Inhoud blog
  • Vakantie!
  • schoolreis
  • schoolreis
  • schoolreis
  • schoolreis
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Klasblog Gemeentelijke Basisschool Beervelde
    Klasblog juf Marie-Rose
    20-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.thema : muziek
    We maakten geluiden met ons eigen lichaam
    We speelden op de instrumentjes van de klas en leerden ze benoemen. 
    We maakten veel muziek in het muziekhoekje van de klas.
    we bekeken enkele grote instrumenten en mochten er ook op spelen : blokfluit, klarinet, trommel, piano, gitaar
    We knutselden een gitaar
    We leerden het lied : muzikantje , muzikantje , speel eens op de trommel ( fluit, piano, gitaar, ..... ) 
                                      muzikantje, muzikantje , speel eens wat voor mij.
    We deden een luisterspel waarbij we moesten raden welk instrument we hoorden, zonder dat we het konden zien
    We speelden een geluidenspel waarbij we alledaagse geluiden moesten herkennen
    We oefenden de begrippen luid - stil - luider - stiller in met de instrumenten
    We luisterden naar het muzikaal verhaal 'Peter en de Wolf' van Prokoviev. Hierbij worden de figuren uit het verhaal voorgesteld door een instrument uit het orkest. Eerst beluisterden we het verhaal op de cd, nadien bekeken we de film. 
    We maakten een puzzel over het verhaal, waarbij we de prenten zelf probeerden te knippen op de lijn en we nadien de puzzel legden en kleefden
    We knutselden een groepswerk over het verhaal : achtergrond schilderen, zon, boom , vijver ... scheuren of knippen en kleven, 
    figuren en instrumenten uitprikken en opkleven. 
    We zongen gekende liedjes en begeleiddden onszelf met de isntrumentjes. 
    We maakten muziek op de tablet via een app van Kaatje (ketnet) 
    we maakten verschillende klanken met onze mond, terwijl we de vorm van een trompet volgden met onze vinger op ons blad. Nadien konden degene die wilden, het ook met stift tekenen. 
    We vertelden verhalen ivm muziek : Nijntje danst, Willy en het orkest, Koosje maakt muziek, ...
    We probeerden een ritme na te klappen 

    Volgende week werken we rond 'schoenen' als aanloop naar het thema Sint . 

    20-11-2016 om 19:08 geschreven door juf Marie-Rose  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.thema : muziek
    de vorm van de trompet volgen met de vinger terwijl we een klank aanhouden : bv , toeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoetttt, aaaaaaaaaaaaaaaa, ooooooooooo, tuuuuuuuuuuuuu, taaaaaaaaaaaaaaa, sssssssssssssssssssssss, .... 
    daarna probeerden sommige de beweging ook te tekenen met stift










    20-11-2016 om 18:56 geschreven door juf Marie-Rose  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.thema : muziek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen muziek spelen op de tablet

    20-11-2016 om 18:54 geschreven door juf Marie-Rose  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.thema : muziek
    vervolg groepswerk





    20-11-2016 om 18:53 geschreven door juf Marie-Rose  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.thema : muziek
    Groepswerk knutselen over het verhaal van Peter en de Wolf

















    20-11-2016 om 18:52 geschreven door juf Marie-Rose  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.thema : muziek
    puzzel knippen en kleven over het verhaal 'Peter en de wolf'



    20-11-2016 om 18:50 geschreven door juf Marie-Rose  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.thema : muziek
    prent kleuren ivm muziek





    20-11-2016 om 18:49 geschreven door juf Marie-Rose  


    >> Reageer (0)


    Foto


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs