We maakten geluiden met ons eigen lichaam
We speelden op de instrumentjes van de klas en leerden ze benoemen.
We maakten veel muziek in het muziekhoekje van de klas.
we bekeken enkele grote instrumenten en mochten er ook op spelen : blokfluit, klarinet, trommel, piano, gitaar
We knutselden een gitaar
We leerden het lied : muzikantje , muzikantje , speel eens op de trommel ( fluit, piano, gitaar, ..... )
muzikantje, muzikantje , speel eens wat voor mij.
We deden een luisterspel waarbij we moesten raden welk instrument we hoorden, zonder dat we het konden zien
We speelden een geluidenspel waarbij we alledaagse geluiden moesten herkennen
We oefenden de begrippen luid - stil - luider - stiller in met de instrumenten
We luisterden naar het muzikaal verhaal 'Peter en de Wolf' van Prokoviev. Hierbij worden de figuren uit het verhaal voorgesteld door een instrument uit het orkest. Eerst beluisterden we het verhaal op de cd, nadien bekeken we de film.
We maakten een puzzel over het verhaal, waarbij we de prenten zelf probeerden te knippen op de lijn en we nadien de puzzel legden en kleefden
We knutselden een groepswerk over het verhaal : achtergrond schilderen, zon, boom , vijver ... scheuren of knippen en kleven,
figuren en instrumenten uitprikken en opkleven.
We zongen gekende liedjes en begeleiddden onszelf met de isntrumentjes.
We maakten muziek op de tablet via een app van Kaatje (ketnet)
we maakten verschillende klanken met onze mond, terwijl we de vorm van een trompet volgden met onze vinger op ons blad. Nadien konden degene die wilden, het ook met stift tekenen.
We vertelden verhalen ivm muziek : Nijntje danst, Willy en het orkest, Koosje maakt muziek, ...
We probeerden een ritme na te klappen
Volgende week werken we rond 'schoenen' als aanloop naar het thema Sint .
20-11-2016 om 19:08
geschreven door juf Marie-Rose 
|