Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    04-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Champcar: Meer Nederlandse inbreng in 2008? Koopt Trust Conquest?
    Met nog races te gaan in Australië is het Champcarseizoen bijna ten einde. De meeste teams bereiden zich nu al voor op de tests die op Sebring later deze maand gaan plaatsvinden.


    sj._mp_eb
    Wat voor deal sluiten Michel Perridon van Trust, Steve Johnson en Eric Bachelart.
    Koopt Perridon Conquest of breidt hij zijn marketingactiviteiten alleen maar uit?

    Vraagteken Trust
    Michel Perridon van Trust was dan ook eveneens in Assen aanwezig en die had op de grid zeker geen belangstelling voor Minardi Team USA.. Zoals autosport. nl al eerder berichten heeft Trust zich in Amerika en Assen op de Champcarworldseries georiënteerd. Na de splitsing tussen Rusport en Rocketsports zou Trust geïnteresseerd zijn geweest in Rocketsports, maar de onderhandelingen met het team van Conquest waarmee onze zuiderbuur Jan Heylen op Assen uitmuntend tweede werd, zouden zich in een verregaand stadium bevinden. Volgens het geruchtencircuit wil Perridon zelfs het team overnemen. Dat er tussen Trust, Conquest en misschien zelfs de Champcarworldseries iets gaande is bleek tijdens de pre-grid activiteiten voorafgaande aan de Bavarian Champcar Grand Prix. Steve Johnson, Vice President of Operations van Champcar, Eric Bachelart van Conquest Racing en Michel Perridon waren op de grid in een serieus gesprek verwikkeld. Ook het management van een andere bekende Nederlandse multinational heeft zich in Assen uitgebreid over de Champcarworldseries laten informeren. De aanwezigheid van meerdere Nederlanders en Nederlandse bedrijven in Champcar lijkt een serieuze optie voor het seizoen 2008 te worden. Misschien wordt er bij de tests iets van het rookgordijn opgelicht?

    albers
    Deze exSpyker- F1 coureur kwam zeker niet als toerist. Heeft hij al net zoals Pizzonia en
    Montagny met diverse teams onderhandeld?

    04-09-2007 om 20:20 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DTM: Peugeot toont interesse in DTM-deelname
    peugeot_supertourisme
    Peugeot heeft al toerwagen-ervaring, onder andere uit de Franse silhouet-serie

    Afgelopen weekend was er bij de achtste race van het DTM-seizoen 2007 op de Nürburgring een officiële delegatie aanwezig van Peugeot Sport onder leiding van teammanager Serge Saulnier. De afvaardiging, die naast Saulnier uit nog twee man bestond, sprak op het circuit in de Eifel onder andere met de sportdirecteuren van Mercedes-Benz en Audi, Norbert Haug en Dr. Wolfgang Ullrich, en met technici van de beide merken. Zoals voor nagenoeg alle Europese merken geldt Duitsland als één van de belangrijkste afzetmarkten, en Peugeot vormt daarop geen uitzondering. Medio jaren negentig was Peugeot met de 405 en later de 406 op succesvolle wijze actief in het toenmalige Duits Super-Toerwagenkampioenschap (STW) met onder andere Laurent Aiello, die in 1997 voor Peugeot kampioen werd in de klasse.
    Niet al teveel conclusies aan verbinden
    Aan het bezoek van de Peugeot-delegatie moeten echter niet al teveel conclusies worden verbonden, hoezeer velen ook verlangend uitzien naar de komst van een derde merk om de DTM-gelederen te versterken. De DTM-organisatie ITR e.V. verkondigt bij elke mogelijke gelegenheid dat graag het gesprek gezocht wordt met geïnteresseerde partijen, en daarvan maakte Peugeot nu gebruik. Omgekeerd is het bij vrijwel ieder merk dat zich serieus met autosport bezighoudt, heel normaal dat met enige regelmaat alle mogelijke opties worden bekeken en geanalyseerd, en in dat kader past het Peugeot-bezoek aan de DTM.

    Interessant platform voor sportieve activiteiten
    Anderzijds zou het alleszins begrijpelijk zijn als Peugeot op zoek is naar een interessant platform voor de sportieve activiteiten van het merk. Na het opheffen van het fabrieksteam in het WK Rally verschoof Peugeot de aandacht naar de lange-afstandsracerij. Dit jaar werd de nieuwe Peugeot 908 HDi met dieselmotor voor het eerst ingezet tijdens de 24 Uur van Le Mans, waar het merk bij het debuut als derde eindigde. In de Le Mans Series, het kampioenschap van 1000-kilometerraces, wint Peugeot weliswaar de ene race na de andere, maar dat is een goed bewaard geheim, want de publicitaire aandacht voor de klasse is nagenoeg nul. Zeker in de zo belangrijke Duitse markt, waar het thema "lange-afstandsraces" vooral is geclaimd door Audi, dat ook de publiciteit veelal zelf moet kopen.

    Overleg over nieuw technisch reglement vanaf 2009
    Zou Peugeot, of welk ander merk dan ook, interesse hebben in een mogelijke deelname aan de serie, dan is het nu bij uitstek het juiste moment om het gesprek te zoeken, want achter de schermen wordt inmiddels volop overleg gevoerd over een nieuw technisch reglement voor de DTM, dat vanaf 2009 van kracht moet worden. Kostenreductie, minder aërodynamische hulpmiddelen (en daardoor meer spektakel en inhaalmogelijkheden op de baan) en minder ruimte voor taktiek en strategie zijn daarbij de belangrijkste uitgangspunten.

    04-09-2007 om 20:16 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Porsche heeft afgelopen weekend in Detroit het ALMS LMP2-kampioenschap gewonnen in een wedstrijd die bol stond van het spektakel. In een uiterst spectaculaire finish wist de Fransman Romain Dumas de LMP1 Audi R10 TDI te verslaan.


    porsche_detroit
    Porsche pakt met een spectaculaire zege voortijdig de LMP2 titel in Detroit
    Foto: Porsche

    Porsche wint LMP2 titel in Detroit
    Gedurende geruime tijd leken de LMP2 Penske Porsches in Detroit op een dubbeloverwinning aanspraak te maken. In de 73 ronde knalde Stefan Johansson echter vanachter bij Sascha Maassen binnen. De Penske Porsche RS verloor door het vervangen van de achtervleugel meer als twee ronden en eindigde uiteindelijk nog als zevende.

    In de 77e ronde greep de Audi R10 TDI vanaf de vierde plek na een herstart de kop en ging aan Romain Dumas voorbij. 25 ronden lang bleef de Fransman de leidende Audi R10 TDI als een terriër volgen. Drie ronden voor het einde greep de Penske-coureur met een fantastische “move” de kop. Hoewel Pirro trachtte de “move” van Dumas af te slaan, moest hij zich toch met een tweede plek op zes seconden achterstand genoegen nemen.

    “Dit is één van de mooiste overwinningen uit mijn carrière glunderde Romain Dumas. Eigenlijk had ik al met een tweede plaats genoegen genomen, maar toen Pirro plotseling een gat liet vallen greep ik direct mijn kans. Het gevoel om op een circuit als dit, waar inhalen bijna onmogelijk is, een sterkere bolide zoals de Audi R10 TDI te verslaan” is eigenlijk onbeschrijfelijk aldus de overgelukkige Fransman. In de GT1 klasse ging de overwinning naar de Corvette C 6R van Johnny O’Connell/Jan Magnussen, terwijl Jamie Melo en Mika Salo voor de zevende keer de zege pakten in de GT2 klasse voor het team van Risi Competiziione.

    UITSLAG
    1. Romain Dumas/Timo Berhnhard LMP 2 Porsche RS Spyder 106 ronden
    2. Emanuelle Pirro/Marco Werner LMP ! Audi R10 TDI 106 ronden
    3. Allan McNish/Rinaldo Capello LMP 1Audi R10 TDI 106 ronden
    4.Andy Wallace/Butch Leitzinger LMP1 Porsche RS Spyder 106 ronden
    5. David Brabham/Stefan Johansson LMP2 Acura ARX 106 ronden
    6. Adrian Fernandez/Luis Diaz Acura LMP2 Lola B06 106 ronden
    7. Chris Dyson/Guy Smith LMP2 Porsche RS Spyder 106 ronden
    8. Ben Devlin/Jamie Bach LMP2 Mazda Lola B07 105 ronden
    9. Sascha Maassen/Ryan Briscoe LMP2 Porsche RS Spyder 104 roinden
    10.Johnny O”Connell/Jan Magnussen GT1 Chevrolet Corvette C6R 103 ronden

    04-09-2007 om 20:14 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    AGR-coureur Tony Kanaan won de voorlaatste IRL-wedstrijd op het fraaie stratencircuit van Detroit. Indien Tony Kanaan op Sonoma zijn teamgenoot Dario Franchitti niet voorgelaten had, had hij zelfs nog aanspraak op de titel kunnen maken. Een omstreden incident tussen de beide titelkandidaten Scott Dixon en Dario Franchitti zorgde na afloop voor verhitte discussies met de organisatoren.


    tk_bedankt_zijn_bolide
    Tony Kanaan bedankt zijn bolide voor de geleverde diensten Foto:IRL


    De neutralisatie die niet kwam
    In de voorlaatste ronde kwam de Dreyer$Reinbold Racing Dallara Honda van Buddy Rice zonder brandstof. Scott Dixon, die als eerste aankwam stormen spinde om de gestrande bolide van Rice te ontwijken. De wedstrijdleiding greep niet in met een neutralisatie. Juist op dat moment kwam Dixon’s titelrivaal Dario Franchitti aanstormen, en die werd eveneens door Dixon meegesleept. Teameigenaar Michael Andretti: “Hij heeft met opzet de rem losgelaten en ook winnaar Tony Kanaan deelde die mening” Gelukkig hadden de direct betrokkenen een andere mening.

    Dario Franchitti: “Hij heeft me het afgelopen seizoen weleens geblokt ja, maar Scott is een faire rijder. Wij beiden hebben ons altijd sportief gedragen. Het was natuurlijk een bizarre situatie als je elkaar met zijn drieën recht in de ogen kijkt. Maar wat mij het meeste opwindt, is dat er geen neutralisatie kwam. Ik ben hier ontzettend kwaad over. Buddy Rice spoedde zich na de wedstrijd in de richting van Scott Dixon en Dario Franchitti om zijn verontschuldigingen aan te bieden, zover daar sprake van kon zijn. Zowel Dario Franchitti als Chip Ganassi aanvaardde de excuses van Buddy Rice. “Hoe kun je er nu iemand afzetten, die achter je rijdt” sneerde Chip Ganassi richting teambaas Michael Andretti

    Franchitti kon zijn wedstrijd vervolgen en eindigde nog als zesde, terwijl Scott Dixon als achtste geklasseerd werd. Het verschil tussen de beide titelkandidaten voor de seizoensfinale op Chicagoland a.s. weekend bedraagt slechts vier punten.Franchitti kreeg nog een bonuspunt omdat hij na Penske-coureur Helio Castroneves het meestal aantal ronden op kop gelegen had. Castroneves verdween na een crash met Tomas Scheckter in de 68e ronde van het strijdtoneel. Ook hier vielen harde woorden na afloop. Eerder was zijn teamgenoot Sam Hornish jr. met de gelapte Sarah Fisher van het strijdtoneel verdwenen. Ook de Brit Darren Manning en Danica Patrick werden hiervan het slachtoffer. Danica kon de wedstrijd zonder al teveel schade vervolgen en eindigde keurig als tweede.

    UITSLAG
    1. Tony Kanaan Dallara Honda 89 ronden
    2. Danica Patrick Dallara Honda 89 ronden
    3. Dan Wheldon Dallara Honda 89 ronden
    4. Darren Manning Dallara Honda 89 ronden
    5. Kosuuke Matsuura Dallara Honda 89 ronden
    6. Dario Franchitti Dallara Honda 88 ronden
    7. Buddy Rice Dallara Honda 87 ronden
    8. Scott Dixon Dallara Honda 87 ronden
    9. A.J. Foyt IV Dallara Honda 87 ronden
    10.Ed Carpenter Dallara Honda 87 ronden

    04-09-2007 om 20:07 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NASCAR: Filmpje megacrash Brad Keselowski
    Hoe ongelooflijk veilig de autosport anno 2007 is, blijkt wel uit de megaklapper die NASCAR Busch Series-coureur Brad Keselowski (auto 88) afgelopen weekend maakte in California. Na een bezoekje aan het ziekenhuis is Keselowski inmiddels al weer thuis.

    04-09-2007 om 19:43 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Harry Steegmans zal komend weekend voor de tweede maal aan de start van de Zolderse etmaalrace verschijnen en laat zich hierbij omringen door Albert Vanierschot, Patrick Schreurs en Eric Bruynoghe. Stuk voor stuk piloten met een lange 24- urengeschiedenis. Voor Steegmans is het seizoen 2007 tot hiertoe nog niet over rozen gelopen. Maar daarin wil de Antwerpenaar komend weekend verandering brengen.
    “We staan momenteel vijfde in Divisie 3 en kunnen ons niet meer mengen in het titeldebat”, verduidelijkt Harry Steegmans. “Maar een mooie ereplaats behoort nog tot de mogelijkheden. Ik kan mijn seizoen uiteraard nog oppoetsen met een mooi resultaat tijdens de komende 24 Hours. Een overwinning in Divisie 3 en een dichte ereplaats algemeen is mijn streefdoel. Ik ben dan ook blij dat ik het gezelschap krijg van de meest ervaren 24 urenrijders in België”.

    AD Sportbaas, Albert Vanierschot spant hierbij de kroon. Hij was er reeds bij toen in 1978 de eerste 24 Uren van Zolder op gang werd geschoten. Bovendien sloeg hij geen enkele editie over en zal komend weekend voor de 29ste maal aan de start staan. Wie doet hem dit na? Vanierschot won deze wedstrijd trouwens reeds viermaal.
    “Ik ben blij dat ik er terug bij ben en hoop op een dichte ereplaats. Een podiumplaats moet kunnen met de Porsche biturbo die nog steeds een ideale wagen is voor dergelijke wedstrijden. Mogelijk hadden we naast de Dodge Viper en de Porsche biturbo nog met een derde wagen (Porsche 997) aan de start gestaan. Maar door het wegvallen van Kevin Leest hebben we zaken enigszins moeten herschikken”.



    Patrick Schreurs moet niet veel onderdoen voor Vanierschot inzake het aantal starts in de 24 Uren van Zolder. Schreurs’ eerste editie dateert ook reeds van 1983. Een overwinning was voor hem nog niet weggelegd, maar hij verzamelde reeds tal van podiumplaatsen en werd ondermeer driemaal tweede en driemaal derde algemeen.
    “Ik herinner me dat ik vorig seizoen tijdens de 24 Uren van Zolder samen reed met Albert, Koen en kris. Ik vertrok met dezelfde wagen vanop de achtste startrij met een chrono van 1’37”969. Na ongeveer een half uur wedstrijd bevond ik me reeds in 4de positie. Mijn chrono’s lagen constant tussen 1’38”en 1’39”. We zijn achteraf uitgevallen met een defecte versnellingsbak en verspeelden zodoende onze kansen op een goede klassering. Ik ben blij met de keuze van de wagen en indien we gespaard blijven van pech denk ik dat een dichte ereplaats (lees podium) er dik inzit. Maar het wordt een open strijd met zéér veel zegekandidaten. Een pronostiek maken is onmogelijk”.

    Ook Erik Bruynoghe mag stilaan tot de anciens van de 24 Uren worden gerekend. Bruynoghe won éénmaal in 1996 voor het toenmalige GL Racing met een Porsche 993 uit de ateliers van AD Sport en stond regelmatig op het podium. De snelle Limburger reed zijn eerste 24 uren in 1988 en is momenteel aan zijn 20ste editie toe. “Een mooi getal om er een punt achter te zetten”, doet Bruynoghe verrassend uit de doeken. “Ik stop niet met racen, maar het is elk jaar terug zoeken naar een extra budget voor deze Zolderse klassieker. En daar wringt het schoentje. Voor de laatste maal wil ik nog eens extra in de handen spuwen en mijn 24 urencarrière afsluiten met een podiumplaats”.

    02-09-2007 om 23:23 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Champ Car: Doornbos faalt in Assen, Heylen dé man met P2!
    Waar Doornbos vandaag faalde, kon Jan Heylen zijn geluk niet op. De Belg deed iedereen verbazen met zijn tweede plaats in de Champ Car race in Assen. Justin Wilson was de enige coureur die voor Jan Heylen wist te finishen. De Engelse oud F1 coureur behaalde hierdoor een mooie zege voor RSPORTS. Robert Doornbos kreeg de fans niet op de banken tijdens de race. De Nederlandse coureur eindigde namelijk op de dertiende plaats.

    Sebastien Bourdais kon zijn pole positie niet omzetten in de koppositie tijdens de start. Justin Wilson kwam al vrij snel op het rechte stuk langs de Fransman. Neel Jani lukte het om zijn teamgenoot Tristan Gommendy in te halen, waardoor de Zwitser doorschoof naar P3. Gedurende de eerste ronde leek de Fransman opeens stil te vallen. Niet veel later meldde de regerend kampioen over de pitradio dat hij per ongeluk zijn pitlane speedlimiter had aangezet. Bourdais viel door dit ongelukje terug naar de vijfde plaats.

    Paul Tracy kende een zeer ongelukkige start. De Canadees spinde na de eerste bocht, waarop de gele vlag meteen gezwaaid moest worden. Een aantal coureurs, waaronder Doornbos kwamen even binnen, waardoor Robert Doornbos terugviel naar P12. Jan Heylen wist na de herstart een positie te winnen ten ksote van Will Power, waardoor de Belg naar de zevende plaats ging.

    In de negende ronde moest Bruno Junqueira binnenkomen, omdat hij een lekke rechtervoorband had. De Braziliaan kon door deze stop door tijdens de volgende pitstopserie, wat de PKV-coureur de leiding in de wedstrijd leverde. Deze pitstopreeks vond plaats tijdens de tweede neutralisatie van de wedstrijd, die veroorzaakt werd door troep op de baan in bocht tien. Jan Heylen haalde door een snelle pitstop Sebastien Bourdais in.

    Omdat een aantal coureurs problemen hadden met het gebruik van Power to Pass, werd door de wedstrijdleiding het gebruik van de extra PK's verboden voor alle coureurs. Deze beslissing zorgde er voor dat er iets minder vaak werd ingehaald dan normaal. Bruno Junqueira moest na achtentwintig als eerste naar binnen komen, maar kon tijdens de daarop volgende race weer buiten blijven waardoor de Braziliaan van P1 naar P16 ging en weer terug.

    Bourdais verloor veel tijd in de pits. De bolide bleef langer stilstaan dan de bedoeling was, omdat hij zijn motor liet afslaan. Bourdais wist zich aan het eind van de race nog een aantal plaatsen naar voren te werken. In de één na laatste ronde mislukte echter een doldwaze inhaalactie op Pagenaud, waardoor de Fransman het met de zevende plaats moest doen.

    Doornbos wist maar niet verder naar voren te komen en moest ten overmaat van ramp nog één keer stoppen in de allerlaatste ronde. De Nederlander bleef hierdoor steken op de dertiende plaats.Justin Wilson wist de leiding in de wedstrijd te behouden en Jan Heylen ging naar een zeer knappe tweede plaats, gevolgd door Bruno Junqueira, die weer op het podium belande door een goede strategie.

    Uitslag van de Champ Car Grand Prix te Assen:
    1  Justin Wilson	RSPORTS		        69 Ronden
    2 Jan Heylen Conquest + 7.227
    3 Bruno Junqueira Dale Coyne + 8.419
    4 Tristan Gommendy PKV + 9.037
    5 Neel Jani PKV + 22.262
    6 Simon Pagenaud Team Australia + 22.698
    7 Sebastien Bourdais Newman/Haas/Lanigan + 22.955
    8 Oriol Servia Forsythe + 23.406
    9 Graham Rahal Newman/Haas/Lanigan + 23.949
    10 Ryan Dalziel PCM + 29.554
    11 Dan Clarke Minardi Team USA + 38.903
    12 Katherine Legge Dale Coyne + 44.860
    13 Robert Doornbos Minardi Team USA + 1:00.638
    14 Will Power Team Australia + 1:01.204
    15 Alex Tagliani RSPORTS + 1 Ronde
    16 Alex Figge PCM + 1 Ronde
    17 Paul Tracy Forsythe + 55 Ronden

    02-09-2007 om 23:22 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Justin Wilson: "De sfeer was beter dan al mijn F1-events"
    Justin Wilson kwam vandaag als winnaar over de eindstreep in Assen. De Engelsman gaf tijdens de persconferentie toe dat Bruno Junqueira het nog erg spannend maakte met zijn alternatieve tactiek De oud F1 coureur won echter toch.

    De Engelsman had zich goed vermaakt in België en Nederland. De evenementen noemde hij fantastisch en hij meende zelfs dat de sfeer op Assen beter was dan alle Formule 1 wedstrijden die hij gereden had.

    "Het gaat nu goed met het team en dat blijkt nu ook uit deze zege", vertelde Justin Wilson tegenover RaceXpress. "Het begin van het seizoen verliep erg moeizaam, maar nu loopt alles zoals het hoort. Ik hoop dat ik een plek in de top drie kan behalen aan het eind van het seizoen. Er komen echter nog twee hele moeilijke races in Australië en Mexico. Daarnaast is in de Champ Car alles mogelijk. Zo rij je de ene race aan kop en lig je de volgende weer helemaal achteraan. Zo gaat dat."

    02-09-2007 om 23:21 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Justin Wilson heeft de Bavaria Champ Car Grand Prix op Assen gewonnen. De Brit greep bij de start de leiding, maar kreeg nog serieuze tegenstand van de verrassend sterke Bruno Junqueira. Jan Heylen reed een geweldige race en eindigde nog voor de Braziliaan op de tweede plaats. Het evenement trok zondag 61.200 bezoekers

    De rode lichten op de grid gaan snel uit en het is het Justin Wilson die als eerste bij de Haarbocht is. De voorspelde problemen blijven daar uit, maar vinden drie bochten verder bij Strubben plaats. Paul Tracy, gekomen van de laatste startplek, verremt zich achter Robert Doornbos en spint rechts de baan af. Daarachter raken Alex Tagliani en Bruno Junqueira elkaar, maar zonder grote gevolgen voor beiden. Bourdais kent een slechte start en zakt terug naar vijf, terwijl Doornbos als tiende doorkomt.

    wilson

    Om de gestrandde bolide van Tracy weer op gang te helpen wordt de safetycar ingeschakeld. Reden voor Doornbos en de mannen achter hem, waaronder Oriol Servia, om een gok te nemen en de auto helemaal af te laten tanken. Veel brengt het ze niet, want in ronde vijftien volgt er een tweede neutralisatie. De reden is dat Bruno Junqueira een lekke band heeft en er rubberstukken op de baan liggen. Junqueira komt uiteraard gelijk de pits in voor een stop, maar tijdens de daaropvolgende neutralisatie komt het gehele veld binnen. De coureurs die op dat moment op een alternatieve strategie reden komen zo weer in hetzelfde schema als de rest. Opvallend genoeg is de grootste profiteur van deze safetycarfase, want hij gaat aan de leiding.

    Bij de herstart is het Junqueira die weg rijdt van Justin Wilson. Daarachter volgen Jani en Gommendy, terwijl Jan Heylen langzaam maar zeker naar voren rijd. Zo stijgt hij in de 22ste ronde naar de derde positie, als Jani wat plaatsen verliest en hij daarna Gommendy inhaalt

    In ronde 28 geeft Bruno Junqueira zijn ruime voorsprong weg als hij de pits in moet, maar de Braziliaan heeft vandaag het geluk aan zijn zijde. De wedstrijdleiding besluit de race nogmaals te neutraliseren aangezien een rubberpaaltje in de GT-Chicane is losgeraakt. De rest van het veld maakt een stop, zodat Junqueira weer aan de leiding komt. De pitstop van Bourdais loopt verkeerd, als hij de motor laat afslaan bij het wegrijden. Hierdoor besluit hij een ronde later, terwijl de race nog steeds ‘onder geel’ is nogmaals binnen te komen om nog meer benzine te halen.

    Bruno Junqueira leidt de race, maar weet niet nogmaals zijn voorsprong ruim uit te bouwen. Justin Wilson houdt de rest van het veld een beetje op. Jan Heylen ligt goed op de derde plaats, voor Gommendy en Pagenaud. Dan Clarke opent in ronde 46 een nieuwe serie pitstops. Zijn voorbeeld wordt enkele ronden later gevolgd door de rest van het veld. Als in ronde 52 iedereen zijn stop heeft gemaakt, heeft Justin Wilson de leiding in de race overgenomen. Jan Heylen kent een super race en volgt de Engelsman als zijn schaduw. Bruno Junqueira sluit aan als derde. Dan Clarke, de teamgenoot van Doornbos, heeft zich weten op te werken tot de vierde plaats.

    In de slotfase van de race gebeurt verder weinig. Sebastien Bourdais, inmiddels van achteraf weer opgeklommen naar de zevende positie, doet nog wel pogingen om de zesde plaats van Simon Pagenaud over te nemen. In Strubben neemt hij een wijde lijn om meer snelheid uit de bocht mee te nemen voor een aanval bij Ruskenhoek. Hij plaatst zijn wagen aan de binnenkant, maar verremt zich, schiet rechtdoor en verliest zodoende weer zijn gewonnen plek. In de laatste ronde van de race moet de Doornbos nog binnenkomen voor een ‘splash & dash’. Het is tekenend voor het teleurstellende weekend dat de Rotterdammer in Assen beleefd. In de laatste ronde rijdt Will Power heel langzaam zijn laatste meters omdat hij geen benzine meer heeft. Doornbos pakt hierdoor nog een plekje, maar met zijn dertiende positie is hij alles behalve tevreden.

    finish 
    Tevreden zijn wel Justin Wilson, Jan Heylen en Bruno Junqueira. Voor de Braziliaan is het zijn tweede podium na Zolder. Voor Heylen is het zijn beste resultaat uit zijn carrière en voor Wilson betekent het dat hij Doornbos voorbij gaat in het klassement. Justin Wilson over zijn race: “Vanmorgen heb ik de warm-up niet kunnen rijden doordat mijn auto olie lekte en gisteren zaten we fout met de set-up. Mijn engineer heeft op gevoel de afstelling omgegooid en het pakte bijzonder goed uit!”

    Volgens Heylen zat dit resultaat er al een tijdje aan te komen: “Het is voor de buitenkant soms lastig te zien, maar we zaten er de afgelopen races echt al een paar keer dicht bij. Dit is dan zo’n race dat alles op zijn plaats valt en ik voel me nu net zo blij als toen ik het Formule Ford Festival won in 2000”.

    Alle drie de heren waren het erover eens dat deze races in Europa een succes zijn. Bruno Junqueira kwam bijna woorden te kort: “Overal langs de baan stonden mensen. Het leek wel beter dan de formule 1 races waar ik bij ben geweest. Het publiek hier weet ook echt veel van deze klasse en zijn erg enthousiast, dus ik vind dat we minimaal twee races in Europa moeten houden”.

    Het laatste woord is aan Robert Doornbos: “Het was heel speciaal om hier te rijden en ik wil iedereen bedanken voor hun komst. Maar onze strategie vandaag was een ramp en veranderde steeds tijdens de race. Ik voelde me al tijdens de race teleurgesteld en niet mezelf in de auto. Het seizoen ging zo goed, maar alles was ver van huis. Nu ben ik hier en zijn de successen zo ver weg. In ieder geval ga ik nog helemaal voor tweede plaats in het kampioenschap”.

    podium_champcar_assen

    Uitslag Assen Champcar Grand Prix, zondag 2 september 2007
    1. Justin Wilson - Rusport, 1:46:02,236
    2. Jan Heylen - Conquest Racing, op 7,226
    3. Bruno Junqueira - Dale Coyne Racing, op 8,416
    4. Tristan Gommendy - PKV Racing, op 9,036
    5. Neel Jani – PKV, op 22,261
    6. Simon Pagenaud - Team Australia, op 22,697
    7. Sebastien Bourdais - Newman Haas Lanigan Racing, op 22,955
    8. Oriol Servia Forsythe Racing, op 23,405
    9. Graham Rahal - Newman Haas Lanigan Racing, op 23,948
    10. Ryan Dalziel - Pacific Coast Motorsports, op 29,533
    11. Dan Clarke - Minardi Team USA, op 38,902
    12. Katherine Legge - Dale Coyne Racing, op 44,859
    13. Robert Doornbos - Minardi Team USA, op 1:00,673
    14. Will Power - Team Australia, op 1:01,203
    15. Alex Tagliani – Rocketsports, op 1 ronde
    16. Alex Figge - Pacific Coast Motorsports, op 1 ronde
    17. Paul Tracy - Forsythe Racing, DNF

    02-09-2007 om 23:15 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    dtm_nbr_tomczyk
    Martin Tomczyk op weg naar zijn tweede DTM-zege op rij

    Op Zandvoort was zijn overwinning aanleiding voor heel wat discussie en zelfs fluitconcerten. Op de Nürburgring liet hij zien dat hij ook geheel zelfstandig zonder hulp van buitenaf kan winnen. Op het 3,629 kilometer lange circuit in de Eifel behaalde Martin Tomczyk zijn tweede DTM-zege op rij. Daarmee verkleinde hij de achterstand in het kampioenschap tot vier punten op zijn Abt-Audi-teamgenoot Mattias Ekström, die als derde over de eindstreep kwam. Tussen de beide Audi-coureurs in eindigde Bruno Spengler met zijn AMG Mercedes C-Klasse als tweede. Met nog twee races te gaan leidt Ekström nu met vier punten voorsprong op Tomczyk en tien punten op Spengler.

    Tomczyk man van het weekend
    Met de pole-position en de overwinning was Martin Tomczyk duidelijk de man van het weekend op de Nürburgring. De Beier reed een klap sneller dan de concurrentie, bouwde daarmee een flinke voorsprong op en had ook geen problemen bij zijn beide verplichte pitstops. Daarmee reed hij naar zijn tweede overwinning op rij en de derde zege uit zijn DTM-loopbaan. Het Abt-Audi-team van Tomczyk volgde tijdens de race vrijwel exact de strategie van Bruno Spengler: in de twintigste ronde kwam Spengler binnen voor zijn eerste verplichte pitstop, een ronde later volgde Tomczyk. In de dertigste ronde legde Spengler zijn tweede stop af en opnieuw kwam Tomczyk een ronde later binnen. Ondertussen had de Duitser echter wel een comfortabele voorsprong opgebouwd, want hij was over de gehele linie sneller dan zijn Canadese opponent. Daarmee deed hij de hoop in het Mercedes-kamp teniet, want na de sterke prestaties van Audi in de kwalificatie werd er bij Mercedes constant verkondigd dat de C-Klasses in de long-runs tijdens de beide tests op vrijdag zo snel waren. Tomczyk deed het wat dat betreft in de race echter duidelijk beter, want zijn eerste plaats was nimmer in gevaar.

    dtm_nbr_start
    Start van de race met Tomczyk aan de leiding voor Scheider
    Turbulent begin, Kristensen stopt concurrentie af
    De wedstrijd begon turbulent: Susie Stoddart liet de motor van haar Mercedes afslaan en bij het ontwijken van de stilstaande auto reed Mike Rockenfeller zijn Audi-merkgenoot Markus Winkelhock aan. Diens A4 knalde hard in de vangrail, wat voor flinke schade zorgde. Om de brokstukken op de baan te kunnen verwijderen werd de safety car ingezet. Op dat moment reed Tomczyk aan de leiding voor Scheider, Kristensen en Spengler. Natuurlijk was het meteen duidelijk wat er bij de herstart zou gebeuren: Kristensen liet een flink gat vallen en reed vervolgens per ronde zo’n drie tienden van een seconde langzamer, zodat zijn beide merkgenoten Tomczyk en Scheider vooraan konden wegrijden. Bruno Spengler was op de vierde plaats weliswaar een stuk sneller dan Kristensen, maar kon de Deen niet voorbij. Een tijdlang verscheen de mededeling op de monitoren dat Kristensen “under investigation” was vanwege het incident bij de herstart, maar de sportcommissarissen zagen af van maatregelen. Mercedes-sportdirecteur Norbert Haug was na afloop wel duidelijk in zijn kritiek: “Dat was niet zoals het hoort. Bij de herstart mag je twee wagenlengtes afstand houden, niet meer.”

    dtm_nbr_kristensen
    Tom Kristensen hield Bruno Spengler een tijdlang achter zich

    Faire race volgens alle betrokkenen
    Afgezien van dit kleine incident waardeerden alle betrokkenen de race als uiterst fair. Dat was ook de zienswijze van Mattias Ekström, die dankzij een geslaagde strategie van zijn team van de tiende startplaats derde werd. “In de eerste drie bochten ging het er wel heel hard aan toe, maar daarna was de race heel fair. Ik was in tal van duels verwikkeld en heb absoluut geen klachten. Integendeel! Mijn auto was vandaag een stuk beter dan gisteren in de kwalificatie en ik ben blij dat ik nog op het podium ben geëindigd.” Daarbij kreeg Ekström wel weer hulp van een merkgenoot: nadat hij Jamie Green voorbij was in de strijd om de vierde plaats reed hij snel naar Timo Scheider toe, die op dat moment derde was. Scheider had niet lang nodig voordat hij Ekström de ruimte gaf, zodat de Zweed ervoorbij kon. Daarmee werd het dus weer niks met de eerste podiumplaats voor de Duitser in diens 75e DTM-race…


    dtm_nbr_podium
    Het podium met vlnr Bruno Spengler, Abt-Audi-marketingmanager Harry Unflath, winnaar Martin Tomczyk en Mattias Ekström

    Onderstuur bevalt Tomczyk wel
    Winnaar Tomczyk was heel tevreden. “Mijn auto was perfect, de strategie was perfect en de stops verliepen naar behoren”, zei hij. “Gisteren was mijn auto al prima. Vanmorgen in de warm-up reed ik met volle tanks en had ik wat last van onderstuur. We aarzelden even of we nog wat aan de afstelling moesten veranderen, maar we besloten het zo te houden en dat was een goede beslissing. Onderstuur ligt me sowieso meer dan overstuur. Super dat ik nu weer gewonnen heb en dat ik wat op Bruno ben uitgelopen. In het kampioenschap ziet het er daardoor goed voor ons uit. Hoe het uiteindelijk afloopt, dat maken Mattias en ik hopelijk wel onder elkaar uit…”

    dtm_nbr_spengler
    Bruno Spengler was best-geklasseerde Mercedes-rijder op de tweede plaats

    Titelstrijd nog steeds open
    Ook Bruno Spengler was content. “We hadden wel een beetje gehoopt op de tweede plaats. Het goede daarvan is, dat we voor de volgende race daardoor weer extra gewicht kwijtraken. De race was goed, alleen was het wel jammer dat ik na de safety-car een tijdlang achter Tom Kristensen vast zat. Ik was veel sneller, maar kon er niet langs. Hoe dan ook, de titelstrijd is nog steeds open en ik zal er alles aan doen om dat zo te houden tot aan de finale in Hockenheim.” Achter Tomczyk, Spengler en Ekström eindigde Timo Scheider als vierde, voor de drie Mercedessen van Jamie Green, Paul di Resta en Bernd Schneider. Di Resta was daarmee de best geklasseerde rijder met een auto uit 2005. Tom Kristensen pakte als achtste nog één punt voor het kampioenschap, Alexandre Prémat was op de negende plaats de beste man met een auto van vorig jaar.

    Uitslag:
    1. Martin Tomczyk (Dui), Audi A4 DTM, 43 r. in 1.02.39,571 (gem.149,424 km/u)
    2. Bruno Spengler (Can), AMG Mercedes C-Klasse, op 6,217
    3. Mattias Ekström (Zwe), Audi A4 DTM, op 20,535
    4. Timo Scheider (Dui), Audi A4 DTM, op 26,359
    5. Jamie Green (GBr), AMG Mercedes C-Klasse, op 26,968
    6. Paul di Resta (GBr), AMG Mercedes C-Klasse, op 27,986
    7. Bernd Schneider (Dui), AMG Mercedes C-Klasse, op 30,673
    8. Tom Kristensen (Den), Audi A4 DTM, op 31,121

    Stand:
    1. Ekström, 44 punten
    2. Tomczyk, 40
    3. Spengler, 34
    4. Schneider, 27,5
    5. Di Resta,25
    6. Häkkinen, 22
    7. Scheider, 17
    8. Paffett, 16,5

    02-09-2007 om 23:12 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De Formule 1 Grand Prix van Turkije heeft bij het Etihad Aldar Spyker Formula One Team gezorgd voor mixed feelings. Terwijl Sakon Yamamoto voor de eerste keer een Grand Prix voor Spyker finished, valt Adrian Sutil in de laatste ronde uit met een benzinedrukprobleem.



    Beide coureurs hadden een goede start en bleven uit de chaos veroorzaakt door de spin van Trulli in de eerste bocht. Na een goede eerste stint waarbij de aansluiting met het achterveld behouden bleef, kwamen de problemen vlak voor de eerste serie pitstops. Hierdoor was een goed resultaat helaas onmogelijk geworden.

    Sutil kwam in de 21ste ronde de pits binnen vanwege een benzinedrukprobleem. Terwijl het team bezig was dit probleem op te lossen ontstond er een versnellingsbak-error. Hierdoor moest het team Adrian de pitbox induwen aangezien Yamamoto binnenkwam voor zijn geplande stop. Echter ontstond bij hem hetzelfde probleem, waardoor beide coureurs veel tijd verloren. Met een ronde achterstand kwamen de coureurs weer de baan op, maar het was onmogelijk om aansluiting te vinden met de rest van het veld. Beide coureurs concentreerden zich op het uitrijden van de race. Het leek er lang op dat Spyker voor het eerst sinds lange tijd weer twee coureurs aan de finish zou hebben, totdat Sutil in de laatste ronde stilviel.



    Adrian Sutil - 21st (DNF) Fastest lap: 1:30.617
    ''Ik had een goede start maar ik moest wijd toen er een auto spinde. Toch verloor ik geen plaatsen en ging de eerste stint erg goed. Ik was sneller dan de Toro Rosso maar kon geen plek vinden om hem te passeren. We hebben een aantal goede ronden gereden en naarmate de race vorderde werkten de harde banden steeds beter en beter. Helaas haalde ik de finish niet door een probleem met de benzinedruk.''

    Sakon Yamamoto – 20st Fastest lap: 1:30.951
    ''Met het uitrijden van de race heb ik mijn doel behaald, dus ik ben erg blij. Het was niet gemakkelijk toen ik de pits inkwam met een lage benzinedruk, maar gelukkig heb ik hiermee niet al te veel tijd verloren. Op Monza hebben we de B-spec en ik heb erg veel zin in deze race. Ik ga door met data verzamelen en me voorbereiden voor deze race en de komende testdagen.''

    Mike Gascoyne, Chief Technical Officer
    ''Het was een moeilijke race: helaas hebben we niet beide auto’s aan de finish gekregen vanwege het probleem met Adrian’s bolide in de laatste ronde. De eerste stints waren behoorlijk goed en vergelijkbaar met de auto’s rondom ons, maar helaas werden we opgehouden door de Toro Rosso voor ons.''

    Het team gaat nu door naar Monza waar het twee dagen zal testen. De eerste volledige testdag wordt er gereden met de B-spec F8-VII.

    27-08-2007 om 19:44 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Champcar: Groeten uit Zolder 2

    Met een sensationele kwalificatie van de Fransman Sebastien Bourdais voor de eerste Belgian Champcar Grand Prix spraken de organisatoren van een succesvol verlopen dag. We blikken achter de schermen nog eens terug.



    bourdais_flag
    Voorlopig de snelste man ooit op Zolder. Sebastien Bourdais.

    sponsor
    Deze sponsor was er heel blij mee

    power_going_out
    Wil Power miste de Pole-power

    banden
    Een harde en een zachte compound


    brandweer
    De Belgische brandweer in de leer bij de Champcar-officials

    rescue_vehiicle
    Deze Mazda-rescuecars zijn een zeldzaamheid op de Europese circuits.

    dale_coyne_racing
    Belangrijke man bij Dale Coyne Racing.

    billy_kamphausen
    Billy Kamphausen van Champcar(rechts) en een Nederlandse official. Zij moeten het
    verkeer in de pitstraat in goede banen leiden.



    mcdonalds
    Ofwel van Zolder naar Assen?

    dobbelbord
    Wellk team gaat een gokje wagen?

    cat_girls
    Vreemde gok, twee katten en een hond.

    heylen_huilen
    "Dan Clarke zegt u? IK kan die naam niet meer horen denkt Jan Heylen



    wil_power
    Wil Power is er sprakeloos van, van die snelle ronde van Bourdais.

    wilson
    Justin Wilson. "Van dit trainingsresultaat, daar krijg je toch gewoon hoofdpijn van.

    fan
    Die posters die ze achter de coulissen achterhouden, wil ik natuurlijk wel als eerste hebben.

    27-08-2007 om 19:36 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer hoogvliegers in Champcar
    Gisteren konden we al laten zien dat poleman Sebastien Bourdais het luchtruim koos bij zijn vliegende ronde. De Fransman is hierin echter geen uitzondering, zo bewijzen deze foto's van Minardi's invaller Mario Dominguez. Ook de teamgenoot van Robert Doornbos weet welke lijn de kortste is. Kijk hier voor een cursus chicane afsnijden:


    dominguez_1

    dominguez_2

    dominguez_3

    dominguez_4

    dominguez_5

    dominguez_6

    dominguez_7

    27-08-2007 om 19:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    480_donald_blij
    De BRL-race werd grotendeels verreden achter de safetycar na een flinke klapper met Van Genderen, Van Kalmthout en Stor. Aan kop verloor polezitter Molenaar in eerste instantie het gevecht van Donny Crevels, maar toen deze uitviel achter de safetycar hoefde hij alleen teamgenoot Sandor van Es nog maar achter zich te houden om te overwinnen. Henry Zumbrink was in de BRL Light in gevecht met Marijn van Kalmthout, maar toen deze uitviel won hij de Light-race vrij gemakkelijk voor de prima opgerukte Gaby Uljee en René Zwikker.

    De openingsfase verliep nog netjes in de eerste race van de BRL. Aan kop behield Donald Molenaar bij de start zijn leidende positie voor Donny Crevels en ook Jacky van der Ende behield zijn derde plaats. De wegens pech ‘slechts’ als zesde gestarte Sandor van Es rukte gelijk op naar plaats vier. Leider Molenaar kon echter slechts een enkele ronde genieten van de leiding want in ronde twee deed Crevels een inhaalpoging die hem voorbij aan Molenaar bracht. Ook Sandor van Es deed een geslaagde actie en pakte de derde plaats ten koste van Van der Ende.

    480_panman_hoogvlieger
    Roy Panman kwam als een komeet uit de startblokken, maar haalde helaas de finish niet

    Ook de start van de BRL Light kende weinig problemen. Henry Zumbrink behield de leiding voor naaste belager Marijn van Kalmthout. Daarachter wist Theo Stor op te rukken van plaats vijf naar drie; Gaby Uljee deed het nog beter door van acht naar vier te starten en even later ook Theo Stor te passeren. De twee koplopers konden niet echt weglopen bij het gevolg, mede vanwege de achterste V6 Wim Noorman, die Zumbrink zelfs leek op te houden.
    In ronde vier ging het hek van de dam, toen een spin van Wim van Genderen flink wat chaos veroorzaakte. De V6-rijder spinde in de Bianchi-bocht en gooide daarbij een flinke hoeveelheid zand op de baan. Terwijl verschillende rijders de spinnende auto nog konden ontwijken vlogen Light-rijders Van Kalmthout en Stor er bovenop. De volgende Light-rijders konden de drie auto’s ternauwernood ontwijken, maar in de chaos bleef ook Jochen Habets achter, die wel kon ontwijken, maar zichzelf vastgroef in de grindbak. Ook elders vonden Niels Bouwhuis en Eric van den Munckhof hun Waterloo met een kapotte bolide.

    480_schade_genderen

    Toen de rook was opgetrokken konden de rijders op eigen kracht uit de auto, al leek Van Kalmthout er het slechtste aan toe; hij kwam niet direct uit zijn auto en had daarna ook nog tijd nodig om bij te komen. Uiteraard kwam de safetycar de baan op om de rotzooi op te ruimen en de auto’s per depannage af te voeren. Een rustige fase normaalgesproken, zij het niet dat leider Donny Crevels zijn auto met motorproblemen aan de kant moest parkeren, waarmee Donald Molenaar de leiding weer gemakkelijk in handen kreeg geschoven.

    480_donald_actie

    De safetycarsituatie duurde wel een kwartier, waarna er nog slechts zes minuten te racen waren. De herstart verliep rustig; er werden niet te veel risico’s genomen. Pas in de tweede ronde brak de actie weer los en het grootste slachtoffer hierbij was Jacky van der Ende. Eerst krijg hij Nelson van der Pol om zijn oren; Danny van Dongen, die reeds ook Jeroen Reijntjens was gepasseerd, volgde even later Van der Pols voorbeeld en pakte de vierde plaats. De leiders van Collé waren er inmiddels samen vandoor en Van Es was niet te wijken van zijn teamgenoots bumper. Een echte inhaalmogelijkheid zat er echter niet in en Van Es was wijs genoeg om niet te vervallen in een onbezonnen actie, waardoor de twee in slagvolgorde over de meet kwamen.

    In de BRL Light was het vuur na de crash uit het gevecht. Gaby Uljee reed op de tweede plaats, maar was niet bij machte om Zumbrink het leven zuur te maken. Nummer drie René Zwikker op zijn beurt kon Uljee niet bijhouden en liep flink uit op Niels Hartvelt. Zonder problemen reed het podiumtrio zo naar de finish.

    480_brl_strijd

    480_podium_race1

    Uitslag race 1 BRL V6
    Belgian Champcar GP Zolder, zondag 26 augustus 2007

    1. Donald Molenaar, 12 ronden
    2. Sandor van Es, op 0.588
    3. Nelson van der Pol, op 4.978
    4. Danny van Dongen, op 5.588
    5. Jacky van der Ende, op 6.286
    6. Jeroen Reijntjens, op 7.046
    7. Ferdinand Kool, op 7.420
    8. Duncan Huisman, op 8.405
    9. Junior Strous, op 8.591
    10. Christiaan Frankenhout, op 10.960

    Uitslag BRL Light
    1. Henry Zumbrink, 12 ronden
    2. Gaby Uljee, op 1.723
    3. René Zwikker, op 2.843
    4. Niels Hartvelt, op 7.303
    5. Joey Hanssen, op 7.874
    6. Tom Koop, op 8.182
    7. Lloyd Tjon, op 9.572
    8. Carlijn Bergsma, op 17.417
    9. Johan van Beek, op 37.546


    27-08-2007 om 19:30 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    480_tung1

    Het was een zware race voor Ho-Pin Tung, in zijn BCN Competicion GP2-racewagen, zondag op het circuit van Istanbul, in het voorprogramma van het Formule 1 geweld. Net als de dag ervoor eindigde de jonge Nederlandse Chinees op een mooie negende plek. Deze twee goede finishes zijn voorlopig de beste van dit GP2-seizoen voor Ho-Pin.


    480_tung2

    In de tweede race van dit weekend had Ho-Pin Tung een goede start, maar al in de eerste bocht werd hij door de drukte op een wijde lijn gedwongen van de baan en hij raakte zelfs even naast het asfalt. Hij verloor daarmee drie plaatsen. ‘Verder was het een steady race met weinig bijzonderheden,’ vertelde hij na de race aan zijn website. ‘Gisteren was de auto beter, kon ik snellere rondetijden rijden. Vandaag had er zeker meer ingezeten, als de auto opnieuw perfect was geweest.’

    Zaterdag ‘super’
    ‘De eerste race, zaterdag, was zeker één van mijn betere van dit jaar’, blikt Ho-Pin terug. Mijn rondetijden zaten in de top drie, als ik de late pitters even buiten beschouwing laat. In het begin van de race verloor ik veel terrein, omdat ik vast zat achter langzame deelnemers, maar daarna ging ’t echt super. Er was nog een nodeloos incident bij uitrijden van de pit lane, waardoor ik drie plaatsen verloor. Maar ook al was dit een beste race, het kan altijd beter; ik kijk uit naar Monza,’ zegt de jonge Chinees.

    27-08-2007 om 19:27 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Hoewel het hele veld bij de start van de eerste FIA-WTCC race op Oschersleben nog goed weg kwam, ontbraken er de nodige rijders bij de eerste passage van start/finish. Er was op dat moment al sprake van een Safety Car situatie want nog voor de eerste bocht strandden de BMW van Zanardi, de zwaar gehavende SEAT van Pierre Yves Corthals en de Chevrolet van Nicola Larini. Maar nauwelijks een bocht later was het ook raak. Daar waren het ondermeer de SEAT’s van Peter Terting en Tom Coronel die het strijdperk met schade verlieten, na een spin van Alain Menu in de Chevrolet.

    Na de nodige ronden achter de Safety Car was de herstart voor Gabriele Tarquini, met op zijn bumper merkgenoot Yvan Muller. James Thompson scheidde met zijn rode Alfa de SEAT van de volgende BMW’s onder aanvoering van Jorg Muller. Enkele ronden later neemt Tarquini de bocht iets te wijd, waardoor de dieselmotor aangedreven Leon met Yvan Muller de leiding overneemt en in de navolgende ronden niet meer afstaat. Tarquini eindigt als tweede en Thompson wist zijn derde plaats te behouden, ten koste van Jorg Muller en Andy Priaulx. De beide BMW-coureurs ondernamen meerdere pogingen om langs de Alfa te komen, maar maakten het daarbij elkaar vaak niet altijd even makkelijk. Zo probeerde Piaulx daarbij ook Muller zijn vierde plaats te ontnemen. De Duitser moest dus een plek zien te winnen en zijn eigen positie verdedigen. Opmerkelijk was de zesde positie in handen van Jordi Gene die daarmee de grootste inhaalrace van iedereen maakte.
    De Haarlemse Alfa Romeo coureur Olivier Tielmans kwam goed door die tumultueuze eerste fase van de race en klom van een elfde positie naar een negende. Daar miste hij net de aansluiting met de top 8 en dus een kans op de pole position voor de tweede race. Aan de andere kant had hij op zijn volgers voldoende voorsprong om te moeten vrezen voor het verlies van zijn positie.

    Opmerkelijk was het debuut van de Rus Sadredinov als teamgenoot van Tom Coronel die met de door GR Asia Leon naar een elfde positie algemeen en een tweede plaats in de Privateer-klasse reed.

    Uitslag 1e race FIA WTCC Oschersleben:
    1. Yvan Muller (SEAT) 16 ronden
    2. Gabriele Tarquini (SEAT) op 0.446
    3. James Thompson (Alfa-Romeo) op 0.793
    4. Jorg Muller (BMW) op 1.256
    5. Andy Priaulx (BMW) op 1.480
    6. Jordi Gene (SEAT) op 2.674
    7. Augusto Farfus (BMW) op 3.016
    8. Roberto Colciago (SEAT) op 3.377
    9. Olivier Tielemans (Alfa Romeo) op 5.982
    10. Tiago Monteiro (SEAT) op 8.633

    Tom Coronel uitgevallen in de eerste ronde

    27-08-2007 om 19:26 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    In wat misschien de beste Formula Master race van het seizoen was reed Chris van der Drift naar een mooie overwinning in Oschersleben.

    Na een mooie start vanaf de zevende startplaats, reed de Nederlandse Nieuw Zeelander, na diverse inhaalmanouvres, al snel achter raceleider Luca Persiani. Persiani verdedigde echter zijn eerste plaats met verve en het duurde tot de19de ronde voordat Van der Drift de leiding overnam. Daarna was het een bekeken strijd en reed Van der Drift met een voorsprong van 14 seconden naar de overwinning. Dit resultaat zorgde er voor dat hij nu tweede staat in het klassement met nog vier wedstrijden te gaan. Marcello Puglisi gestart van de vijfde plaats werd tweede voor Pierre Ragues.
    Ondanks een kapotte voorvleugel na een ongeluk in de eerste bocht werd de winnaar van de race van gisteren Jerome D’Ambrosio toch nog knap achtste in de 28 ronden lange race.
    Campos Hull zorgde nog voor de nodige sensatie toen hij over de kop sloeg met zijn Formula S2000. De onfortuinlijke coureur stapte gelukkig ongedeerd uit.

    International Formula Master – Oschersleben
    1. Chris Van der Drift (NED), J.D. Motorsport
    2. Marcello Puglisi (ITA), Promotorsport
    3. Pierre Ragues (FRA), Euronova Racing
    4. Marco Bonanomi (ITA), Euronova Racing
    5. Kasper Andersen (DEN), J.D. Motorsport
    6. Luca Persiani (ITA), Scuderia Fama
    7. Salvatore Gatto (ITA), Promotorsport
    8. Jerome D’Ambrosio (BEL), Cram Competition

    27-08-2007 om 19:23 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Filipe Massa is de winnaar geworden van een erg warme Turkse Grand Prix. De Braziliaan verzilverde zijn pole-position en stond, afgezien van de pitstopseries, de leiding niet meer af. Teamgenoot Kimi Raikkonen maakte het Ferrarifeest compleet met een tweede plek. Fernando Alonso mocht de laatste plek op het podium innemen, na een klapband van Lewis Hamilton. Spyker kwam met Yamamoto over de finish, Sutil viel vlak voor het einde uit.

    Bij de start schiet Ferrari als beste uit de startblokken. Poleman Massa en de van plek 3 gestarte Raikkonen profiteren maximaal van de grip die de rechterkant van het circuit biedt. McLaren start met beide wagens van de stoffige linkerzijde en verliest daar gelijk al terrein mee. Hamilton houdt het verlies beperkt en zakt van twee naar drie, terwijl Alonso de beide BMW coureurs voorbij ziet komen en de openingsronde als 6e voltooid. De beste start is voor de als voorlaatste gestarte Rubens Barrichello, die doorstoot naar de 16e positie. Geheel incidentloos is de start niet, want Giancarlo Fisichella tikt landgenoot Jarno Trulli in de rondte, maar die kan zijn weg snel vervolgen.

    Weinig enerverende openingsfase
    In de openingsfase zijn er geen gevechten op de baan en zijn de afstanden tussen de auto’s groot. Achterin het veld knokt Jarno Trulli zich beetje bij beetje terug naar voren. Fernando Alonso krijgt langzaam maar zeker de snelheid in zijn wagen en dringt aan bij de op plek 5 liggende Nick Heidfeld.

    In ronde 12 opent Robert Kubica de eerste pitstopserie. Als 4e duikt hij de pits in, maar daarmee verliest hij zijn goede positie voor de rest van de race. De anderen volgen pas 5 ronden later met hun eerste pitstops, waardoor het lijkt dat de Pool gekwalificeerd heeft met weinig benzine en zijn openingssnelheid dus enigszins geflatteerd was.

    In ronde 17 kijkt Fernando Alonso nog steeds tegen de achtervleugel van Nick Heidfeld aan. De Duitser duikt echter de pits in en nadat de Spaanse wereldkampioen een ronde later hetzelfde heeft gedaan, zijn de rollen omgedraaid. Aan kop verandert er weinig. Filipe Massa blijft met een kleine marge aan de leiding voor Raikkonen, met op enkele seconden afstand kampioenschapsleider Lewis Hamilton. Alonso heeft nu de 4e plaats in handen, maar ligt meer dan 20 seconden achter het leidende trio en maakt dus geen aanspraak meer op de zege.

    Spyker moet Honda laten gaan
    Honda startte met beide auto’s achter de Spykers na een motorenwissel afgelopen nacht. In de openingsfase knokken zowel Yamamoto als Sutil fel met de Honda rijders, maar ze kunnen dit gevecht niet lang volhouden. De coureurs van het Nederlandse team worden beiden wel geklasseerd in de uitslag, maar feitelijk is het alleen Yamamoto die onder de finishvlag doorrijdt. Sutil valt 5 ronden voor het einde uit, maar wordt nog wel in de uitslag opgenomen
    Don’t make me laugh"
    Honda heeft het moeilijk in het achterveld. Button ligt halverwege de race achter Barrichello, maar is per ronde volgens het team 2 seconden sneller dan de Braziliaan. Als het team dat meedeelt aan Barrichello reageert hij uiterst cynisch over de boardradio. “Don’t make me laugh” is zijn antwoord, maar alsnog staat hij zijn positie af aan zijn teamgenoot.

    Pech voor Hamilton
    Vlak voor de tweede serie pitstops is het Heikki Kovalainen die langzaam naar voren sluipt. Hij ligt 6e voor Kubica, Rosberg, Fisichella en Coulthard. Wederom is het Robert Kubica die als eerste binnenkomt voor zijn pitstop. Twintig ronden voor het einde komt hij binnen voor vers rubber, maar daarmee verliest hij een plek aan Rosberg. Lewis Hamilton is op dat moment echter de grootste pechvogel. In de zeer snelle linkerbocht halverwege het circuit loopt hij een lekke rechter voorband op. De stukken rubber vliegen in het rond, maar hij weet de pits te bereiken. Terwijl hij daar aankomt is het teamgenoot Alonso die net op dat moment zijn laatste pitstop maakt. McLaren heeft ditmaal de zaken echter goed voor elkaar en handelt zonder extra tijdverlies de stop van Hamilton af. Zijn voorvleugel is ligt beschadigd en zijn podiumplaats is hij kwijtgeraakt aan Alonso. Achter Nick Heidfeld maakt hij de race vol als 5e.

    Masse naar de zege, kampioenschap wordt spannender
    In de slotfase rijdt Massa weg van Raikkonen en behaalt daarmee de 5e zege uit zijn carrière op het circuit waar hij vorig jaar zijn allereerste triomf behaalde. Alonso rijdt rustig naar de laatste podiumplek en heeft niks meer te duchten van Heidfeld. Kovalainen wordt door zijn team nog aangemoedigd om te knokken voor de 5e plaats van Hamilton, maar tot een aanval komt het niet. Met deze uitslag is de strijd in het kampioenschap weer wat spannender geworden. Alonso heeft nog maar 5 punten achterstand op Hamilton. Massa en Raikkonen volgen op respectievelijk 15 en 16 punten achterstand.

    Uitslag Grand Prix van Turkije
    1. Massa – Ferrari, 1:26:42.161
    2. Raikkonen – Ferrari, op 2.275
    3. Alonso – McLaren-Mercedes, op 26.100
    4. Heidfeld – BMW, op 39.600
    5. Hamilton – McLaren-Mercedes, op 45.000
    6. Kovalainen – Renault, op 46.001
    7. Rosberg – Williams-Toyota, op 55.007
    8. Kubica – BMW Sauber, op 56.007
    9. Fisichella – Renault, op 59.004
    9. Coulthard – Red Bull-Renault, 1:11.005
    10. Wurz – Williams-Toyota, op 1:19.006
    11. Coulthard – Red Bull-Renault, op 1 ronde
    12. Schumacher – Toyota, op 1 ronde
    13. Button – Honda, op 1 ronden
    14. Davidson – Super Aguri-Honda, op 1 ronde
    15. Liuzzi – Toro Rosso-Ferrari, op 1 ronde
    16. Trulli – Toyota, op 1 ronde
    17. Barrichello – Honda, op 1 ronde
    18. Sato – Super Aguri, op 1 ronde
    19. Vettel – Toro Rosso-Ferrari, op 1 ronde
    20. Yamamoto – Spyker F1, op 2 ronden
    21. Sutil – Spyker F1, op 5 ronden

    Tussenstand
    1 Hamilton, 84 punten
    2 Alonso, 79 ptn 
    3 Massa, 69 ptn 
    4 Räikkönen, 68 ptn
    5 Heidfeld, 47 ptn
    6 Kubica, 29 ptn
    7 Kovalainen, 19 ptn
    8 Fisichella, 17 ptn
    9 Wurz, 13 ptn
    10 Rosberg, 9 ptn

    27-08-2007 om 19:15 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Nadat hij vanaf de eerste startlijn begon, benutte BMW-coureur Augusto Farfus zijn (achterwiel)aandrijfvoordeel maximaal. Samen met merkgenoten Andy Priaulx en Jorg Muller ging hij richting eerste bocht. Daar strandden Robert Colciaco en Muller, nadat zij door Gene van hun lijn werden gedwongen en voor de bandenafzetting naast de baan tot stilstand kwamen. De plaats waar ook Olivier Tielemans na een spin belandde. Allen konden –vooralsnog- verder. Ook Tom Coronel, die als gevolg van de hectiek in de eerste ronde met een zestiende plaats afsloot

    Alhoewel de beide koplopers hetzelfde merk vertegenwoordigen maakten ze het elkaar niet makkelijk. Priaulx bleef telkens weer proberen om langs Farfus te komen. Daarbij daalde de snelheid zo ver dat Gene en Thompson aan konden sluiten. Gene kwam zelfs tot naast de BMW van de Brit maar miste de ruimte om hem te passeren. Halverwege de race hadden de BMW’s een kleine voorsprong, maar Priaulx gunde de leider geen moment rust. Thomson streed op soortgelijke manier met de voor hem rijdende Gene, terwijl de als vijfde rijdende Yvan Muller gezelschap had van Rob Huff in de Chevrolet en net voor hem eindigde.

    Achtereenvolgens meldden Nicola Larini, Jorg Muller en Olivier Tielemans zich aan de pits, terwijl Tom Coronel opklom naar een dertiende plaats achter Pedala in de SEAT. Tot en met de laatste ronde bleef Priaulx proberen de winst te pakken, maar die ging naar Farfus die daarmee ook de leiding in de tussenstand overneemt.

    Uitslag 2e race FIA WTCC Oschersleben:
    1. Augusto Farfus (BMW) 14 ronden
    2. Audy Priaulx (BMW) op 0.564
    3. Jordi Gene (SEAT) op 2.504
    4. James Thompson (Alfa) op 2.862
    5. Yvan Muller (SEAT) op 3.695
    6. Rob Huff (Chevrolet) op 4.072
    7. Gabriele Tarquini (SEAT) op 4.638
    8. Monteiro (SEAT) op 8.274
    9. Michael Jourdain (SEAT) op 9.862
    10.Alain Menu (Chevrolet) op 10.760

    12.Tom Coronel (SEAT) op 11.753

    Olivier Tielemans uitgevallen

    27-08-2007 om 19:13 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Jeroen Bleekemolen was dit weekend op het circuit van het Turkse Istanbul heer en meester in de Porsche Supercup. De Aerdenhoutse coureur was zowel tijdens de vrije training (vrijdag), kwalificatie (zaterdag) als de race (zondag) de allerbeste. ,,Bovendien had ik tijdens de race ook nog de snelste ronde, dus het was helemaal toppie dit weekend’’, was de 25-jarige coureur na afloop zeer tevreden
    De Porsche Supercup is de meest prestigieuze merkencup ter wereld. Met 27 wagens en 18 verschillende nationaliteiten komen ’s werelds beste rijders uit in deze cup. Ondanks deze heftige strijd, voelt Jeroen Bleekemolen zich als een vis in het water in dit autosportgeweld. In zijn zevende Porsche Supercup-wedstrijd van het jaar, boekte de jongste rijder uit de bekende racefamilie al weer zijn derde seizoenszege. Naast vier pole-positions een uitstekende prestatie dit jaar.

    bleek_springt_turkije
    De vreugdesprong van Jeroen Bleekemolen op het podium na zijn zege. Foto: racecam.de

    Nieuwe banden
    ,,Ik had een heel goede start’’, stelde Bleek. ,,Omdat ik in de kwalificatie een setje nieuwe banden had kunnen sparen voor de race, kon ik in het begin per rondje een seconde weglopen. Voordat ik het wist had ik niemand meer in mijn achteruitkijkspiegels. Dat ging super.’’

    Winst
    In de slotfase van de 14 ronden (ongeveer 75 kilometer) lange race, wist de Ier Damien Faulkner nog wat dichterbij te komen, maar Jeroen Bleekemolen was niet meer in te halen. De Duitser Uwe Alzen finishte uiteindelijk als derde, terwijl klassementsleider Richard Westbrook als vierde werd afgevlagd.

    Mooi vooruitzicht
    Jaap van Lagen (Team Bleekemolen) was het hele weekend rapper dan Richard Westbrook. ,,Dus er had voor mij zeker een topvier-klassering ingezeten’’, stelde de snelle man uit Wekerom na afloop. ,,Nadat ik mij zaterdag als zevende had geklasseerd, kende ik in de race een goede start. Ik had er gelijk één te pakken. Omdat ik in de openingsronde ook nog Patrick Huisman voorbij kon, lag ik al vijfde en ging ik op weg naar een mooie eindklassering.’’

    Pech
    Van Lagen had echter de pech dat Jiri Janak hem toucheerde. ,,Janak schampte mij, waardoor hij met zijn wagen een van mijn banden opensneed. Daardoor kreeg ik een lekke band en zwabberde ik op het rechte eind alle kanten op. En moest ik helaas mijn wagen aan de kant zetten.’’
    Rentree
    Sebastiaan Bleekemolen, die na een afwezigheid van twee races (door een operatie) zijn rentree maakte in het deelnemersveld, had zich als 22ste gekwalificeerd. De inwoner van Haarlem was niet zo blij met dit resultaat. ,,Ik zat op 1,8 seconden van de kop. Om de een of andere reden kreeg ik het niet voor elkaar. Dat was niet goed.’’

    Opmars
    Tijdens de race op zondagmiddag verging het Sebastiaan Blekemolen een stuk beter. ,,Het ging uitstekend’’, stelde hij. ,,Na vijf van de 14 ronden was ik al opgeklommen van P22 naar plek 10’’, vertelde hij na afloop. ,,Daarna stortte de auto helaas iets in. Ik zat in een treintje wagens, waarbij ze me in de slotfase één voor één voorbij konden. Dat was jammer. Niettemin heb ik bij mijn rentree toch kampioenschapspunten behaald. En ik weet weer wat inhalen is. Ik heb een mannetje of zeven, acht gepakt. Al met al ben ik niet ontevreden.’’ Bleek finishte als 14de, maar omdat Jiri Janak na afloop werd teruggezet naar P20, is hij geklasseerd als 13de.

    HSF Porsche Eindhoven
    De eerste race van het Porsche Supercup-seizoen raceten de coureurs in de woestijn van Bahrein. ,,Maar de wedstrijd vandaag in Turkije was nog veel warmer. Het was racen in een sauna’’, vertelden Paul van Splunteren (Vught) en Simon Frederiks (Beuningen) van het HSF Porsche Eindhoven-team na afloop. ,,Aan het eind van de wedstrijd waren er gewoon happen rubber uit mijn banden’’, aldus Van Splunteren. ,,Ik denk dat de temperatuur van het rubber was opgelopen tot boven de 130 graden Celsius!’’

    Leuke strijd
    Nadat Van Splunteren (25ste) en Frederiks (27ste) geen goede klasseringen wisten neer te zetten tijdens de kwalificatie, kenden beide coureurs een leuke wedstrijd. ,,Het was een race waarin een hoop gebeurde’’, stelde Paul van Splunteren na afloop. ,,Links en rechts vlogen wat jongens van de baan, maar ik wist er ook wat in te halen. Helaas had ik pech bij een spin van Patrick Huisman. Toen hij weer de baan oprolde, moest ik vol in de remmen en stond ik bijna stil. Dat kostte natuurlijk plaatsen en moest ik opnieuw aan mijn opmarsje beginnen.’’

    Mes tussen de tanden
    Zo kwam onder meer teamgenoot Simon Frederiks voorbij snellen. ,,Als Simon mij zou verslaan, zou hij zijn roze achteruitkijkspiegels verliezen. Hij rijdt daarmee sinds de vorige wedstrijd, omdat het team vond dat hij dit seizoen als een vrouw racet.’’ Lachend: ,,Ik moest derhalve met het mes tussen de tanden de achtervolging inzetten. Want anders zou ik de volgende race met die roze dingen moeten gaan rijden. Dat kan natuurlijk niet!’’

    Halve seconde
    Van Splunteren wist Frederiks alsnog te verschalken en met amper een halve tel voorsprong op zijn teamgenoot te finishen. Na als 17de de zwartwit geblokte vlag te hebben gezien, vond Van Splunteren dat hij een aardige race had gereden op een prachtige baan. ,,Istanbul is een geweldig circuit met veel technische stukken. Het was een leuk weekend.’’

    Vol gas in een sauna
    Dat vond ook Simon Frederiks. ,,Ik heb lekker gereden. Ik was continu in gevecht met een ploegje van een man of zes. Dankzij een aantal uitvallers en doordat ik een paar jongens inhaalde, kon ik aardig wat plekjes winnen. Ik ben tevreden, omdat ik vrijdag en zaterdag tijd nodig had om deze nieuwe baan te leren kennen. Zondag, tijdens de race, ging het goed. Het was het echter wel heel zwaar. Het was 35 graden in de Turkse schaduw en liefst 65 graden in de wagen! Daarin racen kun je vergelijken alsof je in een sauna zit en een half uur lang zo hard mogelijk op een hometrainer fietst. Dan weet je een beetje onder welke zware omstandigheden wij hebben moeten rijden.’’

    Monza
    Over twee weken is de volgende manche uit de Porsche Supercup op Monza (Italië).

    Uitslag Porsche Supercup, 26 augustus Istanbul (Turkije):
    1. Jeroen Bleekemolen (Ned) 14 ronden in 28:07,504 (159,428 km/uur gem.), 2. Damien Faulkner (Ier) op 1,018 seconde, 3. Uwe Alzen (Dui) op 5,227, 4. Richard Westbrook (GBr) op 9,355, 5. Stefan Rosina (Slo) op 10,607, 6. Christian Menzel (Dui) op 20,024, 7. Alessandro Zampedri (Ita) op 23,059, 8. Olivier Maximin (Fra) op 24,014, 9. William Longhorne (USA) op 25,860, 10. Phil Quaife (GBr) op 27,866, 13. Sebastiaan Bleekemolen op 33,683, 14. Patrick Huisman op 35,558, 17. Paul van Splunteren op 45,986, 18. Simon Frederiks op 46,430. Uitgevallen: Jaap van Lagen.

    Tussenstand:
    1 Richard Westbrook 139 punten 
    2 Damien Faulkner 127
    3 Uwe Alzen 107
    4 Alessandro Zampedri 90
    5 Christian Menzel 88
    6 Patrick Huisman 81
    7 Nicolas Armindo 72
    8 David Saelens 68
    9 Jeroen Bleekemolen 67
    10 Sebastiaan Bleekemolen 42
    10 Richard Williams 42
    10 Stefan Rosina 42
    13 Marc Hynes 34
    14 Jaap van Lagen 33
    15 Fabrice Walfisch 28
    15 Olivier Maximin 28


    27-08-2007 om 19:11 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs