Deze week werkten we vooral rond 'zintuigen' . Maandag stond 'voelen' centraal. We deden een voelspel, oefenden op de begrippen koud-warm en hard-zacht. We maakten speeldeeg om mee te boetseren. Bij juf Inge speelden we een gehoorspel waarbij ze geluiden moesten herkennen. Woensdag speelden we memory waarbij we heel goed moesten kijken.We deden ook een kimspel waarbij de kleuters in een rij voorwerpen moesten kijken welk voorwerp verplaatst werd of weggenomen werd. Donderdag stond 'smaak' centraal en maakten we lekkere milkshake (en vers geperst fruitsap voor de kindjes met koemelkallergie). We sloten het thema lichaam- zintuigen af met een poging om onszelf nu eens te tekenen. Voor sommige nog zeer moeilijk, maar er waren er toch al enkele die erin slaagden om een kindje te tekenen! We keken ook nog naar de poppenkast : Kikker in de kou!
Voelen : we maken speeldeeg om mee te boetseren. Voor wie het thuis zelf eens wil proberen : één tas bloem, één tas zout (of een veelvoud hiervan) mengen en geleidelijk aan water bijvoegen tot je een mooi deeg hebt.
Heel veel zieke kindjes deze week :( Aan iedereen : veel beterschap!!! In de klas werkten we rond 'Mijn lichaam' . We leerden de verschillende lichaamsdelen benoemen. We tekenden de omtrek van een aantal kleuters op een groot blad . We puzzelden een kindje in elkaar waarvan de verschillende lichaamsdelen losgeknipt waren. We leerden het versje : Hoofd, schouders en het lied : handjes in de zij (zie bijlage) we maakten een afdruk van onze handjes met verf. We bootsten prenten na van een kindje dat in verschillende houdingen staat. Nadien kleefden we prenten bij elkaar van kindjes die in dezelfde houding staan. We vertelden heel wat verhalen : Rikki, Rikki en zijn vriendjes, Kindjes hier kindjes daar allemaal kindjes bij elkaar, Hoe Tito zijn neus kwijtspeelde,... we keken naar de poppenkast van Bumba!
Ons eerste weekje is voorbij gevlogen! We maakten kennis met de verschillende hoeken in de klas, we maakten de nodige afspraken en gingen op verkenning in de verschillende hoeken. In het onthaal leerden we de verschillende kalenders kennen : aanwezigheidskalender, verjaardagskalender, dagkalender, weekkalender, weerkalender, takenbord,... . We bestempelden een kroontje met wattestaafjes en verf voor de verjaardagskalender. We maakten ook een bladwijzer voor in ons Tingelingske en we experimenteerden met waterverf. We leerden ook heel wat nieuwe liedjes, je vindt ze in de bijlage. We vertelden ook heel wat verhalen : Roberta gaat naar school, Rikki, Propje wat doe je nu ?, Heksje Mimi gaat op stap met de klas