de coolste filmpjes over auto's
info ga naar onder en klik op de blauwe pijl
voor meer info
23-03-2008
suzuki kizashi 3
Suzuki presenteert het derde en laatste model in de Kizashi conceptcar-serie. De Kizashi 3 staat het dichtst bij het productiestadium en laat Suzuki´s ambities zien om hoger op te klimmen. In Europa is Suzuki vooral bekend om de Swift en Grand Vitara, maar daar gaat verandering in komen.
Hyundai probeert het met de Genesis, Nissan gebruikt er Infiniti voor en Toyota verstevigt haar imago met Lexus. Eén ding hebben deze fabrikanten gemeen met Suzuki en dat is dat ze hogerop willen. Suzuki gaat dat onder eigen naam doen en warmt ons met de Kizashi-reeks op voor een compleet nieuwe en sportief getinte sedan in het D-segment.
Drie Kizashi-conceptcars
Met maar liefst drie verschillende conceptcars warmt Suzuki ons op voor het nieuwe model dat in 2010 bij de Amerikaanse dealers moet staan. Het designthema werd voor het eerst gepresenteerd op de IAA in Frankfurt (2007) waar de Concept Kizashi de show stal. Het was in alles een conceptcar die het productiestadium nimmer zal halen. Het tweede model in de Kizash-serie was de Concept Kizashi 2 zoals die eind 2007 in Tokyo werd onthuld. De conceptcar toonde al veel realistischer en was een zogenaamde crossover. In New York onthulde Suzuki deze derde variant. Het derde en laatste model in de serie oogt zeer realistisch en staat volgens Suzuki dan ook het meest dicht bij het productiestadium.
D-segment
De Kizashi 3 is enkel een designstudie. Er valt dan ook weinig over de techniek, de features en de uitrusting te vertellen. Suzuki is dan ook kort en bondig. De Japanners laten ons weten dat de Kizashi 3 een krachtig voorkomen heeft, gespierd oogt en een prima balans tussen comfort en sportiviteit moet bieden. Met zijn lengte van 4,65 m, breedte van 1,90 m en hoogte van 1,45 m valt de Kizashi 3 qua afmetingen te vergelijken met de Ford Mondeo, Mazda6 en Volkswagen Passat. Onder de motorkap schuilt een 3.6 liter V6 met een vermogen van 300 pk.
Productie in 2010
Op dit moment wordt er in het Japanse Sagara gewerkt aan de bouw van een compleet nieuwe fabriek. Daar zal de productie van het definitieve model van de Kizashi plaats gaan vinden. Vanaf 2010 zal de Kizashi bij de Noord-Amerikaanse dealers staan. Of het model ook naar Europa komt is op dit moment nog onbekend.
met de psp kan je fotos trekken en natuurlijk mee gamen en nog veel meer opties
enje kan hem overal mee naar toe nemen
psp betekent plastation portebol
Mario Galaxy ligt ondertussen al een tijdje in de schappen. Vele mensen zullen het spel reeds uitgespeeld hebben, of er volop mee bezig zijn. Voor de mensen die echt alles willen weten over Super Mario Galaxy is er een filmpje verschenen met diverse trucs erin. Het gaat gaat hier om kleine wetenswaardigheden, die toch erg leuk zijn.
Wist jij bijvoorbeeld dat je een 'homing buttstomp' kunt uitvoeren? In het onderstaande filmpje, dat zeven minuten duurt, zitten nog veel meer van deze trucjes:
De onlangs al aangekondigde Cadillac Escalade Hybrid komt in januari 2009 naar Europa. Dankzij de hybrideaandrijflijn haalt de megagrote SUV een verbruik van 1 op 8,7 kilometer in de bebouwde kom.
Nog altijd geen zuinige auto dus, zo´n Escalade Hybrid. Maar als je bedenkt dat de normale versie een 6.2 V8 heeft die er in de bebouwde kom er elke 4,3 kilometer een liter benzine doorheen jaagt, is de winst aanzienlijk. De Escalade Hybrid wordt in januari 2009 leverbaar en de importeur denkt dat 40 procent van de Escaladekopers voor de hybrideversie zal kiezen.
In de Escalade Hybrid werkt een 6.0 V8 samen met elektromotoren. Amerikanen kunnen in de zomer van 2008 al op stap met de ´zuiniger´ Escalade.
Dodge heeft deze week een grote mijlpaal behaald: Viper nummer 25.000 rolde uit de fabriek in Detroit. Reden voor een feestje dus.
Om dit heuglijke feit luister bij te zetten heeft Dodge de sleutels van het jubileumexemplaar overhandigd aan Kurt Busch, coureur in het Nascar-kampioenschap. Dodge onthulde de Viper in 1989 als concept-car in Detroit. In 1992 nam het merk de enthousiast ontvangen supercar in productie. Standaard had de eerste generatie dankzij een 8,0-liter V10 de beschikking over 400 pk en 630 Nm.
De introductie van de tweede generatie betrof maar een relatief kleine modelwijziging: een stijvere carrosserie, betere remmen en 50 extra pks. De derde generatie kwam in 2003 en had een nieuw front en andermaal meer vermogen: 510 pk. De laatste wijziging kwam eind vorig jaar: als antwoord op de aankondiging van de supersnelle Corvette ZR-1 gaf Dodge de Viper maar vast 600 pk.