Tijd om de motor uit te bouwen. Een gemakkelijke klus, nu het koetswerk is verwijderd. Voor we de motor op het nieuwe chasis gaan zetten is het nu het moment om enkele zaken te controleren en vervangen. We gaan sowieso zo veel mogelijk dichtingen vervangen (olie dop/filter, cilinderdeksels, oliekoeler, oliepomp,...). Ook de koppeling en drukgroep gaan we vervangen. En terwijl we daar toch in de buurt zijn gaan we maar ineens ook het vliegwiel afhalen en de krukaskeerring vervangen. Van de uitlaat schiet niet echt veel meer over. Slechter nieuws is dat ook de kachelpotten in slechte staat zijn. Die dingen zijn echt niet goedkoop maar het is nu eigenlijk wel het moment om ze te vervangen. We kunnen ze ook weglaten en vervangen door J-pipes maar dan is elke vorm van interieur verwarming wel verdwenen. Al stelt de verwarming in deze oude kevers wel niet echt veel voor. Maar toch, hoe moeten we anders later onbevroren over de Zwitserse Alpen geraken....... ? De bougies, bougiekabels en V-riem vervangen we ook.