Ik ben Christophe De Smet, en gebruik soms ook wel de schuilnaam The Shark.
Ik ben een man en woon in Merelbeke (België) en mijn beroep is verkeersleider.
Ik ben geboren op 07/08/1972 en ben nu dus 52 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Britse humor,games,non fictie boeken en waanzin.
Ben een goedlachse,schalkse 30er.
Samenwonend met de lieve Sandrine.
Ben de trotse vader van 3 bloedmooie kids;Kjell,D
Hallo iedereen. Op vrijdag 27/06 was het dan eindelijk zover. Sandrine bracht me naar de Antwerpse haven linkeroever, meer bepaald kaai 1213. Even ons aanmelden bij de rederij en bij de security en we mochten onze weg nog een 500 tal meter vervolgen naar kade 1219. Daar lag het ons toegewezen schip de "Kraftca" al te blinken in de warme zomer-zon. Eenmaal aan boord was ik vooral onder de indruk van de schaal van alles. Een ongeloofelijk groot ruim en een absolute doolhof van trappen,gangen en deuren. Tot plots een crewlid ons herkende! De jonge man kwam kordaat op me af en zei ; "U moet Christophe zijn. Welkom aan boord". Had al enkele weken ervoor via internet contact gehad met een chief-engineer van de rederij nml Willem. Volgde zijn blog al enkele tijd en nu bleek hij net hetzelfde gedaan te hebben. Wat meer is , de jonge man in kwestie bleek zijn 15jarige zoon Bas te zijn en hij had me herkend van de foto's op mijn blog. De wereld is verdomd klein geworden met dat internet gedoe! Enfin, Bas nam ons op sleeptouw naar de ons toegewezen kajuiten. Eénmaal verlost van onze bepakking nam hij ons verder mee naar de brug en recht naar de kapitein. Een boomlange Nederlander. (de Nederlanders blijken sinds 2005 officieel de grootste(qua lengte) bevolking ter wereld te hebben). Na onze boorddocumenten aan hem gegeven te hebben, gaf hij ons een kleine uiteenzetting van wat hij dacht dat interessant zou zijn voor ons. 21u45 trossen los en een goede 45min later,na het nemen van de Kallo-sluis, de Schelde op voor een voorspoedige afvaart tot Vlissingen. Wat een schouwspel in de haven ! De goede man die ooit "de lichtjes van de Schelde" zong, zou nu eens "zijn" lichtjes moeten zien! De strip in Las Vegas heeft er minder! Wat een verschil met nog eens een uurtje later. Na de bocht van Bath en op Nederlands grondgebied hadden ze volgens mij een totale power-out of hadden ze allemaal express hun lichten uit gedaan. Pikdonker. Een loods die ons daarentegen naar Vlissingen bracht alsof hij het ook achterstevoren en ondersteboven had gekund. Ervaring hé! Dan hup de Noordzee op richting het Noorden. Na een passage via een klein stukje van de rivier de Elbe en het 100km lange Kiel-kanaal kwamen we uit in de Baltische zee. Een dag en nacht op zee waren genoeg om ons te laten aankomen in de haven van Hanko (Finland). Hanko valt zelfs nog niet onder de categorie gehucht. De huizen die hier staan zijn enkele voor de mensen die in de haven werken en niets meer. Spoorlijnen daarentegen zijn er vanuit de haven evenveel als in Brussel-Zuid.Voor de rest absoluut niks,nada,rien,den hond zijn.... Rare mannen die Finnen.Had ik eigenlijk al kunnen vermoeden sinds hun Eurosong inzending "Lordi". Van hieruit was het nog een kleine nacht varen naar Rauma (ook Finland). Met wel een stad achter de haven. Spijtig genoeg had ik mijn laptop niet bij, want er bleek gratis wifi-internet te zijn in de haven en de stadskern. Luisteren jullie mee , Belgacom, Telenet,Scarlett en andere geldgeile providers !! GRATIS !!!!! Een bezoekje aan de stad was niet compleet zonder even langs de Irish Pub te gaan. De place to be als ruige zeebonk in spe. Tegen valavond los van de kade en richting huiswaards. Een schitterend zonnetje,licht briesje en vlakke zee op de Baltische werd abrupt opgevolgd door grijze lucht,regen,felle wind en 2m deining eens we op "onze" Noordzee kwamen. Het was te denken !!!! Vrijdag 04/07 tegen 15u terug aan kade 1219 te Antwerpen. De week is voorbij gevlogen. Maar is zeker iets wat ik nog ga doen! Mag niet vergeten om 1st stuurman Arjan en Chief-engineer Willem hartelijk te danken voor hun sympathieke en ongedwongen hulp en uitleg. Ook chef-kok Fernando mag ik niet vergeten te bedanken om er in te slagen me 6kg te laten verdikken op die week,met zijn copieuze maar oh zo lekkere maaltijden. Kan hier nog bladzijden over vol schrijven. Maar ga het hier bij laten.
Cheers, The Shark.
PS : Foto 1 : De brug Foto 2 : Het gehucht....Hanko. Foto 3 : En weer een kilooke bij !! Foto 4 : De man verantwoordelijk voor mijn gewichtstoename : Fernando Da Cruz Silva. Foto 5 : "Zit er iets tussen mijn tanden?" Maar neen , Sara! Foto 6 : In de machinekamer met Willem. De ene mens heeft vuile handen van het werken, de andere.....staat er gewoon bij! Foto 7 : Een rots waar we zeker niet mogen tegen botsen, of we vergaan met man en muis?!?! WAAR ???? Foto 8 : Veel wind? Absoluut niet...is gewoon mijn nieuw "Mephisto" kapsel. Foto 9 : Eén van de grotere stukken die we terug naar Antwerpen meenamen. Foto 10 : In het stadspark en tevens centrum van Rauma. Foto 11 : Sara in communicatie met de locale VTS-verkeersleiders. Foto 12 : Vader (Willem) en zoon (Bas) samen aan het werken aan de vervanging van een kleppendeksel. Foto 13 : Ja,ja Arjan ! Ik blijf van de handrem en achterruit-verwarming af !! Foto 14 : onze relax-ruimte. Tv met sateliet en supercomfortabele "stressless" sofa's.
Foto 1 : 1 van de 3 ro-ro dekken. Er ging vanuit Rauma vanalles mee. Foto 2 : Volledig klaar om de ladingswerken mee op te volgen....in full safety-dress !! Foto 3 : Het ophalen van de laadklep. Enkele tientallen tonnen staal die ons van het zeewater afsloten. Foto 4 : Verlaten van de haven van Rauma...richting Baltische zee...op weg naar huis. Foto 5 : Genieten van de warme zon en de verkoelende bries voor op de brug...geen land in zicht....prachtig. Foto 6 : Soms moet je dit soort capriolen uithalen om dan een mooie foto te kunnen nemen.....zie foto 7. Foto 7 : Zon , warm , geen zuchtje wind en een zee zo vlak als een biljartlaken. Foto 8 : Er is niets zo mooi als een zonsondergang op zee.....nog niet te spreken van het ridicule aantal sterren tijdens de nacht. Foto 9 : Aanloop naar de sluis van het Kiel-kanaal.
Foto 1 : We waren niet volgeladen op het achterdek......geeft deze ruimte-indruk ! Foto 2 : Sara in stilleven met tank-containers. Foto 3 : Gezien op het Kiel-kanaal (Duitsland) het yachtje van de Sjeik van Qatar. Een luttele 133m lang !!!!!!!! Foto 4 : Dit moet duidelijk de Noordzee zijn! Na 2 dagen zon, is dit de manier dat "onze" zee ons terug welkom heet !! Foto 5 : Trappen, trappen en nog eens trappen !! Mijn hart heeft zijn work-out gehad (cardio-vasculair hé). Foto 6 : Druk aan de loodsboot !! Er zijn nog euh......enkele wachtende voor U !! Foto 7 : Na enkele uren wachten, was het dan eindelijk aan ons. De loods kwam aan boord. Foto 8 : Land in zicht ! Foto 9 : Vlissingen....onze toegang naar de Schelde....
De laastste reeks foto's. Foto 1 : Aan boord komen van de schelde-loods voor het laatste traject. Foto 2 : De zeer lange laatste 2 dagen waren redelijk funest voor mijn alertheid. Kon slapen waar ik stond of zat (een Godtske doen). Foto 3 : Zicht op de eindbestemming - Antwerpen.....hoewel dag, kon ik me toch niet inhouden om "Zie ik de lichtjes van de Schelde" te zingen. Foto 4 : Radar centrale Zandvliet, de thuishaven voor Sara. Foto 5 & 6 : De mastodonten die de haven aanlopen. Foto 7 : Het sluisgebouw van Kallo. DE plaats waar de meeste van de lessen gegeven worden en "thuis" van de gevreesde simulator. Foto 8 : Het verlaten van de Kallo-sluis, richting onze kaai 1219. Foto 9 : Eenmaal vast aan de kade, begonnen de los-werkzaamheden.