Fiat zal op het autosalon in Genève de Abarth-versie van de 500C (2010Gay-car of the year) tonen. Deze 500C Abarth is net zoals de gesloten variant voorzien van een 1.4 viercilinder-motor die 140pk en 205Nm produceert. Het is nu alleen nog wachten of cabriolet-versies van de 500 EsseEsse (160pk) en de 500 Assetto Corse (200pk) komen.
Punto Evo Abarth
Naast de 500C Abarth zal Fiat In Genève ook de Punto Evo Abarth voorstellen. De Punto Evo Abarth is de opvolger van de Grande Punto Abarth. Deze nieuwe Punto Abarth zal uitgerust worden met een 161 pk sterke 1.4 viercilinder-motor die 142 g/km co2 uitstoot en 6 l/100 km verbruikt, wat hem niet alleen krachtiger, maar ook zuiniger maakt dan zijn voorganger. Er zal ook een 178pk sterke EsseEsse versie beschikbaar zijn.
GM zet voorgoed een einde achter Hummer na een mislukte verkoop aan het Chinese merk Tengzhong. De sevicecontracten en de garanties van de huidige Hummers zullen nog wel nageleefd worden door GM. Voorlopig kan er nog altijd een koper opduiken voor de productierechten en de apparatuur voor de modellen H2 en H3, maar wegens hoge belastigen, dure bezineprijzen en het ontbreken van een groen imago is er weinig kans dat dit zal gebeuren.
Is een Bentley niet meer opvallend genoeg op de golfclub?
Het bedrijf Luxury Carts specialiseert zich in het maken van golf cart-versies van echte auto's, zo hoef je je teerbeminde wagen nooit meer te missen tijdens het golfen. Met een basisprijs van ongeveer $16.000 zijn ze niet goedkoop maar origineel zijn ze wel. Ook kunnen ze naar hartenlust gepersonaliseerd worden, zolang je portefeuille het je toelaat.
Net als de basis 500 is deze uitgerust met een 1,2 viercilinder die normaal 60 pk levert, maar met een supercharger, een turbo en hekserij weet Romeo Ferraris uit dit motortje een bizarre 360 pk te prutsen, iets meer dan de gemiddelde 500 bestuurder -lees: kapper, makelaars...- onder bedwang kan houden. Met een gewicht van maar 970 kg zorgt dit natuurlijk voor verbazingwekkende prestaties. Maar of deze 500 het in langeafstandsraces gaat halen van F403's en M3's is te betwijfelen. Indruk maken doet hij alleszins wel met zo'n vleugel.
Wegens een probleem met de gaspedalen van 8 verschillende modellen roept Toyota: de Auris, Avensis, Aygo, Corolla, iQ, RAV4, Verso en Yaris die tussen februari 2005 en nu zijn geproduceerd terug. Ook Peugeot heeft de aan de Toyota Aygo identieke 107 al terugeroepen voor preventieve controles en Citroën zal waarschijnlijk ook de C1 terugroepen. Lexus modellen worden in België nog niet teruggeroepen.
Het probleem betreft een wrijvingsmechanisme in het gaspedaal dat werd ontworpen om bestuurders een beter gevoel te geven door meer weerstand aan het pedaal te geven waardoor het stabieler en steviger aanvoelt. Het mechanisme bestaat onder andere uit een blokje dat tegen de binnenrand van het gaspedaal wrijft wanneer het pedaal normaal functioneert. Door het gebruikte materiaal, de slijtage en de weersomstandigheden, kunnen het binnenoppervlak van het pedaal en het blokje tegen elkaar blijven kleven en terug loskomen waardoor het pedaal zijn soepelheid verliest. In zeer zeldzame gevallen kan het gebeuren dat de wrijving zodanig oploopt dat het pedaal blijft steken.De remedie bestaat uit het inbouwen van een stalen verstevigingsbalk die de wrijving vermindert tussen het zogenaamdefriction deviceen de pedaalarm. De balk versterkt ook de reactiekracht van de veer die het gaspedaal omhoog duwt.
Deze massale terugroepactie kwam er nadat een noodoproep van een gezin in een crashende Lexus publiek werd gemaakt.Het gaspedaal van hun gehuurde ES350 bleef hangen en de inzittende stortten in een canyon. De vier inzittenden, Mark Saylor (45), zijn vrouw Cleofe (45), hun dochter Mahala (13) en Cleofe's broer Chris, kwamen om. In het onderstaande filmpje is hun noodoproep te beluisteren.