de coolste filmpjes over auto's
info ga naar onder en klik op de blauwe pijl
voor meer info
13-03-2008
Facelift Mercedes ML-klasse
De Mercedes ML-klasse heeft een facelift ondergaan. Daarbij heeft Mercedes meer nadruk gelegd op een dynamisch uiterlijk. De SUV werd aan de voor- en achterzijde voorzien van nieuwe bumpers en lichtunits en het interieur van de ML-klasse is bekleed met hoogwaardiger materialen. Het gehele motorengamma heeft een zuiniger karakter.
De tweede generatie van de Mercedes ML-klasse werd in april 2005 gepresenteerd. In de afgelopen drie jaar wist Mercedes maar liefst 300.000 exemplaren te verkopen. Om deze goede verkoopcijfers op peil te houden heeft de auto nu een kleine facelift ondergaan. Het exterieur kreeg een nieuwe look waarbij Mercedes meer dynamiek probeert uit te stralen. Aan de voorzijde zien we een gewijzigde bumper met scherpere lijnen. De koplampen zijn eveneens geheel nieuw en vooral opvallend is de kleine knik in het onderste deel van de lichtunits. Verder heeft Mercedes de grille vergroot en is deze voorzien van drie louvres. Aan de achterzijde is de compleet nieuwe bumper het meest opvallend. Tegelijkertijd werden ook de achterlichtunits aangepast.
Betere materialen
Het interieur van de ML-klasse heeft eveneens een update ondergaan. Het is op de foto´s altijd lastig te zien, maar Mercedes claimt betere materialen te hebben gemonteerd. Wel duidelijk zichtbaar is het compleet nieuwe vierspaaks stuurwiel dat is voorzien van chromen inleg. De stoelen zijn sportiever van vorm en voor de muziekliefhebber is er een Media Interface leverbaar waarbij het mogelijk is een externe muziekbron zoals een iPod of MP3-speler aan te sluiten. Het geluid kan optioneel ten gehore worden gebracht middels het Harman Kardon soundsystem.
Zuiniger motoren
Motorisch is er weinig veranderd. De ML-klasse is nog steeds leverbaar met V6- en V8-motoren waarvan de vermogens uiteenlopen van 190 tot 388 pk. Het dieselgamma wordt gevormd door de ML 280 CDI (190 pk), de ML 320 CDI (224 pk) en de ML 420 CDI (306 pk). De leverbare benzinemodellen dragen de typeplaatjes ML 350 (272 pk) en ML 500 (388 pk). Mercedes claimt dat de motoren tot 10 procent zuiniger zijn geworden zonder dat de prestaties hiervan negatieve invloed hebben ondervonden.
Beschikbaarheid
Wanneer de vernieuwde Mercedes ML-klasse precies bij de dealers staat is op dit moment niet bekend. De prijzen zullen vermoedelijk op een nagenoeg gelijk niveau liggen als het huidige model.
Model : BMW Série 3 One
Motor : standaard vermogen 143pk vermogen 90pk
Ophanging : Rayvern Air Bag system - 2 weg
Velgen & Banden : Zyoxx ZX8's - 9.5 x 22 - Kandy blue velgrand met zwart hart - geperforeerde chromen inserts - Pirelli P9000 banden - 245/30/22's - 4" spacers achteraan - 2.5" spacers vooraan
Exterieur : Flossman GTR widebody - binnenspatborden bewerkt om 22 duims wielen te kunnen plaatsen - verlengde en verbrede wielbogen - aangepaste zijskirts - aangepaste voorbumper - achterbumper deels Flossman, deels origineel BMW - Bad Boy motorkap - Euro Bad Boy nummerplaathouder met Peugeot 106nummerplaatverlichting - in de hoogte ingekorte deuren - volledig handgemaakte scharnieren - volledig handgemaakt openings- en sluitingsmechanisme - E46 M3 spiegels - gespoten in House Of Kolor Majestic Kandy blauw aangevuld met zelf aangemaakte "Xquisite" zwarte verf op dak, motorkap, zijpanelen en kofferklep
Interieur : originele volledige meterbaai naar het midden geplaatst - aangepaste navigatie ingebouwd - handgemaakte iPod houder - handgemaakte schakelpookknop - chromen schakelaars - volledig interieur in Cream & Biscuit leder - M3 zetels
ICE : Alpine headunit - iPod - Planet Audio 4 band parametrische EQ - PS3 achter de zetels in speciaal op maat gemaakte behuizing - 1 x 6" Cerwin Vega HED co-axials in het dashboard - 2 x 6.5" Cerwin Vega Vmax components in de deuren - 2 x 15" Cerwin Vega Stroker Pro subwoofers - 2 x Cerwin Vega EXL 1200.1 versterkers - 1 x Cerwin Vega EXL 300.4 versterker - Odessey batterij
Het Oostenrijkse Magna Steyr presenteerde op de Autosalon van Geneve een conceptcar genaamd MILA Alpin. De compacte off-roader is speciaal ontworper voor de intergratie van diverse typen van alternatieve aandrijfmogelijkheiden.
Het Oostenrijkse Magna Steyr is specialist als het gaat om vierwielaangedreven auto´s. Het bedrijf is dan ook verantwoordelijk voor diverse innovatieve concepten op dit gebied. Bovendien verzorgt Magna Steyr de productie van onder meer de Jeep Grand Cherokee voor de Europese markt. Om het merk wat meer op de voorgrond te brengen presenteert Magna Steyr al jaren conceptcars. Hiermee laten ze zien waartoe ze in staat zijn.
Mini-SUV met maxi-prestaties
Magna Steyr komt inmiddels met hun derde conceptcar in de MILA familie (Magna Innovation Lightweight Auto). De Aplin is een off-roader die naast prima terreincappaciteiten ook goed op asfalt uit de verf komt. De mini-SUV is volgens Magna Steyr in staat om hellingen van maximaal 45 graden te beklimmen. Verder helpt ook de hoge bodemvrijheid voor goede prestaties in het terrein.
Hybride krachtbron
Maar niet de terrein of rij-eigenschappen van de Alpin zijn de belangrijkste punten, dat is de alternatieve aandrijflijn van de auto. De Alpin heeft namelijk een hybride krachtbron die als brandstof aardgas gebruikt. Naast de milieubewuste motor is er ook gebruik gemaakt van lichtgewicht materialen om de uitstoot nog verder te verminderen. Dit zou onder de 100 gram CO2 per kilometer moeten blijven.
Productiekansen
De MILA Alpin is zo ontworpen dat slechts een minimaal aantal machines nodig zijn voor de productie. Dit scheelt namelijk veel geld in de aanschaf van productiemiddelen. Of er productiekansen zijn voor de Alpin laat Magna Steyr in het ongewis. Maar afgaande op vorige conceptcars zal ook de Alpin bij een concept blijven. Mogelijk gaan we in de toekomst wel onderdelen van de auto terugzien in productiemodellen.