Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    13-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WTCC: Turkington komt in actie in het WTCC op Brands Hatch
    BRANDS HATCH - Team RAC zal tijdens het FIA WTCC evenement op Brands Hatch in actie komen met één van haar BMW 320si's die bestuurd zal worden door Colin Turkington.

    Turkington komt op dit moment uit in het Britse tourwagenkampioenschap (BTCC) waarin hij vijfde staat. Dit seizoen reed men met het BTCC al eerder over het circuit in Kent waar het voor Turkington erg goed ging. De twee keer dat hij hier reed dit seizoen met de Britse tourwagens wist hij twee keer vanaf Pole te vertrekken en een tweede plaats en een overwinningen te boeken tijdens de races.

    Team RAC met Colin Turkington naar het WTCC - Copyright www.teamrac.co.uk ©

    De Brit is erg enthousiast om voor zijn thuispubliek te mogen rijden: "Het is een geweldige kans voor me en ben dan ook iedereen binnen Team RAC erg dankbaar dat zij mij deze kans geven. Ik ben vastbesloten er een mooi weekend van te maken en zal zeker niet meedoen als veldvulling. Ik heb op Brands Hatch al goede resultaten weten te behalen en onze auto is hier altijd erg snel. Daarom heb ik er ook vertrouwen in dat we mee kunnen doen, daar waar de actie is."

    De ronden 17 en 18 van het FIA WTCC kampioenschap in Groot-Brittannië zullen op 23 september vereden worden.

    13-09-2007 om 18:41 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jos Verstappen: "Michel Perridon is niet serieus bezig"
    In zijn nieuwe column in De Telegraaf schrijft oud F1-coureur Jos Verstappen over de ontwikkelingen in de spionagezaak bij McLaren en over zijn eigen toekomst. De Limburger blijft hoop vestigen op een stoeltje in de Champ Car World Series volgend jaar.

    Verstappen weet dat er vaak politieke spelletjes worden gespeeld in de wereld van de Formule 1 en dat spioneren altijd al aanwezig was. "Dat hoort er kennelijk bij. Kijk, als er gestraft gaat worden, dan is er heus wel iets gebeurd dat niet door de beugel kan. Maar spioneren gebeurde altijd al. Als je maar goed om je heen kijkt. Weet je het dan nog niet wat een ander doet, dan koop je een engineer weg. Die beschikt ook over alle informatie."

    Verstappen wacht de ontwikkelingen rondom zijn entree in de Champ Car World Series af. "Michel Perridon van Trust heeft aangekondigd niet in de champcars te stappen en dus ook niet met mij. Ik vond zijn opmerking dat je Cruijff ook niet meer in het Nederlands elftal opstelt op zijn zachtst gezegd heel vreemd. Een week ervoor wil hij nog een champcarteam kopen met mij als rijder en een week later draait hij het terug. Dan ben je niet serieus bezig."

    De Amerikaanse klasse is nog wel het doel Verstappen. "Huub Rothengatter is voor mij aan het uitzoeken waar ik volgend jaar eventueel een zitje kan veroveren. Ik hoop dat het gaat lukken", aldus Jos Verstappen.

    13-09-2007 om 18:40 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Team Kleinjan toch van start in Hellendoorn Rally?
    De puntjes moeten nog op de i worden gezet, maar het lijkt erop dat Team Kleinjan erin slaagt de Skoda Fabia WRC op tijd klaar te krijgen voor de Hellendoorn Rally, vrijdag 14 en zaterdag 15 september. Als alles meezit, rijden Harry Kleinjan (Hoge Hexel) en navigatrice Annemieke Hulzebos (Goor) vrijdagavond iets na zeven uur over het startpodium in Hellendoorn om te beginnen aan een schitterend evenement, bestaande uit zestien klassementsproeven.

    Na de zware crash van Kleinjan en navigator Bart Hissink tijdens de WK Rally van Duitsland leek het er lange tijd op dat de snelle Fabia dit jaar niet meer op de rallypaden te bewonderen zou zijn. Met vereende krachten wordt tot op dit moment, donderdag, alles op alles gezet om de auto aan de start te krijgen van de wedstrijd van aankomend weekend, de Hellendoorn Rally. Dankzij de inzet van het serviceteam, Wevers Sport èn de financiële hulp van grote en kleine sponsors, kan het team nu – een dag voor de wedstrijd – de laatste hand aan de auto leggen. Als er geen onvoorziene motorische problemen zijn, starten Kleinjan en Hulzebos vrijdagavond vanuit Manege ’t Oale Spoor in Hellendoorn om te beginnen aan de vier avondproeven. Het avondprogramma bestaat uit een rondkoers over de Luttenbergring en een klassementsproef bij Daarle, beide proeven worden twee keer verreden. Rond half twaalf zit de eerste etappe erop en wordt het Tsjechische bommetje in het wachtpark geplaatst. Zaterdag overdag worden vervolgens de resterende twaalf proeven afgelegd, allemaal gelegen in de nabije omgeving van Hellendoorn. ‘s Avonds rond 20.00 uur weten wie de wedstrijd dit jaar op zijn naam heeft gezet en op het podium met de champagne mag spuiten.

    “Hoewel het tot op dit moment nog onzeker is of we rijden, hebben we er enorm veel zin in. Niet alleen is de Hellendoorn Rally onze thuiswedstrijd, het is ook prachtig dat we weer ‘s avonds rijden. Bovendien bevatten bijna alle proeven stukken onverhard, wat het allemaal des te spectaculairder maakt”, blikt Hulzebos vooruit. Het team wordt al getipt als kanshebber voor de eindoverwinning. “Na ons debuut in Hardenberg, waar we eerste werden, onze tweede plaats in de Exotic Green Rally èn de tijden die ik met Hissink tijdens de WK Rally in Duitsland reed, liggen de verwachtingen inderdaad hoog. Wij gaan ons uiterste best doen om het waar te maken, maar we gaan ook voor het behalen van de finish. De crash in Duitsland heeft een flink gat in ons budget geslagen en meer pech kunnen we er niet bij hebben. Ik ben in ieder geval ontzettend blij als we erin slagen de auto klaar te krijgen. Met dank aan onze vaste sponsors en de mensen die eenmalig geld hebben gestort om ons aan de start te krijgen. Tot op dit moment wordt er nog heel hard gewerkt om het voor elkaar te boksen. Nu nog een paar regenbuitjes en dan ben ik helemaal tevreden”, besluit Kleinjan.

    Het is overigens niet alleen leuk om de equipe op volle snelheid over de proeven te zien gaan, ook de service is de moeite van een bezoekje waard. De teams richten dit jaar beide dagen hun service in op het terrein van Ten Brinke Transport aan de Morsweg in Rijssen. Meer informatie over de rally en realtime uitslagen vindt u op de site www.hellendoornrally.eu.

    13-09-2007 om 18:39 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault zwicht als eerste in F1 spy saga!
    Renault F1-teambaas Flavio Briatore heeft te kennen gegeven intellectueel eigendom van McLaren te hebben gebruikt voor de Renault R27. Dit meldt het Duitse tijdschrift Auto Motor und Sport.



    Het zou gaan om drie diskettes met daarop constructieontwerpen en berekeningen van twintig McLaren MP-22 details. Voormalig McLaren werknemer Phil Mackereth zou de diskettes naar Renault hebben meegenomen. De ontwerpen van het koelsysteem en elektronica zou zijn toegepast op de huidige Renault-bolide.

    De Britse renstal zou al een schriftelijke bekentenis van de flamboyante teambaas ontvangen hebben, aldus het tijdschrift Auto Motor und Sport. Briatore heeft tijdens de Grand Prix van Italië in Monza afgelopen weekeinde al een aantal maal om de tafel gezeten met McLaren-teambaas Ron Dennis. De Italiaan liep de rest van het weekend aangeslagen door de paddock, en heeft bovendien urenlang met Bernie Ecclestone overlegd in zijn kantoor.

    13-09-2007 om 18:38 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F1: McLaren uitgesloten tot deelname in 2007- 2008!
    Volgens de laatste berichten op Autosport.com zou de FIA World Motorsport Council besloten hebben dat het McLaren team uitgesloten is tot deelname aan het WK F1 in 2007 en 2008. Dit zou betekenen dat de titelkansen van debutant Lewis Hamilton in het water vallen, en dat zowel de Brit als F1 wereldkampioen Fernando Alonso op zoek moeten naar een nieuw team.
    Eerst was er sprake dat Alonso en Hamilton een deel van hun punten zouden verliezen, maar de uitspraak is veel drastischer dan dat.

    Meer nieuws over de spionage zaak zal spoedig volgen. Stay tuned!

    13-09-2007 om 18:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De mogelijkheid bestaat dat Alex Zanardi, die exact zes jaar geleden bij een zwaar ongeval op de Eurospeedway Lausitz beide benen verloor nog deze maand terugkeert in Champcar voor een test bij het team van PKV op Sebring.

    pkv_bolide
    Geen Tristan Gommendy maar Alex Zanardi bij PKV in 2008? Foto: Willem J. Staat

    PKV biedt Zanardi test aan!
    Het team van PKV dat eigendom is van Kevin Kalkhoven en Jimmy Vasser heeft Alex Zanardi met de nieuwe Panoz DP01 Cosworth een test op Sebring aangeboden. Deze test vindt kort voor de wedstrijd op Surfers Paradise in Australië plaats. Volgens het Italiaanse vakblad “Autosprint” zou Zanardi graag de Panoz willen vergelijken met de oude generatie Champcars zoals de Reynard waarin hij destijds reed. Het Italiaanse vakblad sluit zelfs niet uit dat de Italiaan overweegt terug te keren in de Champcarworldseries. De Italiaan zou zijn buik vol hebben van het WTCC, nadat hij voor de komende vier races tien plaatsen op de grid wordt teruggezet. FIA sportcommissarissen hielden Zanardi verantwoordelijk voor een incident op Oschersleben waarbij meerdere auto’s betrokken waren. “Dankzij Eurosport heb ik de beelden nauwkeurig kunnen analyseren en ik beschouw dit als een raceongeval”. Zijn landgenoot Nicola Larini, die eveneens het slachtoffer van deze aanrijding werd, deelde dezelfde mening. “Een normaal raceongeval”

    Laguna Seca terug op de kalender
    Champcar maakte gisteren bekend dat Laguna Seca ter vervanging van San José in 2008 terugkeert op de Champcarkalender. Op korte termijn hoopt men de definitieve kalender bekend te maken. Zowel Nederland als België worden wederom op de kalender verwacht, terwijl er vermoedelijk nog twee Europese wedstrijden toegevoegd gaan worden.

    13-09-2007 om 18:29 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Phil Bastiaans maakt zijn debuut in de Porsche Supercup. De Limburger komt tijdens de slotrace van de cup, komend weekeinde op Spa-Francorchamps, uit voor HISAQ Competition en wordt de teamgenoot van klassementsaanvoerder Richard Westbrook.

    “Ik ben heel blij met deze kans om ervaring op te doen in de Supercup ”, aldus Bastiaans, die onder meer Porsche-ervaring opdeed in de Nederlandse Porsche GT3 Challenge.
    Bastiaans is realistisch over zijn kansen. “Het is mijn doel om de finish te halen, een klassering in de top vijftien zou een mooi resultaat zijn. Vergeet ook niet dat de race op Spa-Francorchamps pas mijn eerste autorace van dit seizoen wordt.”
    Hij verwacht een ‘thuisvoordeel’. “Spa-Francorchamps is eigenlijk een soort thuisrace. Ik woon op 40 kilometer afstand van het circuit en ik heb hier al heel veel geracet.”

    13-09-2007 om 18:28 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    spyker_logo

    Een jaar geleden kondigde Spyker in Monza groots aan dat zij het Midland F1 Team hadden gekocht. De ambities waren torenhoog: aangedreven door een Ferrari-krachtbron en met Mike Gascoyne aan het roer moest Spyker de weg naar de top inslaan. Spyker moest een symbool worden, kinderen met posters van de Nederlandse auto’s aan de muur, de opkomst van de Hollandse versie van Ferrari. De aankondiging van het team was echter een van de schaarse momenten dat Spyker positief in het nieuws kwam, want gedurende het jaar kwam er een rookgordijn aan negatieve berichtgeving rondom het team. Nu een jaar later staat het Nederlandse team op het punt om het Formule 1-sprookje via de achterdeur te verlaten. De Indische miljardair Vijay Mallya neemt, samen met Michiel Mol, de toko over, waarmee het Nederlandse merk Spyker na een jaar alweer uit de koningsklasse van de autosport verdwijnt.


    De overnameperikelen kwamen van de grond in Monaco, waar op het jacht van Mallya de eerste contacten werden gelegd. Drie maanden later kwamen Mallya en Mol met een bod van zo’n 80 miljoen euro, waarmee het voormalige Jordan en Midland nu een Indisch team zal worden.


    spyker_boven

    PR voor India

    De naam Vijay Mallya zal voor menigeen in eerste instantie geen belletje hebben doen rinkelen. Toch is de Indische miljardair, rijk geworden als baas van de tweede grootste brouwerij ter wereld en daarnaast lid van de Raad van Staten van India, geen groentje in de autosport. Hij was zelf in de jaren ’70 actief als coureur en bond zijn naam als geldschieter onder andere al aan Benetton en Toyota. Ook hielp hij Narain Karthikeyan, tegenwoordig testrijder bij BMW, de Formule 3 in. De koop van een eigen Formule 1 lijkt vooral bedoeld als goede PR voor zijn land.

    India is namelijk druk in de weer om zichzelf op de autosportkaart te zetten. Het land dat na China de meeste inwoners van de wereld herbergt neemt onder andere deel aan de A1 GP en daarnaast wordt ook flink gelobbyd om een Formule 1-race in het land te krijgen. Hermann Tilke, verantwoordelijk voor racecircuits als Maleisië, China, Turkije en Bahrein, bracht onlangs al een bezoek aan India, om de omgeving New Delhi te bekijken, op zoek naar een geschikte locatie voor een circuit.

    Hoe het team zal gaan heten is nog niet bekend, wel verkondigde Mallya al dat hierin de naam India verwerkt moet liggen. Ook onze nationale kleur oranje zal plaats moeten maken voor de kleuren van de Indiase vlag, die eveneens moet terugkomen in het logo. In de lijn van ‘Team India’ lijkt het dan ook heel waarschijnlijk dat Karthikeyan volgend jaar één van de coureurs van het nieuwe team zal worden. Daarnaast flirtte Mallya al met – eveneens Indische – GP2-rijder Karun Chandok.
    Nieuwe start
    Voor de zoveelste keer maakt het in Silverstone gezetelde team dus een doorstart. Nadat Eddie Jordan het team eind 2004 verkocht aan de rijke Rus Alex Shnaider, werd onder de naam Midland beloofd het team een financiële boost te geven en de aansluiting bij de top weer te zoeken. De kapitaalinjectie bleef echter uit en het team zakte steeds verder weg. Met dezelfde beloftes nam Spyker de boel vorig jaar over, maar wegens financiële problemen hebben ook zij hun stempel niet op het team weten te zetten. Nu komt dus het grote geld uit India en zal het team opnieuw van naam veranderen. Officieel kan dit maar eens in de vijf jaar; uitzonderingen worden alleen gemaakt in unanieme goedkeuring van de overige constructeurs. Het feit dat Bernie Ecclestone persoonlijk betrokken was bij de overname van Mallya lijkt deze drempel echter aanzienlijk te verlagen.

    mol

    Nederlandse inbreng
    Met de overname kunnen we dus niet meer spreken van een Nederlands Formule 1-team en zal ook de hoop op een Wilhelmus voor overwinnende constructeur vervliegen. Toch blijft het oranje aandeel in het team wel aanwezig, want Michiel Mol bundelde zijn krachten met Mallya bij de overname. Het partnerschap met de familie Mol is 50/50, zo verklaarde Mallya. Er zullen vijf directors zijn, waarvan de Indiase partij er drie mag aanwijzen en de familie Mol twee. De posities van Chairman en Managing Director zullen persoonlijk worden waargenomen door Mallya.

    13-09-2007 om 18:25 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Silverstone (GB) – Met twee zeges op het Grand Prix circuit van Silverstone heeft Brinkmann Motorsport goede zaken gedaan voor het klassement. De eerste race werd gewonnen door Ardi van der Hoek en Arjan van der Zwaan, de tweede race kwam Elmar Grimm, gestart vanaf een laatste positie, als eerste over de finish. Met nog twee weekenden en in totaal vier races te gaan is de spanning in het klassement te snijden.

    Al in de kwalificatie bleek duidelijk dat Brinkmann Motorsport voor goede resultaten naar Engeland was gekomen. Elmar Grimm pakte overtuigend de poleposition en slechts druk verkeer op de baan aan het einde van de kwalificatie voorkwam dat de gehele eerste startrij voor Brinkmann Motorsport was. Ardi van der Hoek reed de derde tijd.

    Bij de start van de race verloor Elmar Grimm de leiding aan het Engelse duo Riley en Flux. Maar al binnen enkele ronden wist Grimm de koppositie weer over te nemen en kon hij zelfs een voorsprong van enkele seconden opbouwen. Ook Arjan van der Zwaan, nog onbekend met het Engelse circuit, verloor aan het begin van de race een positie, maar ook hij kwam snel terug. “Aan het begin volgde ik anderen, pas toen ik de baan goed genoeg verkend had kon ik echt gaan racen. Dat ging eigenlijk perfect, ik passeerde al snel drie tegenstanders en kon zelfs mijn teamgenoot Elmar Grimm nog passeren voor ik mijn pitstop moest maken,” lichtte Arjan van der Zwaan zijn race toe.

    Omdat een eventuele safetycar-situatie de leidende posities van beide Brinkmann Motorsport Audi’s kon verstoren reden beide coureurs door tot de laatste ronde waarin een pitstop gemaakt mocht worden. Dat pakte helaas verkeerd uit door het verschil in tijd die de rijders in de pits reglementair moesten blijven stilstaan. Ardi van der Hoek vertrok als eerste, maar constateerde dat hij enkele seconden te vroeg de baan op zou gaan. Hij verminderde vaart, waarop Elmar Grimm hem in de pitstraat passeerde en de leiding weer overnam.

    Na de pitstops ontstond een mooi gevecht tussen de teamgenoten, waarin beide rijders duidelijk aan elkaar gewaagd waren. Ondanks verwoedde pogingen lukte het Ardi van der Hoek niet om de leiding in de race terug te pakken. “Elmar was sneller, alleen in de langzamere bochten kon ik naar hem toe rijden. Maar ik wilde voorkomen dat we er beiden vanaf zouden gaan en ging dus niet tot de limiet om hem te passeren. Met een tweede plek doen we immers ook goede zaken voor het klassement,” aldus Van der Hoek.

    Zo kwam Ardi van der Hoek achter Elmar Grimm als tweede over de finish. Na afloop van de race werd Grimm echter gediskwalificeerd vanwege de inhaalactie in de pitstraat en mochten Ardi en Arjan alsnog op de hoogste podiumtrede plaatsnemen. “Ondanks dat we toch een zege binnen hadden waren we daar uiteraard niet blij mee,” vertelt Olly Brinkmann. “Natuurlijk omdat het Elmar en ons team een hoop punten kost. Maar we vinden dit wel een erg zware straf, omdat Elmar nu ook in de tweede race vanaf de laatste positie moet starten.”

    In de tweede race op zaterdag, net als een dag eerder over 45 minuten, ging Arjan van der Zwaan vanaf poleposition van start. Een positie die hij wist vast te houden tot aan de pitstop. Helemaal vanaf achter gestart reed Elmar Grimm een fenomenale race. Al in de eerste ronde passeerde hij veertien van zijn concurrenten en in de vijfde ronde reed hij al op een derde plaats om even later zelfs de tweede plaats achter zijn teamgenoten in te nemen.

    Mede door de winst van een dag eerder moesten Arjan van der Zwaan en Ardi van der Hoek dit keer maar liefst 45 seconden extra in de pits stil blijven staan. Elmar Grimm had dat probleem niet, het enige pluspunt dat zijn diskwalificatie hem opleverde. Toen Ardi van der Hoek eindelijk de baan weer opreed was hij inmiddels teruggevallen naar de derde positie en had Elmar Grimm de leiding in de race overgenomen om die ook niet meer uit handen te geven. Ardi van der Hoek probeerde wel naar de tweede positie toe te rijden, maar problemen met de motor maakten hem kansloos. “Ik wilde snel weer naar voren rijden, maar de motor liep op zeven cilinders en daardoor had ik niet genoeg vermogen om in de aanval te gaan. Per ronde kost dat namelijk een seconde of vijf. Ik werd zelfs nog door een wagen gepasseerd en kon die ook niet volgen. Hierdoor moesten we ons tevreden stellen met een vierde positie, meer zat er deze race helaas niet in,” verklaarde Ardi teleurgesteld.

    In het algemeen klassement is het nu ongelooflijk spannend, De Graaff/Ribbens gaan nog aan de leiding, maar Ardi van der Hoek en Arjan van der Zwaan op een tweede en Elmar Grimm op een derde positie zitten hen op de hielen.

    Op 14 oktober rijdt de Dutch Supercar Challenge het voorlaatste evenement op het prachtige circuit van Spa-Francorchamps tijdens het Spa- Racing Festival.

    Uitslagen Silverstone (GB), 7 & 8 september 2007:

    Vrijdag 7 september 2007, uitslag eerste Dutch Supercar Challenge-race:
    1. Ardi van der Hoek/Arjan van der Zwaan (Brinkmann-Motorsport), 22 ronden in 45:26.102;
    2. Riley/Flux, op 22.736;
    3. De Graaff/Ribbens, op 30.237.

    Snelste ronde: Ardi van der Hoek/Arjan van der Zwaan (Brinkmann-Motorsport): 1:55.343.

    Zaterdag 8 september 2007, uitslag tweede Dutch Supercar Challenge-race:
    1. Elmar Grimm, 22 ronden in 45:04.657;
    2. Riley/Flux, op 21.563;
    3. Ric Wood, op 27.786; 4.
    Ardi van der Hoek/Arjan van der Zwaan op 34.326.

    Snelste ronde: Riley/Flux, 1.53.986.

    Stand klassement GT Divisie
    1 De Graaff-Ribbens, 2 Van der Hoek-Van der Zwaan, 3 Grimm.

    11-09-2007 om 18:17 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Maurice Visser dik tevreden over races in België

    CHIMAY/ZOLDER - Het waren drukke, maar succesvolle raceweekends. Maurice Visser keerde na afloop van de wedstrijden in Chimay en Zolder met een zeer tevreden gevoel terug naar zijn woonplaats Hardinxveld-Giessendam. De 36-jarige autocoureur racete met de Hillman Avenger Tiger uit 1973 over de twee Belgische circuits en raakte betrokken bij felle duels. Uiteindelijk wist hij drie maal vlakbij de toptien te eindigen.

    Op 2 september stond het stratencircuit van Chimay op het programma, waar Visser zes weken eerder al een elfde plaats scoorde. Gestart vanaf de dertiende positie kende de sympathieke coureur een bizarre race. Terwijl veel piloten de strijd op het krappe circuit moesten staken met veel schade, bleef Visser in het juiste spoor. Knokkend met een snelle BMW 635 ging het nog bijna mis. In de allerlaatste bocht voor de finish zette de BMW-coureur een uitremactie in, maar belandde in de muur. Gelukkig bleef Maurice Visser ongedeerd en passeerde de finishvlag als elfde. Ook in race twee reed hij een solide race en eindigde wederom op de elfde stek.

    Maurice Visser: “Het was een heel bizarre race. Overal vlogen deelnemers van de baan en in de laatste bocht voor de finish probeerde iemand mij nog uit te remmen. Het was een doldwaze actie, want mijn tegenstander eindigde in de muur. De hele race ben ik in gevecht geweest en dat was erg leuk. En ik ben best trots dat ik met mijn auto de gevechten kan aangaan.”

    Afgelopen weekend kwam de Zuid-Hollander in actie in het bijprogramma van de 24 uren van Zolder. De kwalificatie zorgde voor een kleine tegenslag, maar wekte ook verbazing. In de eerste snelle ronde wilde de klassieker niet meer vooruit, waardoor Visser geen snelle tijd kon laten noteren. Echter bleek zijn eerste rondje nog goed voor de vijftiende startplaats.

    Door een combinatie van factoren kwam Maurice Visser bij de start slecht weg. Ondanks een verlies van drie plaatsen, wist hij zich in de race knap op te werken naar de twaalfde plaats. Ook in deze race kende de eigenaar van de Classic Car Bodyshop uit Molenaarsgraaf (Zuid-Holland) mooie gevechten en eindigde zijn race met een goed gevoel.

    Maurice Visser: “We reden samen met de snellere moderne Sprint Cup waardoor ik nog veel verder op de grid stond. De startlichten waren erg ver weg en omdat ik iets lager op het circuit stond, kon ik de lichten niet eens zien. Ik verloor een aantal plaatsen bij de start, maar in de race ben ik flink tekeer gegaan. Uiteindelijk ben ik twaalfde geworden en daar ben ik dik tevreden mee. Een plek richting de toptien was onze wens aan het begin van het seizoen en dat hebben we behaald. Realistisch gezien kunnen we niet veel progressie meer boeken, maar we hopen door onze constantheid in de toptien van het klassement te belandden. Dit zou echter nooit mogelijk zijn zonder alle steun die wij hebben ontvangen. Daarvoor wil ik alle betrokkenen, vrienden en familie hartelijk bedanken.”

    Op 30 september staat het afsluitende raceweekend op het programma. Het beroemde circuit Spa-Francorchamps is dan het strijdtoneel. “Eau rouge moet je hebben meegemaakt. Volgas door deze bocht geeft een enorme kick, echt waanzinnig”, aldus Visser.

    Maurice en zijn team van CCB Motorsport willen alle sponsors en relaties bedanken voor het in hun gestelde vertrouwen en het mogelijk maken om aan de start te verschijnen van de State of Art Belcar Historic Sprint Cup.

    C.C.B. Classic Car Bodyshop te Molenaarsgraaf in Zuid-Holland is in 2001 opgericht als bedrijf dat zich specialiseert in carrosserie restauraties van oldtimers en klassiekers. Zowel stalen als kunststof auto’s van alle merken zijn bij dit bedrijf van harte welkom. Verder houdt Classic Car Bodyshop zich ook bezig met het plaat- en spuitwerk van competitie auto’s.

    11-09-2007 om 18:15 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Nick Heidfeld: "Snelheid en power is indrukwekkend door Eau Rouge"
    Na een jaar afwezigheid is het F1 circus terug op Spa-Francorchamps. BMW Sauber coureur Nick Heidfeld is erg blij met de terugkeer van het historische circuit op de Formule 1 kalender.

    "Het voelt goed om weer naar Spa te gaan", zegt de bebaarde Duitser. Hij heeft er immers lang op moeten wachten, in 2005 weerhield een fietsincident hem van het racen op het Ardennencircuit. Afgelopen jaar kon de race geen doorgang vinden door de werkzaamheden die er plaatsvonden als gevolg van nieuwe FIA regelgeving. Ook de test in Spa van afgelopen juli moest hij aan zich voorbij laten gaan.

    "Spa is een prachtig circuit met erg indrukwekkende secties. Elke Formule1 fan zou de wereldbekende Eau Rouge moeten zien. De snelheid en kracht van de auto's is erg indrukwekkend wanneer je ze van de berg ziet komen, door Eau Rouge ziet gaan en weer de berg op accelereren. We zijn niet gewent aan dit soort secties, meestal voel je de G-krachten pas in bochten of onder het remmen", aldus Heidfeld.

    Dit jaar zal de Belgische Grand Prix voor de veertigste keer plaatsvinden. "Ondanks dat Spa vlakbij mijn woonplaats Monchengladbach ligt, heb ik hier niet vaak geracet. In mijn rookie tijd waren hier geen Formule Ford of Formule 3 races. Vier keer stond Nick Heidfeld aan de start van de Belgische Grand Prix, twee keer reed hij er een Formule 3000 race.

    11-09-2007 om 18:12 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    480_bm_silverstone_3

    Met twee zeges op het Grand Prix circuit van Silverstone heeft Brinkmann Motorsport goede zaken gedaan voor het klassement. De eerste race werd gewonnen door Ardi van der Hoek en Arjan van der Zwaan, de tweede race kwam Elmar Grimm, gestart vanaf een laatste positie, als eerste over de finish. Met nog twee weekenden en in totaal vier races te gaan is de spanning in het klassement te snijden.

    Al in de kwalificatie bleek duidelijk dat Brinkmann Motorsport voor goede resultaten naar Engeland was gekomen. Elmar Grimm pakte overtuigend de poleposition en slechts druk verkeer op de baan aan het einde van de kwalificatie voorkwam dat de gehele eerste startrij voor Brinkmann Motorsport was. Ardi van der Hoek reed de derde tijd.

    Moeilijk begin van de race
    Bij de start van de race verloor Elmar Grimm de leiding aan het Engelse duo Riley en Flux. Maar al binnen enkele ronden wist Grimm de koppositie weer over te nemen en kon hij zelfs een voorsprong van enkele seconden opbouwen.
    Ook Arjan van der Zwaan, nog onbekend met het Engelse circuit, verloor aan het begin van de race een positie, maar ook hij kwam snel terug. “Aan het begin volgde ik anderen, pas toen ik de baan goed genoeg verkend had kon ik echt gaan racen. Dat ging eigenlijk perfect, ik passeerde al snel drie tegenstanders en kon zelfs mijn teamgenoot Elmar Grimm nog passeren voor ik mijn pitstop moest maken,” lichtte Arjan van der Zwaan zijn race toe.

    480_bm_silverstone_2

    Dramatische pitstops
    Omdat een eventuele safetycar-situatie de leidende posities van beide Brinkmann Motorsport Audi’s kon verstoren reden beide coureurs door tot de laatste ronde waarin een pitstop gemaakt mocht worden. Dat pakte helaas verkeerd uit door het verschil in tijd die de rijders in de pits reglementair moesten blijven stilstaan. Ardi van der Hoek vertrok als eerste, maar constateerde dat hij enkele seconden te vroeg de baan op zou gaan. Hij verminderde vaart, waarop Elmar Grimm hem in de pitstraat passeerde en de leiding weer overnam.

    Na de pitstops ontstond een mooi gevecht tussen de teamgenoten, waarin beide rijders duidelijk aan elkaar gewaagd waren. Ondanks verwoedde pogingen lukte het Ardi van der Hoek niet om de leiding in de race terug te pakken. “Elmar was sneller, alleen in de langzamere bochten kon ik naar hem toe rijden. Maar ik wilde voorkomen dat we er beiden vanaf zouden gaan en ging dus niet tot de limiet om hem te passeren. Met een tweede plek doen we immers ook goede zaken voor het klassement,” aldus Van der Hoek.

    Diskwalificatie
    Zo kwam Ardi van der Hoek achter Elmar Grimm als tweede over de finish. Na afloop van de race werd Grimm echter gediskwalificeerd vanwege de inhaalactie in de pitstraat en mochten Ardi en Arjan alsnog op de hoogste podiumtrede plaatsnemen. “Ondanks dat we toch een zege binnen hadden waren we daar uiteraard niet blij mee,” vertelt Olly Brinkmann. “Natuurlijk omdat het Elmar en ons team een hoop punten kost. Maar we vinden dit wel een erg zware straf, omdat Elmar nu ook in de tweede race vanaf de laatste positie moet starten.”

    Race 2
    In de tweede race op zaterdag, net als een dag eerder over 45 minuten, ging Arjan van der Zwaan vanaf poleposition van start. Een positie die hij wist vast te houden tot aan de pitstop.
    Helemaal vanaf achter gestart reed Elmar Grimm een fenomenale race. Al in de eerste ronde passeerde hij veertien van zijn concurrenten en in de vijfde ronde reed hij al op een derde plaats om even later zelfs de tweede plaats achter zijn teamgenoten in te nemen.

    480_bm_silverstone_1
    Arjan van der Zwaan kan Elmar Grimm nog achter zich houden. Toch pakte de Duitser in de tweede helft van de race de zege.

    Mede door de winst van een dag eerder moesten Arjan van der Zwaan en Ardi van der Hoek dit keer maar liefst 45 seconden extra in de pits stil blijven staan. Elmar Grimm had dat probleem niet, het enige pluspunt dat zijn diskwalificatie hem opleverde. Toen Ardi van der Hoek eindelijk de baan weer opreed was hij inmiddels teruggevallen naar de derde positie en had Elmar Grimm de leiding in de race overgenomen om die ook niet meer uit handen te geven. Ardi van der Hoek probeerde wel naar de tweede positie toe te rijden, maar problemen met de motor maakten hem kansloos. “Ik wilde snel weer naar voren rijden, maar de motor liep op zeven cilinders en daardoor had ik niet genoeg vermogen om in de aanval te gaan. Per ronde kost dat namelijk een seconde of vijf. Ik werd zelfs nog door een wagen gepasseerd en kon die ook niet volgen. Hierdoor moesten we ons tevreden stellen met een vierde positie, meer zat er deze race helaas niet in,” verklaarde Ardi teleurgesteld.

    In het algemeen klassement is het nu ongelooflijk spannend, De Graaff/Ribbens gaan nog aan de leiding, maar Ardi van der Hoek en Arjan van der Zwaan op een tweede en Elmar Grimm op een derde positie zitten hen op de hielen.

    Volgende race
    Op 14 oktober rijdt de Dutch Supercar Challenge het voorlaatste evenement op het prachtige circuit van Spa-Francorchamps tijdens het Spa- Racing Festival.

    Uitslagen Silverstone (GB), 7 & 8 september 2007
    Vrijdag 7 september 2007, uitslag eerste Dutch Supercar Challenge-race:
    1. Ardi van der Hoek/Arjan van der Zwaan (Brinkmann-Motorsport), 22 ronden in 45:26.102;
    2. Riley/Flux, op 22.736;
    3. De Graaff/Ribbens, op 30.237;
    4. Grouwels/Wijnen, op 43.534;
    5. Ric Wood, op 1.32.440;
    6. Mercer/Fores, op 1.43.040.

    Snelste ronde: Ardi van der Hoek/Arjan van der Zwaan (Brinkmann-Motorsport): 1:55.343.

    Zaterdag 8 september 2007, uitslag tweede Dutch Supercar Challenge-race:
    1. Elmar Grimm, 22 ronden in 45:04.657;
    2. Riley/Flux, op 21.563;
    3. Ric Wood, op 27.786;
    4. Ardi van der Hoek/Arjan van der Zwaan op 34.326;
    5. Graaff/Ribbens, op 38.616;
    6. Grouwels/Wijnen, op 1.04.014.

    Snelste ronde: Riley/Flux, 1.53.986.

    11-09-2007 om 18:09 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    480_harc_randall

    Er zijn van die dagen dat alles goed gaat en andere dat alles in het honderd loopt. Gelukkig voor Equipe Alpine Jaronn liep zondag 9 september alles op rolletjes in de Dutch Youngtimer Trophy. Voor het eerst in de geschiedenis van de Trophy stond een Alpine op de eerste plek op het ereschavot. Twee wedstrijden stonden er op het programma tijdens de GTO GP Classic. En beiden werden uiteindelijk een prooi voor Randall die de EAJ bolide vooral in de tweede wedstrijd magistraal naar de overwinning reed.

    De GTO GP Classic, georganiseerd door de Harc, stond bol van de historische autosport. Niet alleen met veel historisch materiaal op de renbaan maar ook met divers erfgoed in en rondom de paddock. Reden voor EAJ om met een Alpine show mee te doen aan het spektakel. Achter de pits van EAJ stonden daarom ook diverse Alpines opgesteld van model A110 tot en met de A610. De eigenaren daarvan konden vanuit de pits toekijken wat er allemaal komt kijken om met een Alpine deel te nemen in de Youngtimer Trophy. En aan het enthousiasme te oordelen werd dat enorm geapprecieerd.
    Pole position

    Het Alpine feestje begon eigenlijk al op de zaterdag. Samen met Erwin van Dijk ook in een Alpine A310 werd de eerste start rij in beslag genomen. Randall zette zijn 310 op de pole met een tijd van 2.03.296. “En dat viel me eigenlijk een beetje tegen “ aldus Randall na afloop van de training. “Ik had echt gedacht dat ik minimaal laag in de 2.02 kon rijden of eigenlijk een 2.01. Daar gingen we voor maar de baan was gewoon veel te glad. Dat Engelse spul wat hier rijdt is vreselijk leuk maar ze gooien een partij vuiligheid op de baan uit die oude Engelse motoren dat je eigenlijk alleen maar aan het glijden bent. Maar 0.9 seconden voor Erwin gaat me wel een goede nachtrust geven denk ik “.

    De start van de eerste wedstrijd was voor Erwin die als eerste de Tarzan bocht indook. “ Werden ze bij het team even zenuwachtig van” zegt Randall na afloop met een big smile op het gezicht, “maar dat was echt mijn bedoeling. Die nachtrust viel wel mee heb de gehele nacht zitten piekeren wat de beste tactiek was om Erwin voor te kunnen blijven. En dat was toch echt de rust bewaren in het begin van de wedstrijd, me niet te laten opjagen door hem en daardoor mijn banden in de eerste ronden op te roken. Die fout heb ik al vaker gemaakt en dat mocht nu echt niet gebeuren. Het was dus een bewuste keuze en ik had eigenlijk bij het ingaan van de tweede ronde al door dat Erwin al heel snel een mega banden probleem zou krijgen. Toen ik er dan ook voorbij stuurde was het eigenlijk een beetje erop en erover. Erwin wist ook dat hij mijn racetempo niet zou kunnen volgen en deed ook niet veel moeite om me tegen te houden. Hoort gewoon bij fair racen. Wat me wel verbaasde was dat de rest van de Fords en BMW’s ons tempo niet kon volgen. Die zaten na twee ronden al op zo’n 4 seconden. Heel vreemd eigenlijk.”
     
    Vanaf ronde 6 begint het zachtjes te regenen en hier en daar op het circuit ontstaan wat vochtige baangedeeltes. Het veld glibbert en glijdt op hun slicks door de Zandvoortse duinen. “ Man dat is best wel een beetje spannend hoor met slicks op een vochtige baan. Dan is zo’n Alpine echt geen lief autootje meer met al zijn gewicht achterin. Maar de zachte compound Matador banden hebben zich geweldig gehouden onder deze omstandigheden. Kon best nog wel een goed tempo rijden met tijden in de 2.17 terwijl de rest van het veld de 2.20 indook”.

    Met maar liefst 36 seconden voorsprong op de nummer twee Peter Frijlink op de voet gevolgd door Thijs van Gammeren in hun Ford Escorts wint Randall zijn eerste Youngtimer wedstrijd en zorgt gelijk voor een primeur door voor het eerst een Alpine een race te laten winnen in deze steeds populairder wordende raceklasse. Op het pitdak is het feest en in de EAJ pits gaat het dak eraf.

    Spook

    “Die overwinning zorgde ervoor dat de druk van de ketel was” aldus Randall. “Zeg maar taak volbracht. Race twee was eigenlijk alleen maar een bonus als ik die ook kon winnen. Bij de start was ik eindelijk dit seizoen is een keer wakker. En toen ik als eerste de Tarzan doorwas ben ik gewoon een tempo gaan rijden waarbij ik me lekker voelde. De eerste 7 ronden gingen gewoon in een strakke lage 2.05 en eigenlijk kon de rest van het veld dat niet volgen. De baan was niet echt snel dus meer zat er gewoon niet in.”

    Als Jan Leuvelink de motor van zijn Alfa Romeo naar het rijk der motor hemelen blaast en al zijn ingewanden maar vooral de olie in de gehele Gerlach neerlegt komt terecht de Safety Car in de baan. Twee ronden zit het gehele veld ongeduldig achter de BMW safety car aan te jagen en schuift alles weer dicht bij elkaar.

    “ Ik was de eerste die langs Jan reed toen hij net zijn olie had neergegooid. Dat was even schrikken en ik had echt alle moeite de auto op de baan te houden. Maar dat hadden er meer want ik heb al wat foto’s gezien van jongens die behoorlijk dwars gingen daardoor. Onder andere Erwin, maar die heeft bij de start hoorde ik ook alle geluk van de wereld gehad toen hij in de Gerlach midden in het veld even een 360 graden dacht te maken. Moet toch wel een hartslag 200 gegeven hebben dat spookrijden. Bij de herstart was ik goed weg en zat eigenlijk te letten op Thijs van Gammeren in zijn bloedsnelle Escort. Ik had echt geen idee waar Ad van der Kroft in zijn Morgan vandaan kwam. Leek wel een spook zo snel vloog hij er voorbij. Ik moest er toen echt even voor gaan zitten om dat bij te houden. Maar die Morgan 8 loopt zo vreselijk hard dat ook bij mij bij sommige bochten hartslag 200 wel even is aangetipt. “

    Voor het publiek wat is gebleven ontspant zich een strijd die zijn weerga niet kent. Drie ronden rijden de beiden auto’s bijna op hetzelfde stukje asfalt. Meer naast dan achter elkaar wordt er zeer fraai gestreden. “Maar ik had wel zoiets van jij gaat niet mijn feestje vandaag verpesten,” aldus Randall, “wel de heerlijkste strijd die ik heb gereden in jaren. Dit was echt cup racen op de limiet. En mooi dat we elkaar lieten leven waar dat moest. Ad en ik hebben na de wedstrijd echt elkaar omhelst om elkaar te feliciteren met zo’n gave strijd. Echt jammer dat hij twee bochten voor de finish achter mij spinde, anders was het echt een close finish geworden met maar enkele duizendsten van een seconde verschil. En wie de winnaar was geworden is nu nog een vraag. Goed deze tweede overwinning is echt een bonus op een zeer geslaagde dag. Mijn team, ik en vooral de aanwezige gasten hebben denk ik mega genoten. Doen we nog wel een keertje over ”.

    11-09-2007 om 18:03 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    MONZA - Een doldrieste collega en remproblemen ruïneerden het kansrijke raceweekend van Ho-Pin Tung op het circuit van Monza in Italië. In beide GP2-races, die in het voorprogramma van de F1-Grand Prix plaats had, reed de jonge Chinees erg sterk.

    Ho-Pin Tung sterk, maar ongelukkig

    Zijn rondetijden waren vergelijkbaar met die van de topvijf. In de eerste race van zaterdag boorde Kazuki Nakajima in de tweede chicane zijn auto in de achterzijde van de BCN Competicion-bolide van Ho-Pin Tung. Hij verloor hiermee een voorlopige negende positie, maar de schade was zo groot dat de uitlaat dicht zat en de motor dus afsloeg. Einde race voor Ho-Pin Tung. De kamikazeactie van Nakajima werd bestraft met diskwalificatie en tien startplaatsen terug in de zondagrace. Het was nauwelijks een troost voor de boze Ho-Pin Tung. “Een domme, totaal onnodige actie! Hoe hard moet je een coureur straffen. Dit is de zoveelste keer dat Nakajima de race van een collega torpedeert.”

    De race op zondagochtend, vlak voor de Formule 1-wedstrijd, zag er aanvankelijk goed uit. Gestart vanaf een vijftiende plaats op de grid, was hij in het begin heel snel. “Ik won plek na plek en kon echt aanvallen”, aldus Tung na de race. In de tweede helft van de wedstrijd kreeg hij problemen met de remmen. Op Monza worden de remmen zeer zwaar belast. “Ga maar na”, zei Tung, “afremmen van 320 tot 60 kilometer per uur en dat elke ronde weer.”
    Gedurende de laatste ronde, in de beroemde Parabolica-bocht, remde de auto nog maar nauwelijks en belandde de Nederlandse Chinees naast de baan. “Ik was opgeklommen naar de negende plaats en had uitzicht op punten. Nu deden de remmen mij de das om.”

    Tung finishte niet, maar werd nog wel in het klassement opgenomen. Hij kijkt uit naar de race op Francorchamps, volgend weekend. "Het is al lang geleden dat ik daar heb geracet. Het is een veeleisende en uitdagende baan. Ik kan nauwelijks wachten..."

    10-09-2007 om 15:37 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Monza - De racende broers Bleekemolen hadden dit weekend weinig geluk in de Porsche Supercup-race op Monza, die tijdens het programma van de F1 GP werd verreden. Zowel Jeroen als Sebastiaan waren binnen anderhalve ronde uit de wedstrijd getikt. Bovendien moest Jeroen met een geleende helm rijden, omdat zijn eigen hoofddeksel vlak voor de kwalificatie was gestolen. ,,Ik heb snel een helm geleend, die het team normaal gebruikt als ze even op de brommer rijden’’, vertelde de jongste telg uit de racende familie. ,,Gelukkig paste de helm redelijk, maar ik zal voor de komende wedstrijd toch een nieuwe moeten aanschaffen.’’

    Ook Jaap van Lagen uitkomend voor Team Bleekemolen had vandaag de nodige tegenslag tijdens de race. Hij werd door Patrick Huisman van de baan gemanoeuvreerd, maar eindigde na een mooie inhaalrace toch nog als elfde. ,,Ik ging als een raket vandaag’’, aldus Van Lagen.

    Jeroen Bleekemolen met 'nieuwe helm'

    Jeroen Bleekemolen (Aerdenhout) had dit jaar al drie keer een race gewonnen in de Porsche Supercup. En startend vanaf P4 had er vandaag op Monza ook zeker weer een topklassering in gezeten in de meest prestigieuze merkencup ter wereld. ,,Op deze baan kun je heel makkelijk inhalen als je de snelheid hebt. En die had ik ook zeker nu weer’’, vertelde Jeroen na afloop. ,,Maar helaas ben ik er in de openingsfase al afgetikt door Olivier Maximin. Deze Fransman ramde me vol van de baan. Toen was de race direct over. Dat was balen, want Richard Westbrook, die op dat moment twee plaatsen achter me racete, werd uiteindelijk tweede. Dat geeft aan dat er veel meer in zat.’’

    Broer Sebastiaan Bleekemolen (Haarlem) was eveneens snel klaar. Ook hij had de pech in de openingsfase door een collega-coureur geraakt te worden. ,,Dat gebeurde bij de Parabolica, waardoor ik uiteindelijk in de grindbak terecht kwam’’, aldus Sebastiaan. ,,Daarnaast miste ik dit weekend wederom de snelheid in mijn bolide. Ik kwalificeerde mij pas als twintigste. Ik kom sinds Magny-Cours op de een of andere manier te kort. En per ronde vier tienden van een seconde, zoals ik die dit weekend miste, is in deze competitieve klasse dodelijk.’’

    Het probleem voor Bleekemolen en zijn team is dat ze niet weten waar ze het in moeten zoeken. ,,Zo is de motor al vervangen en hebben we allerlei andere aanpassingen gedaan’’, vertelt de oudere broer van Jeroen. ,,In het begin van het seizoen, bijvoorbeeld in Monaco en Barcelona, liep de wagen wel heel goed. Dus het moet kunnen. Hopelijk kunnen we volgend weekend, tijdens de laatste seizoensrace op Spa, wel meer naar voren komen.’’

    Jaap van Lagen, bij Team Bleekemolen de ploegmaat van Sebastiaan, had daarentegen wel een snelle racewagen tot zijn beschikking. De vanaf P10 gestarte Van Lagen had echter wel een slechte start. ,,De lichten stonden erg lang op rood, waardoor ik net even misgokte bij het wegrijden. Daardoor kwamen er twee man voorbij, waarna ik even later naast Patrick Huisman kwam te zitten. Patrick stuurde naar links, waardoor ik op volle snelheid door het gras ging en bijna de vangrail raakte. Ik moest vol in de remmen en spinde met piepende en rokende banden. Ik bleef op de baan en was even bang dat ik vol geraakt zou worden door de andere rijders. Gelukkig gebeurde dat niet.’’

    Van Lagen (Wekerom) was echter wel vijf, zes plaatsen kwijt. ,,Bovendien had ik door die volle remactie heel veel van mijn banden gevergd. Er zaten enorme platte stukken op, op één band zelfs een stuk van vijftien bij vijftien centimeter. Ondanks het probleem van die vierkante banden had ik er toch flink de snelheid in. Ik ging echt als een raket en noteerde achter Westbrook en Faulkner zelfs de derde snelste raceronde van iedereen! Ik kon me nog terugknokken naar P11. Maar als ik die pech in het begin niet had gehad, had er misschien wel een podiumplaats ingezeten. Erg jammer. Maar al met al heb ik een heel goede race gehad. Met een prima wagen van Team Bleekemolen, die goed in balans was. Dat geeft me vertrouwen voor komende week. Op Spa kan ik misschien wel eens voor een verrassing gaan zorgen.’’

    Hoe het seizoen ook zal aflopen op Spa, Jeroen Bleekemolen is nu al met vier pole-positions en drie zeges de meest opvallende Porsche Supercup-coureur van het jaar. Die prestaties zijn niet onopgemerkt gebleven, want Jeroen is in trek. ,,Ik ben al door alle topteams benaderd om volgend jaar bij hen te komen rijden. Ik heb veel aanbiedingen op zak, ze willen me allemaal hebben. Dat is natuurlijk een mooie waardering voor de prestaties die ik heb neergezet’’, vertelde Jeroen vandaag vanuit Monza.

    ,,Bovendien ga ik over twee weken in Barcelona weer Porsche Carrera Cup rijden in het voorprogramma van de DTM. Dat ga ik doen bij hetzelfde team waar ik vorig weekend al Porsche Carrera reed en toen derde werd op de Nürburgring. Ik heb daar erg veel zin in.’’

    Uitslag Porsche Supercup, Monza:
    1. Damien Faulkner (Ier) 14 ronden in 26:39,887,
    2. Richard Westbrook (Gbr) op 4,056 seconden,
    3. Uwe Alzen (Dui) op 4,499 seconden,
    4. David Saelens (Bel) op 4,886,
    5. Christian Menzel (Dui) op 5,307,
    6. Lance David Arnold (Dui) op 5,936,
    7. Martin Ragginger (Oos) op 8,515,
    8. Marc Basseng (Dui) op 10,854,
    9. Richard Williams (Gbr) op 11,255,
    10. Marc Hynes (Gbr) op 12,699.
    11. Jaap van Lagen (Team Bleekemolen) op 12,880.
    Uitgevallen: Sebastiaan Bleekemolen (Team Bleekemolen), Jeroen Bleekemolen.

    10-09-2007 om 15:36 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Jaap van Lagen pakt punten in Mobil 1 Porsche Supercup op Monza

    MONZA – Op het circuit van Monza (Italië) kwam Jaap van Lagen afgelopen weekend in actie voor alweer de tiende ronde van de Mobil 1 Porsche Supercup, dat tijdens de F1 Grand Prix van Italië gehouden werd.

    Jaap van Lagen snel maar geen podium

    Nadat de inwoner uit Ede in de openingsronde eraf werd getikt, vocht hij zich gedurende de veertien ronden tellende race knap terug naar de elfde plaats. Ondanks dat de banden het flink hadden te verduren, zette Van Lagen de derde snelste rondetijd van alle deelnemers op de chrono’s. Met een elfde positie werd hij tevens de hoogst geklasseerde Nederlander en voegde zeven punten aan zijn totaal toe. Van Lagen bezet momenteel de veertiende plaats met 40 kampioenschappunten.

    Op 15-16 september aanstaande wordt alweer de laatste race van de Mobil 1 Porsche Supercup gereden. Dan vormt het circuit van Spa-Francorchamps het decor van deze spectaculaire raceklasse. Van Lagen hoopt in de Belgische Ardennen het kampioenschap met een goed resultaat waardig af te sluiten.

    VRIJE TRAINING + KWALIFICATIE:
    Onder bijna tropische weersomstandigheden verkende Van Lagen op vrijdagmiddag met de eerste set oude banden de 5,793 meter lange baan ‘Autodromo Nazionale Monza. Door de hoge curbstones op het snelle circuit was de wielstand van de wagen, de zogenaamde ‘camber’, van cruciaal belang voor een snelle rondetijd. De Porsche van Van Lagen stond iets ‘te hard’ op zijn wielen, waardoor hij net niet aan de gewenste toptijden kon komen. Met een tijd van 1:53.500 belandde de Nederlander op de elfde plaats. Om het risico te vermijden van banden die mogelijk kunnen ontploffen, reed hij met minder ‘camber’ rond dan normaal. Op zaterdag stond de belangrijke kwalificatie op het programma. Met een nieuwe set banden ging hij de baan op en probeerde direct de piek van het rubber maximaal te benutten. Van Lagen zat er meteen goed bij, totdat de rest ook naar buiten ging voor een snelle tijd. Doordat een aantal rijders onder zijn snelste tijd doken, viel hij terug naar een tijdelijke vijfde positie. Omdat de piek inmiddels uit de banden was verdwenen, ging hij naar binnen voor zijn tweede set. Met deze banden reed hij het restant van de kwalificatie en wist zijn snelste tijd met één tiende aan te scherpen. De rijder met startnummer 17 eindigde de tijdtraining uiteindelijk als tiende. Met een tijd van 1:52.468 was Van Lagen slechts 00,584 verwijderd van de poleposition van Damien Faulkner.

    RACE:
    Na de verplichte installatieronde reed Van Lagen naar de startgrid waar op zondag de race werd verreden. Van Lagen probeerde snel uit de startblokken te komen, maar de startlichten bleven opvallend lang op rood staan. De wagen van Van Lagen begon langzaam te rollen, waardoor hij weer op de rem ging staan. Precies op dat moment werden de lichten gedoofd en hij verloor hierdoor twee posities. Hij liet zich echter niet van de wijs brengen en manoeuvreerde zich een weg naar voren. Hij zat helemaal aan de linkerkant van de baan met naast hem Patrick Huisman. Zijn landgenoot stuurde niet veel later plotseling naar links, waardoor Van Lagen via het gras bijna de vangrails raakte. De rijder van Team Bleekemolen moest daarna vol in de ankers en tolde rond met zijn Porsche. Hij bleef gelukkig op de baan en kon zijn race met vierkante banden voortzetten. Hij viel tijdelijk terug naar de zestiende positie, maar vocht zich snel terug in de wedstrijd. Ondanks dat de banden flink waren opgerookt, zette hij zelfs de derde snelste rondetijd neer. Na veertien ronden kwam Van Lagen als elfde over de meet. Hij voegde hiermee zeven punten aan zijn totaal toe.

    JAAP VAN LAGEN: "Als ik terugkijk op het weekend dan had ik er toch meer van verwacht. Ik maakte een klein foutje in de kwalificaties, wat mij minimaal vijf plaatsen heeft gekost. Zo zie je toch het verschil met de meerervaren rijders die wekelijks in deze Porsche rondrijden. In de race kwam ik slecht weg doordat de lichten erg langop rood bleven staan. Ik schrok hiervan en de auto begon te rollen. Toen ik weer remde sprongen ze plotseling opgroen en verloor hierdoor enkele posities. Daarna duwde Patrick Huisman mij van de baan en spinde rond met mijn wagen. Ik had alle geluk van de wereld dat niemand mij raakte, waardoor ik de race kon voortzetten. Met vierkante wielen realiseerde ik nog de derde snelste rondetijd. Ik pak toch weer belangrijke punten in het kampioenschap. Volgende week staat Spa-Francorchamps voor de deur. Ik probeer in de laatste race van het seizoen nog één keer alles uit de kast te halen voor een goed resultaat!”

    UITSLAG RACE MOBIL 1 PORSCHE SUPERCUP MONZA:
    01. Damien Faulkner, Lechner Racing Team Bahrain, 26:39.887
    02. Richard Westbrook, HISAQ Competition, + 04.056
    03. Uwe Alzen, SPS Automotive Performance, + 04.499
    11. JAAP VAN LAGEN, BLEEKEMOLEN RACE PLANET, + 12.880

    10-09-2007 om 15:33 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTO's: A1 Team Groot-Brittannië lanceert nieuwe livery

    SURREY - In navolging van Team Nederland, lanceerde A1 Team Groot-Brittannië haar nieuwe livery. Op het Brooklands Circuit in Surrey presenteerden de coureurs Oliver Jarvis en Robbie Kerr de nieuwe kleurstelling van de bolide. Zie onderstaande foto's voor het resultaat.

    null

    null

    null

    null

    null

    null

    10-09-2007 om 15:31 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    BERNHARD TEN BRINKE HERHAALT KUNSTSTUKJE OP DONINGTON PARK MET EEN VIERDE PLAATS!

    DONINGTON PARK – Met een goed gevoel verliet Bernhard ten Brinke vanmiddag het circuit van Donington Park (Engeland). De eerste race in de Eurocup Mégane Trophy moest hij nog voortijdig staken, nadat hij eraf werd gebeukt. In de afsluitende race kwam Ten Brinke sterk opzetten en finishte de ondernemer op een fraaie vierde stek. Hijherhaalde hiermee zijn beste prestatie van vorig jaar, waar hij op hetzelfde circuit eveneens de vierde plek veroverde. Hijvoegde hiermee acht punten aan zijn totaal toe. In het algemeen klassement staat Ten Brinke na acht verreden races op de zevende plaats met 35 kampioenschappunten.

    Goede race Ten Brinke

    VRIJE TRAININGEN + KWALIFICATIES:
    Met een goed gevoel kwam Ten Brinke naar het circuit van Donington Park, waar hij vorig jaar een uitstekende vierde plaats had behaald. Om allerlei informatie te verzamelen begon Ten Brinke als enige van het team met een andere set-up aan de eerste vrije training. Met een tijd van 1:37.106 eindigde hij op de vijftiende plaats. Voor aanvang van de tweede vrije trainingwerd de afstelling aangepast naar de wagens van zijn teamgenoten. De wagen lag beduidend beter op de baan en dit resulteerde in een negende tijd. In de kwalificaties van zaterdagmorgen ging Ten Brinke er eens goed voor zitten. De inwoner uit Zeddam zette in zijn zesde rondje op de 4,023 meter lange baan zijn snelste tijd neer. Hij eindigde hiermee op een keurige zevende positie. Zijn op één-na-snelste tijd was uiteindelijk goed voor een achtste plaats op de grid.

    RACE 01 + 02:
    In de eerste race kwam Ten Brinke uitstekend uit de startblokken en won een positie in de eerste ronde. In de volgende ronde zat Ten Brinke achter Mike Verschuur, Ralph Meichtry en Carlo van Dam. Hij ging samen met het tweetal naar binnen voor een pitstop. Doordat hij minder brandstof tankte dan de rest, kwam hij voor Van Dam de baan op. Ten Brinke wist zijn positie goed te verdedigen, totdat hij zich verremde in de Melbourne hairpin. Meichtry wist hiervan te profiteren, maar behield zijn plek ten koste van Van Dam. Zijn landgenoot gaf Ten Brinke echter een flinke duw, waardoor hij van de baan spinde. Met de achterwielen kwam hij vast in het grind en moest zodoende zijn race met nog zes ronden te gaan voortijdig staken. Terwijl Ten Brinke zijn auto verliet, trokken hulpbehoevende marchalls zijn wagen weg. Toen de tractor de bolide uit het grind trok, sloeg de motor van de Renault Mégane weer aan. Met grote snelheid botste de wagen tegen de tractor aan. Met een fikse schadepost moest het team de wagen weer in gereedheid maken voor de afsluitende manche.

    Ondanks een haperende koppeling kwam Ten Brinke redelijk uit de startblokken en behield in de chaotische openingsfase zijn achtste positie. Doordat hij de race voorzichtig begon viel hij twee ronden later terug naar een elfde positie. Toen Jean Philippe Madonia hem wilde passeren, raakte hij de bolide van Ten Brinke linksvoor. Met een scheef stuur kon de inwoner uit Zeddamzijn race gelukkig voortzetten en schoof een plekje op, nadat Madonia was uitgevallen.
    Toen Sébastien Dhouailly en Giuseppe Ciro elkaar raakten, kwam de safety car op de baan. Ten Brinke wilde direct naar binnen voor het maken van de pitstop, maar had net de pech dat ook Mike Verschuur stond te pitten. Hij verloor hierbij kostbare seconden en kwam weeronder de safetycar de baan op. In de slotfase wist Ten Brinke Andreas Mayerl en Sébastien Dhouailly nog te verschalken en eindigde de manche op een keurige vierde plaats.

    BERNHARD TEN BRINKE: “Ik ben tevreden over het weekend. Gelet op de resultaten ligt het circuit van Donington Park mij bijzonder goed, want ik scoor hier voor de tweede keer een vierde plek. Het was jammer dat ik tijd verloor tijdens het pitten, want anders had ik hier makkelijk tweede kunnen worden. De snelheid was aanwezig en ik probeer over twee weken op Magny Cours de stijgende lijn weer door te trekken!”

    UITSLAG RACE 01, EUROCUP MÉGANE TROPHY, DONINGTON PARK, 08 SEPTEMBER 2007:
    01. Matthieu Lahaye, Tech 1 Racing 1, 42:34.047
    02. Pedro Petiz, Tech 1 Racing 1, + 01.971
    03. Michael Rossi, Racing for Belgium, + 23.860
    DNF. BERNHARD TEN BRINKE, EQUIPE VERSCHUUR, + 06 RONDEN

    UITSLAG RACE 02, EUROCUP MÉGANE TROPHY, DONINGTON PARK, 09 SEPTEMBER 2007:
    01. Ralph Meichtry, Race Performance, 41:55.665
    02. Dimitri Enjalbert, Tech 1 Racing 2, + 01.424,
    03. Pedro Petiz, Tech 1 Racing 1, + 16.753
    04. BERNHARD TEN BRINKE, EQUIPE VERSCHUUR, + 20.249

    TUSSENSTAND KAMPIOENSCHAP EUROCUP MÉGANE TROPHY NA 08 RACES:
    01. Pedro Petiz, Tech 1 Racing 1, 95 punten
    02. Dimitri Enjalbert, Tech 1 Racing 2, 69 punten
    03. Ralph Meichtry, Race Performance, 52 punten
    07. BERNHARD TEN BRINKE, EQUIPE VERSCHUUR, 35 PUNTEN

    10-09-2007 om 15:29 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Donington - Na een eerste seizoenshelft met slechts drie meetings, ging de Eurocup Mégane Trophy dit weekend opnieuw aan de slag, op het circuit van Donington. Zo ook Maxime Martin en het team van Boutsen Energy Racing, die klaar stonden om de strijd aan te gaan van bij de aanvang. Maxime bevestigde tijdens de collectieve testen al vlug zijn aanpassingsvermogen en de Belg klokte zelfs twee maal een uitstekende tweede tijd, op slechts één tiende van een seconde achter de Fransman Fabrice Walfisch. En Martin deed dat nog eens netjes over tijdens de kwalificaties, waarin hij opnieuw de tweede tijd op de tabellen zette. Dat was goed voor een startplaats op de eerste rij voor beide races.

    Maxime Martin leek op weg naar podium

    De eerste race, op zaterdagnamiddag, bevestigde de superioriteit van Fabrice Walfisch en Maxime Martin, die de eerste twee plaatsen behielden. Het team van Boutsen Energy Racing zat op het goede spoor en ook de pitstop verliep vlekkeloos, want na de stop in de pitlane kon Maxime zijn tweede plaats behouden. "Een perfecte wedstrijd, natuurlijk… tot de voorlaatste ronde", legt een ontgoochelde Maxime Martin uit. "Op een onverklaarbare wijze kende ik benzinepech! En samen met mij nog zeven andere rijders, onder hen leider Walfisch. Hoe kan dit uitgelegd worden? Volgens mij correspondeert het ideale verbruik, zoals door de telemetrie wordt berekend, helemaal niet met de realiteit! Ik heb het einde gehaald, maar met een sputterende motor. Lahaye wint de race, vóór Petiz, maar laatstgenoemde reed slechts zevende of achtste toen wij getroffen werden door het noodloot."

    Opnieuw bewees Maxime Martin dat hij over een formidabele snelheid beschikt, maar opnieuw kwam de pechduivel om de hoek. Toch was er een positief puntje. "Op zaterdag reden al mijn concurrenten met nieuwe banden. Ik verkoos om het verse rubber te bewaren voor de race op zondag, om dan daarmee het verschil te kunnen maken. En omdat ik ook dan weer van op de eerste rij zou starten, koesterde ik hoop. En natuurlijk zou het team ookj het benzineverbruik volgen." Maxime was de auteur van een perfecte start en nam de leiding, om daarna een kloofje te slaan met de rest van het peloton. "Ik telde na zeven ronden twee seconden voorsprong op de rest van het veld en alles zag er zeer mooi uit. Toen kwam de safetycar de baan op en het team verkoos om me de pits niet te laten opzoeken, rekening houdende met het verbruik. Zij gingen er van uit dat een vroege pitstop me (benzine)parten zou kunnen spelen in de eindfase van de race."

    Bij de herstart liet de Belg ook nu weer iedereen ter plaatse en sloeg hij een kloofje op de achtervolgers. Maxime, die aan de leiding ging, moest zijn pitstop nog maken. Een pitstop die overigens zonder het minste probleem verliep, maar toch kwam hij pas als achtste terug op de piste! "Het ergste is dat daar geen verklaring voor is", gromt de onfortuinlijke rijder. "De concurrenten die tijdens de neutralisatie, al vroeg in de wedstrijd, de pitlane opzochten konden tot op het einde rijden zonder enig benzineprobleem! Ik snap er niks meer van! Het is niet aan mij om wilde berekeningen te gaan maken, maar ik vraag me toch af wat de verklaring hiervoor is. Ik liet overigens de snelste wedstrijdronde noteren op het einde van de race en uiteindelijk werd ik zevende,toch overlopend van de frustraties! Ik domineerde, maar nooit had ik kunnen denken dat ik zo ver van de zege zou eindigen." Een zware ontgoocheling bij Boutsen Energy Racing, dat uit is op revanche bij het volgende treffen in Magny-Cours. Hopelijk met de nodige toeters en bellen.

    10-09-2007 om 15:28 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    DONINGTON PARK – Op het circuit van Donington Park (Engeland) zat Mike Verschuur afgelopen weekend goed op snelheid. Het 19-jarige talent uit de stal van Equipe Verschuur belandde in de eerste manche net niet op het podium, nadat hij onterecht werd bestraft met een ‘drive through penalty’. In de tweede race lag de inwoner uit Amsterdam op een vijfde positie, maar door een harde beuk van achteren moest hij de race noodgedwongen staken. In de tussenstand van het kampioenschap ligt Verschuur op de tiende plaats met 24 punten. In het Junior kampioenschap bezet de rookie de zesde stek met 43 punten.

    Mike Verschuur podium verloren door drive through penalty

    Voordat Verschuur naar Donington Park afreisde, had hij de 4,023 meter lange baan leren kennen op de Play Station. Op vrijdag stonden twee vrije trainingen op het programma. Met gebruikte banden koos hij voor de eerste keer het asfalt en probeerde de rempunten van het circuit te bepalen. Met een tijd van 1:36.473 belandde hij op een negende plek. In de tweede vrije training ging hij op een nieuw set naar buiten. Verschuur probeerde met een nieuwe banden veel informatie te verzamelen, maar moest zijn run telkens afbreken door één van de vele rode vlagsituaties. Hij kwam hierdoor niet verder dan P12. Met de nodige vraagtekens ging Verschuur de kwalificaties in, die op zaterdagochtend werden verreden. De regerend Nederland en Duits Clio Cup kampioen zat goed in zijn vel en wist zich keurig als vijfde te kwalificeren. Doordat de koppeling echter te veel slipte werd besloten om de versnellingsbak na de kwalificatie te wisselen. Een behoorlijke opgave voor het team dat grote delen van de achterkant van de bolide moest demonteren. De monteurs leverden een puike prestatie door het euvel vlak voor aanvang van de race te verhelpen.

    In de openingsrace van zaterdagmiddag kwam Verschuur redelijk goed weg. Hij probeerde snel naar voren te komen, maar verremde zich voor het ingaan van de chicane. Verschuur schoot rechtdoor, maar kon zonder problemen zijn race vervolgen. Ondanks dat de jonge rijder geen voordeel behaalde toen hij de chicane had afgesneden, werd hij door de wedstrijdleiding toch getrakteerd op een ‘drive through penalty’. Nadat Verschuur zijn straf had uitgezeten, hield hij het hoofd koel en wist opnieuw een aantal rijders te passeren. De rijder met startnummer 5 was goed op dreef en zette in zijn vijfde rondje zelfs een snellere tijd neer dan in zijn kwalificaties. De climax van de race zat in de staart wanneer diverse rijders plotseling zonder benzine kwamen te zitten. Verschuur wist hier handig van de profiteren en stootte verder door naar voren. Na 26 ronden kwam hij keurig als vierde over de meet.

    Bij de tweede manche was Verschuur wederom goed uit de startblokken. Samen met het gehele deelnemersveld ging hij drie dubbel dik de eerste bocht in, waarbij Verschuur op het gras terecht kwam. In de chaotische openingsronde werd ook Verschuur niet gespaard. Hij werd geraakt door Carlo van Dam en ging met een scheef stuur verder. Door de opgelopen schade moest hij in de verdediging en hield het veld achter zich lang op. Toen Sébastien Dhouailly en Giuseppe Ciro met elkaar in aanraking kwamen, kwam de safety car op de baan. Voor Verschuur een goed moment op zijn pitstop uit te voeren. Nadat hij had getankt kwam hij weer de baan op en behield zijn vijfde positie. Na tien ronden probeerde Verschuur naar voren te komen, maar werd hij bij het ingaan van de eerste bocht keihard van achteren geraakt door Michaël Rossi. Met een flinke schade aan zijn Renault Mégane moest hij de strijd staken.

    MIKE VERSCHUUR: "Ik heb een redelijk goed weekend achter de rug. Ik was nog nooit op Donington Park geweest en zat er qua rondetijden meteen goed bij. Gisteren reed ik een goede race, daarom is het jammer dat ik ten onrechte een drive through penalty kreeg. Zonder deze straf had ik op het podium moeten finishen. Vandaag lag ik wederom op koers om op het podium terecht te komen, want ik voerde de pitstop precies tijdens de safetycar situatie uit. Doordat er daarna nog vier man de pitstop nog niet hadden uitgevoerd, had ik flink naar voren kunnen komen. Door een onbesuisde actie van Rossi werd ik echter uit de race gebeukt, waardoor ik een podiumfinish in rook zag opgaan. Met de snelheid zat het bijzonder goed, daarom kijk ik met veel vertrouwen uit naar de volgende races die over twee weken op Magny Cours zullen plaatsvinden!”

    Uitslag race 1, Eurocup Mégane Trophy, zaterdag 08 september 2007, Donington Park:
    01. Matthieu Lahaye, Tech 1 Racing 1, 42:34.047
    02. Pedro Petiz, Tech 1 Racing 1, + 01.971
    03. Michaël Rossi, Racing for Belgium, + 23.860
    04. MIKE VERSCHUUR, EQUIPE VERSCHUUR 1, + 24.868

    Uitslag race 2, Eurocup Mégane Trophy, zondag 09 september 2007, Donington Park:
    01. Ralph Meichtry, Race Performance, 41:55.665
    02. Dimitri Enjalbert, Tech 1 Racing 2, + 01.424
    03. Pedro Petiz, Tech 1 Racing 1, + 16.753
    DNF. MIKE VERSCHUUR, EQUIPE VERSCHUUR 1, + 14 RONDEN

    10-09-2007 om 15:26 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs