
Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".
Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen. In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.