Inhoud blog
  • Zeeklassen 2015 (deel 6)
  • Zeeklassen 2015 (deel 5)
  • Zeeklassen 2015 (deel 4)
  • Zeeklassen 2015 (deel 3)
  • Zeeklassen 2015 (deel 2)
    Over mijzelf
    Ik ben Philippe Vergeylen
    Ik ben een man en woon in Hoeleden () en mijn beroep is onderwijzer in BBOG Woudlucht te Heverlee.
    Ik ben geboren op 19/05/1972 en ben nu dus 53 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: tennis, voetbal, muziek beluisteren, op vakantie gaan.
    Infoavond

    Infoavond vanaf 19u00

    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    meester Philippe - BBOG Woudlucht

    17-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's via smilebox

    Zoals je reeds gemerkt hebt zijn de foto's te bezichtigen via een smilebox (slideshow).
    Gewoon even op PLAY duwen in het kadertje en je kan ze bekijken.
    Veel kijkplezier.

    17-01-2010 om 09:46 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    15-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Piratenschip bouwen.
    Schip ahoy scheepsmaatjes,

    Wat was me dat werken vandaag!!
    We moesten en zouden een PIRATENSCHIP bouwen in de klas.
    Onmiddellijk begonnen we in groepjes aan onze taak (die we gisteren al hadden besproken). We probeerden zelf oplossingen te zoeken en als we het niet wisten gingen we met elkaar of met de meester ten rade!
    Heel wat dingen dienden gemaakt te worden: het schip zelf, de mast met het kraaiennest, het kanon, de kanonsballen, het roer, ...
    Dozen en doek werden verknipt, huishoudrollen werden verlijmd, touwen werden vastgemaakt, opgeblazen ballonnen werden bewerkt met krantenpapier, .....
    Al die dingen moesten natuurlijk nauwkeurig uitgevoerd worden. Meter en meetlat waren dan ook niet veraf.
    Nadien dienden we alles nog een laagje verf te geven en moesten we het schip nog wat versieren.
    De samenwerking verliep vlot! Wie klaar was met zijn taak ging ergens anders een handje toesteken of begon met opruimingswerken.
    En toen .........................;deden we een stapje achteruit...............om ons PRACHTIGE schip te bewonderen.
    Een foto zal worden opgestuurd naar onze vriend Tim. Hij zal nu zeker weten hoe een piratenschip eruitziet.

    Zullen we maandag nog nieuws krijgen van Tim?...........dat is de vraag die we ons allen stellen!!
                                                                        
    Click to play this Smilebox slideshow: Piratenschip bouwen
    Create your own slideshow - Powered by Smilebox
    Make a Smilebox slideshow

    15-01-2010 om 00:00 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    14-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema "Piraten"
    Hey iedereen,

    Momenteel werken we in de klas rond het thema "Piraten".
    Dinsdag hebben we namelijk een flessenbrief gekregen van Tim, een jongen uit een heel ver land.
    Hij schreef ons deze brief omdat hij graag eens een spannend avontuur wou beleven.
    Tim had in een café waar hij werkt (Café "De gezonken zeeman) zeemannen horen praten over gouden munten, kettingen, ringen ...
    Ze waren ook aan het vertellen dat ze op zoek waren naar een scheepsjongen om mee uit te varen. Dat leek Tim wel wat want hij is erg arm.
    Toch is hij nog niet zeker van zijn zaak want hij kent dat soort zeemannen niet en daarom vroeg hij aan ons of wij hem konden helpen.
    Wij wisten natuurlijk meteen dat het hier om piraten ging . Onmiddellijk gingen we in boeken snuffelen, gingen we op zoek op het internet, bekeken prenten en brachten piratenkledij en piratenmateriaal mee naar school.
    Via groepsgesprekken bespraken we alles wat we wisten en nog niet wisten over piraten.
    Later op de dag bepraken we een aantal stellingen in groep en daarna klassikaal, zoals "wat zou voor jou een leuk avontuur zijn om te beleven?", "moet Tim mee gaan varen?", ...
    Ook bedachten we elk een leuke piratennaam!
    Kiril typte dan ook nog de brief uit, die we samen hadden besproken, om terug te sturen naar Tim.
    De volgende dag lagen er al heel wat piratenspullen in de klas om te bezichtigen. Wat was dit fijn!
    We mochten het materiaal hanteren, in de boeken lezen en op het internet allerlei dingen opzoeken.
    Als huistaak moesten we de brief van Tim nog verbeteren want er stonden enorm veel fouten in.
    Donderdag kwam er dan een reactie van Tim!
    Hij was heel blij dat we hem geholpen hadden. Nu wist hij dat het om piraten ging.
    Tim was in de haven gaan kijken naar het schip maar het was er niet (hij had de kapitein horen vertellen dat men het aan het maken was want er zaten gaten in van kanonskogels). Daarom vroeg Tim of we hem misschien nog konden vertellen hoe zo'n schip eruitziet.
    We gingen dit bespreken in groepjes en via een klasgesprek konden we ons een beeld vormen van zo'n schip. We leerden ook nieuwe woorden zoals "kompas", "kraaiennest", "kombuis", "mast", ...
    Om het nog echter te maken zullen we morgen een piratenschip bouwen in onze klas. Joepieeeeeee
    We zullen hiervan een foto nemen en opsturen naar Tim!
    We kijken alvast uit naar morgen!
    Hier kan je al enkele foto's vinden van de dingen die we tot nu toe in de klas gedaan hebben.

    Veel kijkplezier!
















































    14-01-2010 om 19:22 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    13-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.welkom
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Hallo iederereen,

    Vanaf morgen zijn hier de activiteiten en de avonturen van de leerlingen van klas 5a te volgen.
    Kom dus gerust eens een kijkje nemen!

    Veel plezier!

    13-01-2010 om 00:00 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (14 Stemmen)

    Welkom op mijn blog!

    Archief per week
  • 22/06-28/06 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 29/09-05/10 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 10/12-16/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • bbog woudlucht
  • spelletjes
  • rekenoefeningen
  • taal-, w.o.- en rekenoefeningen
  • kleurplaten
  • oefeningen taal, wiskunde, w.o. en sociale vaardigheden
  • Kiril


  • Startpagina !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs