We bekeken ons lichaam en leerden alle lichaamsdelen correct benoemen.
We bootsten prenten na van kindjes die in verschillende houdingen staan.
We leerden het versje : Hoofd, schouders, elleboog , been
En helemaal beneden zit mijn grote teen!
We zongen het liedje : Hoofd en schouders knie en teen , knie en teen (3x)
Hoofd en schouders, 't puntje van mijn neus,
Hoofd en schouders, knie en teen.
We deden de bewegingen mee, en deden ze ook traag, snel , van traag naar snel ....
We zongen het lied : Waar is duimpje ? Waar is duimpje ? ( pinkje, wijsvinger, handje ...)
Hier ben ik, hier ben ik,
Geef me maar een zoentje, geef me maar een zoentje, smak smak smak
We zongen het lied : 2 handjes op de tafel, 2 handjes in de zij, 2 handjes op de schouders, op 't hoofdje allebei
tralala....
de duimen zijn de dikste, de pinkjes zijn zo klein, nu moeten die 2 handjes heel vlug op t'rugje zijn
tralala...
nu maken we 2 vuistjes zo stevig als 't maar kan, daar kan je dan mee trommelen , van je rommeldebommeldebom
tralala...
We zongen het lied : Handjes in de zij, ik ben zo blij, handjes op je rug en nu weer terug
handjes op je knie van tierelierelie, handjes op je buik en nu is 't uit!
We kleefden verschillende lichaamsdelen samen tot een kindje
We probeerden onszelf te tekenen
We kleefden kindjes die in dezelfde houding staan, naast elkaar
We tekenden de omtrek van onze hand op een blad en de omtrek van elkaars lichaam op de speelplaats met krijt
We keken naar de poppenkast over Jules die blij, bang, boos, verdrietig was
We oefenden op tellen met onze vingers
Volgende week werken we rond het sprookje 'Goudlokje en de 3 beren'
05-02-2017 om 11:11
geschreven door juf Marie-Rose 
|