Inhoud blog
  • Woensdag, 26 oktober 2011 - Riem Seap - Phnom Pehn
  • Dinsdag, 25 oktober - De tempels van Angkor
  • Maandag, 24 oktober 2011 - Per boot naar Siem Reap
  • Zondag, 23 oktober 2011 - Van Phnom Penh naar Battambang
  • Zaterdag, 22 oktober 2011 - Phnom Penh - dag 3
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    CAMBODJA oktober 2011
    Met Lendelede naar Cambodja
    15-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag, 15 oktober - Van Bangkok naar Trat



    VAN BANGKOK NAAR TRAT

    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/02Zaterdag15Oktober2011?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMTx3uqg0MfBEQ&feat=directlink

     

    Zaterdag, 15 oktober

    Middernacht. De hostesses komen met hun smalle karretjes het avondmaal opdienen. Het serveerbord is gevuld met een slaatje, een bakje rijst met kip, er is een broodje met camenbert. En als toetje een potje met een soort mousse. Drank kunnen we kiezen (een wijntje) en daarna wordt de koffie geserveerd. Het is opvallend hoe bepaalde passagiers al de slaap hebben aangevat en de maaltijd missen.

    Rond half een worden de lichten gedoofd en is het de bedoeling dat we kunnen slapen. Maar dat is een ander paar mouwen. Slapen is zo eenvoudig bij de enen, zo moeilijk bij de anderen. Ook bij mij zijn het maar korte hazentukjes.

    Om 6.30 u. komt er opnieuw stilaan beweging in de passagiersruimte. We vliegen momenteel op een hoogte van 11 200 m boven India. Gemakkelijk met het schermpje in de zetel voor je, je kan er het gehele vluchtschema volgen.

    7.00 u. Het vliegtuig zit momenteel boven CaIcutta op een hoogte van 11277 m, we halen een snelheid van 900 km per uur. We naderen stilaan de Baai van Bengai. Op het kaartje lijkt Bangkok niet meer zo ver af, nog een tweetal uurtjes te vliegen.

     

    Om 8.15 u. wordt het ontbijt opgediend. Een schotel met een zakje muesli, een plakje kaas en een stukje camenbert, een sinaasappelconfituurtje,… Een hostess biedt broodjes aan en we morgen er zoveel nemen als we wensen. Het smaakt.

     

    Ondertussen wordt het 9.00 u., tijd om ons uurwerk aan te passen naar 14.00 u. plaatselijke tijd. Het vliegtuig begint langzaam snelheid en hoogte te minderen. Vanuit de lucht zien we heel wat overstroomde stukken. De laatste week hadden we immers veel gelezen over de overstromingen en Thailand. Precies zoals aangekondigd landt de Airbus om 14.33 u.

     

    BANGKOK

    De luchthaven van Bangkok is vrij recent gebouwd en alles oogt er piekfijn. De controle verloopt verrassend snel en zonder moeilijkheden. De bagage is er ook in een mum van tijd en we wisselen wat geld voor de eerste dag. We blijven de gehele dag in Thailand, vandaar dat we ‘bath’ van doen hebben. 1 bath komt overeen met onze vroegere Belgische frank, het zal dus vandaag gemakkelijk rekenen zijn.

    Aan de uitgang staan de wagens klaar die ons naar Trat moeten brengen, zo’n 300 kilometer verderop. Het zijn twee Toyota’s voor 7 personen en een personenwagen van 4 personen.

     

    Naar Trat

    Vanuit de luchthaven vertrekt een snelweg. Met een mooie boog over de snelweg stel je onmiddellijk vast dat je in een Oosters land bent. Het verkeer verloopt supersnel over 2 maal 4 baanvakken. In Thailand wordt links gereden. En hokjes waar moet betaald worden voor de snelweg kennen ze hier ook. Langs de weg zien we de vele ondergelopen velden. Na een half uurtje rijden houden we een eerste halte. Langs een afritje van de snelweg, aangeduid als parking, staan heel wat handelszaken en verkoopsstalletjes. Opmerkelijk hoeveel verkopers van tombolalotjes er rond lopen. Aan een stalletje met diverse soorten in stukjes gesneden exotisch fruit wordt er door heel wat van onze groepsleden gekocht. We zetten na 20 minuten onze weg verder. De chauffeurs zijn van geen kleintje vervaard en ze vliegen maar verder.

    We houden een tweede halte na 150 km. Er staan heel leuke kraampjes opgesteld. Bijzonder eigenaardig is dat met inktvis. Wij vergapen ons aan het kraampje met bamboestokken. Wanneer we om wat uitleg vragen, moeten we even proeven. In het stokje zit een mengsel van rijst met kokosnoot en andere zoetigheid,… Met een hamer klopt de jonge verkoper het geheel open. Het smaakt inderdaad heel zoet.

    We zetten onze weg verder. Het is 18.00 u. geworden en de duisternis valt snel in. Het is ook onophoudelijk gaan regenen. En toch wordt er nog heel snel gereden, tussen de 90 en 100 km oer uur. Gemakkelijk de snelheid en de weg te volgen met mijn wandel-gps.

    Precies om 19.30 u. bereiken we ons Pop Guesthouse in Trad. Het zijn mooie, sobere kamertjes. In vergelijking met wat ik in Afrika meemaakte, heel comfortabel. En vooral… ik heb er draadloos internet. Als dat geen luxe is. In de bar wordt al snel een biertje besteld en we kunnen er ook een hapje eten. Frietjes, eiersalade, bonen met vlees… Ieder bestelt wel iets. Terwijl we er zitten komen er twee jongelingen voorbij met een klein olifantje. Zo zit de avond er ook en na een vermoeiende reis vinden er al heel wat snel hun bed.

    15-10-2011 om 17:21 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    14-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag, 14 oktober - Heenreis
    HEENREIS NAAR BANGKOK
    vrijdag, 14 oktober 2011

    voor de eerste foto's, klik hier:
    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/01Heenreis?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKv3kJua2ovXTQ&feat=directlink

    De heenreis naar Bangkok

    Vrijdag, 14 oktober 2011

    Heb je ook dat gevoel wanneer je moet vertrekken? Hoe dichter het uur van vertrek komt, hoe zenuwachtiger je wordt. Je begint aan alles te denken, ben ik dat niet vergeten, heb ik dat wel mee? En in mijn persoonlijk geval moet ik wel van alles mee hebben: fototoestel met lenzen en flits, een minicomputer, camera, een resem batterijladers met batterijen, statief, verrekijker, wandel-gps…

    Het werd stilaan 15.00 u. De school is uit en om tijdig in Lendelede te geraken met de schoolbus voer ik 4 kinderen met de wagen naar huis, zodat de bus niet meer naar Menen moet rijden en heel wat tijd zal inwinnen.

    Lendelede-Zaventem

    We hebben geluk, tegen 15.40 u. kunnen we uit Rekkem vertrekken. In Lendelede staan er nog niet zoveel medereizigers klaar. Eigenlijk hadden we afgesproken om 16.30 u. te vertrekken uit Lendelede. Maar met een drukte rond Brussel op vrijdagavond in het achterhoofd, willen ze zo snel mogelijk starten.

    Met Els aan het stuur kunnen we de tocht naar Zaventem aanvatten. Buiten alle verwachtingen vlot het verkeer tamelijk goed. Een beetje drukte aan het eerste ronde punt aan de Brugsesteenweg, wat file rond Wetteren en wat meer oponthoud in Groot-Bijgaarden op de ring, maar eigenlijk is alles te verwaarlozen.

    We geraken tegen 18.00 u. in de luchthaven. Van op de busparking zijn we heel snel in het luchthavengebouw. We wensen Els veel moed voor de terugreis, want aan de andere zijde van de snelweg stonden de wagens volledig stil en dat over een zeer lange afstand.

    45 minuten vertraging

    Een snelle blik op de tv-schermen duidt al aan dat onze vlucht naar Kopenhagen al een flink stuk is verlaat, i.p.v. 20.25 u. wordt het 21.15 u. Aan de incheckbalie staat er niemand te wachten en in een mum van tijd zijn we van onze bagage verlost en krijgen we onze ‘Boarding Pass’.

    Met onze pass moeten we een eerste sluis voorbij na de kaart te hebben ingescand. Daarna gaat het verder tot we aan de bagagecontrolepost komen. Alles moet op de band. En zo bereiken we de winkelruimte en de verschillende eetgelegenheden. Het zal nog een hele tijd duren vooraleer we op het vliegtuig iets tussen de kiezen zullen krijgen, vandaar dat we nu al de innerlijke mens wat versterken.

    En zo moet iedereen zijn tijd wat zien te doden. De ene leest de krant, de andere gaat even de shops bekijken…

    Om 20.30 u. zetten we met ons groepje de verplaatsing in naar Gate A55. Het is een heel eind stappen, maar gelukkig voor sommigen is er de lange loopband. We schuiven voorbij glimmende Mercedessen en BMW’s, maar als ik even het prijskaartje van naderbij ga bekijken stel ik vast dat geen spek voor mijn bek is. Tegen 20.45 u. bereiken we ons doel en we hebben nog even de tijd om te checken aan de Telenetbalie of hun reclame die we deze week hebben ontvangen wel klopt. Als telenetklant kan je gratis gebruik maken van hun diensten. En inderdaad, met mijn paswoord geraakt ik moeiteloos op internet en kan snel nog even de mails van deze namiddag checken en zelfs al een beantwoorden.

    Om 21.00 u. mogen we aan boord van het SAS-vliegtuig. We krijgen er te horen dat we heel snel zullen moeten overstappen om de verbinding naar Bangkok te halen. Het is geen groot toestel, links 2 zetels, rechts 3 zetels. Het is nu ook de eerste keer van al de vluchten die ik maakte dat ik snel een foto mag nemen van de cockpit.

    In een mum van tijd (21.20 u.) hangen we in de lucht. Is het omdat het maar zo ver is, of omdat het een klein vliegtuig is? Ik vind dat we betrekkelijk laag vliegen en het is een feeëriek schouwspel wanneer we over Brussel en het verdere landschap vliegen. Wat verder neemt de hoogte toe en is alleen nog het nachtelijke duister te zien.

    Het is 22.30 u. wanneer we stilaan Kopenhagen naderen en opnieuw de lichten beneden ons ontwaren. Precies om 22.40 u. komt het vliegtuig tot stilstand. We hebben weinig tijd om het volgende vliegtuig te halen, De vlucht staat gepland om 22.50 u.

    We verlaten zo spoedig mogelijk het vliegtuig en trekken door de verlaten gangen naar gate C33. De grenspolitie kijkt snel even naar de pas en we mogen snel verder stappen. Aan C33 wachten ze ons vol ongeduld op. Snel de boarding pass afstempelen en even naar de pas kijken en snel het vliegtuig in. Het is een heel wat groter toestel, 2+4+2 per rij.

    We zijn nog maar pas gezeten of daar gaat het vliegtuig. Blijkbaar hebben ze wat op onze groep gewacht. Het is 23.20 u.

    Airbus 340-300

    • Aantal zetels: 245
    • Lengte: 63,7 m
    • Vleugelwijdte 60,3 m
    • Kruissnelheid: 875 km/u.
    • Vliegbereik: 12.800 km

    Vluchtroute: Kopenhagen (Denemarken) – Warschau (Polen) -Hongarije

     

    14-10-2011 om 00:00 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)
    13-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ONS REISPROGRAMMA
    Klik op de afbeelding om de link te volgen REISSCHEMA

    Klik op de link en je vindt ons volledig reisschema voor de komende twee weken.

    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/BoekjeInJpg?authuser=0&feat=directlink

    13-10-2011 om 00:00 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (7 Stemmen)


    Archief per week
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs