Axijoma NATUURLEUK !!!
Inhoud blog
  • WK AXIJOMA
  • Bosklassen 2014: speurtocht... op zoek naar juf Bernadette en Veerle (do nm- vervolg)
  • Bosklassen 2014: speurtocht... op zoek naar juf Bernadette en Veerle (do nm)
  • Bosklassen 2014: opdrachtentocht op het domein (do vm)
  • BLOTEVOETENPAD: De allerlaatste foto's (2A+5A)
  • BLOTEVOETENPAD: En nog wat meer foto's (2A+5A)
  • BLOTEVOETENPAD: Nog wat meer foto's (2A+5A)
  • BLOTEVOETENPAD: Nog meer foto's (2A+5A)
  • Bosklassen 2014: opdrachtentocht op het domein (do vm)
  • Bosklassen 2014: wat selfie - hoe selfie?
  • Jammer maar helaas...
  • Bosklassen: dag 1
  • Bosklassen 2014
  • Valies
  • BLOTEVOETENPAD: Nog meer foto's (2A+5A)
  • BLOTEVOETENPAD: Nog foto's (2A+5A)
  • BLOTEVOETENPAD: De eerste foto's (2A+5A)
  • Aquatopia: eindresultaat (2A)
  • Aquatopia: the making of... (2A)
  • Gast in 2A
  • THEMA: Onder water (2A)
  • Aquatopia tentoonstelling
  • BLOTEVOETENPAD: EVEN uitproberen
  • Bezoek in 2A
  • Hip Hip Hoera... (2A)
    Agenda van deze maand

    *** Dinsdag 24 juni: verrassingsuitstap 2de leerjaar *** Woensdag 25 juni: klasfeestje 2a + pauwenmoment *** Donderdag 26 juni: slotviering, klaspoets + ... + rapport + oudercontact *** Vrijdag 27 juni: school tot 11u45 *** Maandag 30 juni: geen school

    Zoeken in blog

    Axijoma 2de leerjaar
    Kijk mee in onze 3 klassen van het 2de leerjaar
    23-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ridderthema: een kasteel knutselen
    Aan de hand van een stappenplan, knutselden de pages van 2a donderdag een kasteel in elkaar.
    De constructie is alvast een feit, het schilderwerk volgt nog.













    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ridderthema: coöperatieve werkvormen
    Eén plus één is meer dan twee!

    Tijdens het ridderthema worden er enkele coöperatieve werkvormen gebruikt.

    Hoofddoel van deze werkvormen: de leerlingen leren met en van elkaar. 

    (Voor meer informatie over deze werkvormen kan u steeds de klasleerkracht of de GOK leerkrachten aanspreken.)





























    19-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sterke ridders
    Echte ridders zijn sterk en eten gezond.
    In 2a smulden de toekomstige ridders vandaag van een lekkere boterham.

































    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muzische vorming: ridderliedjes
    Regelmatig hoor je in onze gang en onze klassen...

    "...Ooooooh ijsridder Lancelot..."

    "...Pomperepom..."

    "...Ridder Martijn en ridder Koen..."

    dan klinken de stemmen van onze pages, die vrolijk ridderliedjes zingen!

    PRACHTIG












    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek Sterckshof
    Op dinsdag 11 januari 2011 gingen we met het tweede leerjaar naar het Sterckshof.
    Onze gids, Eric, vertelde ons een heleboel nieuwtjes uit de tijd van de ridders en de kastelen.
    Wisten jullie bijvoorbeeld dat de mensen uit de riddertijd een oud stuk brood gebruikten als bord?

    We gingen ook op zoek naar de voorwerpen die kleine beer in de haast had verstopt in het kasteel.
    Dankzij onze frisse speurneus en arendsblik vonden we alle voorwerpen terug en werden we beloond met gouden munten!  Mmmm, lekker!










    18-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De 10 geboden van een ridder

    DE 10 GEBODEN VAN EEN RIDDER
     

    Een echte ridder houdt zijn bank netjes.

     

    Een echte ridder is stil in de gangen.

     

    Een echte ridder vraagt toelating om iets te zeggen.

     

    Een echte ridder is moedig, helpt  een handje als anderen in nood zijn.

     

    Een echte ridder draagt zorg voor zijn materiaal.

     

    Een echte ridder maakt nooit ruzie met zijn inwoners.

     

    Een echte ridder is hoffelijk!

     

    Een echte ridder gaat door het vuur voor zijn vrienden.

     

    Een echte ridder is sportief en kan dus ook tegen zijn verlies.

     

    Een echte ridder geniet van elke dag!


    10-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We vliegen erin...
    In de 3 klassen zijn we vandaag gestart met het ridderthema.
    De volgende weken zullen de leerlingen hun best moeten doen om zoveel mogelijk ridderproeven tot een goed einde te brengen. En zo worden ze hopelijk op het einde van het thema beloond met een heus ridderdiploma. 
    Wie wordt er ridder in 2011?
    Spannend!!!!



    16-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einde 1ste trimester
    Het einde van de 1ste trimester komt dichterbij.
    Meteen ook het einde van 'de pauze' die er heerste op deze blog.

    Vanaf januari duiken we er weer stevig in en kan je via deze blog het reilen en zeilen van het 2de leerjaar weer van dichtbij volgen.

    Tot dan!

    De leerkrachten van het 2de leerjaar wensen iedereen
    fijne kerstdagen en een warm & boeiend 2011!

    01-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VAKANTIE!!!
    Hoi Hoi Hoi


    We wensen jullie allemaal een superleuke zomervakantie!!!
    Geniet, speel, sport, ....


    Veel vakantiegroetjes
    Meester Luc, Juf Ilse en Juf Liesbeth




    01-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bosklassen: Sfeer tijdens 'dromenvanger' (3dagen lang)
    Tijdens onze bosklassen hadden we 2 liedjes die we met veel enthousiasme zongen.

    Dromenvanger
    &
    GVR lied







    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bosklassen: Reuzenidool 2010 - alvast een voorproefje (donderdag)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Binnenkort volgen nog meer foto's van onze REUZENIDOOLAVOND 2010,
    maar hier alvast een voorproefje...

    "Met in de hoofdrol Ian, applaus!"



    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bosklassen: uitleg strijdersspel en nog meer foto's (donderdagvm)
    MOED - STERKE & SNELLE BENEN - TACTIEK - ...

    't zijn maar enkele zaken die de leerlingen nodig hadden om de strijd aan te gaan...


























    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bosklassen: kennismakingsspel met de reuzen (woe nm)
    Woensdagnamiddag ('t regende nog steeds...) maakten we in groepjes kennis met de verschillende reuzen, hun namen en gewoontes.

    De reuzen kregen best moeilijke namen:
    - mensenmepper
    - bloedbottelaar
    - meisjesstamper
    - vleeslapeter
    -...

    Uw zoon / dochter kan ze waarschijnlijk nog vlotjes opsommen
    ('t zijn er 9 ;-))





















    31-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bosklassen: op zoek naar juf Liesbeth (donderdag)

    Donderdagnamiddag:

    Oei oei oei,
    de verschrikkelijke reus heeft juf Liesbeth ontvoerd!


    PANIEK!!!



    In 2 groepen probeerden we haar terug te vinden.
    Tijdens de tocht vonden we heel wat reuzenvoorwerpen die ons hielpen om de juiste weg te vinden.




















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bosklassen: Klaar voor de strijd (donderdag)
    Donderdagochtend na het verhaal in de stille ruimte, maakten we ons klaar voor de strijd.
    Elke groep maakte een eigen kamp en warmde zich met veel enthousiasme op.
    Vervolgens deden we wimpeltrek op het grote strijdveld.

    Iedereen deed het fantastisch en streed voor zijn eigen groepskleur.
    De rode ploeg werd uiteindelijk de winnaar.
    Proficiat !







    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bosklassen: ontbijt (donderdag)
    Donderdagochtend: tijd voor een lekker ontbijt en leuk verrast worden met post van mama, papa, broer, zus, oma, opa,....






    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bosklassen: avondactiviteit (woensdag)
    Woensdagavond maakten we een dromenvanger en fristen we ons lekker op met een warme douche.
    Daarna kregen we allemaal ons dromenpotje en gingen we lekker slapen.







    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bosklassen: 2de verhaal in de stille ruimte (woensdag)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Woensdagnamiddag kwamen we in de stille ruimte weer wat meer te weten over de GVR, Sofietje en de andere reuzen.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bosklassen: kamers in orde brengen (woensdag)

    Na het middageten was het tijd om onze bedjes op te maken.


















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bosklassen: eerste middageten (woensdag)
    Na het actieve bosspel van de voormiddag begonnen onze buikjes te rommelen...
    Tijd voor een lekkere maaltijd!

    Menu van woensdagmiddag:
    * Aspergesoep
    * Wortels met aardappelen, vegetarische burger of stoofvlees
    * Gele pudding



















    woensdag 4, donderdag 5 en vrijdag 6 juni: bosklassen 2de leerjaar. We duimen voor goed weer !!!

    Laat ons weten wat je van onze blog vindt
  • Super leuke blog!
  • Even een bezoekje
  • nina
  • Welkom
  • Wauw!

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in ons gastenboek


    Sites die een bezoekje waard zijn
  • Axijoma
  • bingel
  • uit met vlieg
  • kikkerklas juf Tinne (Axijoma)
  • Planckendael
  • AWEL
  • Ketnet
  • Karrewiet
  • jeugdjournaal (Ned)
  • Axijoma 1ste leerjaar

    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.


    Archief per week
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs