Het was deze morgen weer druk met de
scheepvaart. Toen we de haven verlieten en aan de sluis arriveerden werd er
niet een grote naar boven gebracht en hoorden we dat er nog eentje kwam aan
varen achter ons. Maar we hadden geluk dat we met de Aristo (NL 107 m lang)
toch door de sluis Oudenaarde konden. We
moesten er eerst in en moesten helemaal vooraan liggen.

Langs oude Scheldearmen, kleine
paadjes, steegjes en kleine dorpjes.
Normaal zouden we daarvoor wachten
maar de sassenier stond erop dat we mee gingen omdat we anders vermoedelijk nog
enkele schuttingen zouden moeten wachten. Alles liep vlot en aanvankelijk
konden wij die boot voor blijven maar
voor de sluis van Asper hebben wij hem laten voorbij gaan gezien hij te
dicht naderde. Aan sluis Asper mochten
we van de sassenier niet mee met de Aristo maar moesten we met de Guatemala (B
87 m) de volgende schutting nemen.
Hier moesten we echter een uur wachten op een opvarende die er aan
kwam. Na die sluis moesten we nog enkele
km varen tot de passantenkade in Gavere waar we vannacht blijven liggen. We lagen hier vast te 13:00 uur. Ik ben namiddag nog eens alleen de auto gaan
halen terwijl Annie de boot binnen gepoetst heeft. Het was een rite van 17 km
langs het fietsknooppuntennetwerk van de Vlaamse Ardennen. Het was een mooi ritje door de natuur, langs
enkele stukken van de Oude Schelde, langs enkele kleine gehuchtjes van Gavere,
Hermelgem, Welden, Nederename en Ename en een natuurgebied langs de
gekanaliseerde Schelde. Het is hier wel
een mooie streek om te fietsen met al dat groen. Ik was rond 16:00 uur terug
aan de boot en in de late namiddag arriveerde een visser die vroeg om de boot
helemaal vooraan te leggen gezien zij hier een voederplek hadden gemaakt om te
vissen en wij met de boot er net boven lagen.
Ik heb de boot dan maar verder tot vooraan getrokken en daar vast
gemaakt. Namiddag voor alle zekerheid
toch nog maar 100 L diesel gaan halen, ik wil onderweg niet zonder vallen.
Sl/D Sl/T VKm/D VKm/T VU/D VU/T
F-Km/D F-Km/T U-teller
2 641 13 2030 02:45 402:50 17 2208 2733,1
|