Inhoud blog
  • Back to business.....
  • Huwelijk
  • Laatste werken chasis
  • Motorruimte
  • Eerste start
    Zoeken in blog

    Beetle Blackie
    Restauratie project VW kever '61
    11-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo maak je 2 kevers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gezien we als een echte een "body-off" resto gaan uitvoeren
    (en we van plan zijn een ander chasis te gebruiken wegens te veel werk aan het originele)
     moet het koetswerk van het chasis. 
    Niet echt een
    moeilijke karwei maar vooral veel moeren losdraaien. 
    Is één van de leuke aspecten van zo'n Kevertje dat je bijna alles eenvoudig
    kan losschroeven. 
    Al is eenvoudig een relatief begrip. 
    Bouten en moeren die hun hele leven hebben samen doorgebracht blijken na meer dan 50 jaar soms nogal
    onafscheidelijk.....

    Door er nu onder, in, tussen en boven te hebben gelegen, krijg ik stilaan een band met Blackie
    en fantaseer alvast over onze eerste ritten.
    Maar zover zijn we helemaal nog niet.




    11-01-2014 om 00:00 geschreven door philippevdg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ontmantelen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ergens in 2013 tijdens een vrij moment toch al gestart met de volledige ontmanteling.
    Spatborden, koffer- en  motordeksel en deuren er af. En meteen maar het volledige
    interieur
    eruit.


    Zetels en deurbekledingen zien er nog vrij behoorlijk uit. 
    Vloerbedekking is er niet meer en de hemelbekleding is duidelijk aan vervanging toe. 
    Ik hoor overal dat de hemelbekleding vervangen geen makkelijke klus is (en zeker niet in een model met
    linnen dak).  Ik zie later wel, eerst de technische kant in orde brengen.  Het linnen dak ziet er geleefd
    uit maar eigenlijk nog best in goede staat.  Ik ben zeker niet van plan om deze kever in showroom terug
    te zetten, een beetje "karakter" mag wel.


    01-05-2013 om 00:00 geschreven door philippevdg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat vooraf ging
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     
    Na jaren twijfelen dan uiteindelijk toch het besluit genomen in het jaar 2000 om
    een Kever aan te schaffen.
    Geen gemakkelijke opdracht want ook toen waren heel wat Kevers niet echt meer in originele staat.
    En persoonlijk vind ik het intriest : kevers met niet originele lichten, bumpers, wielen, interieur,......
    Om dan nog te zwijgen van alle verlaagde en opgesmukte exemplaren.
    Not my cup of tea. Maar ieder beoefent zijn hobby op zijn/haar manier en diep binnenin hebben we
    allemaal dezelfde liefde voor deze luchtgekoelde Volkswagen.
    Een Kever in originele staat dus voor mij. En liefst een oude, al was ook toen een brilkevertje al niet
    meer betaalbaar, voor mij althans.
    En er mocht best wat werk aan zijn, daar begint de hobby, niet ?


    Zoals wel vaker gebeurt, eerder toevallig op deze Kever gevallen via een (vriend van een) collega op
    mijn vrouw's werk. Het is dus een '61-er, net nieuw model met grotere achterruit, knipperlichten op de
    spatborden en een 34 pk sterke (!) 1200cc motor.
    Geen matching numbers maar de motor is exact zoals het originele type maar 2 jaartjes jonger.
    De wagen was al deels uitgekleed maar alle stukken waren aanwezig. Motortje draaide maar aan chasis
    en remmen was wel wat werk. Ook de papierwinkel was niet volledig in orde maar daar viel wel iets aan te doen.

    In no time was de deal gesloten en stond de Kever thuis.
    En dan...... dan
    gebeurde er niets meer.

    Want, wat ook wel vaker gebeurt, de verbouwingen van ons huis zaten er aan te komen
    (ook een blog waard).
    Verbouwingen die ook langer duurder dan gepland (kan het ooit anders ?) en de gehele tijd bleef de Kever
    geduldig wachten, nu eens in tijdelijke overdekking, dan eens in de garage, om uiteindelijk in de werkplaats
    te belanden.

    Daarboven werd het ook beroepshalve nogal druk, dus veel tijd voor de Kever was er niet.
    Al kon ik er gewoonweg van genieten om hem te zien (voor de dames : het is wel degelijk een HIJ).
    Of om er eens gewoon in te gaan zitten.
    Het zou best kunnen dat ik zelfs wat Vrrrrrrr geluiden maakte en aan het stuurde draaide, maar dat ga ik
    natuurlijk nooit publiekelijk bekennen....

    En dan werd het 2013....

    01-01-2013 om 00:00 geschreven door philippevdg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (20 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 05/08-11/08 2019
  • 20/02-26/02 2017
  • 28/12-03/01 2016
  • 17/11-23/11 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 29/04-05/05 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs