Axijoma NATUURLEUK !!!
Inhoud blog
  • WK AXIJOMA
  • Bosklassen 2014: speurtocht... op zoek naar juf Bernadette en Veerle (do nm- vervolg)
  • Bosklassen 2014: speurtocht... op zoek naar juf Bernadette en Veerle (do nm)
  • Bosklassen 2014: opdrachtentocht op het domein (do vm)
  • BLOTEVOETENPAD: De allerlaatste foto's (2A+5A)
  • BLOTEVOETENPAD: En nog wat meer foto's (2A+5A)
  • BLOTEVOETENPAD: Nog wat meer foto's (2A+5A)
  • BLOTEVOETENPAD: Nog meer foto's (2A+5A)
  • Bosklassen 2014: opdrachtentocht op het domein (do vm)
  • Bosklassen 2014: wat selfie - hoe selfie?
  • Jammer maar helaas...
  • Bosklassen: dag 1
  • Bosklassen 2014
  • Valies
  • BLOTEVOETENPAD: Nog meer foto's (2A+5A)
  • BLOTEVOETENPAD: Nog foto's (2A+5A)
  • BLOTEVOETENPAD: De eerste foto's (2A+5A)
  • Aquatopia: eindresultaat (2A)
  • Aquatopia: the making of... (2A)
  • Gast in 2A
  • THEMA: Onder water (2A)
  • Aquatopia tentoonstelling
  • BLOTEVOETENPAD: EVEN uitproberen
  • Bezoek in 2A
  • Hip Hip Hoera... (2A)
    Agenda van deze maand

    *** Dinsdag 24 juni: verrassingsuitstap 2de leerjaar *** Woensdag 25 juni: klasfeestje 2a + pauwenmoment *** Donderdag 26 juni: slotviering, klaspoets + ... + rapport + oudercontact *** Vrijdag 27 juni: school tot 11u45 *** Maandag 30 juni: geen school

    Zoeken in blog

    Axijoma 2de leerjaar
    Kijk mee in onze 3 klassen van het 2de leerjaar
    23-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SWA: werken met bloemen (2A)
    In 2a lieten we ons afgelopen donderdag inspireren door kunstenaars als:
    Klimt, Gaugain, Ensor,  Kahlo (zelfprotret),..
    We gingen op zoek naar schilderijen die mensen afbeelden met bloemen in het haar.
    Ook onze doel was om een tekening te maken van een persoon met bloemen in het haar.
    En dan moesten we natuurlijk eerst zorgen dat we bloemen in ons haar hadden...






























    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SWA: werken met bloemen (vervolg 2A)
    Nadat we allemaal getooid waren met bloemen, konden we gaan schetsen en uitwerken.
    Deze keer werkten we niet met kleurpotlood, stiften of verf, maar met wasco.
    Opperste concentratie, want een gom werkt niet op wasco.













    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SWA: kunstenaar in de klas (2C)
    Hier enkele foto's uit 2C van de workshop met de kunstenaar.

    Jullie kunnen alvast enkele impressies opdoen van deze leuke dag.
    We nodigen jullie natuurlijk graag uit op onze TENTOONSTELLING VAN DONDERDAg 27 SEPTEMBER 2012.
    Dan kunnen jullie het schilderij van jullie kind en alle andere werken komen bewonderen.
    De inkomkaarten zitten alvast in de boekentas van uw zoon of dochter.
    ZEKER KOMEN !!!













    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SWA: kunstenaar in de klas (2B)
    Ook in 2B werden er kunstwerken gemaakt!
    Goed gedaan jongens en meisjes.





























    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SWA: kunstenaar in de klas (2A)
    Vrijdag kregen alle klassen van het 2de leerjaar een kunstenaar in de klas.  Ze kwam ons meer vertellen over schilderkunst aan de hand van 4 dozen.  We leerden meer over het : impressionisme (Monet) , pointillisme, kubisme en Van Gogh.
    Daarna mochten alle leerlingen 1 stijl kiezen en een schilderij maken.









    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SWA: kunstenaar in de klas (vervolg 2A)
    Nadat de kustenaar de 4 dozen had voorgesteld mochten we aan de slag.
    JOEPIE!
    Schilderen op doek, verf mengen om nieuwe kleuren te bekomen, ... superleuk!



















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Start With Art: rondwandelen in het museum
    De eerste dag van het kunstproject maakten alle klassen een wandeling doorheen ons schoolmuseum. 
    In alle gangen konden/kunnen we genieten van prachtige kunstwerken.
    Deze blijven nog tot op de tentoonstelling van donderdag 27 september 2012 in de school hangen.

    Kom dus zeker een kijkje nemen, want het is de moeite waard!


    Een voorproefje...










    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Favoriete boeken uit 2C
    Ook in 2C maakten de leerlingen kennis met elkaars lievelingsboeken.
    Aan leestips geen gebrek!

























    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boekentips
    En nog meer boekentips uit 2C.
















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jarigen van september
    In 2a en 2b waren er deze maand nog geen jarigen.
    In 2c echter hebben ze al druk gevierd, daar waren deze maand maar liefst 4 jarigen.
    HIP HIP HOERA!

    Gefeliciteerd jongens en meisjes!









    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even terug naar het boekenthema.
    Tijdens ons boekenthema kwam de mama van Isabel in 2C  en de mama van Maya in 2A voorlezen.
    Bedankt voor dit fijn moment!
    De leerlingen hebben ervan genoten.








    19-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SWA: donderdag in 2A
    Morgen laten we ons tijdens ons kunstmoment inspireren door werken van Gaugain en Ensor.

    De vers geplukte en geknipte bloemetjes liggen alvast klaar in de auto...


    Zijn jullie al benieuwd ???


    17-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Net gezien op Karrewiet
    Robbe, uit het 6de leerjaar was net op Karrewiet.
    Hij zetelde nl. in de kinderjury van de reuzenstoet van afgelopen weekend.
    Goed gedaan Robbe!

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SWA: Friedrich Hundertwasser (2A)
    In 2a bekeken we vandaag het werk van Friederich Hundertwasser.
    Hij was een Oostenrijkse schilder die erg geïnteresseerd was in architectuur.  Hij vond al die grijze en sombere gebouwen maar niks. En hij begon dan ook gebouwen te tekenen zoals hij zou willen dat ze eruitzien; met veel kleur, torentjes en alleen maar gebogen lijnen.
    Hij verzon allerlei grappige ideeën om huizen leuker te maken.  Zo bedenkt hij bijvoorbeeld een binnenboom, die via het balkon naar buiten groeit.  In de zomer geeft zo'n boom lekker schaduw en bovendien zorgt hij ook nog eens voor frisse lucht. In de loop van zijn leven maakte de schilder heel veel saaie gebouwen opnieuw leuker.  Daarom kreeg hij de bijnaam: de gebouwendokter.

    Met al deze kennis gingen we zelf creatief aan de slag.







    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Start with art: openingsmoment
    Deze morgen mochten jullie allemaal binnenkomen door een grote kader. Axijoma kadert jullie immers in.
    Daarna kwam de koning van IKANDA ons kunstproject openen.
    Onder de goedkeurende ogen van de kunstenaars is spé en 'kunstige' leerkrachten knipte hij het officieel lint door.

    Let's start with art !!!
















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.einde van het boekenthema
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op de valreep bracht Issam uit 2a zijn lievelingsboek nog mee naar de klas.
    Zo hebben we toch weer een nieuwe leestip gekregen.




    woensdag 4, donderdag 5 en vrijdag 6 juni: bosklassen 2de leerjaar. We duimen voor goed weer !!!

    Laat ons weten wat je van onze blog vindt
  • Super leuke blog!
  • Even een bezoekje
  • nina
  • Welkom
  • Wauw!

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in ons gastenboek


    Sites die een bezoekje waard zijn
  • Axijoma
  • bingel
  • uit met vlieg
  • kikkerklas juf Tinne (Axijoma)
  • Planckendael
  • AWEL
  • Ketnet
  • Karrewiet
  • jeugdjournaal (Ned)
  • Axijoma 1ste leerjaar

    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.


    Archief per week
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs