Inhoud blog
  • Zeeklassen 2015 (deel 6)
  • Zeeklassen 2015 (deel 5)
  • Zeeklassen 2015 (deel 4)
  • Zeeklassen 2015 (deel 3)
  • Zeeklassen 2015 (deel 2)
    Over mijzelf
    Ik ben Philippe Vergeylen
    Ik ben een man en woon in Hoeleden () en mijn beroep is onderwijzer in BBOG Woudlucht te Heverlee.
    Ik ben geboren op 19/05/1972 en ben nu dus 53 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: tennis, voetbal, muziek beluisteren, op vakantie gaan.
    Infoavond

    Infoavond vanaf 19u00

    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    meester Philippe - BBOG Woudlucht

    09-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Middagvoetbal
    3x per week kunnen de leerlingen van onze school 's middags onder toezicht voetballen op het voetbalterreintje.
    Want sporten is en blijft GEZOND!














    09-09-2014 om 07:40 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
    01-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Hallo daar! 
     Wat was het spannend om al die bekende gezichten vandaag terug te zien, 
    maar nog meer om die onbekende gezichtjes te ontmoeten. 
     Onze klas telt 11 leerlingen, waarvan 2 "nieuwe". 
    Welkom Tobias en May-Kenzie op onze school!! 
    Deze morgen begonnen de kinderen met een dansje op de speelplaats. 
    In de klas stelde ik eerst mezelf voor en daarna was het aan de leerlingen om elkaar wat beter te leren kennen. 
    We spraken daarna over de klas- en schoolafspraken want: "Goede afspraken maken beste vrienden"! 
     In de namiddag werd het klasmateriaal uitgedeeld en gingen we aan de slag. 
    Volgens mij heb ik weer supertoffe kinderen in de klas en gaan we een leuk schooljaar tegemoet!!!








    01-09-2014 om 17:18 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (7 Stemmen)
    15-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportklassen 2014 (deel 5)
    Sportklassen Bloso-Herentals 2014 (DEEL 5)

















    15-06-2014 om 10:36 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportklassen 2014 (deel 4)
    Sportklassen Bloso-Herentals 2014 (DEEL 4)



































    15-06-2014 om 10:31 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportklassen 2014 (deel 3)
    Sportklassen Bloso-Herentals 2014 (DEEL 3)





































    15-06-2014 om 10:27 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportklassen 2014 (deel 2)
    Sportklassen Bloso-Herentals 2014 (DEEL 2)































    15-06-2014 om 10:27 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportklassen 2014 (deel 1)
    Sportklassen Bloso-Herentals 2014 (DEEL 1)





































    15-06-2014 om 10:27 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    18-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkeer
    Deze week zijn we begonnen met het functioneel werken in groepjes (P.E. 3,4 en 5). Om de 2 weken zullen de kinderen doorschuiven in het aanbod: Verkeer (meester Jona), ICT (meester Philippe), planmatig handelen (juf An), winkelen (juf Veerle en juf Eva), techniek (juf Nadia) en koken (juf Evy). Deze week geven we op onze blog wat meer toelichting rond het aanbod "verkeer". 
    Met de fiets deelnemen aan het verkeer is niet vanzelfsprekend. Om veilig te fietsen in het echte verkeer dienen kinderen immers te beschikken over de nodige kennis van het verkeersreglement (verkeersregels, verkeersborden, wegmarkeringen) en van preventief gedrag (gevaar identificeren en vermijden). Daarnaast zijn ook bepaalde vaardigheden onmisbaar: teken geven met de arm, achterom kijken... Ten slotte dienen de leerlingen over een positieve houding te beschikken: omgaan met groepsdruk, aandacht voor zichtbaarheid (vb. fluoreflecterend materiaal) en veiligheid (vb. dragen van een fietshelm). Het is de verantwoordelijkheid van o.a. de school om permanent en op structurele wijze aandacht te schenken aan verkeers- en mobiliteitseducatie (vb. met de fiets op schooluitstap, naar het zwembad...). 
    Ook geven we aandacht aan het herstellen van de fiets.
    Alvast bedankt meester Jona voor de superleuke en deskundige manier waarop je dit bracht!!!!
    Kijken jullie mee naar het filmpje en de foto's?
    Click to play this Smilebox slideshow
    Create your own slideshow - Powered by Smilebox
    This free picture slideshow personalized with Smilebox





















    18-03-2014 om 20:04 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    13-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De voetganger in het verkeer en de autogordel




















    13-03-2014 om 17:42 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeugdboekenweek: Thema "GEVAAR"
    De Jeugdboekenweek is het grootste kinderboekenfestival van Vlaanderen. 
    Veertien dagen lang zetten scholen, bibliotheken, boekhandels en culturele centra de mooiste boeken in de kijker. 
    De Jeugdboekenweek 2014 vindt plaats van 15 tot 30 maart. 
    Jaarlijks heeft de Jeugdboekenweek een ander thema. Dit jaar is het thema ‘gevaar’.

    THEMA
    Lezen is gevaarlijk.

    Wie leest, kijkt niet om zich heen (pas op!). 
    Wie leest, kijkt in zijn hoofd. Nee: wie leest, laat zich het hoofd op hol brengen.
    Wie leest, weet ook: niets is leuker dan lezen over gevaar. (Met de kat op schoot. En een kussen in de rug.) 
    Over bij nacht en ontij op boeven jagen. 
    Over de zeven zeeën bevaren in een wankele boot. 
    Over broers die dreigen en vrienden waar je het benauwd van krijgt. 
    Over moed en durven. 
    Over vampieren in je bed. 
    Over akelige krokodillen, kinderlokkers en ander onheil in grote en kleine hoeken.

    Betreed de Jeugdboekenweek op eigen risico!

    Vandaag deden we alvast enkele "gevaarlijke" circustechnieken. Kijken jullie mee?





































    10-03-2014 om 18:19 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    18-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schaatsen




















    18-02-2014 om 20:03 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    25-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportdag: badminton en hockey




































    25-01-2014 om 12:30 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    01-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gezondheidsweek (2)
    Nog wat extra foto's van de gezondheidsweek.
    Kijken jullie mee?




































    01-11-2013 om 10:47 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    22-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gezondheidsweek


    Hoi daar,

    Zoals jullie reeds wisten is het deze week de "gezondheidsweek" op onze school. 
    Wink
    Maandag mochten we reeds proeven van een gezond ontbijt 

    en vandaag deden we samen met klas6A een "gezonde"kwis.

    Wat een plezier!

    Morgen is er dan weer de jaarlijkse sponsortocht met allerlei leuke opdrachten. 
    Donderdag gaan we met de bovenbouw van type 8 naar "Sportoase" waar we ons lekker mogen
     uitleven in het water. WATERPRET verzekerd. Very Happy

    Kijk alvast mee naar de foto's van de maandag en dinsdag!
































    22-10-2013 om 19:14 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    10-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gevoelens
    Hallo allemaal,

    In de lessen sociale vaardigheden spreken we over gevoelens.
    Ben jij wel eens verwonderd,  boos of zelfs verdrietig?
    En wat zijn we blij als we goede punten hebben.
    We waren niet verlegen hierover te praten.
    We leerden dat mensen niet alleen een buitenkant hebben, maar ook een binnenkant waarmee ze kunnen voelen.
    Dit noemt men GEVOELENS!
    We bespraken enkele gevoelens (verwonderd, boos, verdrietig, blij en verlegen) en mochten ze ook eens tonen.
    Kunnen jullie raden welk gevoel bij welke foto past?






















    10-10-2013 om 15:10 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    26-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe los ik een ruzie best op!
    Volgende weken werken we rond het thema ruzie (sociale vaardigheden).
    Maar hoe los ik een ruzie best op??
    Wel lees en kijk maar mee!!

    HOE LOS IK EEN RUZIE OP? 
    1 Ruzie betekent dat twee of meer mensen het oneens zijn met elkaar. Ze hebben een meningsverschil dat ze niet samen op kunnen lossen. 
    2 Tijdens een ruzie gaan mensen harder praten of schreeuwen ze tegen elkaar. 
    3 Soms gaan mensen elkaar schoppen of slaan. 
    4 Iedereen heeft wel eens ruzie, dat is niet erg. Ik heb ook wel eens ruzie maar ik weet niet altijd hoe ik hier mee om moet gaan. Ruzies kunnen worden opgelost door er samen over te praten. Dat is beter dan de hele tijd ruzie te hebben met elkaar. 
    5 Als ik ruzie heb met iemand, probeer ik rustig te blijven. 
    6 Ik luister naar de argumenten van de ander. Ik probeer te begrijpen waarom de ander iets vindt en waarom dit belangrijk is voor de ander. 
    7 Ik mag ook mijn eigen mening geven over het probleem. 
    8 Ik vraag of de ander mee wil denken over een oplossing voor het probleem. Ik praat met de ander over onze mogelijke oplossingen. We proberen een oplossing te kiezen waar we allebei tevreden mee zijn. 
    9 Soms lukt het niet om de ruzie gelijk op te lossen. Bijvoorbeeld omdat ik zo boos ben dat ik niet goed over de ruzie kan praten. We kunnen het dan op een later tijdstip nog eens proberen. 
    10 Ik kan ook een ander om hulp vragen bij het oplossen van een ruzie. 
    11 Als ik ruzie heb, blijf ik rustig en probeer ik de ander serieus te nemen. Als mij dit lukt, zal de ander mij ook serieus nemen. Ik probeer samen met de ander tot een oplossing te komen. Mijn ideeën zijn niet de enige oplossing voor een probleem. 
    12 Als we het eens zijn over een oplossing is de kans groter dat de oplossing werkt. Op deze manier verbeter ik het contact met de mensen in mijn omgeving.































    26-09-2013 om 19:40 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
    09-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kennismakingsweek!
    Hallo vrienden,

    Een nieuwe school.......... 
    een nieuwe klas.......... 
    een nieuwe meester of juf...............
    nieuwe vrienden........................
    Afgelopen week leerden we via allerlei uitdagingen elkaar beter kennen.
    Kijk je mee naar de foto's?? 
































    09-09-2013 om 19:52 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (10 Stemmen)
    02-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuw schooljaar!
    Hallo daar! 
     Wat was het spannend om al die bekende gezichten vandaag terug te zien, 
    maar nog meer om die onbekende gezichtjes te ontmoeten. 
     Onze klas telt 12 leerlingen, waarvan 2 "nieuwe". 
    Welkom Naomi en Imad op onze school!! 
    Deze morgen begonnen de kinderen met een puzzelopdracht op de speelplaats. 
    Aan de hand van de puzzel moesten de leerlingen hun meester of juf gaan zoeken. 
    Vervolgens dansten we samen op een liedje.
    In de klas stelde ik eerst mezelf voor en daarna was het aan de leerlingen om elkaar wat beter te leren kennen. 
    We spraken daarna over de klas- en schoolafspraken want: "Goede afspraken maken beste vrienden"! 
     In de namiddag speelden de leerlingen kennismakingsspelletjes in de school en werd het klasmateriaal uitgedeeld. 
    Volgens mij heb ik weer supertoffe kinderen in de klas en gaan we een leuk schooljaar tegemoet!!!

    02-09-2013 om 20:36 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    15-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsmeester op bezoek!
    Afgelopen week kreeg onze klas het bezoek van een FIETSMEESTER. Waarom denken jullie? ....WEL:

     Met de fiets deelnemen aan het verkeer is niet vanzelfsprekend. Om veilig te fietsen in het echte verkeer dienen kinderen immers te beschikken over de nodige kennis van het verkeersreglement (verkeersregels, verkeersborden, wegmarkeringen) en van preventief gedrag (gevaar identificeren en vermijden). Daarnaast zijn ook bepaalde vaardigheden onmisbaar: teken geven met de arm, achterom kijken... Ten slotte dienen de leerlingen over een positieve houding te beschikken: omgaan met groepsdruk, aandacht voor zichtbaarheid (Vb. fluoreflecterend materiaal) en veiligheid (Vb. dragen van een fietshelm). Een veilige fietser reageert gepast op (on)voorziene verkeerssituaties. Als we kinderen willen voorbereiden op een veilige verkeersdeelname is het noodzakelijk dat we ze leren hoe ze zich het best gedragen in risicosituaties. Het project beoogt de leerlingen fietsvaardiger te maken en de diverse motorische fietsvaardigheden aan te leren en/of verder ontwikkelen. Dit aan de hand van een stappenplan dat progressief evolueert: 
    • Van het uitvoeren en stimuleren van enkelvoudige elementaire basisbewegingen: stoppen, evenwicht, draaien, ... => naar meervoudige complexere bewegingen: met één hand rijden, achterom kijken en draaien,... 
    • Van het aanleren van basisvaardigheden in een beschermd milieu => naar het oefenen van de "courante" verkeerstaken in het dagelijks verkeer.


     





    15-03-2013 om 13:32 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    26-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dikketruiendag
    Naar aanleiding van de Dikketruiendag mochten de kinderen een muts versieren. De best versierde muts verdiende een prijs.
    Maar wat is nu dikke-truiendag?? 

    Wat 
    De Dikketruiendag roept iedereen op om aandacht te besteden aan de grote uitdaging van de klimaatverandering. De campagne mikt vooral op eenvoudige maatregelen, die ook na 16 februari 2012 op een structurele wijze aangehouden kunnen worden. Deze campagne richt zich vooral naar het onderwijs. Dat belet natuurlijk niet, dat je ook thuis of op het werk kan meedoen. 

     Thuis
     Je kan thuis heel wat energie besparen, zonder in te boeten aan comfort. Dat is niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor je portemonnee! Hier kan je alvast de foto's bekijken. Bethy was alvast de winnares van onze klas. 
    Proficiat aan iedereen!!!!!
























    26-02-2013 om 14:02 geschreven door meester philippe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)

    Welkom op mijn blog!

    Archief per week
  • 22/06-28/06 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 29/09-05/10 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 10/12-16/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • bbog woudlucht
  • spelletjes
  • rekenoefeningen
  • taal-, w.o.- en rekenoefeningen
  • kleurplaten
  • oefeningen taal, wiskunde, w.o. en sociale vaardigheden
  • Kiril


  • Startpagina !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs